۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

دروغ با احمدی نژاد به جمهوری اسلامی نیامد، دروغ با جمهوری اسلامی به ایران آمد!


این متن امروز ربط مستقیمی به جریانهای در حال اتفاق ندارد. به نظرم بعد از آنهمه حمله و توهینهائی که به خاطر «جنایت» خواندن قتل مسافران کشتی کمکهای انسانی به مردم غزه توسط سربازان اسرائیلی به من شد به کمی استراحت نیاز دارم!
بگذریم. داشتم جریانهای «صدر انقلاب» را مرور میکردم و به جریان فرار بنی صدر رسیدم و حکایتی که آن روزها در روزنامه های جمهوری اسلامی (بله، در همان روزهای «امام») منتشر شد از بنی صدر، که با استفاده از حجاب از ایران فرار کرده است، و شعاری که امت مذاب میخواندند ان روزها و در تلویزیون پخش میکردند، که «اونی که میگفت 'مقاومت' در رفته، مرد نبوده لچک به سر در رفته.» باز طبق معمول حکایت به تقلب کاری جمهوری اسلامی ختم شد، و فکر کردم بد نباشد برای شما هم تعریف کنم این قصه را.

خوب یادم هست که برایمان مایهٔ حیرت شده بود این کار که یعنی چه، خوب حالا چرا با روسری؟! و متاسفانه باید این بیست سی سال میگذشت تا متوجه بشویم که این رژیم چطور از همان اولش بر پایهٔ هیچ نایستاده الا خرافات و تعصبات دینی ملت، و بقیه اش را هم هرکجا کم آورده از دروغ مایه گذاشته.

خوب البته آن که آن روز بود و روزنامه های آن روز. اما هنوز هم دست بردار هم نیستند این جماعت. همین پارسال بود مثلا، که اخبار آمد از غرفه ای که روزنامه «جمهوری اسلامی» در نمایشگاه مطبوعات برپا کرده بود، و در آن با افتخار تمام عکس «تاریخی» فرار بنی صدر با لچک را هم به دیوار زده بود. همان عکسی که در زیر میبینید. فارس نیوز از قول «جلال الدین فارسی» مینویسد، «پايان كار بني‌صدر آن طور شد كه مجبور شد با روسري و مانتو و آرايش زنانه از كشور خارج شود. همين طرز خارج شدنش از كشور گوياي خيلي چيزهاست. درست مثل يك زن سفيد آب و سرخاب كرده بود،‌ سبيلش را تراشيده بود و مژه مصنوعي كار گذاشته بود.»، و وبسایت «جام جم»، مثل بسیاری دیگر از سایتهای فرمایشی، همین الان مقاله ای دارد با تیتر بنی صدر از صعود تا سقوط ، که بالایش همین عکسی که بالاتر دیدید را زده است، و در متنش هم میگوید، «بنی صدر با لباس و آرایش زنانه در حالی که در توالت هواپیما مخفی شده بود به فرانسه گریخت.»

دروغ، حتی دروغهائی تا این حد سخیف و به وضوح ساختگی، با احمدی نژاد به جمهوری اسلامی نیامد. دروغ با جمهوری اسلامی به ایران آمد. تا جائی که سربازان بینام جمهوری اسلامی مجبور بودند حتی پیش از اختراع فتوشاپ مهارت خاصی در «فتوشاپ کردن» عکسها پیدا کنند. مثل همین عکسی که در زیر میبینید، که چه ناشیانه هم کار شده؛ یا عکس مشهور خمینی در حال پائین آمدن از پله های هواپیما که هر چند سال یکبار باید «فتوشاپش» میکردند تا چهره دیگری از فرزندان خمینی که خودش یا یارانش قصد «خوردنش» کرده بودند را از آن حذف و به خیال خودشان «ناپدید» کنند. غافل اما که زندگی و تاریخ از این بازی ها زیاد دیده است و از اینها هوشمند تر هم زیاد در خاطر دارد، قبیله های تاراجگری که گرچه چند روزی همچون فواره هائی از دروغ و ظلم و فریب بلند شدند، اما دیر یا زود ناگزیر به خاک باز افتادند...



اگر ناشیانه بودن بیش از حد عکس بنی صدر محجب، یا حتی این سئوال که چرا وی باید روسری بر سر و در بحبوحه چنان فراری بایستد و به دوربین لبخند ملیح بزند، به اندازه کافی ساختگی بودن آن را ثابت نمیکنند، نگاهی بیاندازید به عکس اصلی که مورد استفاده قرارگرفته بود... عکس سمت راست: عکسی که در روزنامه «جمهوری اسلامی» در مورد فرار بنی صدر با روسری و آرایش زنانه منتشر شد؛ عکس سمت چپ: عکس فارغ التحصیلی ابوالحسن بنی صدر از دانشگاه در سال ۱۳۳۸.

و نهایتا، اگر هنوز قانع نشده اید (که البته مگر بسیجی باشید که اینهمه دلیل قانعتان نکرده باشد!)، توصیه میکنم این مقاله از نیویورک تایمز را هم بخوانید، که در همان روزها (دوم آگوست سال 1981، برابر با یازدهم مرداد 1360) منتشر شده بود و با گزارشی از فرار بنی صدر توسط یک فروند جت نیروی هوائی، حکایت مضحک زیر ابرو برداشتن و غیره را هم اشاره و رد میکند، چون خودش بنی صدر را درست بعد از فرار دیده، و معمولا ابروهای برداشته شده در عرض سه چهار سرجایشان برنمیگردند...

و بعد، پیشنهاد میکنم این ویدئو را هم ببینید، که در آن بنی صدر به این دروغ میپردازد و جنبه های جالبی از آن را میشکافد:









اما در مورد عکسهای ورود خمینی، چون اشاره ای کردم به هر حال، بد نیست اینجا هم بگذارم. گرچه اجازه بدهید وارد جزئیات نشوم و فقط چند تائی از «ورژن» های مختلفی که از آن صحنه تولید شده را اینجا اضافه کنم. اولین عکس عکسی است که کمابیش همه همراهانی که از پله ها پائین میآمدند را ثبت کرده است، اما در نسخه های بعدی میبینید هر عکسی (بسته به تاریخ چاپش!) یک یا چند نفر را ازش حذف کرده اند. پیشاپیش عذر میخوام که وقت زیادی برای تدقیق و تشریح اینها نمیگذارم و فقط لیست میکنم چند تا از آنها را.


















خوب، حالا که صحبت از تقلب و فتوشاپ و اینها ما را تا اینجا کشاند، پس اجازه بدهید تا این دو تا فتوشاپ قیمتی جمهوری اسلامی رو هم برای یادگاری اینجا بگذاریم. تاریخ تولد این دوتا البته بعد از اختراع فتوشاپ هست، که اولیش قدرت هیبت انگیز موشکی جمهوری سپاه پاسداران را نشان میدهد، و دومیش هم دریای بیکران طرفداران احمدی نژاد را که سال گذشته آمدند به خیابانها ریختند و کار جنبش سبز را تمام کردند . . .








۷ نظر:

  1. دستت درد نکنه بیشتر از این موارد پیدا کن و یک مقدار حوصله کن تا نسل جوان کشورمان مثل بچه های مظلوم دهه ۶۰ ابله و خل و چل بار نیاید! کسانی که زیر تابوت خمینی خودشان را کشتند و کفن او را هم پاره کردند! تا دنیا بفهمند اینها نه عشقشان منطقی است و نه حرمت مرده را می فهمند

    پاسخحذف
  2. ممنون دوست عزیز. چشم، تلاش خودم را خواهم کرد.

    پاسخحذف
  3. دورود بر شما . به شما افتخار می‌کنیم .

    پاسخحذف
  4. ممنونم از شما دوستان گرامی، aavin و pazar خوشحالم که متن و محتوای آن را مفید یافتید.

    پاسخحذف
  5. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  6. بسیار مفید ممنون

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد