۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

توصیه به امریکا در روزهای اوج جنبش سبز: اجازه ندهید میر حسین موسوی پیروز شود!


یکی از اسناد محرمانه سفارت امریکا در ابوظبی که توسط گروه «ویکی لیکس» افشا گردیده، جزئیات مکالمات یک میهمانی شام با شرکت وزیر خزانه داری ایالات متحده، تیموتی گایتنر، و دو مقام بلند پایه ابوظبی یعنی ولیعهد و مسئول قوای مسلح آن کشور، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، و وزیر امور خارجه آن کشور، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان را فاش میکند. از نکات قابل توجه در این سند بخشی است که مربوط میشود به سفارشات این مقامات ابوظبی به دولت امریکا در مورد نحوه برخورد آن با جنبش سبز و بخصوص میرحسین موسوی.

طبق این سند، که تلگرافی است که که در تاریخ بیستم جولای ۲۰۰۹، مصادف با بیست و نهم تیرماه ۱۳۸۸ توسط سفیر امریکا به واشنگتن ارسال گردیده است، در این ملاقات مسئولان ابوظبی دولت امریکا را بر علیه پیروزی میرحسین موسوی هشدار داده اند. ترجمه این بخش سند مذکور به این شرح است:

Regarding the recent election in Iran, MBZ cautioned that Mir Hossein Musavi is no different than Ahmedinejad when it comes to their nuclear ambitions, 'same goal, different tactic.' In this respect, he regards Musavi as more dangerous than his competitor, as at least Ahmedinejad was 'an open book.' He reminded Secretary Geithner that Musavi and his advisors are part of the same group that took the U.S. Embassy in 1979.
در مورد وقایع مربوط به انتخابات اخیر در ایران، شیخ محمد بن زاید آل نهیان هشدار داد و گفت میر حسین موسوی در زمینه جاه طلبی های هسته ای هیچ تفاوتی با احمدی نژاد ندارد:‌ "هدفشان یکی است، تاکتیکشان متفاوت است." وی معتقد است موسوی ازینجهت خطرناک تر از احمدی نژاد است چون لااقل احمدی نژاد "مثل کتابی است که باز است [و میشود محتوایش را دید]." وی به آقای وزیر یادآوری کرد که موسوی و مشاورانش همان کسانی هستند که سفارت آمریکا را در سال ۱۹۷۹ اشغال کردند.


۵ نظر:

  1. Salam doste aziz.mishe baraye ozviat dar balatarin komakam konid?

    پاسخحذف
  2. کی از جمهوری اسلامی نفرت نداره؟ یک حکومتی که در بین مردم خودش مشروعیت نادشته باشه در بین کشورهای دیگه چی ازش میمونه.؟ درست مثل همین حکومتهای مستبد و فاسد خاور میانه و بخصوص اکثر کشورهای عربی.
    حالا نگاه نکنید که یک مشتی مزدور جنایتکار حزب اله و تعدادی از مردم فقیر و بدبخت عرب که از ظلم حکومتهای خودشان و اسراییل به تنگ آمده اند فکر میکننند جمهوری اسلامی ،آدم هست .
    به امید آنروزی که مردم آزادیخواه ایران هر چه زود تر از شر حکومت ظلم و ستم جمهوری اسلامی و مردم کشورهای عربی و خاور میانه از دست حکومتهای مستبد و فاسد خودشون نجات پیدا کنند ، و کل خاور میانه با این همه استعداد و منابع غنی روی آسایش،آزادی و پیشرفت را ببیند.در این راه قطعا نقش پیشتازی مردم ایران مثل همیشه -و به جز یک استثنا مثل سال !! ۱۳۵۷- انکار ناپذیر هست.
    سیمین

    پاسخحذف
  3. ف م سخن عضو فراماسونری مارکسیست های روسی جناح ارتدوکس عقب مانده چریک باز که در خودنویس و my gooya خیلی تابلو استالینیست چریکی می زند یک نقاشی از یک نقاش تروریست برزیلی کشیده که به ۹ رهبر جهان شامل بوش و ملکه انگلیس و ریس جمهور محبوب چریک های فدایی در برزیل ( لولا) و کوفی عنان و پاپ و چند تای دیگه با اسلحه و چاقو حمله کرده . اما ف م سخن فقط احمدی را مورد بحث قرار داده انهم به نوعی از او حمایت کرده ( گفته که او کاره ای نیست - چه عجب ). ایشان در my gooya که به سبک خودنویس و اخبار روز با هرز نویسی سعی در کوبیدن همه به جز فراماسونری مارکسیست های روسی را دارند ip address نظر دهنده را هم بلوک میکنند اگر مخالف ایشان یا فراماسونری بنویسی ، به خیل مارکسیست های فراماسونری پیوسته و به بازگرداندن کشور به تبلیغ فضای تروریستی دهه ۵۰ در ایران پرداخته اند . اینها تا شکست جنبش سبز موسوی سوپر آزادیخواه و ضد خشونت بودند و خودشان را از بازرگان و بنی صدر و یزدی لیبرال تر ، از شاه و رضا شاه مدرن تر ، از رضا پهلوی و داریوش همایون دموکرات تر ، از خاتمی و کروبی اصلاح طلب تر ، از گنجی و سروش تحول خواهتر ، .... از پاپ مسیحی تر ، از مارکس مارکسیست تر میدانستند . ماسک مسخره نو سکولار به چهره استالینیست خودشان زده بودند از همه میخواستند عذر خواهی کنند و اعتراف برای کرده و نکرده شان اما توده ای ، فدایی ، و به تازگی مجاهد را معاف الی الابد میدانستند . پروژه نوار سازی به قصد تبریه دو سازمان تروریستی که در دهه ۵۰ به مثابه تیغه دیگر قیچی فراماسونری روس در ایران فعال شدند و با کشتار و جنایت حتا علیه کادر های خودشان و آمریکائیان و پاسبان ها و ژاندارم ها و دست آخر علیه مردم کوچه و بازار و سرباز و پاسدار خورده پا بلوا راه انداختند و کشتار و گنبد و کردستان و دانشگاه و سفارت امریکا را زمین فوتبال روسی خود کردند و حالا دنبال سوه استفاده از پول و قدرت و رسانه های آمریکایی و غربی هستند تا دوباره همان فضا را ایجاد کنند تا هیچ گروه آزادیخواه و غرب گرا و لیبرال دموکرات و ملی در اپوزیسیون نتواند با استفاده از جو مساعد فرهنگی سیاسی و بار تحول خواهی طبقه متوسط مدرن رهبری کشور را در دست بگیرد . حالا برزیل را کرده اند کعبه آمال ! عده ای از آنها لولا را میستایند ، عده ای دیگر یک تروریست نقاش که اسمش را در گوگل هم نمیتوانید پیدا کنید ! این در حالیست که اخبار کشور های پیشرفته حملات تانک ها وارتش لولا چیان به زاغه نشینان برزیلی را نشان میدهند البته طرف این حمله را زیر نام مبارزه با مواد مخدر انجام میدهد !!!!

    پاسخحذف
  4. khali mibandim hadaq dorost bebandim 2 nafar bavar kone. in matne engilisi enqadr qalat dare ke ye maqame rasmi tu abuzabi be ye maqame rasmiye dige tu us hamchin nameyi ro neminevise. in namaro be roftegare sare kuche ham bedi injuri neminevisi.

    پاسخحذف
  5. آقای ناشناس که خودت فینگلیش مینویسی، میشه بگی چه غلطی تو متن انگلیسی دیدی؟ متن کاملا مرتب و صحیحه، چه به لحاظ املایی و چه گرامری.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد