۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

☚ حساب من در بالاترین *ستاره دار* شد !


البته پدیدهٔ «ستاره دار کردن» هنوز در بالاترین رواج پیدا نکرده، و حساب من فقط «بسته» شده،
ولی خوب، ستاره دار کردن ملت هم شاید پیشنهاد بدی برای کدخدهای «ده بالا» نباشه و
ظاهرا حتی با نظام جدید حکومتی در آنجا هم جور در میاد . . .




البته عذر میخوام که کمی عصبانی هستم و طعنه خود به خود راهش را باز کرد به میان کلماتم... ولی به هر حال مسئله اینجاست که حساب نه ماهه من را در بالاترین جوانمرگ کرده اند، آنهم بدون اینکه هیچ توضیحی یا شرحی یا اخطاری یا «چیزی» داده باشند به من صاحب حساب.

تنها چیزی (با اجازهٔ جناب میر حسین البته) که به ذهنم میرسد در این میان این است که چند روزهٔ اخیر، به موازات سنگین شدن نرخ رد و بدل اطلاعات در مورد انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بالاترین شروع کرده است به اجرای چندین تغییر اساسی در سیستم کاربردیش، که در نظر من خیلی از آنها حساب نشده و در جهت کمتر شدن میزان آزادی گردش اطلاعات، یا همان دموکراسی مجازی در بالاترین بوده است، یا اگر حساب شده هستند که چه بدتر...

و منهم به هر حال در چند جا این نظرم را روشن بیان کرده ام (مثلا اینجا یا اینجا)، و یکی دو بار هم نوک انتقادم را متوجه یکی از صاحبان سایت با نام کاربری «مهدی» (آقای مهدی یحیی نژاد) کرده ام (مثلا اینجا)، که گرچه ایشان را نمیشناسم، اما از چند لینک و نظرهائی که اینجا و آنجا داده اند احساس کرده ام دیدگاههای اجتماعی و سیاسیشان چندان علاقه عمیقی به مفهوم دموکراسی و «آزادی» ندارد. علاوه بر این مدتی است که در کنار افزایش نابهنجار تعداد و نوع کاربرها (نابهنجار از لحاظات مختلف، که اگر فرصتی و نیازی شد جائی دیگر بحث خواهم کرد)، جناب مهدی و همکاران شروع کرده اند به ارائهٔ مفاهیم و قوانینی با دیدگاه کمابیش سنتی و غیر (اگر نه ضد) دموکراتیک در بالاترین، آنهم با شیوه ای کاملا بسته و غیر شفاف.

اگر این انتقادات من (که محتوایش البته از همینی که در پاراگراف قبلی دیدید فراتر نرفته است) موجب بسته شدن حساب من شده باشد که، خوب، نشانه بدی است از روزهای در پیش برای بالاترین، و باید کم کم فاتحه آن بالاترین زیبائی که یکی دوسال است جامعه ایرانی در اینترنت را به هیجان آورده است را خواند.

از سوی دیگر البته این امکان هم شدیدا وجود دارد که بسته شدن حساب من یک «اشتباه» بوده باشد (بخصوص که اخیرا از قرار به «اتوماتیک» شدن رسیدگی به حسابها و جلوگیری از تقلبها هم خبر شنیده بودم)، یا اینکه به واسطه ناراحتی شخصی یکی از «بالادار» ها (که همان گشت های کمیته، یا ماموران نهی از منکر و امر به معروف بالاترین باشند) از حرفهای من صورت گرفته باشد، که در صورت اول خوب جای امید زیاد است که این اشتباه رفع شود ، و در صورت دوم امید است آن بالادار مهربان متوجه شود که این روش خوبی برای برخورد با کسانی که حرفشان را دوست نمیداریم نیست و حساب ما را هم باز به جریان بیاندازد.

به هر حال عجالتاً من امروز یک ایمیل نوشته ام به info@balatarin.com برای رسیدگی به بسته شدن حساب من، تا ببینیم چه میشود و چه پاسخی خواهم گرفت . . . از دوستان عزیزی هم که این متن را میخوانند بسیار سپاسگزار (یا سپاسگذار، اگر ترجیح‌ میدهید!) خواهم شد اگر عضو بالاترین هستید و میتوانید پیامی از من به صورت کامنتی زیر لینکهائی مثل این لینک مثلا، به مدیران سایت منتقل کنید (چون تا آنجا که شنیده ام ایمیل ها روزها و گاهی هفته ها طول میکشد تا خوانده شوند!) تا اگر اشتباهی شده است لطف کنند و برطرف کنند.


پی نوشت:

امروز (شنبه سیزدهم ژوئن، مصادف با کودتای انتخاباتی در ایران) از مسئولان بالاترین پاسخی به دستم رسید و در آن دلیل بسته شدن حسابم توضیح داده شد، که عبارت باشد از شکایت چند کاربر از من به دلیل دادن رای های منفی به لینکهایشان، و نیز دعوت کردن افراد به نافرمانی در بالاترین. پس از آنکه پاسخی به این یادداشت دادم، ایمیل دیگری به دستم رسید به این مضمون که حساب من دوباره باز شده است و مرا به کوشاتر بودن در اجرای قوانین بالاترین دعوت میکرد.

از مسئولان بالاترین برای باز کردن مجدد حسابم تشکر میکنم.

هیچ نظری موجود نیست:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد