۱۳۸۸ فروردین ۱۷, دوشنبه

موسوی: من برای کاندیدا شدن از رهبری نظر نخواسته ام



مصاحبه مطبوعاتی اخیر میر حسین موسوی حاوی نکات بسیار مهمی بود. اما از آنجا که
شیوه سخن گفتن اقای موسوی تا حد بسیار زیادی مشمول عبارت "عاقلان را اشارتی کافیست" میشود، شاید بد نباشد به مرور سخنان وی را شکافت و اشارات آن را استخراج کرد. البته ناگفته نماند که به نظر من این مینیمالیسم گفتاری آقای موسوی تنها یک مدل دفاعی دیپلماتیک و یا حتی یک شگرد انتخاباتی نیست بلکه به نظر میرسد منعکس کننده جنبه مهمی از شخصیت ایشان باشد -همان جنبه ای که در کمپین انتخاباتی ایشان هم به روشنی حاضر است، و همان جنبه ای که میتوان در نقاشی های ایشان نیز یافت (بله، نقاشی که در سمت چپ میبینید از کارهای ایشان است، برای دیدن کارهای دیگر از ایشان میتوانید اینجا را ببینید).

الان که مینویسم چند دقیقه ای بیشتر وقت ندارم، اینست که تدقیق در حرفهای اخیر اقای موسوی را برای فرصت بعدی میگذارم، اما فقط میخواستم عجالتا توجه تان را به یکی از اعلانات صریح و مهم ایشان جلب کنم، یعنی جائی که در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید « آيا براي حضور در صحنه‌ انتخابات با مقام معظم رهبري مشورت كرده‌ايد؟»، ایشان بدون مغالطه و بدون تردید پاسخ داد، «خیر بنده با مقام معظم رهبري براي اعلام حضور مشورت نكردم» و فورا هم اضافه کرد «کار خلافی نکرده ام»!

سنت «مشورت با رهبری» پیش از اعلام حضور در انتخابات نه سنتی تازه است و نه موضوعی سبک، تا جائی که بخصوص در سالهای اخیر مقاله ها و بحثهای زیادی در همین مورد انجام گرفته است (برای مثال این مصاحبه ها را ببینید). حتی کاندیداهای سنگین وزن جناح اصلاح طلب مثل خاتمی و کروبی نیز خود را در مقامی نیافته اند که بتوانند دیدار و مشورت با رهبری قبل از اعلام کاندیداتوری خود را نادیده بگیرند، چه برسد به اینکه با چنین صراحتی اعلام کنند که احتیاجی به مشورت با رهبری احساس نکرده اند..

طبیعتا هنوز زود است تا بتوان از اینچنین برخورد هائی نتیجه های بزرگی گرفت، اما به قول معروف، سالی که نکوست از بهارش پیداست...

۴ نظر:

  1. فقط میرحسین تبریزی .

    پاسخحذف
  2. نوشته ی خوبی بود
    خواهشمندم از به کار بردن واژه های تازی بپرهیزید

    پاسخحذف
  3. مير حسين تووووووووپه!

    پاسخحذف
  4. ان شاءالله کسی رای بیاورد که کاملا مطیع رهبر عزیزمان باشد

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد