۱۳۹۰ خرداد ۲۰, جمعه

جمهوری اسلامی در نژاد پرستی رکورد میشکند: «طبق قانون، پیوند عضو ایرانی به فرد افغانی ممکن نیست»


خبرگزاری Farce News یا همان فارس نیوز خودمان، امروز خبری منتشر کرده است با این تیتر: «پيوند عضو ايراني به افاغنه امكان‌پذير نيست»!

بله، تیتر برای من هم غریب بود، اما شوخی نیست، در زیر تیتر و متن از قول «احمد دردشتی»، که به قول همشهری های ما «خیر سرش» موسس انجمن خيريه حضرت ابوالفضل استان اصفهان هم هست اینطور آمده که «طبق قانون پيوند اعضاي هر ايراني به هموطن خود امكان‌پذير است و پيوند از يك ايراني به افاغنه انجام نمي‌شود،» و میگوید، «احمد دردشتي بعد از ظهر امروز در نشست خبري كه به مناسبت پيوند اعضاي از مرگ مغزي برگزار شده بود، اظهار داشت: در صورتي پيوند عضو از يك ايراني به افاغنه ممكن است كه هيچ ايراني به آن عضو احتياجي نداشته باشد كه هنوز به چنين جايگاهي نرسيديم.»

من راستش زبانم قاصر هست از اینکه چیزی بگویم راجع به این، اینجا هم فقط میخواستم نوشته باشم که هم شما دوستان بشنوید و بدانید با چه نوع ذهن های مریض و چه نوع نژاد پرستی زشتی طرف هستیم، و هم فردای روزگار که یکی این وبلاگ را میخواند تا بداند این روزها ما ملت ایران با چه جانورهائی دست و پنجه نرم میکرده ایم یک نمونه روشنی از ذهنیت این حیوانات را داشته باشد.

همین. حرف دیگری ندارم، فقط دعا میکنم که بیچاره افغان ها در ایران نیازمند پیوند عضو نشوند که طبق قانون اسلامی پیوند عضو ایرانی به فرد افغانی ممکن نیست...


۳ نظر:

  1. دوست عزیز این نژادپرستی نیست! نژاد ایرانیان و افغان‌ها یکی است! اگر بتوان به‌آن نامی داد ملیت پرستی است! این قوم در توهم کاملند، از سوئی جهان‌وطن اسلامی هستند و از سوئی با هم‌کیشان خود چنین می‌کنند!

    پاسخحذف
  2. ممنون از تذکر شما فضول عزیز. البته از لحاظ تکنیکی کاملا حق با شماست، اما واقعیت این است که در عمل مفهوم «نژاد پرستی» را تنها برای شرح مواردی که مسئله مسئله «نژاد» است به کار نمیبرند، چه در فارسی و چه در اغلب زبانهای دیگر، بلکه اغلب این مفهوم هرجا که مسئله ایجاد مرزهای ذهنی بین گروههای انسانی و برتر یا فروتر شمردن یک یا برخی از آن گروهها نسبت به دیگران از طریق بسط دادن یک خصیصه به آن گروه مطرح باشد مورد استفاده قرار میگیرد، گیرم آن مرزبندی بر اساس نژاد باشد، یا زبان، یا قومیت، یا ملیت، یا دین، یا مذهب. برای مثال جنایات و افکار هیتلر بر علیه یهودی ها را در نظر بگیرید، که عموما از آن تحت عنوان رفتاری نژاد پرستانه صحبت میشود، اما در واقع یهودی نه یک «نژاد» خاص بلکه یک دین و آئین است. این نمونه ها بسیار فراوان و معمول هستند، اگرچه باز هم عرض میکنم که از لحاظ تکنیکی حق با شماست و اہین کار «نژاد» پرستی محسوب نمیگردد، چون «ایرانی» همانطور که گفته اید یک ملیت است و نه یک نژاد، و کلمه ملیت پرستی هم کلمه خیلی خوبی است که شما استفاده کرده اید.

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز این جور آدمها حالا دیگر کاملا معرف حضور باید باشند. کسانی که برای اسم و رسم و سری تو سرها دراوردن و پولی به جیب زدن و... دست به کار خیر!!! می زنند. اینها چه می دانند تعریف کار خیر چیه؟! فقط آن دفتر و دستک و مطرح شدن را می خواهند...

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد