۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

کوهنورد آمریکائی، سارا شورد:‌ جاء الحق و زهق الباطل!


امروز یادداشتی داشتم از «سارا شورد»، یکی از سه کوهنورد آمریکائی که در مرز ایران و عراق دستگیر شدند، که ترجمه فارسی بخشی از مقاله ای که برای CNN نوشته است را برایم فرستاده بود و گفت قرار است به یکی دو سایت دیگر هم بفرستد. تیتر امروز را از بخشی از متن ترجمه شده گرفته ام، که از قرآن نقل قول کرده.

اگرچه سارا مدتی پیش به قید وثیقه و با ذکر دلایل انساندوستانه آزاد شد و اکنون در آمریکا به سر میبرد، اما نامزدش «شین باوئر» و دوستشان «جاش فتال» هنوز در ایران زندانی هستند و منتظر قضاوت قاضی.

اجازه بدهید متنی که سارا فرستاده را (بدون تغییر و ادیت) نقل کنم، متن کامل انگلیسیش را همانطور که گفتم میتوانید در این صفحه از سایت سی ان ان ببینید.

متن ترجمه سارا شورد به این شرح است:

«تری جُنز» همه ما را در معرض خطر میگذارد

در طول سالی که در سلول انفرادی ایران گذراندم، قرآن مجید را چندین بار کاملا از جلد به جلد خواندم. در صورتیکه من مسلمان نیستم، ولی در بی امید ترین دورانم از فرزانگی و حکمتش آسایش یافتم و سرخوش شدم.

وقتی که آیه ۸۱ سوره اسراء مقدس را خواندم «و بگو بیامد حق و نابود شد باطل، همانا باطل است نابود شونده» به یاد سوره یوحنا ۸ آیه ۳۲ انجیل مقدس افتادم «و حقیقت را خواهید شناخت و حقیقت شما را آزاد خواهد کرد.» خواندن آن آیه مسلما امید دل مرا زنده نگه داشت. امید به خاتمه یافتن رنج کشیدن خودم و نامزدم شین باور و دوست عزیزمان جاش فتال.

هرچند اکثریت مردم آمریکا به همچنین نمایش عمومی دشمنی و تنفر اهمیتی نمیدهند و مخالف آن هستند، شرم تعصب آقای جُنز و نتایج اعمالش روی همه ما اثر خواهد داشت.

و بعد در آخر ایمیل هم خود سارا (به انگلیسی) اضافه کرده:
ضمنا شاید این را هم بد نباشد اگر خواستی ذکر کنی که «تری جونز» هم انشا الله جلوش گرفته شده [کالچراللاجیک: تری جونز قرار بود روز جمعه در مقابل بزرگترین مسجد و مرکز اسلامی امریکا با همفکرانش به تظاهرات بپردازد، اما پلیس امریکا او را بازداشت کرد و اجازه تظاهرات به آنها داده نشد]، و ممکن است مجبورش کنند تا سه سال حق نزدیک شدن به مسجد را نداشته باشد. لینک.

امیدوارم این بچه های بیچاره هم مثل همه عزیزان دیگرمان که در بند هستند هرچه زودتر رها بشوند از زندان، و سارا هم بتواند به جای نوشتن اینجور مقاله ها زندگی معمولی خودش را دنبال کند.


هیچ نظری موجود نیست:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد