۱۳۸۸ تیر ۱۳, شنبه

لزوم روشنگری در مورد خطر جهانی کودتای آخرالزمانی

در همراهی با جنبش مردمی علیه کودتای انتخاباتی اخیر، و در پاسخ به فراخوان میر حسین موسوی رئیس جمهوری منتخب، که در آخرین اعلامیه خود تقاضا کرد تا هر شهروند «بسته به تخصص و توان خود یک محور مقاومت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی بشود»، خودم را موظف دیده ام تا به سهم خود در تفکر گروهی برای پیداکردن راهها و روشن کردن ابعاد مقاومت شرکت کنم. به همین دلیل تصمیم گرفته ام در طی روزهای آینده متن های کوتاهی را به این تلاش اختصاص بدهم. لطفا توجه کنید که ترتیب ارائه این موضوعات لزوما منعکس کننده ترتیب اهمیت آنها نخواهد بود.

یکی از اولین گامهائی که به گمان من از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، روشنگری ملی و جهانی است در مورد خطر های واقعی، عمیق و غیر قابل پیشبینی که در صورت به موفقیت رسیدن این کودتا به دلیل طبیعت ایدئولوژیک-خرافی آن در مقابل ایران و جهان قرار خواهد گرفت.

حقیقت این است که شاید یکی از مهمترین جنبه های این کودتا را بتوان طبیعت «آخرالزمانی - Messianic» آن دانست، و همین حقیقت است که خطری که ذکر شد را واقعی میکند، و قدمی که اینجا توصیه شده است، یعنی روشنگری در مورد طبیعت آخرالزمانی تفکری که به طراحی این کودتا منجر شده است را بسیار با اهمیت میگرداند.

اگرچه تفکرات معوج و خرافه گرائی خطرناک احمدی نژاد و پشتیبانان سایه نشینش از همان روزهای آغازین پیدایش پدیده «احمدی نژاد» به نحوی کاملا روشن و صریح بیان شده بودند، اما واقعیت این است که این افکار هرگز توسط عامه مردم و حتی اکثریت متفکران و آگاهان چه در ایران و چه در خارج از کشور «جدی» گرفته نشدند. این جدی نگرفتن تا حدی بود که حتی فردی مثل مهدی خلجی، که سالها اندیشه و تحقیق را به این نوع دیدگاههای احمدی نژاد و حامیانش اختصاص داده بود، تقریبا تمام متن ها، مقاله ها و سخنرانی هائی که در گوشه و کنار دنیا در باره آخرالزمانی بودن تفکرات و مواضع سیاسی احمدی نژاد ایراد میکرد را با این تذکر ختم میکرد که نباید این موضوع را زیاد «جدی» گرفت، چون در پایان روز آنچه که مهم است تفکر آیت الله خامنه ای است که او هم بهیچوجه اخرالزمانی نمیاندیشد و حتی در این مورد مستقیما رو درروی احمدی نژاد ایستاده است (مثلا اینجا را ببینید).

اما اکنون، با روشن شدن ابعاد و عمق رابطه و هماهنگی بین آیت الله خامنه ای و گروه احمدی نژاد در طی کودتای انتخاباتی اخیر، زمان تجدید نظری جدی در اهمیت و خطر واقعی دیدگاهها و برنامه های آخرالزمانی این گروه رسیده است. به همین دلیل است که یکی از اولین واقعیتهائی که باید با وضوح هرچه بیشتر متوجه شد و از آن گفت و نوشت و اعلام کرد و همه را چه در ایران و چه در سطح بین المللی آگاه ساخت این است که نیروی محرک کودتای انتخاباتی اخیر نه از غریزه و اشتهای سادهٔ یک گروه برای به دست آوردن قدرت اقتصادی و اجتماعی بیشتر، بلکه از یک سیستم توهمی بسیار پاتولوژیک و خطرناک ناشی میشود که حاصل غریبی است از همآمیزی اسطوره ها و خرافاتی از منشاء های مختلف، تئوری های توطئه، و باورهای مذهبی. برای کنکاش در این زمینه خواندن نوشته های ژان پیر فیلیو Jean-Pierre Filiu، بخصوص این کتاب وی با عنوان «L'apocalypse dans l'Islam - تفکر آخرالزمانی در اسلام» را به علاقه مندان توصیه میکنم (این مقاله خلاصه ای از کتاب را به انگلیسی ارائه میدهد).

اما در واقع لزومی به خواندن ادبیات تحقیقی نیست، بلکه حتی چند دقیقه گوش فرا دادن به تفاسیر و تعابیر متفکران این گروه، از جمله کسانی مثل حسن عباسی، این همامیزی غریب را به وضوح نمایان میگرداند: مثلا این کلیپ ، یا این یکی را ببینید. همانطور که خود احمدی نژاد بارها و بارها به روشنی اعلام کرده است، این گروه هویت و فرجام خود را در «امتدادی» با ابعاد تاریخی و جهانی تشخیص میدهد که هدف کنونی آن فتح و تغییر سیستم سیاسی همهٔ دنیا، و نهایت آن ظهور امام غائب و ایجاد شدن مدینه فاضلهٔ «دولت مهر» است. برای نمونه میتوانید به آخرین سخنرانی وی مراجعه کنید، و یا درست قبل از آن، سخنرانی بعد از انتخاباتش، که در آن انقلاب و جمهوری اسلامی را «سکوی پرش» به سوی انقلاب و ظهور امام زمان میخواند. یا برای نمونه ای بسیار صریح تر از تفکرات احمدی نژاد، این ویدئو را ببینید که در آن وی در یک سخنرانی ادعا میکند دلیل اینکه عراق توسط امریکا اشغال شده است در واقع این است که امریکائیان هم از این امر مطلعند که امام زمان از عراق ظهور خواهد کرد.

دقیقا در همین راستاست که دولت احمدی نژاد را تحت عنوان «دولت زمینه ساز» میشناسند، کما اینکه همین دو سه روز پیش سرلشکر فیروزآبادی، «رئیس ستاد کل نیروهای مسلح» و از نزدیکان فکری احمدی نژاد، جلسه مشاوره ای با مسوولان «پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت» و معاونین و مدیران «موسسه آینده روشن» داشت (موسسه مختص فعالیتهای مربوط به ظهور امام زمان، وابسته به طرفداران احمدی نژاد، که همین چند سال پیش در زمان شهرداری احمدی نژاد تاسیس شد اما در آخرین بودجه دولت یک میلیار تومان به ان تخصیص داده شد)، که محور اصلی آن بحث «زمینه سازی» برای ظهور است، و سایت «آینده روشن» که این خبر را نقل کرده است، این تیتر را از میان سخنان سرلشکر انتخاب کرده است: «برای تبعیت جهانی از حضرت مهدی(عج) باید ذائقه انسان ها آماده شود.» (اگر از خودتان میپرسید چرا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح باید جلسه ای برای مشورت با مسئولان دکترین مهدویت و موسسه آینده روشن داشته باشد، دارید آرام آرام با وسعت و ابعاد عجیب دکترین آخرالزمانی در شبکه مخوفی که احمدی نژاد نوک آن است روبرو میشوید).

در این مورد جای سخن بسیار است و جنبه های زیادی از این موضوع در انتظار باز شدن و به نور روز رسیدن هستند. شاید تا پیش از این کودتا جدی گرفتن خطر وخیم این تفکرات گروهی که کودتای اخیر را طراحی کرده اند مشکل مینمود، اما امروز هر عقل سلیمی بی شک متوجه شده است که خطرهای این جریان که به ناگاه همچون مار خطرناکی از سوراخ زیرزمینی خود بیرن خزیده است نه تنها ملت ما بلکه کل دنیا را تهدید میکند.
حتی یک بررسی ساده جزئیات تئوری های آخرالزمانی این گروه نشان میدهد که هدف مورد نظر این گروه الزاما از مسیر جنگهای سخت و قتل عامهای گسترده میگذرد (تصویر سمت چپ را کلیک کنید تا نقشه بزرگ یکی از جنگهائی که در انتظارش هستند را ببینید)، و وحشت انگیز تر از آن اینکه اعضای مختلف این گروه بارها به این اشاره کرده اند که خطر جنگ و تخریبهای گسترده، حتی خطر فدا شدن میلیونها نفر در کشور خود ما، هرگز به عنوان مانع و رادعی برای تلاش آنها در مسیر خود محسوب نخواهد گشت، بلکه بر عکس چنین مصیبتهائی چه بسا مفید باشند، چون به طور کلی مبارزه با ظلم و ستم تاریخ ظهور را تسریع میکند.

از سوی دیگر، بررسی نزدیکتر ساختار عمل و اندیشه این تفکر آخرالزمانی همچنین نشانگر مکان مرکزی «تقیه» به عنوان راهکاری اساسی برای پیشبرد مقاصد اجتماعی و سیاسی آنهاست. به عبارت دیگر، آنچه که در ذهن مردم و سیاستمداران به صورت «دروغ گوئی» گسترده و اعجاب انگیز احمدی نژاد و حامیانش دیده میشود، در واقع جنبه ای حساب شده از استراتژی کلان آنهاست که توسط تئوریسین هائی همچون مصباح یزدی و دیگران تحت عناوین مختلف مذهبی و بالاخص تحت بحث شیعهٔ «تقیه» مشروعیت یافته است.

آنچه با خواندن ادبیات مختلفی که از این گروه تولید شده است واضح میشود این است که در دست گرفتن کشور وسیع، ثروتمند و با اهمیت سوق الجیشی مانند ایران یکی از اهداف استراتژیک پایه و بسیار مهم آنان بوده است. آنها در پی اینند که ابتدا قدرت خود را بر ایران تحکیم گردانند تا با در دست گرفتن کامل کشور ایران و استفاده از ثروتها و منابع عظیم آن بتوانند به دیگر مراحل بپردازند.

دقیقا به همین دلیل است که جلوگیری از پیروزی و تثبیت نهائی دولت کودتا در این زمان که هنوز قدرت کامل نیافته است را باید وظیفه ای بسیار بسیار مهم برای تک تک ما دانست، وظیفه ای که از محدوده سیاست و منافع داخلی و ملی خارج میشود و در واقع ابعادی به وسعت مسئله صلح جهانی و جلوگیری از مصیبتهای وصف ناپذیر در سطح بین المللی پیدا میکند. دقیقا در راستای همین وسعت عملی مسئله است که در آغاز گفتم روشنگری در مورد تفکر مالیخولیائی و آخرالزمانی حکومت کودتا و خطر های ناشی از آن در سطح مردم ایران و نیز در سطح افکار عمومی جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار میشود.

همانطور که قبلا هم تاکید کرده ام، اگر دولت کودتا به قدرت کامل دست بیابد بدون شک در مدت زمانی بسیار کوتاهی یکی از اولین قدمهایش قطع شدید تمام امکانات مقاومت در کشور خواهد بود (از طریق کشتن های «قانونی» و غیر قانونی سران ردیف اول تا چندم، و سپس حبس و سرکوبهای کلان و بیسابقهٔ مردم عادی). اما نکته کلیدی در این ماجرا همان «اگر» جمله است، چرا که اگر دولت کودتا به پیروزی نهائی و تثبیت موقعیت خود دست نیابد، هیچ کدام از این کابوسها به واقعیت نخواهد پیوست.

اجازه بدهید این متن طولانی را همینجا متوقف کنم، با این یاد آوری که این کابوسی که در پیش رو داریم آنچنان کابوس وحشتناکی است که در صورت به واقعیت پیوستن ابعاد آن نه تنها ما و مردم ما را، بلکه تمامی جهان را به مخاطره خواهد افکند. به همین دلیل این بسیار اهمیت دارد که از تمامی مردم جهان در مقاومت مان با این کودتای آخرالزمانی کمک بخواهیم و برای آنان روشن کنیم که این کابوس ما اگر هرچه زودتر با بیداری به پایان نرسد، بی شک به زودی کابوس آنان نیز خواهد بود.


۱۰ نظر:

  1. به عنوان کسی که چندین سال است روی اندیشه های اسلامی کار می کنم و از نزدیک نیز با گروه های امام زمانی در ارتباط بوده ام سخنان شما را بسیار دقیق و استراتژیک می دانم. خط رابط اصلی فکری میان خامنه ای و احمدی نژاد و حتی عسگراولادی تا حوزه تا حتی کسانی مانند مهدوی کنی که در ظاهر خیلی هم عاقل نشان می دهند همین اندیشه راهنمای مهدویت است. خامنه ای خودش به شدت با این گونه اوهام و تفکرات خو دارد و آمادگی عجیبی برای این چنین باورهایی دارد و آنهایی که او را از نزدیک می شناسند می دانند که او خیلی اهل مقدس بازی ها و علاقه مند به علوم قدیمه ای مثل جفر و ..است که باز ریشه در همین اوهام دارد. در اخبار هم هست که برای مثال یکی از دلایل اصلی جزم خامنه ای در حمایت از احمدی نژاد خوابی است که ظاهرا اقای خزئلی از اعضای سابق شورای نگهابن که حافظ قرآن است داشته است و در آن خواب پیام می دهند که تکلیف حمایت از احمدی نژاد است زیرا نظر اقای امام زمان بر اوست. اعتقاد به مقدس بودن خزئلی باعث شده است حرف او را حجت بگیرند

    پاسخحذف
  2. واقعا که حاشا به فکرت و خرد ، خدا. چند میلیارد انسان بر زمین به هیچ و مشتی خائن کودتا چی در فتنة آخر زمان. با تعیید گفته‌های شمااشاره به فیلمی که حدود سی سال پیش به نام نوستراداموس به بازار راه یافت کم فایده نیست.
    در این فیلم شما شاهد صحنه هایی می‌باشید که در این زمان به شکل خبر در رسانه‌ها پخش می‌شود. مثل:دو قلوهای آمریکا. البته در اون فیلم نشان می‌داد یک هلیکوپتر به آن برخورد می‌کنه. در ادامه‌اش اتحاد ایران و شوروی است و جنگ جهانی و پیروزی اسلام برآمریکا و جهان. این فیلم دست از سر سیاستمداران برنمی‌داره و با تمام جد و جهد به دنبال ساختن تصاویر حقیقی اش افتادند چه آمریکا چه ایران. اتحاد این زمان روس و ایران را از یاد نبریم. با تمام وجود آرزو دارم ملاقات اوباما در روسیه ورق این توهم را برگردانه. من که می‌گم اگر بناست امام زمانی بیاد چرا باراک حسین اوباما نباشه؟ البته، مثلا. گرنه خداوند در کل قرآن پنج بار بیشتر محمد را به نام خطاب نساخت نمی دونم منظور از این همانی‌ست که می‌فرمایند: من جنبنده ای در زمین برانگیزانم.
    البته به فرض صحت اخبار، اول باید دجال بیاد؟ که فکر کنم این همان معروفی است که ادعای امامت می‌کند و عده ای را به دنبالش می‌کشاند. با آرزوی پیروزی مهر برای انسانی با روح الهی و ایرانی آزاد

    پاسخحذف
  3. باطو م نمی خورد/ ضد گلوله است / دستگیر نمی شود / زندانی وشکنجه نمیشود / بدون هزینه است / همه کس با توان کم قادر به انجام آنست / مداوم و همیشه قابل تکرارست / قابلیت سراسری واپید میک دارد / تا پیروزی کامل محور وحدت مبارزه است / برای حاکمان ونیروهای سرکوب آن وحشت وجدایی آورست /و....آنکه در تاریخ مبارزات وجنبش های آزادیخواهانه کاملا بی سابقه است / و ان چیزی جز/// بمب خرده کاغذ //// نیست ....تصورش را بکنید ..همین امشب و وهمه شب کاغذ های ریز ریز شده با قیچی را از پشت بام ها به دست باد بدهید و...

    پاسخحذف
  4. ////////یک لحظه تصورش را بکنید .////////////

    صبح وقتی پاسدارها و بسیجی ها وملاها / وحشت زده /با کوچه وخیابان ها وبیابانها ی مملو از کاغذ های ریز وخرد شده مواجه شوند>؟؟؟ ( الله اکبر های شبانه فقط چند ساعتی دوام داشت ) با این دریای کاغذ چه کنیم ؟؟؟؟؟ با کدام جارو میتوان آنرا پاک کرد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر هر شب تکرار شود چطور .؟؟؟ چه خاکی بر سرمان بریزم اگر مردم هر شب آنرا تکرار کنند. چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر مردم در شهرها وروستاها خبر دار شوند وهمین کار را بکنند چی.؟؟؟؟؟ با فیلم های ارسالی از این کاغذ ها چه کنیم.؟؟؟ نکنه google earth بتونه از اون بالا بالاهاگزارش تصویری بده.؟؟؟؟؟؟ چه میکنه این بمب کاغذی....؟؟؟؟؟
    (( ایا ایرانیان برای بار دیگر با این تاکتیک مبارزاتی اعتراضی مسالمت امیز چشم جهانیان را حیرت زده
    خواهند کرد.؟؟؟؟ // هذ اگوی و هذا میدان //)) ...ایران وجهان منتظر ست.............

    پاسخحذف
  5. الله اکبر گفتن وتحصن کا فی نیست (کاغذ ریزشده)هرشب همه جا به با د دهیم بیخطر کم هزینه واعتراضش چشمگیر قویست حتی بچها هم میتوانندنظر بدهیدسریع

    • آیا برای نجات دستگیر شدگان زندانیان سیاسی مان کاری کردیم؟ قابل توجه دکتر سازگارا عزیز آیا شما مثل من همین سوال و دارید؟ پس سریعا" مطرح کنید.

    آیا واقعا باید صبرکنیم کودتا چیان کاری بکنند بعدعکس العمل نشان دهیم قبل از دستگیری موسوی باید کاری کرد نه بعد آن


    هنوزچشم شهرستانیها به مبارزه تهرانیهاست تاکتیکهای تاکنون نتوانسته است این پیوند را ایجاد کند بمب خرده کاغذ میتواند وباید تست شود

    زندان رفتن هنر ارزشمندیست اما وظیفه ما مبارزه نیرومند برای آزادکردن آنهاست

    پاسخحذف
  6. چند پیشنهاد عملی برای ادامه ی جنبش دموکراسی خواهانه مردم ایران



    در عرصه ی سیاست خارجی:

    - دولت احمدی نژاد دولت مشروعی نیست و به همین دلیل نباید از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته شود. هر کشوری که به دوستی با دولت کودتا بپردازد در خاطره ی جمعی ایرانیان از آن کشور جلب اعتماد می شود.

    - هر قراردادی بین المللی که با این دولت منعقد شود از نظر ما هیچ گونه وجاهت قانو نی ندارد.

    - خواهان همبستگی جهانی با جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران باشیم. در شعارهایمان این نکته را فراموش نکنیم.

    - با تاکید بر «خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای» هم رویکرد دولت ایران را و هم رویکرد سایر دولت های نظامیِ منطقه را به چالش بکشیم. اهداف بلندمدت ملی مان را در جریان مبازه مان از خاطر نبریم.

    - باید به جهانیان نشان داد که ایران از آن چیزی که در رسانه های این کشورها بازتاب پیدا می کرد متفاوت است. برای برخورد با برنامه های هسته ای دولتِ این کشور باید راه های جدیدی پیدا شود. راه هایی که دولتِ کودتا و نه مردم را نشانه می گیرند. درباره ی این راه ها می توانیم تک تک فکر کنیم.



    ایجاد صندوق اعتصاب:

    - برای کاهش مشکلات معیشتی کسانی که در ایران آماده دست زدن به اعتصاب هستند باید در داخل و خارج ایران «صندوق اعتصاب» تشکیل شود. از راه های مختلفی می توان در این راه قدم برداشت. بعنوان مثال هنرمندان ما می توانند با ایجاد تورها و کنسرت هایِ خیریه ای به این صندوق کمک کنند. درباره ی راه های دیگر تقویت این صندوق نیز باید تامل کرد.



    شعارها:

    باید از دادن شعارهای منفی تا حد امکان جلوگیری کرد و شعار های مثبت داد. اینکه ما چه چیزی نمی خواهیم زیاد مهم نیست، مهم این است که در شعارهایمان نشان دهیم که چه می خواهیم. بعنوان مثال شعارهای «مرگ بر... » شعارهای منفی هستند. شعارهای مثبت تاکید بر خواسته ها و حقوقی دارند که تک تک افراد بدنبال رسیدن به آنها هستند. از این رو باید به شعارهایی که به حقوق فردی و انسانی توجه دارد بیشتر اهمیت داد. اشتباه بسیاری از هم وطنان ما در زمان مبارزه با رژیم شاه به اذعان خودشان در این بود که بیشتر شعار منفی می دادند و خواهان سرنگونی رژیم بودند. اینکه چه چیزی بعد از سرنگونی باید جایگزین شود، اهمیت ثانوی داشت.

    از نمونه ی شعارهای مثبت می توان به شعارهای زیر اشاره کرد:

    آزادی، استقلال، جمهوری انسانی

    الله اکبر، مردم خود رهبر

    زنده باد جمهوری انسانی

    رهبری جنبش:

    در هر جنبشی همیشه افرادی وجود دارند که سعی در استفاده از امکانات جنبش برای رسیدن به اهداف جاطلبانه شان دارند. تاکید بیش از حد بر مفهوم «رهبر جنبش» ما را دوباره به دام دیکتاتوری می اندازد. ما باید در عین حالی که خود مان رهبرِ خود هستیم برای سازماندهی اهدافِ فردی و گروهی مان مسئولیت اجتماعی بپذیریم. در این راه مواظب عدم استفاده ابزاری از خود باشیم. با این مقدمات فکری برای سازماندهی خود بصورت عملگرایانه ای به پیروی از رهبران جنبش می پردازیم. چون بدون سازماندهی امکان ارتباط و هماهنگی وجود ندارد.

    پاسخحذف
  7. جمهوری انسانی:

    برای رسیدن به حقوقِ فردی و انسانی خود از هیچ امکانی صرف نظر نکنیم. رفتن به مساجد و شرکت در اعتکاف هم اگر ما را فقط قدمی به خواسته های مان نزدیک می کند، مهم است. مسجدها را به مراکز فرهنگی و جوانان تبدیل کنیم. باید از نقطه ی قوت رژیم برای ضربه زدن به آن استفاده کرد. ما باید همه جودوکار باشیم. یک جودوکار سعی می کند با استفاده از زور حریف با تکنیک و سرعت بالا او را به زمین بزند. از انحصار درآوردن مساجد و مراکز مذهبی باید یکی از اهداف جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران باشد. علاوه بر آن باید سعی در جذب انسان های دموکراسی خواه از همه گروه ها و سازمان ها داشت. انسان های روحانی و سپاهی زیادی خواهان حقوق انسانی خود هستند.

    باید بدنبال تغیر موازنه ی میان جمهوری و اسلامی بود. با تقویت اهداف جمهوری خواهانه مان بخش اسلامی حاکمیت را که بدنبال سرکوب حقوق انسانی مان هست را تضعیف و در نهایت مغلوب خواهیم کرد. تاکید بر جمهوری انسانی که بر پایه ی انسانهای بالغ استوار است، نه انسانهای مقلد و صغیر.

    در این راه ناهموارباید قدم به قدم جلو رفت و صبر زیاد داشت. در جمهوری اسلامی و حتی در گفته های امام خمینی نیز می توان جنبه های جمهوری خواهی زیادی پیدا کرد و آنها را تقویت نمود. در این راه باید در کنار اهداف کوتاه مدت، بصورت بلند مدت برای رسیدن به حقوق انسانی مان برنامه ریزی کرد. باید خود را برای دو ماراتن آماده کرد نه دوِ صد متر. دو ماراتن فرسایشی است. کودتاگران نفس و سرزندگی ما را ندارند.



    اعتصاب دسته جمعی:
    اعتصاب دستجمعی، یکی از مهم ترین و مدنی ترین روش های برای برخورد با کودتاگران است. درباره ی نحوه و سازماندهی این عمل مدنی باید بیشتر فکر کرد. همانگونه که اشاره شد تشکیل صندوق های اعتصاب در داخل و خارج کشور یکی از اقدامات مهم در این زمینه است. باید سعی در ارتباط با اتحادیه های کارگری داشت. با اعتصاب کارگران بخش تولید در کشور نشانه گرفته خواهد شد. باید با همامیزی کارگران، جنبش را از سطح طبقات متوسط به سطوح دیگر گسترش داد. نباید از توده های مردم فاصله گرفت.

    پاسخحذف
  8. ببخشید میشه فونت صحفه رو عوض کنید! خواندنش سخته

    پاسخحذف
  9. ببخشید میشه فونت صحفه رو عوض کنید! خواندنش سخته
    دوست من، ممنون از فیدبک. اگر فونت خاصی در نظر دارید که توصیه میکنید (مثلا اگر صفحه خاصی میشناسید که فونت خوبی دارد که دوست دارید اینجا هم استفاده شود) حتما بفرمائید و اگر بتوانم حتما از پیشنهاد شما استفاده خواهم کرد.

    پاسخحذف
  10. بدون توجه به و تحلیل مافیای اقتصادی پشت جریان مصباح و ا.ن این تحلیل کامل و روشن نخواهد بود.
    مافیای بسیار خطرناکی که این جریان را تغذیه می کند و از آن تغذیه می شود. این همان مافیایی است که به قیمت نابودی صنعت و کشاورزی شکر ایران، در 1 سال 2 میلیون تن شکر وارد کشور می کند و مورد سوال قرار نمیگیرد چون کل بدنه دولت و رهبری با آن هماهنگ است.
    این مافیای اقتصادی حلقه گمشده جریان مورد بحث در ایران و جریان آخرالزمانی در اسراییل است. اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه ا.ن. 4 سال مداوم در یک بازی پینگ پنگ بی نقص با اسراییل پروژه آرماگدون را جلو برد مافیای اقتصادی را که از قضا خود مصباح شناخته شده ترین عضو آن است بررسی کنید.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد