۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

تشبیه عجیبی که میر حسین موسوی استفاده کرد


چند روزی است که تبلیغات منفی آنقدر زیاد و پیگیر شده اند که احساس میکنم نظر مثبتی که نسبت به میرحسین موسوی در ذهنم داشتم دارد آرام آرام عوض میشود. برای اینکه مطمئن شوم نظرم دست ساز پروپاگاندا و تبلیغات منفی مخالفان موسوی نیست، تصمیم گرفتم بروم و هرچه از حرفهای خود ایشان پیدا کردم را بخوانم. در همین حین بود که به تشبیه غیر منتظره ای رسیدم که ایشان مدتی پیش در یکی از صحبت هایشان برای توصیف نظام جمهوری اسلامی و نقش آقای احمدی نژاد در آن به کار برده بود. اول که خواندم این حرفش را فکر کردم اشتباه متوجه شده ام، دوباره خواندم. ولی نه، اشتباه نکرده بودم، میر حسین موسوی احمدی نژاد را به عزیز مصر، و نظام و آیت الله خامنه ای را به فرعون تشبیه کرده بود که به وی اعتماد کرده بودند و کارهای مملکت را به او سپرده بودند!

از آنجائی که فکر نمیکنم هیچ احتیاج و جای توصیف و تعبیری داشته باشد این موضوع، پس بگذارید مستقیما به اصل مطلب برویم، که نقل قول دقیقش به این ترتیب است:

وی [موسوی] با اشاره به سریال حضرت یوسف(ع) گفت: وقتی که حضرت یوسف(ع) مورد اعتماد فرعون قرار گرفت، گفت که اداره کشور را به من بسپار و او توانست از یک بحران 14 ساله با استفاده از همه نیروهایش عبور کند. وقتی هفت سال فراوانی و بعد هفت ساله قحطی در آن زمان اعلام شد حضرت یوسف(ع) از همه روش ها و نیروهایش استفاده کرد تا بتواند در سال های قحطی تمدن را حفظ کند چرا که برخی از قحطی ها تمدن های بزرگی را از بین برده است . . . آیا در سال های فراوانی ارز نفتی، که به صورت غیرعادی ذخایر ما را بالا برد، برای سال های کمبود و قحطی برنامه ای ریخته ایم؟ آیا در سال های فراوانی درآمد ارزی، گوش به نقد کارشناسی داده ایم و آیا به حرف های متخصصان و کارشناسان سیاسی گوش داده ایم که فراز و نشیب های سیاست را به ما یادآوری کرده اند؟

تنها حرفی که به ذهنم میرسد برای گفتن اینستکه شاید جالبتر از خود حرف موسوی این باشد که ظاهرا هیچکس انگشتش را روی این موضوع نگذاشته و اشاره ای هم حتی نکرده است ، و کسانی هم که «اشاره ای» کرده اند (مثلا اینجا، یا اینجا، یاحتی اینجا)، به جزئیات این تشبیه سنگین نپرداخته اند. با توجه به اینکه این صحبت موسوی بسیار صریح‌ و مستقیم تر از آن است که جای شک و شبهه ای داشته باشد، فکرش را که میکنم میبینم دو احتمال بیشتر ندارد: یا موضوع این تشبیه نقل مجالس بوده و من نشنیده ام، یا اینکه اینقدر جدی و «خطری» است که کسی جرات نکرده است از آن حتی حرفی بزند!

امیدوارم دوستانی که میخوانند مرا از این جهل بیرون بیاورند و بگویند جریان چه بوده.


۲ نظر:

  1. عزیزم درست میگی باید به احمدی نژاد رای داد

    پاسخحذف
  2. دوست ناشناس، کاش منظورتان را میفهمیدم و میشد جوابی بدم به کامنت شما. به هر حال ممنون از اظهار نظرتون، و ضمنا امیدوارم به احمدی نژاد رای ندید.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد