۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

صریحترین فتوای منتظری: ولی فقیه و دولت کنونی مشروعیت ندارند


آیت الله منتظری فتوای بسیار صریحی در پاسخ به استفتای دکتر کدیور در مورد تقلبها و کودتای انتخاباتی احمدی نژاد، صادر کرده است و در آن اعلام کرده که چون در حال حاضر شرائط اولیه عقلی و شرعی برای حقانیت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه و احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور از بین رفته است، این دو فرد خود به خود مشروعیت خود برای حفظ دو مقام فوق را از دست داده اند.

در این فتوا آمده است: «تصدی چنین افرادی هیچگونه مشروعیتی ندارد و چنانچه به زور یا فریب و تقلب بر آن منصب بمانند مردم باید عدم مشروعیت و مقبولیت آنها را در نزد خود و برکناری آنان را از آن منصب با رعایت مراتب امر به معروف و نهی از منکر و انتخاب مفیدترین و کم هزینه ترین راه ممکن ابراز داشته و بخواهند.»

وی همچنین در پاسخ به سئوالات دکتر کدیور در مورد شرایط ولایت آیت الله خامنه ای به نحو روشن و صریحی پاسخ داده است: «کسی که متولی امور جامعه است و بدین گونه مخالفت می ورزد جائر و ولایتش جائرانه است»، و توصیه کرده است که اندیشمندان جامعه و مردم عادی بایستی در پی جایگزین کردن وی با فردی مناسب باشند: «تشخیص چنین ولایتی در درجه اول بر عهده خواص جامعه یعنی عالمان دین آشنا و مستقل از حاکمیت و اندیشمندان جامعه و حقوقدانان و آگاهان از قوانین می باشد و در درجه دوم بر عهده عموم مردم است»
Balatarin

۳ نظر:

  1. آیت الله منتظری پس از آیت الله بهجت در حال حاضر بالاترین مرجع تقلید در ایران هستند و بسیاری از افراد در سپاه و حکومت به صورت نهانی از ایشان تقلید می نمایند. باید متن فتوای ایشان به صورت همه جانبه ای پخش گردد . در بازار. در مساجد و در بین افراد فامیل مذهبی.
    هرچند من خودم مذهبی نیستم ولیکن نقش مراجع در ایران و در پیش بردن جنبشهای مردمی قابل انکار نیست و باید از این وسیله در پیش برد اهداف جنبش استفاده کرد.

    پاسخحذف
  2. درود خداوند بزرگ بر تو ای یگانه روحانی عادل و شریف که همواره ما را در مقابل دشمنان ایمان و اعتقادات واقعی و آنان که خرافات را جایگزین ایمان نموده اند، رو سفید کرده ای. این فتوای مهم را تا جایی که در توانم باشد تکثیر خواهم کرد. به امید آزادی ایران.

    پاسخحذف
  3.  . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
    استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
    چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد