۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

☚ گزیده هائی از آخرین اعلامیه میر حسین موسوی

  • حرکت خودجوش مردم رنگ سبز را به عنوان نماد خویش برگزيد. اینجانب اعتراف می‌کنم که در این امر پیرو آنان بودم [تاکید غیر مستقیمی بر خودجوش بودن جنبش اخیر و عدم کنترل وی بر آن].


  • اگر حجم عظيم تقلب و جابه‌جايي آرا، كه آتش به خرمن اعتماد مردم زده است، خود دليل و شاهد فقدان تقلب معرفي شود، جمهوريت نظام به مسلخ كشيده خواهد شد و عملا ايده ناسازگاري اسلام و جمهوريت به اثبات مي‌رسد [تهدید بسیار بزرگی برای منطق سیاسی آیت الله خامنه ای و نظام حاکم].


  • اكنون مقامات كشور [بخوانید ولایت فقیه، آیت الله خامنه ای] با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئوليت آن را پذيرفته‌اند و برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی بعدی حد تعیین کرده‌اند، به صورتی که اين رسيدگي‌ها موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بيش از 170 حوزه انتخاباتي تعداد آراي به صندوق ريخته شده بيشتر از تعداد واجدين شرايط باشد. از ما خواسته مي‌شود كه در اين شرايط شكايت خود را از طريق شوراي نگهبان پيگيري كنيم، حال آن كه اين شورا در عملكرد خود چه قبل، چه حين و چه بعد از انتخابات عدم بي‌طرفي خود را به اثبات رسانده است و نخستين اصل در هر داوري رعايت بي‌طرفي است [رد عملی و صریح هر نوع قضاوت از سوی شورای نگهبان].


  • اينجانب همچنان قويا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجديد آن حقي مسلم است كه بايد به صورتي بي‌طرفانه از طريق يك هيئت مورد اعتماد ملي مورد بررسي قرار گيرد، نه آن كه پيشاپيش امكان ثمربخش بودن آن منتفي اعلام شود، يا با طرح احتمال خونريزي، مردم از هرگونه راهپيمايي و تظاهرات بازداشته ‌شوند [تقابل مستقیم با سخنان دیروز آیت آلله خامنه ای که گفته بود در صورت ادامه تظاهرات مسئولیت خونریزی بر عهده رهبران آن است]


  • مطمئن باشيد كه اينجانب همواره در كنار شما خواهم ماند.


  • اينجانب چون به صحنه می‌نگرم آن را پرداخته شده برای اهدافی فراتر از تحمیل یک دولت ناخواسته به ملت، که تحمیل نوع جدیدی از زندگی سیاسی بر کشور می‌بینم. [جریان سیاسی و ایدئولوژیک پشت احمدی نژاد اهداف وسیع و گسترده ای دارند، تقلبهای انتخابات تنها نوک کوه یخی هستند که قسمت عمده اش هنوز زیر آب است]


  • آنچه اين برادر شما در در يافتن اين راه‌حل‌هاي جديد، خصوصا به جوانان عزیز توصيه مي كند اين است که نگذارید دروغگويان و متقلبان پرچم دفاع از نظام اسلامی را از شما بربايند [اجازه ندهید کودتاگران به عنوان دنباله انقلاب و شما ضد انقلاب معرفی شوید] و نا اهلان و نامحرمان، میراث گرانقدر انقلاب اسلامی را که اندوخته از خون پدارن راستگویتان است از شما مصادره کنند.


۲ نظر:

  1. albate dar in payam kami nostalgy nesbat be enghelabe be estelah eslami va khomeini ham vojood dare. omidvaram taktiki bashe ( ke fekr mikonam nabashe).

    پاسخحذف
  2. دوست ناشناسم، من هم فکر نمیکنم این به قول شما «نوستالژی» ایشان صرفا تاکتیکی باشه، به هر حال ایشان معتقدند به انقلاب اسلامی، و نیز به امکان وجود یک رژیم در عین حال دینی و دموکراتیک -یا لااقل معتقد بوده اند تا الان. اگر در همین گزیده ها نگاه کنید میبینید که ایشان گفته اند این اتفاقات دقیقا محکی هستند برای اینکه آیا واقعا رژیم دینی و دموکراتیک یک مدل سیاسی امکان پذیر است یا غیر ممکن. به عبارت دیگر گفته اند اگر «نظام» بر محکوم کردن مردم به قبول نتایج ساختگی اصرار کند تا جائی که جمهوری اسلامی را به چالشی عمیق با مردم خودش بکشاند، خوب طبیعتا این نشان دهنده این است که حکومت دینی بالطبع با حکومت مردم بر مردم ناسازگار است (البته این کشف جدید را به ایشان باید تبریک گفت، ولی خوب، به هر حال ایشان رهبر جنبش ملت است و احترامشان واجب).
    باز هم از نظر شما متشکرم.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد