۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

«لوس آنجلس تایمز»: هیئت اقتصادی ایران اینجا چکار دارد؟ یا حکایت زانوی شتر


اول حکایت زانوی شتر را برای دوستان جوانتر بگویم، که نقل از حکایت مولوی است، که یک نفر شتر را دید و گفت کجا بودی؟ شتر گفت دارم از حمام میآم، و اون طرف به طعنه جواب داد که از پینه های کثیف و کلف روی زانویت مشخصه که حموم بودی (آن یکی پرسید اشتر را که هی / از کجا میآئی ای اقبال پی؟ / گفت از حمام گرم کوی تو / گفت خود پیداست از زانوی تو).

بگذریم، اما شان نزول مولوی هم دولت آمریکاست و این ادعایش که ایران را تحت تحریمهای شدید گذاشته، و تناقض این ادعا با خبر «لوس آنجلس تایمز» که در مقاله ای با حیرت از دعوت و حضور رسمی یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری ایرانی در ایالات متحده خبر میدهد، آن هم در هنگامی که جمهوری اسلامی به ظاهر تحت تحریمهای سخت اقتصادی از سوی دولت ایالات متحده است!

این مقاله که تحت عنوان «چرا یک هیئت اقتصادی ایرانی به ایالات متحده میآید؟» منتشر شده است خبر میدهد که قرار است در تاریخ هفدهم ماه مه (امروز) یک هیئت بزرگ شانزده نفره مرکب از مسئولان شرکتهای اقتصادی از ایران که توسط ایالات متحده برای شرکت در یک نمایشگاه و گردهمائی بزرگ اقتصادی به نام «فیوچرالیا» دعوت شده است، وارد شهر کانزاس سیتی در امریکا شود.

به گزارش لوس آنجلس تایمز، محمد رضا سبز علی پور، مدیر «مرکز تجارت جهانی» جمهوری اسلامی که خبر سفر این هیئت را در حضور خبرنگاران اعلام کرده است همچنین اضافه کرده که شرکت در این گردهمآئی به شرکتهای اقتصادی ایران کمک خواهد کرد تا نقش بیشتر و گسترده تری در صحنه اقتصاد و تجارت جهانی ایفا کنند.

این مقاله از قول سبز علی پور مینویسد، «ایران تحت تحریم و ایالات متحده میزبان این گردهمائی است، آنها میتوانستند هیئت ما را حذف کنند، اما خوشبختانه چنین نکردند، و به تمام اعضای هیئت نیز ویزاهای سه ماهه اعطا شده است»

«لوس آنجلس تایمز» همچنین اضافه میکند که طبق گزارشات دریافت شده کمپانی های شرکت کننده ایرانی از دسته های صنعتی هستند که شامل صنایع شیمیائی، صنایع خانگی، رنگ و خوراکی میباشند. این مقاله مینویسد، «مقامات ایرانی بایستی سراز پا نشناسند که در میان تحریمها به یک هیئت تجاری صنعتی آنها توسط وزارت امور خارجه دولت امریکا اجازه شرکت و ویزای سفر داده شده است.»

هیچ نظری موجود نیست:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد