۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

سازگارا: خمینی غلطِ زیادی کرده...


کلیپ گویاست و بی نیاز به شرح. سازگارا در مصاحبه ای با چالنگی در باره حرفی که خمینی در مورد پیغمبر اسلام زده بود میگوید، «خمینی یه بار حرف بسیار زشتی زد، در واقع غلطِ زیادی کرد . . . این حرف به ایشون نیومده بود که در مورد پیغمبرا قضاوت بکنه»

این را مدتی پیش ضبط کرده بودم، اما به نصیحت برخی دوستان منتشر نکردم. اما به نظرم الان دیگر به جائی رسیده ایم که مسئله ای نباشد . . .





۲۴ نظر:

  1. سازگارا گوه خورد تو هم دهنش لیسیدی که تکرار کردی

    پاسخحذف
  2. فرصت طلب ضایع کن۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۴۶

    حالا این صادق رحیمی چه خری هست خودش رو گوه میکنه میخواستم چند وقت پیش منتشر کنم به خواست دوستان منتشر نکردم . این که راست میگه خمینی غلط زیادی کرده تو هم غلط زیادی میکنی که میخوای خودت رو گنده کنی اوشکول

    پاسخحذف
  3. یکی از دوستان در بحث بالاترین در مورد این متن و کلیپ گفت خمینی مرده و رفته و اینکه غلط کرده یا نکرده موضوع مهمی نیست. گفتم باید بیاد عکس العمل های هیجان زده و غلیان احساسات دوستان در دو کامنت بالا را ببیند و بعد به من بگوید انصافا آیا واقعا خمینی مرده و تمام شده رفته؟! از جمهوری اسلامی که بگذریم که به هر حال تا زنده است خمینی هم زنده خواهد بود، واقعیت ظاهرا این است که حتی دوستان غیر جمهوری اسلامی هم در ذهنشان خمینی اینقدر ارج و اهمیت دارد که در قبال این متن و لینک اینطور احساساتی میشوند و عنان و اختیار ذهن و زبان از دست میدهند. حقا که خمینی یکی از مهمترین کاراکتر های تاریخ معاصر ما بوده است و سالها تحقیق لازم است تا دریابیم تا چه حد به اعماق تفکر، احساسات، رویاها و دردهای جمعی ما وصل است شخصیت او.

    پاسخحذف
  4. خیلی بده واقعا. اینکه افرادی مثل من (شما رو نمیدونم) انقد از فضای فکری افرادی مثل کامنت گذارهای بالا دوریم که اصلا نمیفهمیم تو کله شون چی میگذره. و این خیلی خطرناکه که نفهمی تو کله کسی که مخالفت هست چی میگذره. یعنی هیچ راهی برای ارتباط برقرار کردن باهاش نداری. خیلی بده..

    پاسخحذف
  5. شاشیدم به قبر خمینی وقبر بابای هرکی ازش طرفداری میکنه

    پاسخحذف
  6. این ملت با غیرت برای خمینی و خامنه ای جانشان را فدا می کنند . برای شما تازه به دوران رسیده های مزدور تره هم خورد نمی کنند .

    پاسخحذف
  7. دوستان ممنون میشوم اگر کمی از شدت و شعلهٔ توهین ها کم کنید، چه به من، چه به خمینی، چه به طرفدارانش و چه به مخالفانش. نظرتان را بگوئید، شرح بدهید که چقدر من بد هستم یا حالیم نیست یا خیانت میکنم یا ظلم میکنم، یا چقدر خمینی بد بوده یا خوب بوده یا خدمت کرده یا جنایت کرده یا حالیش نبوده یا مقدس هست یا مهم هست یا هرچه.

    باور کنید قدرت توصیف و استدلال و آرامش شما در تاثیر گذاشتن روی ذهنیت من یا هر طرفی که شما میخواهید روی ذهنش تاثیر بگذارید بسیار بیشتر خواهد بود تا احساساتی شدن یا فحش دادن به او یا به کسانی که او دوست دارد و محترم هستند برایش!

    پاسخحذف
  8. کون لق همه ی بسیجیا و خمینی
    دکتر سازگارا حرف کاملا درستی فرمودند

    پاسخحذف
  9. درود

    البته در همین حرف جناب سازگارا هم میتوان نشانه های دیکتاتوری دینی رادید. در واقع حرف ایشان یعنی اینکه هرکس حرف تندی بر خلاف پیامبران زد غلط زیادی کرده است. و اگر قدرت به دست این آخوندهای کراواتی بیفتد معلوم نیست که جرم همین حرف چه خواهد بود؟ اعدام به جرم اهانت به پیامبران؟ زندان؟محرومیت ازکار؟.............

    پاسخحذف
  10. سلام دوستان، راستش من کامنتهای دوستان رو که می بینم خیلی وحشت می کنم چون طرفداران جمهوری اسلامی فکر می کنن ما مزدوریم ما فکر می کنیم اونها ساندیس خور هستند. نکته مهم اینه که ما به گروه مقابل (طرفداران خمینی) بفهمونیم ما دنبال شخص نیستیم دنبال سیستمی هستیم که در اون سیستم هر چهار سال یکبار به بالاترین مقام ممکلت رای بدیم و هرکسی با شناسنامه ایرانی آزادانه کاندید بشه (فارغ از دین و قومیت) و اگر بد بود هر روز مطبوعات آزاد راجع به بدیهاش بنویسند و دوباره چهارسال بعد راجع بهش تصمیم بگیریم
    دوستانی که ظرفدار خمینی هستند باید این رو بدونن که رژیم جمهوری اسلامی مخالفین رو کشت و طرفدارانش رو خورد و الان گروه مذهبی های بودن عبا آمدن که اونها قصد دارن دیکتاتوری مطلق رو پیاده کنن برای همینه که آدمهائی مثل من خیلی وقتها عصبانی میشن و فحش میدن و دوست دارن برینن به قبر خمینی!

    پاسخحذف
  11. جناب سازگارا ای کاش در حد اندازه ای بودی که سخن خمینی را فهم می کردی ، ای کاش کمی تاریخ خوانده بودی تا بدانی امام از این جمله چه منظوری داشت ، ای کاش آنقدر از ادب بهره داشتی که نقد یک سخن را که به زعم کوته فکری چون تو نادرست می آید با بیانی سزاوار یک نقاد به چالش می کشیدی .
    جناب سازگارا بین نقد عالمانه و فحاشی و عقده وا کردن فاصله ای به اندازه ی کرامت و رذالت موجود است . اگر از اندیشه بهره ای داشتی ، اگر از انصاف نصیبی داشتی و اگر در پی تسویه حساب با فردی که به ارائه ی یک نگاه مبتنی بر تحقیق و تفحص پرداخته نبودی ، چنین عنان کلام از دست نمیدادی و خود را رسوای خاص و عام نمی نمودی .
    جناب سازگارا روح الله خود بارها فرموده که جزئی از اصول دین نیست که مخالفت با وی مسلمان را از حوزه ی دیانت خارج سازد و نقد خویش را جزء حقوق شهروندان می دانست ، اما هتاکی و پرده دری آنکه را زبون بی مقدار می سازد شخص گوینده است .
    جناب سازگارا عوام عرب در زمان حیات نبی مکرم اسلام بارها و بارها او را شماتت کردند ، در بسیاری از مواقع دشنام دادند و از هیچ آزار و اذیتی در حق او دریغ نکردند ، اما او به هنگام فتح مکه کاشانه ی ابوسفیان را خانه ی امن اعلام می کند وحضرتعالی یکی را به خاطر سخنی که به گمان باطل شما ناصواب است چنین مورد عتاب قرار می دهید . آیا شما کاتولیک تر از پاپ شده اید ؟
    جناب سازگارا خود را مدعی جنبش سبز می خوانید و هر شب و روز راه و چاه نشان خلق می دهید که چنین و چنان کنند تا خویشتن را از سیطره ی مستبدان حاکم رهایی بخشند ، می گویید باور کنم شمایی که هنوز حاکم نیستید چنین بی مهابا به مخالف خویش می تازید در هنگام تسلط با خلق از در تسامح برخورد نمایید ؟
    جناب سازگارا از کوزه همان تراود که در اوست ، امثال شما به دلیل عدم سلامت نفستان هرگز در میان خلق جایی نخواهید داشت . اگر خمینی بر روی دوش مردم پا به ایران گذاشت و با اشک چشمشان بدرقه شد به دلیل آن است که زبان و دلش یکی بود . برای حکومت پشیزی ارزش قائل نبود ، مانند برخی برای چپاول خلق کیسه ندوخته بود و هرگز از دور دست بر آتش نگرفته بود . امروز در ینگه ی دنیا لاف زدن کار هر بی سر و بی پایی است .
    جناب سازگارا ما از حکومت مستبد ایران که با ابزار دین و به مدد زر و زور و تزویر تسمه از گرده ی مردم کشیده است بیزاریم ، اما به افراد سخیفی چون شما نیز دل نبسته ایم . ما در ایران زیر بار انواع ظلم و ستم رژیم ددمنش کمر خم نخواهیم کرد و به امید حق به زودی زود طومارشان را در هم خواهیم پیچید ، اما باور کنید آنقدر حقیر نیستیم که برای ادامه ی این مسیر صعب به فرو مایگانی چون شما نیازمند باشیم چه رسد به اینکه عقده گشایانی چون تو را لیدر خویش قرار دهیم .
    صبر و استقامت تا صبح ظفر

    پاسخحذف
  12. همانطور که در متون ديني مي توان سراغ گرفت, پيامبران براي اصلاح و هدايت امور جوامع بدوي و سرشار از عصبيت رسالت داشتند که در تاريخ تکامل اجتماعي بشر قابل ستايش و ارزشگذاري است. در قرآن خدا به محمد مي گويد که ما قرآن را به زبان اميين براي شما نازل کرده ايم. امي به آدم هاي بي سواد مي گويند. يکي از دلايل قطع رسالت پيامبري اين است که جوامع انساني دوره بدويت و يا امي بودن خود را بتدريج پشت سر گذاشته اند و در تداوم آن علم و فلسفه (به عنوان پارادايم هاي جايگزين) جايگزين دين (و صورت بدوي تر دين يعني جادو) گشتند. بنابراين اگر نگاهي دقيق به تاريخ تکامل اجتماعي بشر و تکوين سه عنصر فلسفه و علم و دانشگاه در مقابل جادو و دين و کليسا داشته باشيم متوجه مي شويم که گذار از دين بخشي از تجربه حتمي بشر است. البته در برخي جوامع مانند غرب بدليل عدم انقطاع فرهنگي اين حادثه زودتر اتفاق افتاد اما در جوامعي مثل ما به دليل انفصال مداوم فرهنگي و تمدني هنوز به مرحله تثبيت نرسيده است. البته فلسفه و علم نمي تواند مقصد نهايي تکامل اجتماعي بشر باشد. به يقين پارادايم هاي جديد در اعصار آينده جايگزين آنها خواهند شد. بنابراين به دوستان موافق و يا مخالف بايد عرض کرد که در گفتگو و ديالوگ "جوش" نزنند و قدر و منزلت آدمي را نشکنند. صبور باشند و فکر کنند و نتايج فکر و تحليل خود را بنويسند نه اينکه احساساتي شوند و به يکديگر فحش و بد و بيراه بگويند. مسئله اجتماعي امروز ما فراتر از راست آزمايي پيامبران و خميني و يا تحليل سازگارا است. مسئله اجتماعي امروز ما تلاش براي انتقال از مرحله خودآگاهي جمعي به دوره خودآگاهي فردي است. يعني نقطه اي که هر انسان اجتماعي به جاي تقليد گله اي و دسته جمعي (خودآگاهي جمعي) به فرديت مي رسد, دوره اي که در آن آدمي خودش همزمان مريد و مراد, مقلد و مرجع است

    پاسخحذف
  13. خدا ، خمینی ، بسیجی ، پیامبر ، این چرت و پرتا چیه مینویسین ..
    همتون از بد بختی مردین خاک تو سرتون کنن .فکر نون کنید خربزه ابه ..

    پاسخحذف
  14. خدا ، خمینی ، بسیجی ، پیامبر ، این چرت و پرتا چیه مینویسین ..
    همتون از بد بختی مردین خاک تو سرتون کنن .فکر نون کنید خربزه ابه .

    ای ول
    بابا این چرندیات چیه...مملکت تو این 30 سال به یغما رفت...3 نسل سوخته + کلی جون بدبخت حاصل حکومت اسلامی بر ایران ...
    خیلیا تون از بدبختی و بلایی که سرتون اومده بی خبرین....پا شین بیاین اروپا ...به حرف من می رسین...
    نیما ( زوریخ )

    پاسخحذف
  15. خوب حالا در مجموع ک " که چی؟! " الان این مصاحبه رو اینجا گذاشتن چه مناسبتی داشت؟!

    پاسخحذف
  16. بابک جان مناسبتش نیمه شعبان بود . . .

    پاسخحذف
  17. شما هایی که این رژیم با تبلیغات باعس شده باور کنید خمینی یک بت بوده . تئوریه ولایاته مطلقه فقیه در مغزه همون آقا طراوت کرد و الان هم با همون تئوری دارن به ما مردمه مظلومه ایران دیکتاتوری میکنن . آخه شمایی که از خمینی طرفداری میکنید ، ا ون بابا و ننیه احمقت خممینی رو تو ماه دیدن که الان من و امثاله تو داریم هزیناشو میپردازیم .آخه چرا انقدر بت سازی میکنید ؟ چرا تملق تو خونمونه ؟ سگ برینه تو روحه خمینی و خر برینه تو کله تو که انقدر مغز نداری که فکر کنی بفهمی با اسمه دین چطور ماملکتمونو چاپیدن و به اسمه خدا و پیغمبر جوری کردن تو پاچمون که صد سال دیگه هم ایران و امثاله خرهایی مثله تو درست بشو نیستن .

    پاسخحذف
  18. این چه بحث الکیه؟
    اینکه خمینی غلط کرده و... که خب شکی توش نیست
    حالا سازگارا هم احساساتی شده و توهینم کرده که در مجموع توهین کردن اونم از یک رسانه مادامی که طرف مقابل یا وکیل وسیش نیست،کار درستی نیست. حالا می خواد دیکتاتوری مثل خمینی باشه یا هر فرد دیگه.
    من با سازگارا مشکلی ندارم ولی توهین کار اشتباهیه
    حالا تکلیف طرفدارای رژیم که معلومه،یا جیره خوارن یا ابله و نا آگاه ولی واقعا با arash موافقم که معلوم نی توی سر بعضی از این مخالفا چی میگذره؟
    یعنی واقعا سر اون چیزی که نسبت بهش اعتراض دارن با خودشون کنار اومدن یا توی اعتراضشونم مثل دینشون ترس و اجبار وجود داره؟؟!!!
    همین مونده بشینیم اینجا بحث دینی کنیم،حالا سازگارا سرش درد میکنه واسه بحث دینی به من نسل سومی که نه دین رو قبول دارم نه رسالتشون رو چه مربوطه!!! ما بهتره توی پستامون راجع همون مسائل سیاسی یا چالش های جنبش بحث کنیم.

    پاسخحذف
  19. سازگارا از اون مارهاي خوش خط و خاله که تا ديروز تو سفره خميني بود حالا شده لاشخور غربي ها
    از همچين ادم هايي بيشتر از اين انتظار نمي رود

    پاسخحذف
  20. اگر ممکن است سورس این ویدئو رو به ایمیل من ارسال کنید

    برای مطلبی بهش احتیاج دارم

    این آدرس بلاگ من هست

    از توجه شما متشکرم

    تقدیم با احترام علی‌

    پاسخحذف
  21. علی عزیز ویدئو به شما ارسال شد.
    شاد باشید.

    پاسخحذف
  22. محمد خود را به دروغ به خدا چسباند خدای محمد نمیدانست که زمین دور خوشید میچرخد چون در سوره رحمان آیه ٥ میگوید خورشید و ماه دور زمین در گردش هستند . پس محمد یک دروغگویی بیش نبود . او میخواست به پول و مقام برسد که رسید . وقتی پول نداشت با یک زن ١٥ سال مسنتر از خودش ازدواج کرد و وقتی با دروغها و غارت کاروانها به قدرت رسید دختر ابوبکر ( عایشه ) را که ٩ سال داشت برای خودش حلال کرد . بیش از ٢٠ زن گرفت و با صد ها کنیز خوابید و از هیچکدام هم بچه دار نشد به این خاطر عربها گفتند که محمد ابتر است و چهار تا دختر و ٢ پسری که خدیجه زایید همه از زید غلام خدیجه است خود پیغمبر هم به خوبی این را میدانست. چون محمد تا ٢٥ سالگی با دختری بنام برکه کنیز خود که همسن محمد بود خوابید و بچه دار نشد برکه بعد ها دو تا شوهر کرد و از هر کدام یک بچه آورد . پس معلوم شد که محمد بچه دار نمیشود و این بود که عربها او را ابتر خواندند و حالا شما خودتان را به خاطر یک عرب دروغگو و بیناموس بچه باز ج . بدهید . محمد خودش در قرآن گفته که این کتاب قرآن برای عربها است سوره ابراهیم آیه ٤ : و ما هیچ رسولی در میان قومی نقرستادیم مگر به زبان آن قوم .
    معنی این جمله فارسی را میفهمید یا نه ؟ یا صرف ندارد که بفهمید ؟ تمام آخوندها و بچه آخوندها و مزدوران لباس شخصی باید بدانند که خیلی زود مردم ایران همه تان را تکه پاره خواهندکرد میگویید نه ، منتظر باشید .

    پاسخحذف
  23. یه روزی سازگارا خودش جز دسته خمینی بود حالا که کونشو گذاشتن این حرفها رامیزند این بچه کونی .ابنه ای موقعی که پست ومقام داشت گوی که از کون خمینی بیرون میامدو میخوردند کوسکش .البته من ازکسی دفاع نمیکنم فقط میخواستم به این دیوس بگم چرا انموقع کیر انقلابیون رامیخردی ازاین حرفها نمیزدی.موسی .کون پاره.امه مازدرون گله گله.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد