۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

جمکران از طریق بمبئی: زخمهای جدید قبیله اصولگرایان بر تن بز قربانی ...


در یکی از تازه ترین نشانه های آنچه به نظر میرسد تعمیق شکافی بزرگ بین گروه احمدی نژاد و بدنه بزرگتر اصولگرایان، و جدی تر شدن امکان قربانی گشتن احمدی نژاد برای خروج نظام از بن بست اخیر باشد، سایت خبری اصولگرای «جهان نیوز» دست به «افشاگری» در مورد باورهای خرافی گسترده در گروه احمدی نژاد زده است.

جهان نیوز مینویسد، «در حالی که از گوشه وکنار خبرهایی درباره باب شدن پیش بینی و غیب گویی سیاسی در میان برخی مدیران حکایت دارد خبرنگار جهان به ارتباط یک مقام ارشد کشور که سفرهای متعددی به هند داشته است با یک مرتاض هندی که ادعا می شود عمری 400 ساله دارد پی برده است».

اگرچه جهان نیوز از اعلام مستقیم نام این «مقام ارشد» خودداری میکند، اما با توجه به سفرهای مکرر مشایی به هند بخصوص در رابطه با مسئولیت مهمی که احمدی نژاد اخیرا تحت عنوان «رياست کميته عالی در مورد طرح خط لوله گاز ايران-پاکستان-هند» به وی داده بود، جای شکی نیست که «مقام ارشد» مورد اشاره جهان نیوز کسی نمیتواند باشد به جز اسفندیار رحیم مشایی. شاید در خاطر داشته باشید که همین مشایی بود که سال گذشته با شرکت در جلسه پارسیان (زرتشتیان) هندی در بمبئی نیز خوراک خبری خاصی برای مطبوعات مذهبی تهیه کرد. از سوی دیگر سایت «خبرنامه دانشجویان ایران» نیز در همین رابطه مقاله ای منتشر کرده است با عنوان «سفرهای متعدد مشایی به هند».

«جهان نیوز» سپس در دنباله خبر خود مینویسد:

به گزارش جهان این مقام ارشد کشور در چند سال اخیر سفرهای متعددی به هند داشته است که فاصله زمانی برخی از این سفرها کمتر از 50 روز بوده است.

وی در این سفر به دیدار مرتاضی می رود که ادعا می شود بیش از 400 سال سن دارد و از جایگاه بسیار بالایی در میان طرفداران خود برخوردار است و نکته جالب این است که این مرتاض از میان مراجعه کنندگان خارجی خود تنها به این مقام ارشد ایرانی اجازه دیدارهای منظم با خود را داده است.

در این دیدارها فرد مذکور در جریان پیش بینی و آینده نگریهای مرتاض در خصوص تحولات جهان و بعضاً ایران قرار می گیرد و تاکنون بسیاری ازاین ایده ها و پیش بینی ها به داخل کشور هم منتقل شده و تلاش های مختلفی هم صورت گرفته است تا به نوعی از این افکار و نقطه نظرات در برنامه ها و سیاست گزاریها استفاده شود که با برخی مخالفت و مقاومتهای گسترده مواجه شد.

.

۴ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. دوست عزیزی که در کامنت خود تبلیغ سایت کرمان رایانه را کرده بودید، این کار شما صحیح نیست، لطفا در آینده تکرار نکنید.

    پاسخحذف
  3. با سلام

    عنوان پست نسبت به متن بی ربط و طعنه ای به مسجد جمکران است!

    توصیه ی من این است که برای تخطئه ی دین فروشان مانند آنها شما نیز از دین خرج نکنید و به قول خود زخمهای دیگر بر پیکر این بز قربانی وارد نکنید!

    حکایت مظلومیت دین و مذهب حکایت غریبی است زیرا که از دو سو مورد جفا و ظلم قرار می گیرد. هم از سوی دنیا طلبان دین فروش و هم از سوی بسیایری از منتقدین و معترضین آنها!
    (حکایت مرغ در عروسی و عزا است.)

    از دسته ی اول که توقعی جز این نمی توان داشت زیرا فلسفه ی آنها محو دین است اما از دسته ی دیگر می توان توقعی دیگر داشت که لااقل با استفاده از همان معیارهای منطقی و به اصطلاح روشنفکرانه ی خود و نه با استاندارد دوگانه به نقد اندیشه و کردار ایشان بپردازند و در این راه یکی به نعل و یکی به میخ نزنند و دین را رها کنند که نیازی به دلسوزی ناآگاهانه و گاه آگاهانه و مخربشان نیست.

    والسلام

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز «حسن»، از ابراز نظر شما متشکرم.
    اولین جوابی که سریع به ذهنم رسید در پاسخ به کامنت شما این بود که بگویم من علاقه و باوری به تخطئه و توهین به دین و مذهب کسی ندارم و طعنه ای هم که همانطور که فرموده اید به مسجد جمکران زده ام به خاطر آن است که آن را نوعی انحراف از اسلام و خرافات میشناسم. اما به محض اینکه شروع به نوشتن کردم متوجه شدم که این دیدگاهم، یعنی قائل شدن تفاوتی اساسی بین اعتقادات دینی و مذهبی از یکطرف و باورهای مردم در مورد مسجد جمکران یا عقاید یک مرتاض هندی از طرف دیگر، به هیچ وجه صحیح و قابل دفاع نیست. بنا بر این از شما اجازه میخواهم تا به جای اینکه جواب نهائی به سئوالتان بدهم، سئوال شما را در ذهنم نگه دارم و به آن بیشتر فکر کنم.

    اما در عین حال یک نکته ای که از آن مطمئن هستم و میتوانم عرض کنم این است که قصد و علاقه ای به توهین به عقائد و باورهای مردم نداشته و ندارم. البته در مواردی که کسی بخواهد شکل و محدودیتهای عقاید و باورهای دینی و مذهبی خود را بر زندگی من تحمیل کند (که در ایران سالهاست چنین است)، خود را محق میدانم که از حریم آزادی خود دفاع کنم، یا اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد آن مکان را ترک کنم، اما همچنین معتقد هستم اینکه بین دو فرد تفاوتی در درکشان از جهان و معنی آن وجود داشته باشد همانطور که به یکی اجازه تحمیل افکارش به دیگری را نمیدهد، به ان دیگری نیز اجازه تمسخر و تحمیل غیر مستقیم عقایدش به او را نمیتواند بدهد.

    البته باز اعتراف کنم که همینطور که مینویسم متوجه هستم که بحثهای من سطحی هستند و تفکراتم در این زمینه ابتدائی. اما در هر حال اینها پاسخهائی هستند که فعلا به ذهنم میرسند، امیدوارم باز هم باشید و هرجا اینگونه رفتارها از من دیدید گوشزد کنید، و امیدوارم به مرور زمان من هم بتوانم افکارم در این موارد را کمی منظم تر کنم و خدمتتان عرض کنم.

    باز هم از توجه شما به جزئیات متن و عکس العملتان به آن تشکر میکنم.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد