۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

☚ تفاوت از زمین تا آسمان: عکس العمل های کروبی و موسوی در مقابل کودتاگران

شاید در هیچ کجای دیگر نشود تفاوتهای واقعی بین موضع گیری های کروبی و موسوی را روشن از متن جدیدترین اعلامیه های آنها که امروز منتشر شده اند متوجه شد. خودتان قضاوت کنید...

کروبی در اطلاعیه اش میگوید:

واکنش های خود جوش شما به اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده آگاهی و تعهد شما نسبت به ایران اسلامی و عدم مشروعیت نتیجه اعلام شده برای انتخابات 22 خرداد 1388 است گرچه می دانید و می دانیم که اگر امکان داشت این واکنش ها از راههای قانونی و در چارچوب های مدنی انجام می شد از مطلوبیت بیشتری برخوردار بود، اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشید نامزدهای مورد علاقه شما در این دوره انتخابات از حق خود و شما کوتاه نخواهند آمد .
ترجمه:
چون امکان واکنش های قانونی و مدنی برایمان باقی نگذاشته اند، به نافرمانی مدنی و واکنش های خودجوش حتی به شکل غیر قانونی ادامه دهید و از حق خودتان کوتاه نیائید.


اما از طرف دیگر در همان روز، خطاب به همان مردم و در مورد همان اتفاقات، موسوی در اطلاعیه خودش میگوید:

ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبندیم اصل ولایت فقيه را یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکت سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم . . . . توصیه موکد و مجدد این خدمتگزار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.
ترجمه:
احتیاج به ترجمه ندارد !!


هیچ نظری موجود نیست:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد