۱۳۹۰ فروردین ۲۴, چهارشنبه

روزنامه عربستانی: نظام صفوی (ایران) برای نابودی کشورهای خلیج فارس نقشه کشیده است


روزنامه «الجزیره» که در عربستان سعودی منتشر میشود (و ربطی به شبکه تلویزیونی الجزیره ندارد) در روزهای اخیر طی یک سری شامل ۶ مقاله اتهامات مستقیم و صریحی را متوجه رژیم جمهوری اسلامی کرده است.

در این مقالات که به قلم «جاسر الجاسر» نوشته شده اند ادعا شده است که رژیم جمهوری اسلامی، یا به قول نویسنده «نظام صفوی» برنامه ریزی گسترده ای برای ایجاد هرج و مرج و ساقط کردن رژیم های کشورهای حاشیه خلیج فارس طراحی کرده است، و میخواهد «آنچه را برای عراق برنامه ریخته بود در کشورهای عربی خلیج فارس پیاده کند».

«جاسر الجاسر» ادعا میکند که این اطلاعات را پس از جستجوهای طولانی در اسناد و مدارک مختلف، و بخصوص با استفاده از یک سند که توسط سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی نوشته شده است و تحت عنوان «نقشه راه» عنوان میگردد به دست آورده است. وی در نقاط مختلف مقاله هایش به این مدرک استناد و از آن نقل قول میکند.

هر یک از این شش مقاله روزنامه «الجزیره»، که در بین روزهای دوازدهم تا هفدهم ماه مارس منتشر شده اند، به جنبه متفاوتی از برنامه مذکور تخصیص داده شده است، به شرح زیر:

  1. مقاله اول: در زمینه جزئیات دخالت و سوء استفاده ایران از شیعیان بحرین توسط مامورین و مبلغانی که در قم تعلیم دیده اند با هدف ایجاد جمهوری اسلامی در بحرین

  2. مقاله دوم: در شرح جزئیات برنامه ایران برای کویت پس از براندازی حکومت بحرین است. این برنامه از طریق ایجاد ناآرامی ها و در نهایت به کارگرفتن هسته های جاسوسی خفته در کویت برای ایجاد شکاف در میان حکام کویت و ایجاد حکومتی ایرانی در آن کشور.

  3. مقاله سوم: در شرح سندی است که تحت «نقشه راه» عنوان شده است، و «جاسر الجاسر» ادعا میکند توسط سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی به عنوان نقشه راه برای غلبه بر دولتهای عربی منطقه تهیه گشته است. طبق ادعای این روزنامه، سند مذکور بخصوص شامل جزئیات نقشه های جمهوری اسلامی است برای سرنگونی دولت مبارک، رئیس جمهور مصر، و هدف ایران در تبدیل مصر از یک حکومت با ریاست رئیس جمهوری به حکومتی با سیستم پارلمانی که بعد جمهوری اسلامی بتواند با نفوذ در آن پارلمان و ایجاد انشقاق امکان گرفتن تصمیم های استراتژیک به نحو سریع را از مصر بگیرد.

  4. مقاله چهارم: در باب نقشه جمهوری اسلامی برای سوء استفاده از جوانان در مصر پس از قیام مردم، و نیز تلاش پنهانی برای به موفقیت رساندن اخوان المسلمین در آن کشور، و استفاده از اختلافات بین سنی ها و قبطی ها نوشته شده. طبق این برنامه جمهوری اسلامی به این ترتیب در صدد است تا مصر را هرچه بیشتر به آشوب و بی نظمی و جنگ داخلی بین فرقه های مختلف بکشاند با این منطق که مصر مرکز ثقل دنیای عرب است و اگر بتوانند مصر را از پای در بیاورند تمام دنیای عرب را تحت تاثیر قرار خواهند داد و تمام دولتهای عربی را ضعیف خواهند کرد.

  5. مقاله پنجم:‌ به تلاش هدفمند ایران به محو عربیت در عراق اختصاص دارد. جاسر الجاسر میگوید هر کس وضعیت عراق، لبنان و حتی نوار غزه را تعقیب کرده باشد خوب متوجه است که ایران چه نقشه ای دارد اجرا میکند، چون عراق الان در وضعیتی است که حتی جلوی خواسته های جمهوری اسلامی درون خاک خودش هم نمیتواند بایستد، چه برسد به خارج از عراق، و لبنان هم که تبدیل شده به یک پایگاه حمایت ولایت فقیه. این مقاله یکبار دیگر به سندی منسوب به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که از آن تحت عنوان «نقشه راه» یاد شده اشاره میکند و به نقل از آن سند مینویسد که برنامه جمهوری اسلامی این است که مثلا در عراق تمام متفکران، سیاستمداران و دانشمندان عرب را به مرور زمان نابود کند، و تلاش دارد حتی از استفاده از نمادهای عربی در جامعه و دولت عراق جلوگیری شود.

  6. مقاله ششم: به هسته های جاسوسی خفته ایرانی در یمن و بحرین میپردازد، و ادعا میکند این هسته های جاسوسی در تمام کشورهای عربی خفته اند و به آرامی در حال فعال شدن هستند تا همان اتفاقاتی که در یمن و بحرین افتاد را در کشورهای دیگر نیز به وجود آورند. این مقاله بار دیگر به سند «نقشه راه» اشاره میکند و میگوید در آن سند به این هسته های خفته اشاره شده است و در آن تاکید شده است که بایستی به نحوی به موقع از این هسته ها استفاده شود و برای آنها پول، اسلحه و مهمات تامین شود تا حد اکثر بهره برداری از آنها به عمل آید و بتوان کشورهای مورد نظر را به آشوب کشاند و در صحنه جهانی نیز چنین نشان داد که مردم آن کشورها در مقابل دولتشان قرار گرفته اند. در نهایت اضافه میکند که در پاسخ به این جریان بایستی نه تنها ایرانی تبارهای ساکن کشورهای عربی، بلکه حتی عرب تباران ساکن این کشور ها را نیز تحت نظر گرفت.


۲ نظر:

  1. Mardom arab bekhatere zolmi ke hokameshon va dictatorha kardan boland shodan, rabti be iran nadareh.
    areg tahlilesh drates, chera to sorieh in etefaghha oftadeh.

    پاسخحذف
  2. چقدر این عبارت «نظام صفوی» معنادار هست...

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد