۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

☚ «گاردین»: موسوی سبز است، احمدی نژاد قهوه ای !!



وضعیت عجیب و غریب انتخابات رنگارنگ ریاست جمهوری ایران به جائی کشیده که خبرگزاری های خارجی هم متوجه جریان شده اند و از طنزهای رنگی با کاندیداهای انتخابات میگویند. روزنامه «گاردین» مثلا مقاله ای در مورد کاندیدا ها و رنگهایشان در قسمت بلاگهای خبریش منتشر کرده که شاید جالبتر از همه شان قسمت مربوط به احمدی نژاد باشه. نویسنده مطلب فوق کاریکاتوری که اینجا مشاهده میکنید را تحت عنوان «کارتونی از یک هنرمند ناشناس ایرانی» منتشر کرده و در کنارش نوشته:

«رنگ احمدی نژاد قهوه ای است. و برای اینکه شکی در ذهنها باقی نماند که معنی این رنگ چیست، او را در حال ورود به توالت میبینیم. از همان چهار سال پیش که به قدرت رسید احمدی نژاد موضوع جوکهای بسیاری بود، اما اکنون با هر روزی که به انتخابات نزدیکتر میشویم این جوکها تند تر و سخت تر شده اند و شخصیت او را نشانه رفته اند. جامعه ایران تا حدی به هیجان و در صحنه آمده که آن را به انقلاب سال ۱۹۷۹ مشابهت میدهند.


اما رنگ موسوی سبز است. این مرد میانه رو که بیشترین احتمال شکست دادن احمدی نژاد را دارد، خودش را با موفقیت به عنوان کاندیدای سبز شناسانده است -گرچه رنگ سبز نه برای رجوع به طبیعت و محیط زیست، بلکه به عنوان یک رنگ نماینده اسلام و پیشرفت معرفی شده است.




مهدی کروبی، ملای اصلاح طلب، رنگش سیاه و سفید است، تا نماد پول نفتی باشد که قول داده اگر رئیس جمهور شود به مردم کوچه و بازار خواهد رساند. زیر نویس: خواب دیدی خوش باشه!





اما آن یکی کاندیدای محافظه کار و فرمانده پیشین سپاه پاسداران، محسن رضائی، رسما رنگ خاصی ندارد و کمپینش بیشتر الکترونیکی است. ولی کارتون هائی که توسط هنرمند ناشناس ایرانی از او کشیده شده رنگ او را قرمز انتخاب کرده است -تا علامت گذشته نظامیش باشد و رنگ خونی که بر دستهایش مانده.



هیچ نظری موجود نیست:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد