۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

انتشار پیامی از چامسکی و برندگان نوبل به جمهوری اسلامی برای آزاد کردن دو شهروند آمریکائی


این پیام کوتاه امروز از سوی «دزموند توتو»، برنده نوبل صلح سال 1984، «مایرید مگوایر»، برنده نوبل 1976 و مسافر کشتی «کاروان آزادی» به غزه، و «نوام چامسکی» خطاب به جمهوری اسلامی و با تقاضای آزادی دو کوهنورد امریکائی که بیش از یک سال است در ایران زندانی هستند منتشر شد:

ما مصرانه از مسئولان جمهوری اسلامی ایران تقاضا میکنیم تا شین باوئر و جاش فتال را بدون تاخیر بیشتر آزاد گردانندو در حق ایشان نیز همان شفقتی را نشان بدهند که به دوستشان سارا شورد نشان دادند . ما عمیقا متاثریم از این که شین و جاش پانزده ماه در حبس مانده اند، و شدیدا نگرانیم که مبادا اکنون با اتهاماتی محاکمه شوند که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند و مدارک معتبری در تاییدشان وجود ندارد. شین و جاش به وضوح از هر گونه جرم و نیت سوئی نسبت به ایران مبری هستند. آنها قربانی تنش های سیاسی بین ایران و ایالات متحده شده اند، تنشهائی که هیچ نقشی در به وجود آوردنش نداشته اند و نبایستی به خاطر آن رنج ببرند. ما اطمینان داریم که افکار عمومی دنیا برداشتن یک قدم انساندوستانه دیگر از سوی ایران و نهادن نقطه پایانی بر حبس نامستحق شین و جاش و اضطراب و نگرانی خانواده های آنان را به دیدهٔ احترام و تحسین خواهد نگریست.
دزموند توتو [اسقف اعظم، رهبر جنبش صلح، و رهبر جنبش ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی]
مایرید کوریگان-مگوایر [رهبر جنبش صلح در ایرلند]
نوام چامسکی [استاد دانشگاه ام آی تی]
We urgently appeal to the Islamic Republic of Iran to release Shane Bauer and Josh Fattal without further delay and show the same compassion to them that the Iranian authorities graciously extended to their companion Sarah Shourd. We are profoundly saddened that Shane and Josh have been detained for 15 months and deeply concerned that they now face a trial on charges that bear no relation to the facts and are unsupported by any credible evidence. Shane and Josh are clearly innocent of any wrongdoing or ill intention towards Iran. They are victims of political tensions between Iran and the United States that are not of their making and for which they should not be made to suffer. We are certain that the world will applaud a further humanitarian action by Iran to end the undeserved imprisonment of Shane and Josh and the anguish and uncertainty that their families have had to endure.


-----------

پ.ن.:
دیدن این فیلم از تیر خوردن مایرید مگوایر در فلسطین از سربازان اسرائیلی، خواندن این خبر از فارس نیوز در مورد دستگیری مگوایر توسط پلیس اسرائیل، این خبر از فارس نیوز در مورد تحریم دانشگاه اسرائیلی توسط دزموند توتو و این خبر از فارس نیوز در مورد مجرم خواندن اسرائیل توسط دزموند توتو، را محض یادآوری به دوستان کیهانی و فارس نیوزی توصیه میکنم. در مورد چامسکی هم که گمان نمیکنم نیازی به لینک دادن باشد...




۵ نظر:

  1. آیت الله کس پرست۱۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۲:۲۹

    این چامسکی همپالکی گنجی و بقیه کونفرشان آکادمیک تشریف دارند، صدی یک بدرد گاییدن ننه شون هم نمی خورند. راستی بالاخره گنجی در مورد تقلب در انتخابات اعتراف کرد که از کس مادرش خورده ...

    پ.ن.
    به زین العابدین بیمار قسم که من خود مدارج عالی آکادمیک را تا بیخش رفته ام، نه از نوع کردانی ش، بل از نوع کردنی ش

    پاسخحذف
  2. گنجی هم آکادمیسین شده و ما نمی دانستیم؟

    پاسخحذف
  3. صادق جان

    پوزش می خواهم که در مورد موضوعی نه چندان نامربوط می نویسم. اما کامنت اولی معرف بخشی از فرهنگ ایرانی است که باید نقد بشود نه سانسور. امیدوارم که تو هم سانسور نکنی.


    جناب «... پرست» آدم بی شعوری تشریف دارید، هرچند نفرتتان از گنجی و آکادمیسین ها قابل فهم است.

    گنجی آکادمیسین نیست، ادای آنها را در می آورد. مقالات او شبیه انشاء های دانشجویان سال دوم رشته فلسفه در کشوهای غربی است؛ ساده، بی پیرایه، و مفید برای غیر فیلسوف ها. ذوق و شوق او هم شبیه به همین دانشجویان است.

    ما چقدر بیچاره ایم که گنجی از معرفین روشنفکران ایرانی در غرب شده است.

    گنجی آدمی است که به لطف دولت خاتمی مورد شکنجه شدید قرار نگرفت و مقاومت و اعتصاب غذایش به او شهرت جهانی بخشید. اما او با بسیاری از قهرمانان زندانی امروز قابل مقایسه نیست.

    برای فهم گنجی لازم است توجه کنیم او وجهه مشخصه خود را مخالفت با طرز تفکر غالب می داند. این همیشه چیز بدی نیست اما موقعی که تفکر غالب تفکری درست و انسانی است، رویکرد تهوع آوری می شود چون طرف آگاهانه یا ناآگاهانه می خواهد خودش را مطرح کند، حتی اگر به بهای نادان قلمداد کردن اکثریت آگاه باشد.

    پاسخحذف
  4. خواهش میکنم مهران جان، و ممنون از نظرتان در مورد گنجی، که به نظرم خیلی سخاوتمندانه است و مطمئن نیستم گنجی لیاقتش را داشته باشد. در مورد کامنت آیت الله هم من چیزی که نیازی به سانسور داشته باشد نمیبینم، بخصوص که از یکطرف خودم به هر حال در متن کیهانی ها و فارس نیوزی ها را خطاب قرار داده ام پس طبعا نمیتوانم گله کنم که چرا آمده اند و کامنت گذاشته اند، و از طرف دیگر از امنیتی های بیچاره هم بالاخره نمیشود توقع داشت که زور خودشان را نزنند و همان یکی دو تا ابزار ابتداہی و کودکانه ای که در چنته دارند را هم روی میز نریزند.

    پاسخحذف
  5. حق با شماست؛ عبارت «مفید برای غیر فیلسوف ها» درست نیست، حد اقل در مورد مقاله افتضاح او در مورد انتخابات (من توجیه اخیرش را - اگر خبر مربوطه در بالاترین صحت داشته باشد - اصلا نمی پذیرم).

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد