۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

«آیت الله » یوسف صانعی چند سال پیش: تخلف از فرمان آیت الله خامنه ای در حد شرک به الله است

قابل توجه دوستان کاربر بالاترین: حساب من درپی گزارش برخی دوستان و به بهانه تکراری بودن لینکی که به این متن داده ام به مدت شش روز بسته شده است. البته شخصا معتقدم قانونی نیست اینکه حساب مرا با چنین دلیلی ببندند، و به نظر میرسد دوستان مسئول دنبال بهانه ای بوده اند که پیدا کرده اند، اما در هر صورت علاقه ای به دنبال کردن آن ندارم، ضمن اینکه این شش روز را هم میتوانم صرف کارهای مهم دیگر کنم. از سوی دیگر اما یک معنی آن این خواهد بود که از پاسخ دادن به کامنت های دوستان در زیر لینک مربوطه معذور خواهم بود، عذر مرا بپذیرید.

این متن را نه الزاما به عنوان «افشاگری» یا به چشم سرزنش و انتقاد از صانعی، بلکه به چشم عبرت و آگاهی و با نظر توجه به تغییرات افراد با هم بخوانیم، و با هم به این سئوال فکر کنیم که چگونه متنی مثل این اصل موضوع «مرجعیت» و «فتوا» و دستورالعمل های شرعی را زیر سئوال میبرد، چرا که نشان میدهد آن دسته از افکار و حرف ها هم هیچ «واقعیت» خاصی ندارند بلکه مثل دیگر افکار و دیدگاهها عمیقا ناشی از دوره خاص سیاسی و تاریخی که در آن بیان شده اند، و منعکس کننده مسائل اجتماعی و روند قدرت در هر زمان خاص، و دیدگاههای فرد «مرجع» به عنوان یک انسان متاثر از حوادث زمانه خودش هستند. دقت کنید که آیت الله صانعی اینجا تاکید و تصریح کرده است که موضوع را نه به عنوان یک عقیده فردی یا حتی سیاسی، بلکه «به عنوان یک مسئله شرعی» میگوید . . .

یوسف صانعی، روزنامه جمهوری اسلامی به تاریخ 22/03/1368 - صفحه 3 (برای دیدن نسخه بزرگتر از مقاله روزنامه جمهوری اسلامی و خواندن متن کامل آن میتوانید روی عکس کلیک کنید):

من به عنوان يك مسئله شرعي مي گويم كه تخلف از فرمان آيت الله خامنه اي گناه و معصيتي است بزرگ و رد براو، رد برامام صادق(ع) و رد بر امام صادق(ع) رد بر رسول الله (ص) و رد بر رسول الله (ص)، رد بر الله و موجب خروج از ولايت الله و و ورود به ولايت شيطان است و طبق روايت عمر ابن حنظله در باب ولايت فقيه رد بر او در حد شرك به الله است و ... تاييد ايشان يك واجب الهي است نه يك مستحب. ... مسئله يك امر جزئي نيست و عدم تاييد ترك واجب است و ترك واجب موجب معصيت و خروج از عدالت است. ... ولايت فقيه در همه چيز حاكم است و مي تواند خلاف هر مقرري و آئين نامه‌اي را بگويد. حتي مي تواند خلاف قانون و مصوبات مجلس را هم بگويد ... ... اگر روزي امضاي مقام رهبري از روي قانون اساسي برداشته شود آن قانون اساسي ارزش ندارد. ... مراجعه به ديگران يعني قبول نكردن حرف مقام رهبري است و قبول نكردن حرف مقام رهبر برمي گردد به قبول نكردن حرف مقام ولي عصر(عج). پس نه تنها مراجعه به ديگران احتياج نيست بلكه معصيت و خلاف شرع است.

پی نوشت:

عده ای از دوستان مرا متهم کرده اند به دروغگوئی. ظاهرا اسم مرا خبر ندارند که چیست! اما از شوخی که بگذریم، اجازه بدهید این چند صفحه دیگر را هم اینجا ذکر کنم تا شاید پاسخی به آن دوستان باشد، بخصوص دوستانی که ادعامیکنند «آیت الله صانعی» که در این مقاله جمهوری اسلامی ذکر شده است نه همان آیت الله یوسف صانعی، بلکه فردی به نام «شیخ حسن صانعی» است که برادر یوسف صانعی است. من هیچ شکی ندارم که حرف این دسته از دوستان هیچ پایه ای ندارد، و احتیاجی هم نمیبینم که وقت خودم یا دیگران را در جواب دادن به این «تشکیک» های بیخود تلف کنم (گرچه خودمانیم، رفقای سبز تاکتیکهای روانی را چه خوب از برادران عرزشی شان به ارث برده اند)، اما در هر حال اجازه بدهید اینها را فعلا برای یادگاری خدمت آن دوستان اینجا نصب کنیم . . .









۱۳ نظر:

  1. نابود باد آخوند و آخوندی که با مفت خوری ثروت این آب و خاک را برباد دادند هر که انها را ببخشد از آنها نادان تر است. جه صانعی جه خامنه ای همه با هم از حیوان هم کمترند جون با ایمان انسانها معامله کردند. به امید روزی که یک آخوند در ایران باقی نماند. معلوم نیست صانعی جه نفعی الان در ضدیت با رژیم دارد. قبلا که ذوب شده در خامنه ای بود. یک ملت را و بک نسل را نابود کردند خودشان هم حزب باد هستند هر جا که منفعت بود آنجا را خوش است.

    پاسخحذف
  2. in ke yousefe sanei ino gofte ya baradaresh moshakhhas nist tooye in maghale ! midoonin ke baradaresh raise bonyade shahid bood va alan ham kollan ba ham kamelan 2 noghteye motazaddan ! tooye khode maghale fagaht neveshte ayatollah sanei hich ja naneveshte yousof .

    پاسخحذف
  3. bebakhshid raiese bonyade 15 khordad na bonyade shahid ! in sokhanane baradare ayatollah sanei raise bonyade 15 khordad ast. na yousofe sanei.

    پاسخحذف
  4. حسین عزیز، دو نکته را عرض کنم خدمتتان: یکی اینکه کلا در طی سی سال گذشته، هرزمان صحبتی از «آیت الله صانعی» شده است، منظور یوسف صانعی بوده است، و هرگاه صحبت از شیخ حسن صانعی بوده به نام مشخص گردیده است. و نکته دوم اینکه اگر به چند عکس دیگری که اضافه کرده ام نگاه کنید، خوب یکیشون که راحت عکس جناب صانعی را دارد و بنا بر این احتیاجی به استدلال ندارد که سخنان از چه کسی هست؛ اما آن دوتای دیگر هم که باز فقط از «آیت الله صانعی» نام میبرند، اینبار سمت او را هم ذکر کرده اند، که همان دادستان کل کشور باشد، و به این ترتیب مشخص است که شخص مورد نظر همان جناب یوسف صانعی است. از سوی دیگر وقتی محتوای عکسهای دیگر را ملاحظه بفرمائید میبینید که تفاوتی در سیره و تفکر با متنی اولی ندارند.

    پاسخحذف
  5. yeh axoond e xoob, yeh axoond e mordeh ast. baray e avalin bar dar tarix e iran, mardom hesab e xodeshoon ro az din joda mikonan. cheh dar iran e bastan va cheh dar iran e eslam zadeh, bar vazn e vaba zadeh, din hamdast e estebdad boodeh. dar enqelab e novin e mardom e iran, digar din jaii nadareh. nabayad az je palid mamnoon bood?

    پاسخحذف
  6. nabard عزیز، با این تز شما که آخوند خوب آخوند مرده است موافق نیستم، اگرچه عقیده دارم آخوند خوب آخوندی است که زورش به کسی نرسد و قدرتی بر زندگی دیگران نداشته باشد. به هر حال همه جور موجوداتی در این دنیا زندگی میکنند از جمله من و شما، پیشنهاد میکنم شما هم سعه صدر داشته باشید و بگذارید آخوند ها هم زندگی کنند.

    پاسخحذف
  7. سلام دوست عزیز
    در شرایط فعلی که جنبش سبز نیاز به همدلی و هم صدایی دارد ، بازگویی چنین مطالبی درست نیست
    اولاً خیلی از رهبران جنبش سبز هم سابقه حکومتی و مذهبی دارند، شما به سوابق حجاریان توجه کنید ، ایشان اطلاعاتی بودند ، اما اکنون توسط اطلاعات شکنجه میشود، یا قدیمیترها مثل بهزاد نبوی
    یا حتی خارج نشین ها مثل ابراهیم نبوی و خیلی های دیگر ، حتی خیلی از کسانی که امروز سبز هستند ، در دور ریاست جمهوری قبلی به ا.ن راً داده اند
    پس چرا با طرح چنین موضوعاتی سبب تفرقه افکنی و دور کردن مردم میشویم ، گذشته همه آدم شامل سیاهی و سفیدی است ،
    ما درون را بنگریم و حال را
    نی برون را بنگریم و قال را

    پاسخحذف
  8. http://god-blessus.blogspot.com/2009/11/v-behavior-urldefaultvml-o-behavior.html

    پاسخحذف
  9. با دوستانی که میگن الان زمان همدلی و وحدت و این هاست موافق نیستم ... باید جلو حماقت و تعصب رو بگیریم . اونم از اول . وگرنه جریان انقلاب با این جور اعتلاف های حق و ناحق تکرار میشه . کلا باید دوستان رو خیلی از شعار ها هم کار کنن . این که قهرمان ها مون یه روزی هاشمی باشه و منتظری و صانعی و ... و هزار شخصیت دست دوم به جایی نمیرسیم .

    پاسخحذف
  10. این مال چند سال پیشه! اونوقتا خامنه ای جنایاتی از این قبیل نمی کرد. جنایاتش هنوز شروع نشده بود... همه فرصت بازگشت داریم...

    پاسخحذف
  11. sadegh jan mamnoon . va dar zemn manam bahat movafegham ke hamoontor ke nabayad az hich akhoondi boti sakhte beshe nabayad bazre nefrat ham too dele mardom be khatere lebase kasi vojood dashte bashe. hameye farghe in jonbesh ba enghelabe 30 sale pish in hame girish va hame pazirishe. har kasi ba har lebasi va har gozashtei mitoone harfesho bezane dar akhar mardoman ke bayad tasmim begiran.
    feylan

    پاسخحذف
  12. alireza jan shoma ham dar nazar dashte bash ke democracy ro too keshvaraye dige lozooman adamaye pako rastgoo o ba gozzshteye morede ghabool nayavordan !! hamoontori ke didim behtarin va sadegh tarin modirane keshvar(dolate bazargan) dar amal natoonestan kari az pish bebaran! hameye zerangie in jonbesh ine ke bebine az che kasi dar che moghei mitoone behtarin bahra ro bebare hala mikhad rafsanjani bashe ya mikhad hatta banisadr bashe be nazare man farghe khassi nemikone.

    پاسخحذف
  13. حسین عزیز متشکرم از توجه شما به صحبتهای من.

    و خدمت دوستانی که هم صحبت از وحدت کلمه کرده اند و فرموده اند چون باید به وحدت کلمه برسیم نباید این واقعیات بازگو شوند، باید عرض کنم که من معتقدم وحدت کلمه بسیار خوب است، اما نه به هر قیمتی، و اصولا وحدت کلمه ای که لازمه اش مخفی کردن بعضی حقایق باشد آن وحدت کلمه نیست، آن یک خود فریبی جمعی است. البته اصلا به این معنی نیست که بگویم با صانعی مثلا نباید وحدت کلمه داشت. اتفاقا من شخصا هیچ مسئله ای ندارم با اینکه فردی مثل آیت الله صانعی (حالا حسن و حسینش هم فرقی ندارد) چند سال پیش یک طور فکر میکرده، و امروز طور دیگری فکر کند. انسانها عوض میشوند، و تازه عوض شدن افتخار هم دارد، بخصوص وقتی از یک موضع غیر عقلی و غیر انسانی و غیر مردمی به یک موضع محبت آمیز و نرم و انسانی باشد این عوض شدن.

    اما اگر معنی وحدت کلمه این است که ما باید چشممان را به روی قسمتی از واقعیتها ببندیم، این وحدت کلمه به نظر من یک عیبی دارد و یک جای کارش کج است، که حتما باید رسیدگی بشود چون اگر نشود یکدفعه میبینیم سی سال دیگر سر از ترکستان در آورده است. من معتقدم باید تمام خشتها را یکی یکی بررسی کنیم و همه را شفاف و روشن ببینیم و نظر بدهیم و بعد هم شفاف و روشن کنار هم بچینیم تا بنای این جنبش به طور اصولی بالا برود.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد