۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

یک شکست مضحک و غم انگیز دیگر برای دون کیشوت هزارهٔ سوم


دو سه سال پیش بود. سایتهای ریز و درشت وابسته به دولت در بوق و کرنا کرده بودند که معجزهٔ هزاره سوم دارد آخرین لگد را به جای حساس آمریکا میزند و ملت بیائید و تماشا کنید که چطور جناب ا.ن آمریکا را دارد به قتل میرساند.

شوخی نمیکنم! اینجا را ببینید مثلا، به تاریخ چهارم آذر ماه 1386. عنوان مقاله هست، «احمدی‌نژاد دلار آمریكا را تكه كاغذی بی ارزش خواند،» و در متنش هم با ذوق و شوق میگوید «پيشنهاد کشورمان براي تغيير واحد پول اوپک با حمايت کشورهاي هم‌پيمان ايران مواجه شده و از طرف ديگر در رسانه‌هاي مختلف دنيا بازتاب گسترده‌اي داشته است.» مطمئنم خیلی از دوستان به خاطر میآورند. جهان نیوز چند هفته بعدش، باز از قول جناب معجزه، تیتر زد «احمدي نژاد:دلارفاقد ارزش اقتصادي است» و پایش نوشت، «دكتر احمدي نژاد در اين نشست خبري همچنين با اشاره به كاهش شديد ارزش دلار در بازارهاي جهاني تصريح كرد: دلار اكنون قدرت خود را از دست داده و فاقد ارزش اقتصادي است. رييس جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان ساخت: اكنون دلار در سراشيبي سقوط قرار گرفته».

از همه "عبرت انگیز تر" اما شاید این مقاله فارس نیوز خودمان باشد، که به نظرم بهتر باشد مستقیم نقل کنم تا مزه اش از بین نرود. مینویسد:
با پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران مبني بر تغيير مبنايي در ذخاير ارزي خود و فروش نفت خام به ارزهاي بين المللي ديگر و حمايت كشورهايي نظير ونزوئلا، اندونزي، مالزي، ليبي و روسيه ضربه جبران ناپذيري بر هژموني دلار و پيكره اقتصادي آمريكا وارد ساخت. به طوري كه با تصميم كشورها در كنار گذاشتن دلار، بخش قابل توجه اي از معاملات نفتي به يورو تغيير يافت.
بعد کمی از این تئوری توطئه مشهور مینویسد [که اصلش از اینجا آب میخورد البته] که اصلا حمله به عراق توسط امریکا به دلیل این بود که صدام تصمیم گرفته بود نفتش را به جای دلار به یورو بفروشد، و بعد ادامه میدهد:
درحال حاضر نيز كه ايران و ديگر كشورهاي عمده صادركننده نفت عضو و غيرعضو اوپك انحصار دلار در معاملات نفتي و حتي گازي را شكسته اند، دولت واشنگتن در راستاي اهداف استعماري خود و به منظور حفظ هژموني دلار، سعي در تضعيف جايگاه اوپك و خصوصاً درهم شكستن انحصار اين كارتل برآمده است. ايجاد 19 پايگاه نظامي در كشورهاي ازبكستان، تاجيكستان، قرقيزستان و تركمنستان كه از كشورهاي بالقوه توليدكننده نفت به حساب مي آيند و اشغال نظامي افغانستان كه بنابر احتمالات مسير عبور گاز و نفت خزر به كشورهاي پاكستان و هندوستان مي باشد و حضور نظامي در عراق به عنوان يكي از بزرگترين كشورهاي نفتي جهان در اين راستا ارزيابي مي شود.
همچنين تلاش براي سرنگوني دولت دموكراتيك ونزوئلا ازطريق حمايت از نظاميان اين كشور، رهبري كودتاي نرم اخير در ايران و انتخاب نيجريه به عنوان صادركننده اصلي نفت به آمريكا از ديگر مواردي است كه آمريكا را بر آن داشته تا با استفاده از آنها، بارديگر موقعيت دلار در اقتصاد جهاني را تثبيت نمايد.
با تمام اين تلاش هاي نافرجام، عاقبت پس از آنكه در اين مدت طولاني 56 ساله دلار بر اقتصاد جهان سايه افكنده است. جرياني معكوس آغاز شده كه پايان هژموني دلار در آينده اي نزديك را نويد مي دهد.
بعد همین جناب فارس نیوز ادامه میدهد:
پس از آنكه رئيس جمهوري ايران در نشست دو سال پيش سران اوپك- دلار آمريكا را تكه كاغذي بي ارزش خواند و خواستار تغيير واحد پول اوپك شد، كشورهاي هم پيمان ايران از اين پيشنهاد كشورمان استقبال كردند. از طرف ديگر اين پيشنهاد ايران در رسانه هاي مختلف جهان بازتاب گسترده اي داشت . . . . پس از اين اجلاس و تصميم قاطع دولت ايران مبني بر تبديل ذخاير ارزي خود از دلار به يورو، شبكه خبري «الجزيره» پيش بيني كرد اين عمل ايران، امپراطوري دلار در جهان را واژگون مي سازد. اين شبكه در ادامه افزود:سخنگوي دولت ايران در روز گذشته اعلام كرد به بانك مركزي دستور داده شده است تا ذخاير دلاري اين كشور در خارج را به يورو تبديل كند. همچنين براساس دستور دولت ايران بودجه اين كشور برپايه يورو تنظيم خواهد شد و از اين پس كليه مبادلات خارجي از جمله فروش نفت بر پايه یورو انجام مي شود . . . تحليل گران سياسي و اقتصادي اين اقدام ايران را خطرناك و به نوعي اعلان جنگ به آمريكا مي دانند. در عين حال مسئله ايران با عراق بسيار متفاوت است اگر آمريكا براي حفظ هژموني دلار در اقتصاد جهان به ايران حمله كند نه تنها به اين هدف نايل نخواهد شد بلكه هژموني سياسي آمريكا بر جهان نيز از بين خواهد رفت.

مقاله فارس نیوز البته سر بسیار درازی دارد و اگر کسی حوصله بکند تا آخرش را بخواند به خوبی «متوجه» خواهد شد که اولا کار آمریکا و بخصوص کار جناب «دلار» تمام است، و ثانیا کسی هم که لگد خلاص را به همانجای آمریکا که قبلا عرض کردم زده است، کسی نیست به جز معجزه هزاره سوم، سردار امام زمان، جناب محمود احمدی نژاد.

خوب. حالا اگر همه اینها را خوانده اید به همراه من، اجازه بدهید تا این حکایت طولانی را (عذر میخوام که طولانی شد) با خبری بسیار کوتاه تمام کنم که نوری تواما مضحک و غم انگیز بر این حکایت میافکند، یعنی این خبر، که در خبرگزاریهای مختلف منتشر شده است: ایران 45 میلیارد دلار یورو از ذخیره های ارزی کشور را به فروش میرساند تا دلار بخرد [اینجا را و یا اینجا را هم ببینید اگر باور کردنش مشکل است].

من دیگر هیچ حرفی نمیخواهم به این اضافه کنم، و فقط شما را با یک سئوال و یک اندیشه ترک میکنم: واقعا مسئول اینهمه بدبختی مملکت ما کیست؟ وقتش نشده از خواب بیدار شویم؟ دوست من، دون کیشوت یک فرد نبود، یک پدیدهٔ فرهنگی و اجتماعی و تاریخی بود. احمدی نژاد هم یک فرد نیست...


۳ نظر:

  1. دون کیشوت یک فرد نبود، یک پدیدهٔ فرهنگی و اجتماعی و تاریخی بود. احمدی نژاد هم یک فرد نیست...

    پاسخحذف
  2. از نوشته شما در بلاگ خودم با ذکر آدرس شما استفاده کردم.http://gharzheng.blogspot.com/

    پاسخحذف
  3. خواهش میکنم پدرام عزیز. ممنون از ذکر آدرس.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد