۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

هاآرتص: خطر یک دولت واحد متشکل از فلسطینیها و یهودی ها از خطر ایران هسته ای بیشتر است


روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی از قول «آلون پینکاس - Alon Pinkas» سیاستمدار و تحلیلگر و سر کنسول سابق اسرائیل در نیو یورک مینویسد، «یک ایران اتمی به معنای پایان اسرائیل نخواهد بود، اما ایجاد یک دولت واحد دو ملیتی به معنای پایان اسرائیل خواهد بود.»

طبق این گزارش آقای پینکاس، که روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای «اسرائیل، انگلیس و کشورهای مشترک المنافع» در تل آویو سخن میگفت، همچنین گفت، «ما سالهاست هنوز در ذهنیت جنگ شش روزه زندگی میکنیم. ما خوب میدانیم که نمیتوانیم در ساحل غربی بمانیم بلکه فقط یک وضعیت موقت طولانی را ایجاد کرده ایم،» و اضافه کرد، «در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که این بن بست به شکلی است فقط به نفع فلسطینیها خواهد بود. راه حل دو-دولتی دارد غیر ممکن، غیر عملی میشود»

هاآرتص سپس مینویسد، «پینکاس معتقد است که اگر روند صلح با فوریت به جریان نیافتد، آنوقت فلسطینی ها ممکن است متمایل بشوند به ایجاد یک دولت واحد دو ملیتی و سپس در آن سیستم طالب حق رای هم خواهند شد. اگر اسرائیل فلسطینیها را در خوب بپذیرد و اجازه رای دادن به آنها بدهد، این کار هویت اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی را متزلزل خواهد کرد و پینکاس معتقد است چنین وضعیتی خطری بسیار بزرگتر از یک ایران اتمی برای اسرائیل یهودی خواهد بود.»

مقاله هاآرتص در ادامه از قول آلون پینکاس مینویسد، «امروز دیگر هیچکس اسرائیل را جدی نمیگیرد. دیگر هیچکس به گفتمان اسرائیلی گوش فرا نمیدهد. دنیا اسرائیل را به عنوان آخرین دولت استعمارگر، و به عنوان اشغالگران فلسطین میشناسد»

۲ نظر:

  1. اسراییل سگ آمرکا توی منطقس، عمرا چیزی اینجا انقدر به ضررش تموم نمیشه که ماهیتش رو به خطر بندازه.
    فلسطینیا چوب اشتباهات خودشون و اون تفکرات محمد امین الحسینی رو با اون دامی که واسه یهودیا انداخته بود رو می خورن.
    مهم اینه که مردم اسرایل دارن راحت و آزاد زندگی میکنن و این حرفا مصرف فرا نرزی داره واسشون

    پاسخحذف
  2. اگه مایلی تبادل لینک کنیم من لینک شما رو اضافه کردم
    ممنون میشم که شما هم اینکار رو کنید
    آخه مراجعه کننده به صفحه من کمه و متاسفانه نمیتونم نظر دوستان رو راجع به دیدگاههام بدونم

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد