۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

آیا ممکن است ارتباطی بین خاموش کردن بالاترین و آغاز دور جدید سرکوب در ایران باشد؟


شکی نیست که در ذهن برخی دوستان این سئوال و این متن نیز به جرگه دیگر «توهمات» من خواهد پیوست، اما ترجیح میدهم نگرانی هایم را بگویم و توهم خوانده شوند تا نگویم و ساکت بگذریم و برویم.

مسئله ای که نگرانم کرده است این سئوال است که آیا خنثی سازی موفقیت آمیزی که اخیرا در بالاترین صورت گرفت و آن را از موقعیت موثری که به عنوان رسانه اصلی جنبش آزادی خواهی احراز کرده بود ساقط کرد هیچ ربطی به موج جدیدی از سرکوب مخالفان و معترضان که به نظر میرسد در ایران در حال آغاز باشد دارد یا خیر؟

بدون شک حتی آنهائی که هیچ ارتباط معنی داری بین منافع جمهوری اسلامی و جهت گیری گام به گام یکسال گذشته در بالاترین که نهایتا با قلع و قمع گسترده هفته گذشته به نقطه عطف رسید (نقطه عطفی که طی آن «جهت کلی» بالاترین چرخید و به آرامی حرکت در مسیری عکس جهت پیشین خود را آغاز کرد) نمیبینند نیز در هر حال به هم زمانی «عجیب» بین این واقعه و آغاز حذف یارانه ها در ایران واقفند و خوب متوجهند چطور «دست بر قضا» این اتفاق به طرز مهمی به نفع دولت کودتای جمهوری اسلامی عمل کرد. حکومتی که آنچنان نگران بروز اغتشاشات و برانگیختگی جامعه بر اثر اطلاع رسانی صحیح و گسترده (یعنی نقش سنتی بالاترین!) بود که در آن چند روزه خیابانها را پر کرده بود از ماموران نظامی و امنیتی، موفق شد تا در غیاب هر گونه اطلاع رسانی و «تحریک» معنی داری گله اش را از این پل خطرناک بگذراند. به هر حال دیدن این همزمانی و این خدمت بزرگ (خواسته یا ناخواسته!) نه تئوری توطئه است و نه حتی نیازی به دودوتا چهارتا کردن منطقی دارد.

اما از اینها هم که بگذریم من دو نگرانی دیگر دارم که میخواهم همینجا به قول معروف روی دایره بریزم و دوستان خود هرچه میخواهند با آن بکنند.

نگرانی اول من این است که اکنون که پس از حذف موانع کوچک و بزرگ در جامعه ایران و با بالاخره خنثی شدن بالاترین یکی از خارهای بسیار اساسی از پهلوی خر کودتا بیرون آورده شده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کودتائیان چهار نعل بتازند و به قصد «گلو» بروند، یعنی احساس کنند میتوانند با «سران فتنه» طرف شوند و کار را در غیاب یک سیستم اطلاع رسانی فعال و موثر به قول معروف یکسره کنند. این نگرانی بزرگ من است، که آثار و شواهد کوچکی برای آن را هم اگر دقت کنید ممکن است خودتان در اخباری که از ایران میرسد ببینید، اما اجازه بدهید فعلا به همین اشاره قناعت کنم تا ببینیم در دو سه هفته آینده قضایا به چه شکل و جهتی پیش میروند و قضاوت نهائی را به بعد تر بسپاریم.

و نگرانی دوم من هم در مورد خود بالاترین است و در پاسخ به سئوالی است که تعداد زیادی از دوستان پرسیده اند و من هنوز پاسخی نداده ام چون حقیقتش پاسخ روشنی به جز همین «نگرانی» ندارم به آن. و آن نگرانی ناشی از این فکر و سئوال است که اگر حقیقتا بالاترین در دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی باشد آنوقت سرنوشت هزاران انسانی که اطلاعاتشان در کامپیوترهای بالاترین انبار شده چه میشود؟

لطفا دقت کنید که گفتم «اگر» چنین اتفاقی افتاده باشد. در حال حاضر هیچ شاهد دقیق و مستدل و غیر قابل انکاری بر این مدعا وجود ندارد، و هنوز هم این امکان هست که در ذهن خودمان تمام این اتفاقات، همسوئی ها و همزمانی های عجیب و غریب را به قول یکی از دوستان به مسائل شخصیتی مهدی یحیی نژاد مربوط کنیم. اما از طرف دیگر اگر حقیقتا ارتباطی بین منافع جمهوری اسلامی و تغییرات گام به گام اما مستمر و سیستماتیک بالاترین در یکسال و نیم گذشته وجود داشته باشد، آنوقت حتی مستقیم و غیر مستقیم بودن چنین ارتباطاتی نیز تفاوت زیادی نخواهد داشت، و بایستی کل بالاترین و اطلاعاتی که در اختیار مسئولان آن است را «از دست رفته» و «افتاده به دست جمهوری اسلامی» قلمداد کنیم، چون به قول معروف لا تثنی الا تثلث، یعنی این چیزی نیست که اگر فرض کنیم جمهوری اسلامی اندکی نفوذ پیدا کرده باشد بخواهد به همان اندک قانع بماند: همان قدرتی که به هر طریق برای نفوذ بر تصمیم گیری یحیی نژاد پیدا کرده اند به آنها این اجازه را خواهد داد که نهایتا به تمام اطلاعاتی که یحیی نژاد دارد نیز دست بیابند -چرا نه؟ اگر شما جمهوری اسلامی بودید نیمه راه متوقف میشدید؟

دوستان، اجازه بدهید یکبار دیگر تاکید کنم که بخصوص این یکی دو پاراگراف آخر متن مبنی بر دلایل و اسناد محکم و غیر قابل انکاری نیستند بلکه بیشتر بیانگر نگرانی هائی هستند که با توجه به روند مسائل و نتایج حاصل از آن روندها در ذهن من و خیلی ها ایجاد شده است. اما با توجه به اهمیت این مسائل، با توجه به کاملا غیر عادی بودن اتفاقاتی که در بالاترین شکل گرفته اند، با توجه به همسوئی این اتفاقات با منافع جمهوری اسلامی، و با توجه به همزمانی این اتفاقات بر مقاطعی کلیدی برای جمهوری اسلامی، همانطور که گفتم، ترجیح‌ میدهم اضطراب و نگرانیم را اینجا بگویم و توهین متوهم بودن را باز به جان بخرم تا اینکه ساکت باشم و نگویم.


۴۵ نظر:

  1. یک شورش کور حتی بنیان اسهال طلب ها را هم از ریشه در خواهد آورد و اگر قرار بود اتفاقی در این ماجرای یارانه ها رخ دهد از نوع شورش های کور می بود.
    در نتیجه سیاست اسهال طلب ها هم بر این است که تا به مقصد رسیدن این خر اقتصادی چوب لای چرخ دولت امام زمان نکنند. حالا شاید هم این پایین کشیدن فتیله بالاترین به دستور سران اسهالات بوده! قبول کن که تنها دولت چی ها نیستند که این میان دنبال منافع خود هستند دیگران هم منافعی دارند و بر اساس منافعشان سیاستگذاری می کنند.

    پاسخحذف
  2. سلام صادق جان
    این نگرانی شما نگرانی من نیز هست البته نه از جهت هماهنگی بالاترین با حکومت ،بلکه از لحاظ از دست رفتن یکی از مراکز خبری شهروند خبرنگاران( از روی لج بازی و خود خواهی مدیریت بالاترین و استفاده حکومت از این وضعیت)،این را خوب می دانیم که حکومت بالاترین را به خوبی رصد می کند.و نسبت به ان عکس العمل نشان می داد.برای مثال بار قبل که حکومت تهدید به دستگیری موسوی و کروبی کرد هجم لینک های کاربران در این باره و پاسخ به تهدید حکومت ،حکومت را وادار به عقب نشینی کرد.با همین قدرت مجازی بسیاری ازطرح های کودتا افشا شد.این را خوب می دانیم که حکومت نمی خواهد ما با هم باشیم .
    لینک های اخیر بالاترین به شدت افت کیفیت کرده و با تاخیر زیاد داغ می شود به طوری که حد نصاب ها را کاهش بسیار داده اند و لینک هایی در حمایت از خامنه ای و نه به نشانه اعتراض ارسال می شود.
    با این شرایط دیگران نیز قید کار کردن در بالاترین را می زنند و با باز شدن ارسال دعوت نامه ساندیس خور ها تکثیر می شوند.چند کاربری که نامه هم دادند رغبتی به بازگشت ندارند.امیدوار بودم مهدی سر عقل بیاید و با پذیرفتن حقوق کاربران اوضاع را درست کند.فعلن که از هر دو طرف انرژی تلف می شود
    سبز باشی...فریاد

    پاسخحذف
  3. سلام صادق رحیمی
    شما سایت روزنا رو در بلاگت معرفی کردی
    چقدر در مورد مدیریتش مطمئنی؟
    چه کسی سایت رو به شما معرفی کرد؟
    نظر شما چیه؟

    پاسخحذف
  4. دوست ناشناس که در مورد سایت «روزنا.مه» از من سئوال کرده اید، من این کامنت را قبلا در همین مورد جای دیگری نوشته ام که اجازه بدهید اینجا هم کپی کنم: دوستان در گرفتن تصمیم خودشان آزادند البته، اما باید عرض کنم که من شخصا در حال حاضر قادر به توصیه این سایت نیستم، چرا که فعلا برخی ابهامات وجود دارند، و پاسخهای صاحبان سایت به آن ابهامها در نظر من به اندازه کافی روشن و قانع کننده نبوده اند. البته شما فرموده اید که در نظر دارید تا مسئولیت و مدیریت سایت را عمومی و شفاف کنید، که طبعا چنین کاری اگر عملی شود (البته به مفهوم کامل کلمه، از جمله دسترسی باز به کدهای برنامه، و سیاستگزاری و تصاحب مالی و قانونی سایت توسط یک گروه که طی پروسه عمومی انتخاب شده باشند) آنوقت نگرانی ها از میان برداشته خواهند شد، اما در حال حاضر هنوز ابعاد ناشناخته در مورد این سایت بیشتر از آن هستند که من شخصا بتوانم مسئولیت توصیه کردن این سایت را بر عهده بگیرم.

    پاسخحذف
  5. خسن آقای عزیز ممنون از کامنت شما. البته این موضوعی که فرموده اید هم هست، که باور کردنش برایم مشکل بوده اما به هر حال همه مان شنیده ایم در مورد نفوذ احتمالی «سبزها». آنچه مسلم است در این آشفته بازار از آنجا که هیچ اطلاعات دقیق و مستندی در دست نیست هرکس طبق آن چیزی که میداند فیل را یک جوری توصیف میکند، تنها چیزی که واضح است این است که فیلی وجود دارد و خیلی هم ناجور کرده اوضاع را وجود این جناب فیل... به هر حال امیدوارم که هرچه زودتر معلوم شود سرنخ این قضیه واقعا کجاست؟

    پاسخحذف
  6. فریاد گرامی، همانطور که گفتید و خودم هم در متن عرض کردم به هر حال این احتمال هنوز هست که تمام این وضعیت حاصل ندانم کاری مهدی یحیی نژاد باشد و بس، که اگر فقط همان باشد باید گفت که جدا حیف شد چون یک چیز بسیار خوبی را از دست داده ایم که دیگر ایجادش ممکن نیست مگر در طول زمان. بالاترین که به هر حال فکر نمیکنم دیگر جای رفتن و ماندن باشد، چه آنهائی مثل خود من که بیخود و بیجهت حسابشآن بسته شد، و چه آنهائی که حسابشان بسته نشده است و نه مذهبی هستند و نه حزب اللهی. اگر حرف شما صحیح‌ باشد واقعا جای دلسوزی هست برای این اتفاقی که افتاده...

    پاسخحذف
  7. صادق جان حالا که همه رقتید دنباله فقط یه توصیه ای دارم.
    گربه رو دم حجله بکشید!!!! اجازه ندید مثل بالاترین بشه. هرچند فک نکنم مدیر دنباله آدم منطقیی باشه (از حذف کردن امپی8 می گم)
    لطفا از همین الان به فکز سایت جایگزین باشین. به احتمال 99 درصد دنباله جای موندن نیستن

    پاسخحذف
  8. من اصلا قبول ندارم که ملا مهدی در 28 آذر دچار جنون آنی شده و صدها کاربر را مسدود کرده است.
    مسدود کردن کاربرها یک امر برنامه ریزی شده و سیستماتیک بود.
    نکات زیر را مشاهده نمایید تا به برنامه ریزی شده بودن حذف کاربرها پی ببرید:
    1- مسدود کردن کارها دقیقا چند ساعت پس از خاموش شدن سایت والاترین(سایت رقیب بالاترین که توسط بسیجیها راه اندازی شده بود)انجام پذیرفت.
    2- مسدود شدن کاربران دقیقا در شب آغازهدفمندسازی یارانه ها انجام پذیرفت.
    3- مسدود شدن کاربران دقیقا در پایان 1 ماه آزمایشی حذف لینکهای ضدمذهبی به انجام رسید(یعنی به ملا مهدی 1 ماه فرصت داده بودند تا وضع سایت را به نفع مذهبی ها سامان ببخشد که با هوشیاری کاربران نتوانست به این هدف شومش دست بیابد و مجبور شد تا مخالفان را مسدود کند)
    کودتای 28 آذر بالاترین به صورت برنامه ریزی شده و با دریافت پول هنگفتی صورت پذیرفته است و این پول آنقدر بوده که به آبروی ریخته شده ملا مهدی می ارزیده است!

    پاسخحذف
  9. جناب صادق رحیمی مطمئن باشید که مسدود شدن صدها کاربر توسط بالاترین می تواند منشا خیری برای جنبش آزادی خواهی مردم ایران باشد.
    ایجاد یک سایت آزاد و دموکراتیک توسط دوستان مسدود شده می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت نابود شده بالاترین را کاملا از میدان به در کند.
    سایت جدید با سرعت بسیار زیادی محبوب خواهد شد و با وجود کاربران اصلی و محتوا ساز بالاترین به سرعت جای بالاترین را پر خواهد کرد.
    بالاترین در چنان سراشیبی سقوطی قرار گرفته که به زودی کاملا نابود می شود.
    کاربرها با یک انتقاد بسیار کوچک مسدود می شوند و رای منفی از بین رفته است و بسیجی ها به صورت کامل یالاترین را قبضه کرده اند.
    همه از فروخته شدن اطلاعاتشان به سپاه توسط بالاترین وحشت دارند.
    بالاترین که روزگاری جهت دهنده و کنترل کننده بود به یک لینکستان بی محتوا تبدیل شده است.

    پاسخحذف
  10. تعداد لینکهای شهادت طلبانه و کاربران مسدودی بسیار بالاست, متاسفانه کسی نیست که سایت را مدام تحت نظر داشته باشد و اسامی مسدودی ها را خبررسانی کند.

    لینک شهادت طلبانه ای از http://balatarin.com/users/zerohour

    آقای یحیی نژاد اکانتم رو حذف کن نمیخوام از آمار سایت استفاده تبلیغاتی کنی
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/27/2305410

    پاسخحذف
  11. لینک استشهادی از http://balatarin.com/users/behrouz7

    با تیتر:
    طرح تلف مند کردن لینکها توسط آیت الله بالاترین !
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/27/2305335

    پاسخحذف
  12. با تغییرات حدید در سایت , صفحه اول بالاترین(لینک‌های مورد بحث امروز) کاملا در اختیار بسیجیها قرار گرفته است و برای اولین بار در تاریخ بالاترین, لینکهای بسیجیها با تعداد بسیار زیادی صفحه اول بالاترین را اشغال کرده اند.
    بالاترین به صورت کامل نابود شده است و همه کاربران به فروخته شدن بالاترین اطمینان کامل دارند.

    چند نمونه از لینکهای بسیجیها که همینک در صفحه اول بالاترین هستند:
    دستگيري سران فتنه ،بزودي
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/26/2304612

    فتوای رهبر معظم انقلاب مهمترین رویداد دینی سال ۲۰۱۰ شد
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/27/2305183

    رهبر معظم انقلاب: بر اهميت توجه به حقوق مومنين تاكيد كردند
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/26/2304841

    رهبر معظم انقلاب مدال‌هاي اهدايي نخبگان بسيجي را به آستان قدس رضوي تقديم كردند
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/26/2304697


    رهبر معظم انقلاب ؛ حتي در وسط طواف فريضه وقتي برادر تو با تو كاري دارد، از تو درخواستي ميكند، بايد طواف را قطع كني و برو
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/26/2304667

    پاسخحذف
  13. با تغییرات حدید در سایت , صفحه اول بالاترین(لینک‌های مورد بحث امروز) کاملا در اختیار بسیجیها قرار گرفته است و برای اولین بار در تاریخ بالاترین, لینکهای بسیجیها با تعداد بسیار زیادی صفحه اول بالاترین را اشغال کرده اند....

    به قول معروف، آفتاب آمد دلیل آفتاب...

    پاسخحذف
  14. به احتمال زیاد دسته س پ اه افتاده چون اونا دارن مدام از فضای جدید بالاترین تعریف می کنن کلا س پ اه کارش مهندسی اجتماعیه یعنی به جایی رو که بگیره تا مدتی دربارهش یا هیچی نمیگه یا خبر مثبت ازش در میاد. جایی رو هم که نتونه بگیره مدام اعلام میکنه که فتحش کرده.
    خدا به بچه ها رحم کنه

    پاسخحذف
  15. من هنوز معتقدم همش توهمه و مهدی آقا کمی جو گیر شده.
    برید رنک الکسا رو ببینید عرض چند روز از 311 به 324 رسید
    خوب این نشون میده چقدر کاربرا مهمن.
    ضمنا ترافیکش هم کلی افت کرده
    واقعا آفرین به بچه ها.
    باید بالاترین جای همه باشه آقا مهدی نه اینکه شما حساب رو ببندیدی.
    میتونی اعلام کامنت خلاف کنی و با تذکر ادامه بدی ولی این راه جالب نیست.

    پاسخحذف
  16. آخه حتی فیسبوک که اصلا محیط اجتماعیه آزادی محسوب نمیشه به شما بارها اخطار میده و بعد تازه شروع می کنه به دو روز و چهار روز و سی روز محرومیت از بعضی از امکانات سایت با اینکه همه تلاشم رو کردم نتونستم کاری کنم که فیسبوک اکانتم رو ببنده :دی

    پاسخحذف
  17. صادق جان من شنیده بودم بعضی ها Chick Magnet هستند ولی مثل اینکه شما Basiji Magnet هستی. آخه این اراذل اینجا چکار میکنند؟ ببین چقدر مهمی که سربازان وقاهت اینجا هم دست بردار نیستند...

    پاسخحذف
  18. البته منظورم حضور اصحاب سخیفه وقاهت در چت باکس بود!

    پاسخحذف
  19. صادق جان یه مطلب در صورت امکان آماده که باش امضا بشه و اگه جایی مثه خودنویس قبول کنه چاپش کنه.

    پاسخحذف
  20. تو سایت dw یه مناظره در مورد بالاترین انجام شده که اقای ولی فقیه بالاترین هم شرکت داشتند.برید بخونید خیلی خندست همش دارن همدیگرو تایید می کنند...
    مثل مناظره های دیروز امروز فردا تلوزیون...
    http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6375272,00.html

    پاسخحذف
  21. Virginia جان زیاد جدی نگیر، بالاخره اینها هم دوستانی هستند که حرف و احساساتی دارند و میخواهند به این روش بچه گانه کمی توجه به حرفهای خودشان جلب کنند چیز مهمی نیست و نیازی به پاک کردن ندارد.

    پاسخحذف
  22. vhs گرامی، عذر میخوام درست متوجه منظور شما نشدم، ممنون میشوم اگر کمی بیشتر توضیح بدهید که چه مطلبی هست که فرمودید، یعنی راجع به چه و توسط که نوشته شده و چه کسی باید امضا کنه؟ تشکر مجدد.

    پاسخحذف
  23. ممنون از شما دوست ناشناس برای این لینک جالب به دویچه وله. حتما میرم بخونم.

    پاسخحذف
  24. آش ملا مهدی بالادار چنان شور شده که حتی طرفداران قبلی حذف کاربرها به مخالفان تصمیمات بالاترین پیوسته اند.
    این لینک و کامنتهای آنرا بخوانید تا به میزان تنفر کاربران از تصمیمات جدید بالاترین پی ببرید:
    ببخشید ! اینجا بالاترین است یا فارس نیوز !
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/27/2305770

    پاسخحذف
  25. ...بله، هم فونت و هم قالب.
    دو اسکرین‌شات من باب فیدبک (Chrome on XP):
    http://m1.imagemoon.us/images/09821IMMSR_scr_sh_01.png
    http://m1.imagemoon.us/images/09821IMMSR_scr_sh_02.png

    پاسخحذف
  26. vhs گفت... :
    من هنوز معتقدم همش توهمه و مهدی آقا کمی جو گیر شده.
    ------------------------------
    دوست عزیز. برخلاف تصور شما، تمام شواهد و قرائن اثبات میکنه که اقدام حاج مهدی به هیچ وجه "جوگیرانه" نبوده. اقدامات این مردک کاملآ پیچیده و زمان بر و با برنامه ریزی بوده. آدمی که جوگیر و یا احساساتی شده باشه، کارهاش آنی و لحظه ای و بدون مقدمه چینی و برنامه ریزیه، که این به هیچ وجه با اقدامات درازمدت و دقیق یحیی نژاد همخوانی نداره. (بارها در این مورد توضیح داده شده.) درضمن نکتهء مهم دیگه ای هم که وجود داره اینه که رفتار چند ماه اخیر یحیی نژاد حتی با سلایق و عقاید خودش هم در تضاده! مثلآ خود یحیی نژاد رسمآ در بالاترین اعلام کرده بود که «ازنظر مدیریت بالاترین، در جوامع آزاد حتی "توهین به عقاید" و ادیان هم مجازه» (نقل به مضمون). اما خودش همزمان و بدون اعتنا به نظر اکثریت کاربران، قانونی رو وضع کرد که برمبنای اون، لینکهای "توهین به مذهب" از صفحهء اول بالاترین حذف میشد! "توجیحش" هم این بود که با این قانون میخواد مذهبی ها رو جذب بالاترین کنه. حتی در وبلاگش رسمآ از مذهبی ها "تشکر" کرد بخاطر اینکه با اعتراض "منطقی!" توجه بالاترین رو به خودشون جلب کردن! جالب اینکه اعتراضات خارج از عرف و غیر اخلاقی بالامسلمین، ازنظر یحیی نژاد "منطقی" بوده و حتی رسمآ ازشون دلجویی میکنه ولی اعتراضات منطقی سکولارها نسبت به قانون شکنی بالاترین رو "اغتشاش آفرینی"، قانون شکنی، هرج و مرج طلبی و... معرفی میکنه!!! حالا همهء اینها و حذف یک شبهء 300 نفر از سکولارها یکطرف، قانون جدید و مسخرهء بعد از کودتا هم یکطرف. بر اساس این قانون، رآی منفی به لینکها دیگه حساب نمیشه! یعنی اگه من یه لینک آشغال و بی محتوا بفرستم که به کمک رفیقام مثلآ 20 رای مثبت بگیره، حتی اگه 500 نفر هم بهش منفی بدن، باز هم داغ میشه و میره صفحهء اول!!! نتیجهء این قانون رو الان میتونین در بالاترین مشاهده کنین. بسیجی ها و حکومتی ها کلی لینک داغ و پربحث به خودشون اختصاص دادن که با ادامهء این روند، عملآ بالاترین بطور کامل به اشغال حکومتی ها در میاد! موارد دیگه ای از این "مقدمه چینی" ها و اقدامات برنامه ریزی شده هم وجود داره که فعلآ ازش میگذرم. حالا من نمیدونم چطور میتونیم این همه برنامه ریزی دقیق و حساب شده رو که نتیجه ش از خیلی وقت پیش هم پیشبینی شده بود، صرفآ به حساب "جوگیری" یا عصبیت یحیی نژاد بذاریم! قطعآ پشت این همه تغییرات حساب شده در بالاترین منافعی وجود داره که کوچکترین ارتباطی با "عقاید شخصی" یحیی نژاد نداره. این تغییرات "گام به گام" و سیستماتیک در بالاترین، فقط میتونست نقشهء حساب شده ای باشه که بستر رو برای تصرف بالاترین توسط حزب اللهی ها فراهم کنه. چنین سرانجامی برای بالاترین، ماهها قبل پیش بینی شده بود!

    پاسخحذف
  27. سیاست مشت آهنین بالاترین با شکست کامل مواجه شده است
    بالاترین که قصد داشت با حذف صدها کاربر پرطرفدار سبز به بقیه درس ترسو بودن و توسری خور بودن را بدهد با شکست مطلق رو به رو گشته است
    کامنتهای این لینک را ببینید:
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/27/2305770
    ملا مهدی که در روزهای پیش کامنتها و لینکهای حاوی کوچکترین انتقادها را بلافاصله حذف می نمود دیگر جرات حذف لینکها و حذف کاربران را از دست داده است و با ترس و لرز و از موضع ضعف با کاربران برخورد می کند.
    وحشت از لو رفتن رابطه مسئولان سایت بالاترین و آخوندها در چشم های ملا مهدی موج میزند

    پاسخحذف
  28. ملا مهدی , این دیکتاتور کوچک و بی ارزش , لینک زیر را در حالی که 132 امتیاز دارد از صفحه اول بالاترین حذف کرده است.

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/27/2305770

    لینک فوق بلافاصله پس از ارسال در بالاترین داغ شد و همینکه به صفحه اول آمد توسط بالاترین از این صفحه حذف گردید.
    از ارسال این لینک فقط 11 ساعت گذشته است در حالی که لینکهایی با امتیاز 88 و 89 در لیست بهترین لینکهای امروز قرار دارند.

    پاسخحذف
  29. این که رفتار اخیر مسئولان بالاترین در واقع نوعی ”تف سر بالا » بود، در سیستم حد نصاب جدید به وضوح منعکس است:

    # اجتماعی : ۳۹
    # اقتصاد : ۲۰
    # سرگرمی : ۲۵
    # سیاست : ۴۴
    # هنر و ادبیات : ۲۰
    # علم و تکنولوژی : ۲۵
    # ورزش : ۱۸

    پاسخحذف
  30. گورزاد عزیز ممنون از این اسکرین شات ها، جدا چقدر فرق دارد با آنچه که روی صفحه کامپیوتر خودم میبینم، تعجب میکنم که دوستان بیشتر و زودتر از این شکایت و گلایه نکرده اند از سخت بودن خواندن متنهای وبلاگ! در اولین فرصتی که بتوانم جلوی یک pc بنشینم سعی خواهم کرد یک به قول شما دستی به سر و روی فانتهای وبلاگ بکشم. حد اقل همون تاهوما رو امتحان خواهم کرد ببینم چه شکلی میشه.

    پاسخحذف
  31. بالاترین دچار مشکل جدی شده است ،حذف کاربرانی که ساعت ها وقت خود را در بالاترین سپری می کردند
    در وبسایی که کاربر محور بود شهامت مدیران این سایت را در مسدود کردن کاربران دیگر حتا در موارد انتقاد شدید و توهین به شخص مهدی دچار مشکل کرده است.
    دوستان بالاترین را شما ساختید
    اگر اراده کنیم در زمان کمتر می توان پایگاه دیگری بنا کرد
    دوست عزیز حذف می کند چون چاره دیگری ندارد.
    سبز هستیم
    زیر بار سیاهی نمی رویم.
    فریاد

    پاسخحذف
  32. دوستان در صورت انتخاب جای جدید سریعا
    تمام بالاترینی ها هجوم خواهند آورد و هیچ مشکلی بابت
    کساد شدنش نیست.
    فقط باید یک جای درست انتخاب کنید که سریعا همه بریزن اونجا

    ضمنا دیدم خودنویس نظرسنجی گذاته.
    امیدوارم آق مهدی بهتر تصمیم بگیره
    چون رنکینگ الکسای بالاترین سریعا افت خواهد کرد و از 311 دیروز و 325 امروز
    به بالای 1000 خواهد رفت .

    صادق جان گفتم یه مطلب در رابطه با اعتراضات بذار تا بچه ها امضاش کنن و تو جایی مثه خودنویس چاپ بشه اگه بشه البته

    پاسخحذف
  33. صادق جان در صورت تعیین شدن برخی کاربران با زدن موضوع داغ در بالاترین و اعلام این موضو ع میتونن کمک کنن
    درسته که حسابشون بسته میشه
    ولی برای این کار حتما باید گسترده تو بالاترین بپیچه

    پاسخحذف
  34. صداق و rsis حتما اینو بخونید.
    مهدی داره یه کارایی می کنه:
    http://friendfeed.com/mehdiyahya/657ea3e7

    پاسخحذف
  35. چی هست کلیت حرفاشون
    وقت و حوصله خوندن همش نیست.
    ضمنا این ساشتیانی واقعا با من مشکل داره. :)

    پاسخحذف
  36. بیاید تو فرند فید یحیی نژاد اره بحثای خوبی میشه و میشه امید داشت که درست بشه

    پاسخحذف
  37. صادق خان این رو بخون . بجای مقصر جلوه دادن این و اون یه کم تقصیرات خودت رو به گردن بگیر :
    http://foxofdesrt.blogspot.com/2010/12/57.html

    پاسخحذف
  38. صادق جان 3 نکته:
    1 - جون مادرت فونت بکن تاهوما
    2- سایت روزنا.مه سایت مورد قبولی است و مدیراش قبلا در بالاترین عضو بوده و حالا نیز در فرندفید فید به همین نام دارد و با بچه ها در حال صحبت برای ارتقاء کیفیت آن است.
    3- حسساب کاربر زیر را هم به لیست شهدا بیفزا:
    http://balatarin.com/users/Greenvoice

    پاسخحذف
  39. صادق خان این رو بخون . بجای مقصر جلوه دادن این و اون یه کم تقصیرات خودت رو به گردن بگیر :
    http://foxofdesrt.blogspot.com/2010/12/57.html


    ممنون دوست گرامی، خواندم. با عرض ادب اما ذهنیت و زاویه دید شما در این متنی که نوشته اید صحیح نیست. چه در مورد انقلاب ۵۷ و چه در مورد بالاترین ۸۹ این «سوء استفاده از آزادی» نیست که موجب کشتارها و رفتار خشونت آمیز و سانسور شده است، بلکه این عدم درک افراد صاحب قدرت از مفهوم آزادی و در بهترین حالت ندانم کاری آنان و هراس آنان از تضارب آزاد افکار است که مسئله است، نه استفاده مردم از آزادی هایشان.

    پاسخحذف
  40. 30na60 گرامی، حتما سعیم را خواهم کرد. همین الان هم رفتم اما به محض اینکه فانت را تبدیل به تاهوما میکنم کل فرمت سایت به هم میریزد، که خیلی عجیب است و باید کمی وقت بگذارم تا ببینم مسئله چیست، اما حتما سعی خودم را خواهم کرد. اگر فانتهای دیگری هم هستند که برای خواندن روی PC مناسب هستند لطفا بگوئید تا من گزینه داشته باشم و کار کمی راحتتر بشود.

    در مورد سایت روزنا.مه من عرض کرده ام هیچ اطلاعات خاصی ندارم و فقط به همان دلیل نمیتوانم مسئولیت فرستادن دوستان به آنجا را بر عهده بگیرم، دوستان خودشان بررسی کنند و تصمیم بگیرند.

    greenvoice اضافه شد.

    پاسخحذف
  41. صداق و rsis حتما اینو بخونید. مهدی داره یه کارایی می کنه:
    http://friendfeed.com/mehdiyahya/657ea3e7


    دوست خوب، این لینک که کلا توهین آمیز هست به تمام دوستانی که آنجا رفته اند و کامنت گذاشته اند، یک چیزی در حد نامه و عریضه گرفتنهای احمدی نژاد، که ملت بیچاره ناآگاه را سر کار میگذارند و دهها هزار نامه از آنها میگیرند که حتی به یکیشان هم نگاه نمیکنند. یعنی چی این لینک را گذاشته این تیر و این کمان بیائید بزنید به من؟ مگر کودکستانه؟ (جهت اطلاع بگم اینجا توی بعضی کودکستانها همین روش را استفاده میکنند، عکس کسانی که بچه ها ازش ناراحتند یا گاهی پدر و مادرشون را میگذارند روی سیبل بعد توپ ابری میدن دست بچه ها میگن هرچه دلت میخواد بزن به اون عکس) این لینک کلا توهین آمیز هست از یکطرف در حکم سوپاپ برای تخلیه و از طرف دیگه حکم عریضه نامه، که هردوش هم شدیدا توهین آمیز بخصوص که خود مهدی به هیچوجه مشارکت نکرده در اون و بر عکس همونجا یک کامنت گذاشته و گفته «من دارم مشورت میکنم» بدون اینکه بگه کجا و با کی داره مشورت میکنه و یا چه ربطی داره به اونهائی که دارند اونجا کامنت میگذارند.

    در هر حال این لینک مهدی کاری بسیار مضحک و فقط یک قدم دیگر در جهت اشتباه بود، امیدوارم به این ندانم کاری هایش ادامه ندهد...

    پاسخحذف
  42. مهدی یحیی نژاد با این کار جدیدش در فرندفید ثابت می کنه سرش به جایی خورده و عقل از سرش پریده..
    این بچه بازی ها دیگه هنر جدیدشه
    این کامنت ها پای فید مهدی هم خنده داره..
    تا تضمین ازادی های اولیه در بالاترین و عذرخواهی رسمی از کاربران حتا فحش دادن هم از سر مهدی زیاده
    روزنا .می داره کم کم پا می گیره .با رعایت نکات ایمنی و امنیتی فعالیت کنید.
    حضور ما می تونه یک جهش عالی بهش بده
    بازهم میگم امنیت فراموش نشه.

    پاسخحذف
  43. خواهش می‌کنم.
    والا اگر خاطرت باشه بنده از یکی دو سال پیش فریادم بلند بود در مورد فونت‌ها! ;)

    راستی، از مسائل روز دور نیفتیم؛ بد نیست یک پست در خصوص این موضوع وقیحانه و ناراحت‌کننده کار کنید:
    «اعلام شروط اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی توسط خاتمی رییس جمهور سابق»

    پاسخحذف
  44. آقای رحیمی این فرد با آیدی nima که در بالا شما را نصیحت کرده و این لینک را گذاشته است:

    http://foxofdesrt.blogspot.com/2010/12/57.html

    یک عتصر معلوم الحال و شناخته شده در بالاترین و با آیدی زیر است:

    http://balatarin.com/users/_fox_

    این فرد معلوم الحال یکی از عناصریست که به شدت از حذف کاربران مسدود شده حمایت نموده است و به تمام لینکهایی شهادت طلبانه سبزها رای منفی داده و لینکها را به بالاترین گزارش داده و آدم فروشی مینموده است تا کاربران و لینکهایشان را بلافاصله حذف کنند.
    از نظر ویژگیهای روحی و روانی به عبدالطلیف عبادی شباهت دارد.
    در ماه جاری تقریبا به صورت 24 ساعته در بالاترین آنلاین است و بهصورت تمام وقت به طرفداری از سیاستهای اخیر بالاترین می پردازد .
    اینکه هویت اصلی این فرد چیست و چه هدفی را دنبال می کند , در زمان مناسبی که بتواند مسئولیت کارهایش را به عهده بگیرد در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

    پاسخحذف
  45. دوستان حدود یک ساعت روی تبدیل فونت به تاهوما وقت گذاشتم، متاسفانه اصلا به ذایقه این پوسته بلاگر جور در نمیآید و هرجور کلکی سعی کردم بزنم من موفق نشدم هم از فونت تاهوما استفاده کنم و هم ظاهر وبلاگ را همینطوری که هست حفظ کنم. اگر بخواهم ته و تویش را در بیاورم چند ساعت کار لازم دارم متاسفانه که در حال حاضر وقتش را ندارم. شرمنده ام از همه شما، و اگر فونتی غیر از تاهوما میشناسید که برای دوستانی که از سیستمهای ویندوز استفاده میکنند خواندنشان راحتتر باشد بسیار ممنون میشوم اگر لطف کنید بگوئید. در غیر اینصورت احتمالا اواخر ماه آینده فرصت خواهد بود که یکروز بنشینم و دو سه ساعتی وقت بگذارم روی این کار. با عذر خواهی مجدد از اینکه نتوانستم این خواسته شما را اجرا کنم.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد