۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

اشتیاق کشورهای منطقه برای حمله نظامی به ایران خبر تازه ای نیست، اما اینکه جرات کرده اند آشکار بیان کنند مهم است


روزنامه «وال استریت جورنال» روز گذشته مقاله ای را با سوتیتر «سفیر امارات حقیقت را میگوید» به اظهارات اخیر یوسف العطیبه، سفیر امارات در امریکا، در مورد اشتیاق دولت امارات به حمله نظامی به مراکز اتمی ایران اختصاص داده بود.

در این مقاله آمده است،
اینکه کشورهای عرب خاور میانه حتی بیشتر از اسرائیل از یک ایران اتمی وحشت دارند راز سرپوشیده ای نیست، اما جای حیرت زمانی است که یک مقام مسئول جرات میکند به صراحت و در مقابل عموم این را مطرح کند. آقای عطیبه که در یک گردهمائی در واشنگتن شرکت کرده بود در پاسخ به این سئوال که "آیا شما میخواهید که امریکا با استفاده از زور پروژه بمب اتمی ایران را متوقف کند؟" گفت، "مطلقا! صد در صد! ما بسیار بیشتر از شما ها در معرض خطر برنامه اتمی ایران هستیم. شما هفت هزار مایل آنطرفترید و دوتا اقیانوس بین شما و ایران هست که موجب میشود ایران خطر اتمی چندانی برای قاره امریکا نباشد. شاید منافع شما در منطقه را در خطر بیاندازد، و برنامه صلح‌ را هم به خطر خواهد انداخت، تعادل قدرت را بر هم خواهد زد، همه چیز را در خطر خواهد انداخت، اما خود شما را در خطر مستقیم قرار نخواهد داد!» این مقاله میافزاید، «وی همچنین این ایده که از طرف برخی در واشنگتن ابراز شده است را غیر عقلانی خواند که اگر جمهوری اسلامی به بمب دست بیابد باز هم میتوان با آن کنار آمد.

گفتنی است که اگرچه دولت امارات چنین اظهاراتی از قول العطیبه را تکذیب کرده است و آنها را «منتسب» به وی خوانده است، فایل صوتی سخنان آقای عطیبه موجود است که برای اطلاع علاقه مندان بخش مربوطه در ذیل ارائه میگردد.




هیچ نظری موجود نیست:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد