۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

قانون مجازات اسلامی ایران: جان زن 50 شتر، بیضهٔ چپ مرد 64 شتر

اگر خودم نرفته بودم در سایتهای دولتی نخوانده بودم باور نمیکردم، اما به قول خارجی ها lo & behold، واقعیت دارد این حکایت. شاید خیلی از شما این را میدانید، اما من امروز متوجه شده ام و برایم هنوز تازه است. جای نوشتن زیاد هم نیست، فقط احساس میکنم باید در سه چهار سطر هم که باشد این را بنویسم اینجا، که طبق قانون مجازات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، ارزش جان یک زن مسلمان از ارزش بیضهٔ چپ یک مرد مسلمان کمتر است. و فراموش نکنید که تازه این زن مسلمان است، غیر مسلمانش را خودتان حدس بزنید کجای کار قرار میگیرد...

این قوانین در سایتهای رسمی خود جمهوری اسلامی (از جمله در سایت حافظه قوانین، پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات، متعلق به مجلس شورای اسلامی) موجودند، اما لینکهای زیر را به «ویکی نبشته» داده ام که هم قانون کامل را یکجا در یک صفحه گذاشته، و هم هر بند آن قابل لینک دادن است و کار را ساده تر میکند.

قانون مجازات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، کتاب چهارم، باب دوم، ماده 297: «دیه‌ی قتل مرد مسلمان 100 شتر سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشند [یا معادل آن] است.»

قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران، کتاب چهارم، باب دوم، ماده 300: «دیه‌ی قتل زن مسلمان نصف دیه قتل مرد مسلمان [به عبارت دیگر 50 شتر یا معادل آن] است.»

قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران، کتاب چهارم، باب نهم، فصل چهاردهم، ماده 435: «دیه‌ی قطع بیضه چپ مرد مسلمان دو سوم دیه قتل مرد مسلمان [به عبارت دیگر 66 شتر یا معادل آن] است»

همین. حرف دیگری برای گفتن نیست.



۴ نظر:

  1. علت اين حكم اينه كه بيضه چپ عامل بوجود آمدن فرزند پسر و بيضه راست عامل بوجود آمدن دختر هستش و كسيكه بيضه چپش قطع بشه هرگز نميتونه پسردار بشه . البته از نظر علمي اطلاعاتي ندارم و اين مساله فقهي هستش. ارزش نسل آدمها هم به اندازه خود اونا هست.

    پاسخحذف
  2. این برای مردها توهین آمیزه. چون معنیش اینه که ازرش یک مرد در دین مبین اسلام فقط مربوط به بیضه هاشه.دوسوم بیضه چپ،یک سوم بیضه راست. مخ هم هیچی!!!

    پاسخحذف
  3. ارزش نسل ؛آدمها!!!
    زن آدم نیست؟؟؟

    پاسخحذف
  4. چه انتظاری بیشتر از این از قوانین 1400 سال پیش مردم بیابانگرد مردسالاری که درآمدی بجز چپاول و غارت نداشته اند، میتوانید داشته باشید؟ این درست در زمانی است که در تمدن هایی مانند ایران زنان فرمانده نیروی دریایی شده و به مقام پادشاهی میرسیدند. پس از گذشت قرنها مفتی ها و دانشمندان عربستان سعودی، امسال چند ساعت قبل از مراسم جهانی روز زن، اعلام کردند که "زنان از دسته پستانداران هستند و همانند بز و شتر از حقوقی بهره مندند".

    این برای اولین بار است که مفتی ها و دانشمندان عربستان سعودی جایگاه زنان را در ردیف حیوانات پستاندار مثل بز و شتر قرار داده اند و قبل از این زنان اشیائی بی روح در منزل محسوب می شدند.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد