۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

تریتا پارسی: اگر اوباما حمله به ایران را قبول نکند رئیس جمهور پس از وی اینکار را خواهد کرد


تریتا پارسی، یکی از اعضای گروه «نایاک»، که به لابی جمهوری اسلامی در واشنگتن معروف میباشد، در مقاله ای که در وبسایت نشریه «سالن» منتشر شده است اعلام کرده که کمپین برای حمله به ایران در ایالات متحده آغاز گردیده است، و مقدمات این حمله به نحوی در حال چیده شدن هستند که حتی اگر اوباما به ایران حمله نکند، رئیس جمهوری که پس از وی خواهد آمد چنین خواهد کرد.

پارسی در این مقاله با رجوع به متنی که اخیرا توسط جفری گلدبرگ با نام «نقطه بی بازگشت» در مجلهٔ پر خوانندهٔ‌ «آتلانتیک» منتشر شده است به این نکته اشاره میکند که در گفتمان این کمپین، همانطور که از تیتر مقاله گلدبرگ برمیآید، موضوع حمله به ایران اکنون از نقطهٔ بدون بازگشت عبور کرده است و حملهٔ نظامی حتمی است، و تنها سئوالی که هنوز بی جواب مانده این است که آیا این حمله بهتر است توسط اسرائیل آغاز گردد یا ایالات متحده.

وی در متن بسیار طویل خود پس از بررسی مقاله گلدبرگ و جنبه های مختلفی از روابط اسرائیل و ایران و منافع اسرائیل به این نتیجه میرسد که کمپینی جدی برای حمله به ایران آغاز گردیده است که در حال آماده سازی و توجیه افکار عمومی برای قبول حمله نظامی به ایران میباشد. هدف این کمپین، به عقیدهٔ تریتا پارسی، الزاما مجبور کردن اوباما به ورود به جنگ با ایران نیست، بلکه در واقع یکی از اهداف آن میتواند این باشد که اوباما را رئیس جمهوری ضعیف و بی جرات در دفاع از امنیت ملی امریکا در مقابل جمهوری اسلامی نشان دهد تا رئیس جمهور بعدی برای حمله به ایران زمینه بهتری داشته باشد.


۷ نظر:

  1. "تریتا پارسی، یکی از اعضای گروه «نایاک»، که به لابی جمهوری اسلامی در واشنگتن معروف میباشد"

    واقعا؟! چقدر راحت به دیگران تهمت می زنید؟ حالا اون دیگران کی هستند و ایشون چی کار کرده که به این عنوان معروف شده؟!

    پاسخحذف
  2. سلام یه دعوتنامه بالاترین برای من میفرستی... ممنون میشم احتیاج دارم خواهش میکنم...
    ppersia1990@yahoo.com

    پاسخحذف
  3. سلام جناب رحیمی, ایمیل مهمی برایتان فرستادم لطفا چک کنید

    پاسخحذف
  4. دوست ناشناسی که گلایه کرده اید و مرا متهم کرده اید که راحت به دیگران «تهمت» میزنم، با تشکر از نظر شما، اما من اتهام شما را قبول ندارم، به دو دلیل، یکی اینکه من ننوشته ام که ایشان لابی جمهوری اسلامی هستند، بلکه گفته ام که ایشان به این توصیف معروف هستند، و دیگر اینکه به هر حال اینترنت که جای دوری نیست، شما اگر بگردید سایتها و مطالب فراوانی خواهید یافت که در آن این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است، از مقاله مشهور واشنگتن تایمز در مورد شکایتی کی از نایاک شده بود و نامه های آقای تریتا پارسی به جواد ظریف و بررسی غیر قانونی بودن آنها توسط متخصصین پلیس گرفته، تا سایتهائی مثل iranianlobby.com که کلا به ارائه شواهد در این زمینه اختصاص دارند، و صدها متن و مقاله دیگر که به راحتی قابل یافتن است. با این وجود من از اینکه ایشان را لابی جمهوری اسلامی بخوانم حذر کرده ام و ایشان را تنها معروف به آن کار خوانده ام. من فکر میکنم هرچقدر هم به نایاک و یا آقای پارسی علاقه مند باشیم اما اگر انصاف را شرط قرار دهیم میبینیم که این متن کار غیر اخلاقی نکرده است.

    پاسخحذف
  5. دوست عزیزی که تقاضای دعوتنامه بالاترین کرده اید، عذر میخواهم، متاسفانه بالاترین چنین امکانی در اختیار من نگذاشته است.

    پاسخحذف
  6. دوست ناشناس گرامی، یادداشت شما واصل گردید. ممنون.

    پاسخحذف
  7. «واقعا؟! چقدر راحت به دیگران تهمت می زنید؟ حالا اون دیگران کی هستند و ایشون چی کار کرده که به این عنوان معروف شده؟!»

    عزیز، شما گویا خوابی! بوی تعفن کارهای امیراحمدی و تریتا و دار و دسته‌ی اینها، اینجا هم به مشام می‌رسه دیگه...

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد