۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

سازگارا: این نظام حاصل ازدواج سه تفکر است که هرکدام به تنهائی موجب جنایات گسترده در تاریخ بشر بوده



این کلیپ شش دقیقه ای را ببینید. گفتگوی محسن سازگارا با جمشید چالنگی است، که طی آن سازگارا تحلیل بسیار جالبی از هویت تاریخی و «طبیعت» جمهوری اسلامی ارائه میدهد.

سازگارا نظام جمهوری اسلامی را یک نوع هیولای «فرانکنشتین» میخواند که حاصل التقاط سه تفکر مختلف میباشد، و معتقد است که از آنجا که هر یک از این سه تفکر به تنهائی سرچشمه جنایتهای وسیعی در تاریخ بوده اند، بنا بر این جمهوری اسلامی مانند یک سلول سرطانی بدخیم اساسا قادر به پیش گرفتن هیچ راه و روشی به جز جنایت نیست و نخواهد بود. این سه تفکر عبارتند از تئوری حکومت به نمایندگی از خدا (اسلام سیاسی)، تئوری رسیدن به مدینه فاضله از طریق انقلاب خشونت آمیز (مارکسیسم-کمونیسم)، و تئوری پاکسازی دنیا از پلیدی های فکری، فلسفی و نژادی (فاشیسم).







۲ نظر:

  1. به نظر من این دست تحلیل ها و صحبتها در جهت مابوس کردن مردم و در جهت منافع رژیم کودتا است. این آقایان خارج نشین با این تحلیلها تمام نقاط اتکای حرکت سبز مردم را زیر سوال می برند. این دست تحلیل ها در جهت خواست رژیم است که می خواهد القا کند که موسوی و کروبی هم از جنس نظام کودتا هستند. موسوی که مردانه و استوار در داخل ایستاده و مقاومت می کند هم می توانست مانند آقایان به خارج فرار کرده و تحلیل از خود صادر کند. پرواضح است که جنبش سبز در زمان کنونی به حمایت مردم که زمینه فکری مذهبی و شیعی دارند نیاز دارد و انتشار این افکار نومید کننده جز خالی کردن پشت جنبش اثر ندارد.

    پاسخحذف
  2. دوست گرامی، کجای این تحلیل در نظر شما القا میکند که موسوی و کروبی از جنس کودتاگرها هستن؟ حدس من این است که شما اشتباه تعبیر کرده اید سخنان آقای سازگارا را.

    ضمن اینکه جنبش سبز هم ساخته شده از طیف بسیار وسیعی از شیعی و غیر شیعی و مسلمان و غیر مسلمان و معتقد و غیر معتقد و زن و مرد و پیر و جوان و داخل ایران و خارج ایران است، اینها را همه دیگر متوجه شده اند و قبول کرده اند، شاید شما هم باید قبول کنید که جنبش سبز نه متعلق به یک گروه خاص است و نه محدود به یک تفکر خاص. جنبش سبز روح انقلاب آزادیخواهانهٔ ۵۷ است که برخی اسلامگرایان تنگ ذهن و خشونت باور به رهبری خمینی فکر کردند آن را کشته اند، اما اکنون بازگشته تا تجاوزگران و دزدان ارادهٔ مردم را از اریکه قدرت بیرون بیاندازد و خانه را به صاحبان حقیقیش یعنی مردم، مردمی از همه رنگ و نوع و باور و دین و مذهب، برگرداند.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد