۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

جامعه زنان اصلاح طلب کنیائی: به مدت یک هفته از ارائه سکس معذوریم.


انجمن زنان جامعه مدنی کنیا اعلام کرده است که در پشتیبانی از پیشبرد اصلاحات سیاسی در آن کشور، زنان به مدت یک هفته از هم بستری با مردان کنیائی خود داری خواهند کرد!

روزنامه «لوموند» که دیروز این خبر را منتشر کرده است، از قول خانم «روکیا سوبو»، از اعضای این انجمن، مینویسد، «ما یک هفته بایکوت ملی اعلام کرده ایم تا نشان دهیم که زنان این کشور برای پیشبرد اصلاحات جدی هستند.»

برای اثبات اینکه تا چه حد جدی هستند، و نیز برای جلوگیری از اینکه مردان بتوانند احتیاجات خود را از جای دیگری تامین کنند، انجمن زنان همچنین اعلام کرده است که حقوق روسپی هائی که در طی این یک هفته از ارائه سکس به مردان خودداری میکنند را نیز تامین خواهد کرد .

خانم «ایدا اودینگا»، همسر نخست وزیر کنیا «رایلا اودینگا» نیز از زنانی است که شرکت و پشتیبانی خود از این بایکوت یک هفته ای را اعلام کرده است. لوموند از قول خانم اودینگا مینویسد، «این بایکوت را نباید به چشم تنبیهی برای مردان نگریست، بلکه این وسیله ای است برای جلب توجه آنها به مسائل واقعی کشور».

کنیا در پی انتخاباتی که در اوائل سال گذشته میلادی صورت گرفت خود را درگیر مناقشات خونینی یافت که به مرگ بیش از ۱۵۰۰ نفر انجامید. این درگیری و خونریزی ها در پی ایراد اتهاماتی از سوی آقای «اودینگا» نسبت به رئیس جمهور کنیا آقای «موائی کیباکی» به راه افتاد. آقای اودینگا آقای کیباکی را که برای بار دوم در انتخابات به پیروزی رسیده بود متهم به انجام تقلب های گسترده در انتخابات کرده بود. اگرچه طرفین درگیری نهایتا با هدف اتمام خونریزی با تشکیل یک دولت ائتلافی موافقت کردند (که در آن کیباکی رئیس جمهور باقی ماند، و اودینگا نخست وزیر شد)، اما دولت ائتلافی فوق در طی سالی که گذشته است موفقیت چندانی در حل مسائل عمده کشور از قبیل نرخ بالای بیکاری و اصلاحات سیاسی و ارضی، و تصویب یک چهارچوب نهائی برای قانون اساسی آن کشور به دست نیاورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد