۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

☚ سئوال من از اوباما


دولت اوباما دیروز باز اعلام کرد که مصمم است مسئولان سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف را هفتهٔ آینده برای اولین بار در طی سی سال گذشته به طور رسمی به جشن سالگرد استقلال امریکا دعوت کند! (برای نمونه اینجا را ببینید). این دعوت، آن هم درست در شرایطی که دولت ایران مشغول سرکوب خشونت آمیز و قلع و قمع گستردهٔ مردم ایران است، به این جرم که خواهان روشن شدن وضعیت تقلبهای انتخاباتی هستند، در چشم مردم ایران بی اعتنائی عجیبی به تلاشهای دموکراسی طلبانه آنان به حساب خواهد آمد، و امیدوار هستیم تا آقای اوباما در این تصمیم خود، آنهم در شرایط حال حاضر، تجدید نظر نماید.

بنا بر این، سئوال من از آقای اوباما این است که «آقای اوباما، آیا در نظر شما دعوت کردن مسئولان ایران به جشن استقلال امریکا در هفته آینده بی اعتنائی به ضجه های مردم ایران نیست که به جرم طلب ابتدائی ترین حق مدنی خودشان اکنون بیش از یک هفته است تحت سرکوب و ایذاء به سر میبرند؟»

پ.ن.:

امروز، چهارشنبه بیست و چهارم ژوئن، اعلام شد که ظاهرا اوباما تصمیم خودش را عوض کرده است و دعوت دولت امریکا از نماینده های ایران برای شرکت در پارتی های چهارم ژوئیه را پس گرفته است ! به خودم و همه دوستان دیگری که برعلیه کودتای انتخاباتی احمدی نژاد تلاش میکنند تبریک میگم... خبری در این باره در سایت بی بی سی مینویسد :

این نخستین اقدام دولت باراک اوباما در اعتراض به برخورد خشونت آمیز به معترضان انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید در جلسه مطبوعاتی روز چهارشنبه تاکید کرد دعوت سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان از این افراد دیگر اعتبار ندارد. او علت پس گرفتن دعوت از دیپلمات های ایرانی را رخدادهای روزهای گذشته در این کشور عنوان کرد.




۲ نظر:

  1. Source in payameh Obama ro mitooni lotfan post koni man mikham be English gardoonam neveshtato ageh ejzaeh bedi bad montasheresh konam, yani too dasteh mellat pakhshesh konam inja manzooram az inja Canada o Americast, man Siteto dobare ta chand saateh digeh check mikonam merci!

    پاسخحذف
  2. ناشناس جان، خیلی عذر میخوام ولی متوجه نمیشم چه چیزی رو میخواید شما. «سورس پیام اوباما» یعنی چی؟ ضمنا میتونید مستقیما به من ایمیل بزنید اگر دوست داشتید سریعتر بشه. به این آدرس بزنید
    sadeq_rahimi
    ات
    hms.harvard.edu

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد