۱۳۸۸ فروردین ۱۹, چهارشنبه

چرا امیدوارم عبدالله نوری اعلام کاندیداتوری کند


دلایل بسیاری له و علیه کاندیداتوری آقای نوری آورده اند، اما من شخصا از شنیدن خبر کاندیداتوری ایشان بسیار خوشحال خواهم شد چرا که کاندیدا شدن اقای نوری چالش مهم، پر معنا، و مفیدی را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار خواهد داد -چالشی که در هر صورتش به نفع پیشبرد دموکراسی در جامعه ایران تمام خواهد شد.

با توجه به سابقه روشن و طبیعت صریح گفتار و رفتار سیاسی آقای نوری، و نیز با توجه به علاقه گسترده به ایشان بخصوص در میان زنان، جوانان و پیشروان اجتماعی، احتیاجی به تاکید نیست که در صورت گذشتن موفقیت آمیز از فیلتر شورای نگهبان بدون شک ایشان امید اصلی لایه های پیشرو جامعه برای موفقیت در مقابل رقبای خود و پیشبرد هرچه بیشتر اهداف اصلاحات خواهند بود.

از سوی دیگر نیازی به گفتن نیز نیست که احتمال تائید صلاحیت شدن آقای نوری توسط شورای نگهبان فعلی بسیار ضعیف و نزدیک به غیر ممکن میباشد. اما این عدم احتمال را نبایست دلیلی برای بی فایده بودن کاندیداتوری ایشان دانست، بلکه بر عکس درست به همین دلیل است که کاندیداتوری آقای نوری چالشی پرثمر را برای نظام سیاسی جمهوری اسلامی به ارمغان خواهد آورد.

نامزد شدن عبدالله نوری به دلیل اقبال عمومی از ایشان شورای نگهبان و نظام را در مقابل امتحانی به شکل یک دو راهی قرار خواهد داد که یک راه آن عمل کردن به قول های اخیرآیت الله خامنه ای در مورد باز بودن صحنه انتخابات برای افکار و هویتهای گونه گون و آزادی انتخاب توسط مردم خواهد بود، و راه دیگر آن بازگشتی بسیار واضح و پر خرج به عکس العمل متصلب و بسته در قبال منتقدین حتی از نوع «خودی».
Balatarin

۴ نظر:

  1. نوری هم آخوندی است مثل بقيه آخوندها. کارد دسته خودش را نميبرد. بيخود دل به اين جماعت خوش نکنيد. آينده ايران خارج از محدوده جمهوری آخوندها ميباشد.

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز من از فکرت میترسم.آیا جو سیاسی ایران حضور کاندایایی دیر هنگام رو بر خواهد تابید؟در حالی که میر حسین موسوی و کروبی و طرفداران اونها در حال چانه زنی برای انتخاب یکی از اونها از بین دو نفر هستند مطرح شدن نوری باز بحران خواهد آفرید این بحران دامن همه را خواهد گرفت.خشک و تر.
    از جهتی حرفت درسته ولی از جهتی نمیدونم این همه تغییر در جبهه اصلاحات چه تاثیراتی میتونه روی اقبال عمومی اونها بین مردم داشته باشه.

    پاسخحذف

  3. نوری هم آخوندی است مثل بقيه آخوندها....


    دوست ناشناس، از نظر شما متشکرم. حتی اگر صحبت شما صحیح باشد که آینده ایران را باید خارج از محدوده آخوند ها جست، توجه شما را به این جلب میکنم که هنوز تا آینده چند صباحی باقیست.

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز من از فکرت میترسم . . .

    الهام عزیز، از نظر شما متشکرم. ظاهرا وضعیتی را که من «چالش» خوانده ام شما «بحران» نامیده اید. به هر حال نظر شما قابل توجه است که احساس میکنید عمق این چالش ممکن است از محدوده سازندگی خارج و مخرب شود، بخصوص در زمانی که به نظر میرسد یکسوئی در جبهه اصلاح طلبان ارزش زیادی داشته باشد. در نظر من این ریسکی است که ممکن است به خطرات احتمالی آن بیارزد. فراموش نکنید که صاحبان اصلی قدرت چیزهای بیشتری برای باختن در این بازی دارند تا جبهه اصلاحات، و بنا بر این جلوگیری از تبدیل چنان چالشی به یک بحران اساسی برای آنها حتی بیش از اصلاح طلبان اهمیت خواهد داشت، که به عقیده من همان دلیل اصلی مفید بودن کاندیداتوری نوری برای اصلاح طلبان است.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد