۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

کشورهای عرب منطقه یکصدا طالب قلع و قمع نظامی ایران!


گاردین، که امروز تعداد کثیری از اسناد منتشر شده توسط گروه ویکی لیکس را منتشر کرده است، گزارشی را به دیدگاه کشورهای عرب منطقه خلیج فارس و خاور میانه نسبت به جمهوری اسلامی آنگونه که از این اسناد و گزارشات محرمانه بر میآید اختصاص داده است. تیتر اول این مقاله میگوید عربهای منطقه جمهوری اسلامی را «شیطانی» لقب داده اند، و تیتر دومش مینویسد، «تلگراف های سفارتهای آمریکا نشان میدهند که چهره ای که جمهوری اسلامی برای خوددر منطقه ایجاد کرده است به صورت یک دولت دخالت کننده در امور دیگران، دروغ گو، مشکل آفرین و به دنبال تولید بمب اتمی است.»

یکی از این اسناد خبر از این میدهد که سلطان عربستان سعودی در جلسه ای به متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، گفت «شیطانیت خودتان را از ما دور نگه دارید،» و سند دیگری از قول وی در یک مکالمه خصوصی مینویسد، «الله ما را از شر شیطانی اینها [جمهوری اسلامی] حفظ کند. طی این سالها روابط مسالمت آمیزی با اینها حفظ کرده ایم، اما واقعیت آخرش این است که اینها قابل اعتماد نیستند.»

اما این نوع تعبیرات و دیدگاهها اختصاص به عربستان و پادشاهش ندارند. شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون وزیر نیروهای مسلح امارات ایران را یک «تهدید حیاتی» برای امارات میخواند، و پیشنهاد کرده است که ایالات متحده در صورت عدم کفایت حمله هوائی بایستی نیروهای پیاده خود را نیز به ایران بفرستد. و وزیر خارجه امارات جمهوری اسلامی را «مسئله ای عظیم» خوانده است «که ابعادش از موضوع اتمی بسیار فراتر میرود.»

یکی دیگر از این اسناد نشان میدهد که حمد بن عيسى آل خليفة، پادشاه بحرین نیز در گفتگوئی رو دررو با ژنرال پترایوس، مسئول نیروهای مسلح‌ آمریکائی در منطقه، از دولت امریکا تقاضا کرده بود که جمهوری اسلامی را مورد حمله نظامی قرار دهد. در گزارش سفارت امریکا درمورد آن گفتگو آمده است، «شاه حمد اشاره کرد که ایران منشاء مسائل بسیاری در عراق و افغانستان است. وی با استدلالات محکمی خواستار عملیاتی برای از بین بردن برنامه نظامی آنان از هر طریق ممکن گشت. وی گفت، "این برنامه بایستی متوقف گردد. خطر اجازه دادن به ادامه آن از خطر متوقف کردنش بیشتر است."»

در یکی دیگر از این اسناد قابوس بن سعید السعید، سلطان عمان، به آدمیرال ویلیام فالن که در آن زمان مسئول نیروهای مسلح امریکائی در منطقه بود میگوید، «ایران یک کشور گردن کلفت پر عضله است که ما مجبوریم با آن سر و کله بزنیم،» و یک مسئول عالیرتبه عمانی اضافه میکند که کشورهای منطقه، کویت، بحرین و قطر خواهان حمله امریکا به جمهوری اسلامی هستند.

این گزارش سپس جزئیات دیگری از قول مسئولان کشورهائی مثل کویت، قطر مصر و اردن نقل میکند که تمام آنها در یک موضوع مشترکند:‌ جمهوری اسلامی دولتی است دروغگو، مشکل آفرین، و به دنبال اهداف شیطانی. مارگارت سکوبی، سفیر ایالات متحده در قاهره در یکی از گزارشات خود مینویسد، «حسنی مبارک از ته دلش از جمهوری اسلامی تنفر دارد، و به کرات از آنها با لقب «دروغگوها» یاد میکند.»



۵ نظر:

  1. کی از جمهوری اسلامی نفرت نداره؟ یک حکومتی که در بین مردم خودش مشروعیت نادشته باشه در بین کشورهای دیگه چی ازش میمونه.؟ درست مثل همین حکومتهای مستبد و فاسد خاور میانه و بخصوص اکثر کشورهای عربی.
    حالا نگاه نکنید که یک مشتی مزدور جنایتکار حزب اله و تعدادی از مردم فقیر و بدبخت عرب که از ظلم حکومتهای خودشان و اسراییل به تنگ آمده اند فکر میکننند جمهوری اسلامی ،آدم هست .
    به امید آنروزی که مردم آزادیخواه ایران هر چه زود تر از شر حکومت ظلم و ستم جمهوری اسلامی و مردم کشورهای عربی و خاور میانه از دست حکومتهای مستبد و فاسد خودشون نجات پیدا کنند ، و کل خاور میانه با این همه استعداد و منابع غنی روی آسایش،آزادی و پیشرفت را ببیند.در این راه قطعا نقش پیشتازی مردم ایران مثل همیشه -و به جز یک استثنا مثل سال !! ۱۳۵۷- انکار ناپذیر هست.

    پاسخحذف
  2. سلام داداش تو رو خدا یه دعوتنامه بالاترین برای من میفرستی من یکی برام فرستاده بود و به سوال های بالاترین جواب دادم و من رو به این لینک راهنمایی کرد ولی اصلن این لینک باز نمیشه
    https://balatarin.com/signup?userkey=38d818fb504dc9e
    آیدی:boloory666

    پاسخحذف
  3. شاید بتوان نتیجه گرفت که چقدر شاه سیاست درستی در ارتباط با غرب و اعراب اتخاذ کرده بود. با هر دو دوست بود و اقتدارش را هم در صورت لزوم جلو دومی داشت. جلو حمله عراق به ایران را هم گرفته بود.

    پاسخحذف
  4. دنباله ... و این در حالی بود که نه تنها ادعای همبستگی اسلامی را نداشت بلکه بلکه به ملیت ایرانی هم باور داشت. همبستگی اسلامی جهوری اسلامی شکست خورد چه در صحنه ارتباط فرهنگی و ایدئولوژیک چه در صحنه سیاسی، چه در رابطه با ملتها چه دولتهای اسلامی و عربی.

    پاسخحذف
  5. کی می گه که خامنه ای سید هستش ؟ والله در علم ژنتیک ما تا حالا ندیده بودیم که کسی که باباش کچل هست و ژن کچلی را دارد ، بچه اش کچل نشود. چون یک ژن غالب است. حضرت علی کچل بود از ناحیه جلوی سر. مثل امام خمینی و آیت الله طباطبایی،آیت الله طالقانی،فاطمی نیا، و خیلی های دیگه. مثل پسر امام خمینی که همشون از جلو کچل بودن. و مثل حسینی که مجری برنامه پارازیت که اون هم داره از جلوی سر کچل میشه . حالا اگه هر نسلی ۲۵ سال باشه پس ۱۴۰۰ سال می شه، ۵۶ نسل که این امکان نداره که کسی که باباش کچله و خودش کاملا مو دار باشه. چرا وقتی که خامنه ای پیپ یا همان سیگار می کشه، من باید از چنین کسی اطاعت محض داشته باشم؟ در پارازیت این هفته شنیدم که خامنه ای پیپ می کشد یا می کشیده. آیا او نمی داند که هرچیز که برای بدن ضرر دارد حرام است ؟ پس اگر نمی داند چگونه آیت الله شده؟ از آنجایی که خامنه ای پیپ (سیگار) میکشه (توی پارازیت شنیدم) از این به بعد به معتادین بگویید "شیفتگان ولایت". خامنه ای احمقه بابا کی گفته که باید از اون اطاعت کامل داشته باشیم؟ توی پارازیت ۱۳ نوامبر شنیدم که هم سلولی او می گفت که خامنه ای پیپ (سیگار) می کشه( حتی گفت تا ریاست جمهوریش). آخه کسی که این قدر احمقه که سیگار می کشه و می دونه که دود سیگار سم هستش و می دونه که هر چیزی که برای بدن بده، حرامه ، پس برای چی من از این احمق اطاعت کنم؟ کسی که پولشو دود می کنه سفیه هستش و در قرآن آمده که به سفها پول ندهید چه برسه به حکومت

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد