۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

فراخوان گروه کار برای تبیین محیط جایگزین بالاترین


دوستی دیروز زیر یکی از مطالب کامنتی پست کرده بود به این شرح: «جناب صادق رحیمی چی شد قضیه ساخت وبسایت جدید ؟ دیدین شما یه مشت حراف بیشتر نبودین ؟ الانم که طرح عفو عمومی مطرح شده کلی ریزش هم می کنین و خیلی ها دوباره برمی گردند ! در یک جمله وضعیتتون رو خلاصه می کنم : "شما باختید ! "»

اجازه بدهید مقدمه نچینم و مستقیم بروم سر اصل موضوع: دوستان، آن پروژه ای که در یکی دو مطلب گذشته با دوستان به بحث گذاشته بودیم و نظرات و پیشنهادات بسیار مهمی هم تا کنون در موردش جمع آوری شده چیزی نیست که در عرض چند روز یا چند هفته عملی بشود.

دوستانی که همین الان نیاز به جائی برای فعالیت اجتماعی دارند به گمانم فعلا انتخابهایشان شامل پیوستن به فرند فید (مثلا اینجا و یا گروههای دیگری که از آنجا خواهند یافت)، و یا عضو شدن و فعالیت در سایتهائی مثل «دنباله» یا «سبز لینک» و یا سایت جدید «روزنا.مه» باشد، و گروهی از دوستان هم که در پی ایجاد یک بخش فارسی برای سایت «دیگ» هستند، که میتوانید در صورت علاقه به آنها بپیوندید.

این حرف من را امیدوارم به هیچ وجه به معنی ناامیدی نگیرید و خودتان هم ناامید نشوید، اما دوستان به این توجه کنید که تشکیل یک پدیده جدید که هم از لحاظ تکنیکی بتواند راه بالاترین را حتی بهتر از آن ادامه بدهد، و هم از لحاظ اجتماعی بتواند ضعفهای مختلف بالاترین را جایگزین و جبران کند کار ساده یا سریعی نخواهد بود، و نباید هم ساده و سریع باشد، چون به نتیجه رسیدن چنین روندی خود به خود به معنی یک تحول بزرگ خواهد بود، و چنین تحولی نیاز به برنامه ریزی دقیق و گروهی (عمومی) به روشی شفاف و در سطحی گسترده دارد، یعنی به عبارت دیگر این یک پروژه طولانی مدت است، نه یک برنامه ای که بتوان از آن توقع پایان و نتیجه ای سریع داشت.

به هر جهت، به نظر میرسد در حال حاضر به نقطه ای از این راه رسیده ایم که بایستی گروهی برای کار مشخص روی این ایده تشکیل شود و برای تبیین دقیقتر ابعاد آن آغاز به کار سیستماتیک کند. این ابعاد را میتوان در ابتدا تحت چارچوب همان نکاتی که در گفتگوهای قبلی (یعنی اینجا و سپس اینجا) به دست آمدند تعریف کرد، اگرچه یکی از وظایف این گروه کاری همین خواهد بود که چنین ابعادی را به مرور زمان و در یک پروسه منظم و ریشه ای تبیین و تحدید کند.

پس با اجازه دوستان این مطلب را در حکم فراخوانی بدانیم برای دعوت از دوستانی که علاقه مندند تا عضو یک گروه کار بشوند و به بحث منظم و عمیقتر جزئیات این موضوع بپردازند. عجالتا پیشنهاد میشود فعالیتهای گروه کار فوق در دو «صحنه» انجام گیرند: یکی مختص بحث و تبادل نظر و افکار، و دیگری جهت تولید محتوا و متن. صحنه اول میتواند در محیطی مثل «فرند فید» انجام گیرد، و صحنه دوم در محیطی مثل «ویکی» (یا هر محیط دیگری که توسط گروه انتخاب خواهد شد). و از همه مهمتر آنکه تمام این «صحنه» ها و تبادلات بایستی به صورت «باز» و در مقابل دید عموم انجام گردند.

اگر دوستانی با این فراخوان یا جنبه هائی از آن مخالف هستند و یا سئوال، موضوع یا نگرانی خاصی در این مورد به ذهنشان میرسد تقاضا میکنم حتما اینجا مطرح نمایند.

دوستانی هم که میخواهند نام خود را به فهرست شرکت کنندگان در این گروه کار اضافه کنند، لطفا مستقیما با آدرس ایمیل من «Sadeq.Rahimi@mail.mcgill.ca» تماس بگیرید تا به گروه اضافه شوید. ضمنا از دوستان علاقه مند به این ایده همچنین دعوت میشود تا فراخوان زیر را در سایتها و گروههای اجتماعی مختلف منعکس گردانید تا افراد علاقه مند بیشتری از این موضوع مطلع و در صورت علاقه به گروه بپیوندند، چرا که در این مرحله از کار هرچه تعداد شرکت کنندگان وسیعتر باشد تضمین اینکه شالوده های فعالیت و نتیجه نهائی این پروژه محکمتر و با ثبات تر باشند بیشتر خواهد بود.

==================

فراخوان عمومی: گروه کار برای تبیین محیط جایگزین بالاترین

به اینوسیله از علاقه مندان و صاحب نظران دعوت به عمل میآید تا به گروه کاری مجازی جهت بررسی ابعاد و تبیین راهکارهای ایجاد یک محیط رسانه ای عمومی فارسی به عنوان جایگزینی مناسب برای سایت «بالاترین» بپیوندند. برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد اهداف و چگونگی آغاز این پروژه میتوانید به صفحات اینترنتی زیر مراجعه کنید:

http://culturallogic.blogspot.com/2010/12/blog-post_19.html
http://culturallogic.blogspot.com/2010/12/blog-post_20.html

و در صورت علاقه به عضویت در گروه کار فوق و یا نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با صادق رحیمی به آدرس «Sadeq.Rahimi@mail.mcgill.ca» تماس بگیرید.

==================




۶۲ نظر:

  1. دکتر جان این الان شد یه کار حسابی

    پاسخحذف
  2. صادق رحیمی گرامی. من اصلآ اهل تعارف نیستم و از تعریف و تمجید اصلآ خوشم نمیاد. در این مورد هم به قدری افراطی رفتار میکنم که با فرهنگ ایرانی اصلآ جور در نمیاد و این شخصیت رک و بی تعارفم باعث شده که حتی بعضی ها من رو بی ادب و بی نزاکت بشناسن! ولی فعالیتهای خستگی ناپذیر شما بعد از کودتای بالاترین باعث شد که یه تشکر اساسی به شما بدهکار بشم! واقعآ خسته نباشی. دمت گرم. افسردگی و ناراحتی و خستگی ما رو بعداز کودتای ننگین بالاترین به در کردی و حسابی به ما انرژی دادی. دست مریزاد که یک تنه در برابر استبداد بالاترین جنگیدی و به تنهایی، از پس غول بالاترین بر اومدی. وبلاگت با وجود اینکه ازنظر امکانات به گرد بالاترین هم نمیرسه ولی در حال حاضر داره کار بالاترین رو انجام میده و بسیاری از کاربران و مخاطبان سابق بالاترین رو یکجا جمع کرده. امیدوارم با همین انرژی و صلابت به کارت ادامه بدی تا ما کاربران منفعل و حیران از این کودتا رو تشویق و ترقیب به فعالیت و همراهی کنی.
    درود بر تو. green.path ،عضو سابق بالاترین هستم که در اثر شوک و حیرت، تا بحال هیچ عکس العملی در قبال کودتای بالاترین نشون ندادم!!!

    پاسخحذف
  3. صددرصد از این طرح و ایده حمایت میکنم. اما از اونجایی که هیچ تخصص فنی در این زمینه ندارم، نمیدونم چه کمکی میتونم بکنم غیر از هم فکری و هم رایی؟

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز، green.path گرامی، اول تشکر میکنم از این لطف و محبتی که اظهار فرمودید، اگرچه واقعیت این است که این کارهائی که اینجا شده تنها با همکاری تعداد فراوان دوستان ممکن و انجام شده و سهم من عملا تنها بخش ناچیزی از آن بوده است. اما در هر حال بسیار خوشحال شدم از شنیدن نحوه تاثیری که توصیف کردید این مطالب داشته اند، و جدا امیدوارم که این تاثیر در میان دوستان هم مشابه بوده باشد، بخصوص که میدانم برای خود من هم این مطالب و حضور و هم فکری تمام دوستان دقیقا همین تاثیر را داشته، چون به هر حال به شکلی که بالاترین از زیرپایمان کشیده شد با توجه به نقشی که بالاترین در این یکی دو سال گذشته بازی کرده بود و میزان اطمینانی که در آن سرمایه گذاری کرده بودیم میتوانست جدا ضربه روحی بزرگی به خیلی از ما باشد، اما خوشبختانه همه با هم توانستیم این انرژی را به سوی یک مسیر سازنده ای هدایت کنیم که چه بسا به مرور زمان به نتایج خوبی هم برسد.

    در هر حال من هم به نوبه از شما و از اینهمه دوستان دیگری که با وجود و حضور و اطلاع رسانی خودشان این چند روز همه مان را یاری دادید تشکر میکنم.

    اما در مورد آن سئوال دیگری که مطرح کرده اید، یعنی نوع کمکی که شما میتوانید انجام بدهید باید بگویم خود من هم دقیقا مثل شما دانش تکنیکی ندارم که به درد تولید چنین برنامه ای بخورد، اما به هر حال جنبه های دیگری در زندگی و دانش و تجربه من هستند که میتوانند مفید باشند، و از آنجا که میخواهیم به سوی ایجاد محیطی برویم که نمود مستقیمی از تفکر جمعی و خواستهای دموکراتیک و روزمره ایرانیان باشد، هر ایرانی خواه نا خواه به نوبه خودش اندیشه و دیدگاه مهمی را به این گروه میآورد.

    به شما یا دوستان دیگر جدا توصیه میکنم اینطور بیاندیشید که اگر علاقه مند به مشارکت و کمک به حرکت گروهی به سوی چنین طرحی هستید، همین کافی است که شما را عضو مفیدی از آن گروه کار کند. ضمنا گمان میکنم بی مناسبت هم نباشد اگر داستان سیمرغ و سی مرغ عطار را برای خودمان سرمشق قرار بدهیم در این سفر.

    پاسخحذف
  5. امروز حرفهای مهدی در بالاترین کمی آرامتر بود و عصبانیت اول را دیگر نداشت.
    آخرین اظهار نظر ایشان در مورد شرایط اخیر:
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301629#c-3986287

    پاسخحذف
  6. امروز حرفهای مهدی در بالاترین کمی آرامتر بود و عصبانیت اول را دیگر نداشت.

    این نوع فراز و نشیب احساسی و عمل و قضاوت و تصمیم گیری بر اساس احساسات، آنهم احساساتی که در عرض چند ساعت میتاند از طوفان خشم و خشونت تا نسیم عقل و آرامش بالا و پائین بشود دقیقا دلایل محکمی هستند برای اینکه ایشان قابلیت و شایستگی اداره محیطی به حساسیت بالاترین را ندارند. محیطی از این دست بایستی بر اساس اصول، قواعد و پرنسیب اداره بشود، نه احساسات و اینکه امروز حال همایونی خوش است یا مکدر: اگر حال همایونی خوش است بیائید کاربرهائی که دو سه تا حساب دارند را هم یکی یک حساب اضافه بهشان بدهیم تا حالشو ببرند، و اگر مکدر است سیصد چهارصدتا تا کاربر پررو رو بگیرید حسابشونو ببندید تا حالشون جا بیاد!!

    پاسخحذف
  7. با تشکر از دوستانی که تا این لحظه با من تماس گرفته اند، یک سئوال از طرف چند نفرشان پرسیده شده که من فکر کردم شاید بهتر باشد اینجا هم به آن اشاره کنم، و آن این است که اگر تخصص فنی خاصی در زمینه اینترنت و کامپیوتر ندارند آیا وجودشان فایده ای دارد یا خیر. دوستان، دقت کنید که این گروه یک گروه تخصصی نیست، بلکه یک گروه کار و فکر عمومی است که وظیفه اش در درجه اول اندیشه و بحث و تبادل نظر در مورد کلیات طرح مورد نظر است، یعنی این نه فقط شامل شکل و شمایل و فانکشن های محیط مورد نظر، بلکه در وحله اول شامل بررسی جنبه های اجتماعی، فردی، فرهنگی، سیاسی و روانشناختی و غیره و غیره میگردد. به عبارت دیگر این وجود شما و اندیشه شما و نظرات شما به عنوان یک فرد یک کاربر احتمالی و یک ایرانی و یک استفاده کننده از اینترنت است که مهم و مفید است برای این گروه. شرکت شما در این حرکت یک مسئله تکنیکی نیست، در حال حاضر این کار یک موضوع و عمل اجتماعی است.

    با تشکر مجدد از همه دوستان و امید موفقیت این طرح عمومی که از نوع خودش اولین خواهد بود.

    پاسخحذف
  8. امروز حرفهای مهدی در بالاترین کمی آرامتر بود و عصبانیت اول را دیگر نداشت.
    آخرین اظهار نظر ایشان در مورد شرایط اخیر:
    =================================
    این حرفهای دوپهلو تنها برای ایحاد دودستگی و تردید در میان کاربرانی است که به ناحق حذف شدند.

    پاسخحذف
  9. اگر لینکی در نقد بالاترین بفرستید با چنین پیامی روبرو می شوید!

    http://www.freeimagehosting.net/uploads/ed6baab352.png

    لطفا به بالاترین برنگردید. ما انقدر low نشدیم که خفقان گرفتن را بپذیریم. جایگزین بالاترین بهتره اصلا ایرانی نباشه. بلاگفا بالاترین تمام سرویس های فارسی خوب شروع کردند و بعد که معروف شدند خفقان ایجاد کردند و زحمات ما رو هدر دادند.

    پاسخحذف
  10. امروز حرفهای مهدی در بالاترین کمی آرامتر بود و عصبانیت اول را دیگر نداشت.
    آخرین اظهار نظر ایشان در مورد شرایط اخیر:
    ==============================
    این را باید اضافه کنم : گول نخورید!!! همینجا هم گفته "کاربران خاطی". یعنی این بیش از 270 نفر همه خطا کردند و متخلف بودند. حال آنکه میدانیم بسیاری از آنها کوچکترین تخلفی نکرده بودند

    پاسخحذف
  11. دوستان ایده دیگ فارسی واقعا کاربردی هست و مسئولاش فقط باید دیگ رو ترجمه کنن و تو یه ساب دمین ما بریم حالشو ببریم..
    حتی اگه پول هم خواستن به راحتی می تونیم پول به حسابشون بریزیم..
    مطوئن باشید دیگ فارسی بیاد کسی سمت بالاترین خودکامه نمی ره
    اگه تلفن ازشون پیدا کردید تو سایت بنویسید من بعد از تغطیلات بهشون می زنگم

    پاسخحذف
  12. فاشیست ها را بهتر بشناسیم. در این لینک نام کاربری تعدادی از آنها با رنگ قرمز متمایز شده است:
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/22/2301012

    پاسخحذف
  13. صادق رحیمی گرامی. در جایگزین کردن یک سایت مناسب بجای بالاترین، با کمال میل همراه و همکار شما خواهم بود. در حد وسع و توانم همکاری میکنم. فقط کافیه برای هر مرحله از اقدامتون، ما رو در جریان بذارین. تنها کاری که از دستم بر میاد همفکری و مشورت و تبلیغ و اطلاع رسانیه و تا جایی که توان داشته باشم از این همکاری دریغ نمیکنم. هر پتیشن یا گروهی که نیاز به امضاء یا عضویت داشت، حتمآ خبرمون کنین. درود بر شما

    پاسخحذف
  14. ناشناس گفت...:
    «امروز حرفهای مهدی در بالاترین کمی آرامتر بود و عصبانیت اول را دیگر نداشت.»
    --------------------

    راستش. من که تغییری در حرفهای حاج میتی یحیی نژاد ندیدم! ظاهرآ فقط ایندفعه فحش نداده بود! همین.
    ملت به چه ذلتی افتادن که وقتی میبینن یک دیکتاتور، کمتر جنایت یا سانسور میکنه، احساس بدهکاری بهشون دست میده! درمورد رژیم ج.ا هم همین بساط رو داریم! خیلی از مردم ایران برای فهمیدن واقعی مفاهیم مدرن و زندگی مدرن خیلی زمان نیاز دارن.

    پاسخحذف
  15. ممنون از شما green.path عزیز. اگر علاقه داشتید میتوانید به من ایمیلی بفرستید (آدرس در متن هست) تا من بتوانم قادر به تماس باشم. در غیر اینصورت میتوانید از همین وبلاگ خبر ها را تعقیب کنید. من گمان میبرم اولین مکالمه جمعی گروه بین دو تا چهار هفته دیگر انجام بگیرد.

    پاسخحذف
  16. ناشناس گفت...:
    «امروز حرفهای مهدی در بالاترین کمی آرامتر بود و عصبانیت اول را دیگر نداشت.»
    .....................................
    شما به حرف های او درست توجه نکردید. آرامتر کجا بود دوست عزیز؟! شما بد برداشت کردید.
    او میگوید:
    "بالاترین نیاز به اجرای قوانین بطور منظم و دایمی دارد که کار به بسته شدن یک شبه کاربران خاطی نکشد."
    منظورش اینست که اگر این روش همیشه برقرار باشد دیگر لازم نیست یک شبه آن را انجام داد!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  17. بالاترین و صاحبش (ملا مهدی یحیی نژاد) اصلا ارزش بحث کردن ندارند
    چون 2 حالت برای این اقدام ملا مهدی میتوان متصور شد:
    1- حالت اول این است که ملا مهدی ظرفیت روانی و تعادل عقلانی ندارد که دست به حذف کاربرها زده
    2 - اینکه سایت را به سپاه و یا آخوندها فروخته است
    در هر صورت دیگر نمیتوان به بالاترین ذره ای اعتماد داشت
    منتظر سایت جایگزین برای بالاترین هستیم و تمام توانمان را در قدرت گرفتن سایت جدید به کار خواهیم بست

    پاسخحذف
  18. آقای رحیمی گرامی؛ نخست عرض کنم که به هیچ وجه قصد بی احترامی به شما را ندارم. فقط این حرف کوشه ی دل بنده مانده است که دارد خفه ام می کند!

    من هم با سیاستهای اخیر بالاترین مشکل دارم و این طرز برخورد با مشکلات را راه حلی درست نمی دانم (هرچند که در بعضی اصول با بالاترین کاملن موافقم). به هر صورت، عرضم این بود که شما و دوستان هوچی گرتان هم در پدید آمدن این قضیه چندان بی تقصیر نبوده اید. هر روز و پس از هر تغییر جزیی لینک و لینک بازی که آآآآی ملت، این بالاترین خود جمهوری اسلامی است و یحیی نژاد حامنه ای!
    دوباره عرض می کنم، قصد توهین و بی احترامی ندارم. اما بی ربط نگفته ایم اگر شما را "متوهم" نامیده باشیم. و یکی از مصادیق روشن این ادعا مطلب شما در باب "تسخیر بالاترین توسط سپاه و احتمال تبانی مدیران بالاترین با حکومت ایران" است. آقای رحیمی عزیز، از یک دانشگاهی تحصیلکرده و آکادمیک بعید است اینگونه توهمات. انتقادهایتان با بالاترین قبول؛ اصلن همه اش منطقی. اصلن بالاترین و مدیرانش نادان. این توهمات دیگر چیست به خورد ملت می دهید؟
    به هر صورت متاسفم بابت رفتار تندی که در حق شما و برخی دوستان دیگر در این روزها صورت گرفته است. از صمیم قلب اطمینان دارم که شما و بسیاری از دوستان اخراجی جز قلبی پاک و دلی پرامید نداشتند و رفتار اخیر بالاترین با اینان باعص شرم ما نیز هست. هرچند که وجود باند و باندباز را در اخراجی ها به هیچ وجه تکذیب نمی کنم.
    و در پایان امیدوارم به جای لشکر و لشکرکشی و هدردادن این همه نیرو، دو طرف به عقل آمده و در محیطی دور از جنجال و همهمه، به راه حلی عمومی برسند تا باز شاهد بالاترینی با حضور سبز شما دوستان گرامی باشیم.
    سپاس از وقتتان
    V

    پاسخحذف
  19. رهبر معظم انقلاب حضرت یحهیی نژاد فرمودند که شرایط بالاترین با بیرون کردن کاربران متقلب(!!!) خیلی بهتر شده اما اینجا لینکی است که بوی تعفنی که بالاترین ظرف همین مدت کوتاه به خود گرفته به شدت از آن استشمام میشود. همزمان این لینک و کامنت یکی از توابین را یکجا با هم ببینید
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301105#c-3986764

    پاسخحذف
  20. جناب شاگردک مطمئن باش که تا الان در طول این چند سال , آخوند مهدی 100ها بار توسط سپاه تهدید و تبشیر(سیاست چماق و هویج) شده است و بالاخره به دلیل پولدوستی ذاتی اش و ترسو بودنش مجبور شده تا کاربران مخالف جمهوری اسلامی را حذف کند.سایت صد در صد یا به سپاه و یا به گروه مرتجعی از اصلاح طلبها فروخته شده است و آخوند مهدی دارد آخرین مراحل تحویل سایت به خریدارانش را به انجام میرساند

    پاسخحذف
  21. کاربران مثبت دهنده به این لینک را به خاطر داشته باشید.
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301858

    پاسخحذف
  22. دوست گرامی، جناب شاگردک، ضمن تشکر از اینکه وقت گذاشتید و نظرتان را بیان کردید، اجازه بدهید به یکی دو نکته از صحبتهایتان پاسخ بدهم.

    اول اینکه فرموده اید این حرفها گوشه دلتان مانده بوده و داشته خفه تان میکرده، به هر حال خوشحالم که خودتان را راحت کردید و حرفها را بیرون ریختید و نگذاشتید خدای نکرده خفه تان بکند، البته طی این سه چهار روزه خود جناب مهدی و تعداد زیادی از هوادارانشان هم شما را بارها و بارها راحت کرده بود، اگر بروید کامنتهایش را بخوانید میبینید که دقیقا همین حرفهای گوشه دل شما گوشه لب آنها هم بود. راستی خودمانیم، از دیدن این شباهت آدم یک جور حالت روحانی بهم دست میده، به گمانم دوستی شما و آقا مهدی را در آسمانها نوشته باشند.

    در ضمن دوست عزیز خیلی ممنون از اینکه قصد توهین و بی احترامی نداشتید، یا شاید بهتر باشد بگویم خدا را شکر میگزارم که قصد توهین و بی احترامی نداشتید و من را از سر ادب و احترام هوچی و متوهم خوانده اید، وگرنه خدا میداند اگر قصد توهین و بی احترامی داشتید چه میگفتید.

    در مورد این مقاله یک سال و نیم پیش من در مورد سپاه و بالاترین هم که همانطور که عرض کردم تک تک مسئولان بالاترین و نیز خیلی از دوستان و هوادارانشان در این چند روزه بارها و بارها به آن رجوع کرده اند و چپ و راست مرا متوهم خوانده اند (و در واقع تا حدی این تهمت و افترا به یک فرد حقیقی، که بنده باشم، پیش رفته که لینک دادن از این وبلاگ حقیر در بالاترین تحت طبقه بندی «وبلاگ متوهم» ممنوع شده است! اگر فرصت کردید لطفا به دوست عزیزتان آقای یحیی نژاد بگوئید کمی آرام بگیرند چون به هر حال خودشان میدانند لابد که ما در ایران نیستیم، بلکه داریم در مملکتی زندگی میکنیم که قانونی هم هست و انسانها احترام دارند و نمیتوان و نباید به همین سادگی چپ و راست آنهم در مطبوعات عمومی به آنها اینهمه توهین و اهانت و تخریب شخصیت کرد. به ایشان بفرمائید من فعلا ساکت مانده ام، اما اگر این روند زشت ادامه پیدا کند بالاخره ممکن است من هم مجبور بشوم حقوق خودم را از راههای قانونی پیگیر بشوم)

    خلاصه، چی میگفتم؟ آهان، عرض میکردم که آن مقاله ای که هرجا میروم میبینم خطها و نقطه ها و هیچ ها و پوچ ها هم دارند از آن حرف میزنند و من را با همان بهانه متوهم و دیوانه لقب میدهند، من به شما هم مثل همان دوستان دیگر توصیه میکنم اگر فرصت کردید بروید بخوانیدش و بعد بیائید اینجا و به من بگوئید که کدام بخشش دقیقا به نظر شما توهم آمیز بوده است، آنوقت من هم حاضرم با شما صحبت کنم و اگر استدلالی کردید که من در اقناعتان ماندم، حاضرم بروم خودم را به بیمارستان معرفی کنم و بگویم من الان علاوه بر سردرد کمی هم توهم دارم. اگر هم حوصله این کار را ندارید پس لطف کنید و این کلمه های قلنبه سلنبه ناجور را در حق من بینوا تکرار نکنید که اخلاق من زبان بسته هم تلخ نشود.

    به هر حال با تشکر مجدد از شما شاگردک جان، و اینکه آمدید اینجا و این حرفهای پنهان مانده گوشه دلتان را که هیچکس هم تاحالا نشنیده بود بیان کردید و بالاخره کمی راحت شدید. در کلبه ما هم رونق اگر نیست صفا هست. سلام ما را هم به جناب مهدی و همه توابین درگاهشان برسانید و بگوئید فلانی گفت شرمنده ایم که اخلاقیات اجازه برگشتن به ما نمیدهند.

    پاسخحذف
  23. جناب شاگردک مطمئن باش که تا الان در طول این چند سال , آخوند مهدی 100ها بار توسط سپاه تهدید و تبشیر(سیاست چماق و هویج) شده است و بالاخره به دلیل پولدوستی ذاتی اش و ترسو بودنش مجبور شده تا کاربران مخالف جمهوری اسلامی را حذف کند.سایت صد در صد یا به سپاه و یا به گروه مرتجعی از اصلاح طلبها فروخته شده است و آخوند مهدی دارد آخرین مراحل تحویل سایت به خریدارانش را به انجام میرساند

    پاسخحذف
  24. این بیچاره که مدتها بود دیده نشدن براش عقده شده بود الان داره از خوشحالی "ذوق مرگ" میشه!!!! ببین چی گفته اینجا:
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301858#c-3987559

    پاسخحذف
  25. جناب شاگرد متوهم خود شمایی که هنوز فکر میکنی بالاترین به درد میخوره!
    بالاترین تبدیل به یک سایت دیکتاتوری کثیف شده که ارزش نقد کردن رو هم نداره
    فقط توسری خورها و بسیجیها از این به بعد در سایت فعالیت خواهند کرد
    حتی ذلیل ها و توسری خورها هم اگر ذره ای از خودشان ایراز عقیده ای بر خلاف نظر ملا مهدی بکنن, بلافاصله نابود خواهند شد
    بالاترین به مذهبیون فروخته شده است, هر چند که الان دقیقا نمیتوان خریدار سایت را مشخص نمود ولی فروش سایت به مذهبی ها قطعیست

    پاسخحذف
  26. کاربران مثبت دهنده به این لینک را به خاطر داشته باشید.
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301858


    پرهام جان گمان نمیکنم نیازی به از حفظ کردن اسم این کاربرها باشد، اینها الان وارثان بالاترین هستند و تازه اول ترکتازیشونه و چهره شان همه گوشه و کنار بالاترین خواهد بود! اگر چیزی تغییری اساسی نکنه (که از ظواهر هم چنین چیزی بر نمیاد) میشه تقریبا مطمئن بود که اینها در همین یکی دو ماه آینده بالاترین را تبدیل میکنند به یک سایت متوسط ایرانی.

    پاسخحذف
  27. شاگردت متوهم خودتی و اون اربابت مهدی کچله که داری دستمالشو میکشی که فکر میکنید همه مثل خودتون الاغ هستن

    صد در صد ملا مهدی یک معامله پنهانی کرده و پول هنگفتی هم گرفته که حاضر شده آبروشو تا این حد ببره و اینهمه کاربر مخالف جمهوری اسلامی رو حذف کنه
    ولی یک جوری آبروشو خواهیم بود که حتی حاضر باشه 2 برابر پولی که گرفترو بده ولی آبروشو دوباره به دست بیاره

    پاسخحذف
  28. http://lh6.ggpht.com/_-eCiLMPc8x0/TRRw6EZVI9I/AAAAAAAAAIo/eQLGQMI56gk/s912/mail.google.com%202010-12-24%204-0.png

    اخطار به دلیل توهین به رهبری!!

    پاسخحذف
  29. رسوایی اخلاقی برای کاربر america (عبدل لطیف عبادی) که ادعای اخلاق می کند:
    http://i51.tinypic.com/2nb654g.jpg

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301858

    بستن حساب کاربران غیر مذهبی ادامه دارد. حساب چند کاربر دیگر امروز بسته شد.

    پاسخحذف
  30. بدون هیچ دلیل عقلانی از بالاترین حذف شدم
    نه برای توهین بلکه برای اطلاع رسانی درمورد کاربران حذف شده و خواستن دلیل برای این کار زشت
    این اتفاق بسیار شبیه کشتار 67 بود و در عرض چند روز تعدادی زیادی را حذف کردند و حتا اجازه اطلاع رسانی را ندادند.خودرایی و توجیهات بی منطق مرحله بعدی بود.
    در فضایی که هیچ گونه امنیت برای کاربرانش برای ارسال لینک در نظر نمی گیرد و یک شبه کسانی را که زحمت زیادی برای سایت کشیده اند حذف می کند نمی توان ادامه داد
    دلم به حال قدیمی ها می سوزد که وقت خود را صرف بالا بردن انسان بی جنبه کردند و گرنه من که دو ماه بیشتر از فعالیتم نمی گذشت.به هر حال از این حذف خوشحالم چون مشخص نیست مرحله بعدی حذف کدام مرام ومسلک است.من سبز بودم هستم و خواهم ماند .زیر بار سیاهی نمی روم
    اقای رحیمی ایا سبز لینک را فضای خوبی برای فعالیت می دانید؟اگر می دانید با یک اعلام عمومی به طور فعال در انجا حاضر شویم تا زمانی که فضای مناسب ایجاد شود.سرعت دنباله پایین است و صفحات ان شلوغ و بی نظم.مهم اینست که زودتر به شرایط عادی برگردیم و پراکنده نشویم.پروسه انتخاب فضای جدید زمانبر است پس هر چه زودتر اعلام کنید.

    پاسخحذف
  31. عبداللطیف عبادی پس از کودتای بالاترین و سرکوب منتقدان:

    این روزها آرامش اندک اندک به سایت بالاترین باز می گردد . چند روزی هست که دیگر از لینکهای مملو از دشنام و جملات رکیک خبری نیست . کامنت ها از حالت جنگ و ستیز و پرخاش و توهین و تحقیر یکدیگر بیرون آمده اند و شکل نسبتا” معقولی به خود گرفته اند . اگر چه درگیری هایی پراکنده هنوز هم به چشم می خورند و برخی ها برای تکرار روند قبلی خود بی تابی می کنند اما حضور قدرتمندانه و قاطعانهء “قانون” آنها را نیز آرام کرده است . ترس و هراس از “حذف شدن لینک” از میان رفته است و کاربرها به راحتی و سادگی به هر نوشته ای که دوست نمی دارند منفی می دهند بی آنکه از عواقب “تلافی” دیگران علیه خود نگران باشند . لینکهای محبوب داغ میشوند و لینکهایی که به حد نصاب نرسیده اند نیز همچنان باقی می مانند و هیچ عقیده ای با رای اکثریت حذف نمی گردد ولو آنکه هزار منفی گرفته باشد . حتی کسانی که از بسته شدن اخیر بیش از ۲۷۰ حساب کاربری نیز دلخور هستند ، این روزها به خوبی فضای نسبتا” آرام و محترمانه و مودبانه و معقول بوجود آمده در سایت بالاترین را احساس می کنند .

    غلامعلي نعيم آبادي امام جمعه بندر عباس پس از کودتای احمدی نژاد و سرکوب معترضان:

    شخص مقام معظم رهبري سکان دار از بين بردن فتنه از يک سو و ايجاد آرامش در جامعه از سويي ديگر بودند که با هدايت هاي به موقع و بينش والايي که داشتند فتنه بعد از انتخابات را محو کردند .
    وي ادامه داد : از بين بردن فتنه پس از انتخابات فقط هنر شخص مقام معظم رهبري بود که با تقوا ودرايتي که داشتند توانستند اين مشکلي را که استکبار جهاني به آن چشم طمع دوخته بود را بر طرف کنند . وي ابراز داشت :غير از شخص مقام معظم رهبري هيچ فردي توانايي مديريت بحران در حوادث پس از جريان انتخابات 22خرداد را نداشت و ندارد و هم اکنون هم وظيفه دولت و ملت است که در ادامه راه به بيانات واشاره هاي رهبر انقلاب عمل کنند

    پاسخحذف
  32. دوست گرامی، جناب فریاد، همانطور که در متن هم عرض کرده ام، الان دوستان به هر حال انتخاب های گوناگونی در مقابل دارند و به گمانم بیشتر بسته به سلیقه شان باشد که کجا را ترجیح بدهند، سبز لینک و دنباله هردوشان سایتهای مفیدی هستند، و خوب تفاوتهائی دارند، چه از لحاظ کانسپت و طراحی و چه از نظر فرهنگ سیاسی مدیران و کاربرانشان، این است که نمیتوان مقایسه کرد که کدام بهتر است و کدام بدتر، به نظرم دوستان باید بروند چه بسا در هردوی اینها هم همزمان عضو بشوند و کمی وقت بگذرانند در هر کدام و خودشان نهایتا تصمیم بگیرند که کدامش بیشتر به ذوق و تفکر و سلیقه شان جور در میآید.

    پاسخحذف
  33. دلیل برای بازگشت وجود ندارد مگر زمانی که اشتباهاتشان را بپذیرند و حقوق کاربران را تضمین کنند و از دست از اقدامات غیر قانونی بردارند.
    هرکس با شرایط موجود برگردد تنها اعلام می کند که رسم بردگی را پذیرفته است
    کار می کند بدون هیچ حقوقی و مالکیت مهدی را بر خود به رسمیت شناخته
    اگر در جامعه ازاد نیستید حداقل در فضای مجازی ازاده باشید و تن به ذلت ندهید

    پاسخحذف
  34. http://balatarin.com/permlink/2010/12/24/2302392#c-3988051
    web2 هم اننحاری زد

    پاسخحذف
  35. http://balatarin.com/users/web2.0

    و مسدود شد!!

    پاسخحذف
  36. مهدی یحیی نژاد:بنده از تمام کاربران بالاترین عذر میخواهم ـ۱۰۵ کلیک
    Language Bookmark blog.balatarin.com

    تیم بالاترین پس از جلسه روز پنج شنبه و صحبتهایی که با مهدی یحیی نژاد انجام شد تصمیم گرفتند حساب کاربرانی که بدون دلیل بسته شده بود را باز کنند و جناب آقای مهدی یحیی نژاد اعلام کردن که من از کاربرها عذر میخوام و حق رای منفی رو به اونها بر میگردونم و کاربرانی که حسابشون بسته شده به زودی با کمک بالایارها باز خواهد شد. دلیل عدم رسیدگی به موقع به مشکلات بالاترین این بود که آقای یحیی نژاد پس از شنیدن صحبتهای استاندار کرمان آنقدر خندیدند که مجبور شدیم با کمک بالایارها ایشون رو به بیمارستان منتقل ک...

    Small توسط web2.0 در بخش ورزش داغ شده کمتر از ۱ دقیقه قب

    پاسخحذف
  37. new_win (خبر فوری)درراستای هدفمندشدن رای منفی تصمیم گلفتیم کلی ازقوانینرو زیرپابزاریم!!! ـ۴۶ کلیک
    Language Bookmark blog.balatarin.com

    !@#$$^%*^()در راستای هدفمند شدن رای منفی تصمیم گرفتیم کلی از قوانین رو زیر پا بزاریم و حال کنیم و کسی هم نتونه به ما چیزی بگه هر کی هم دلش میخواد منفی بده مهم نیست:))) با یاری شما میخوایم این لینک رو با ۶۰ هفتاد رای منفی داغ کنیم !!!!!!!!!!!!!@#$$^%*^()&()ل509867fdgh54e4567 ٫mv340g8djfgd8fh ::::::::تو رو خدا لینک رو داغ کنید!!!:::::::: ::::خبر خیلی خیلی خیلی خیلی فوری::::: موسوی کروبی رای منفی ما رو پس بگیر. همینک یاری نیازمند شما هستیم. مثبت بدید من نمیدونم دکمه منفی الان چه کاربردی...

    Small توسط web2.0 در بخش ورزش داغ شده کمتر از ۱ دقیقه قبل فرستاده شده حدود ۱ ساعت قبل ۲۶ نظر

    پاسخحذف
  38. جناب صادق رحیمی و سایر دوستان وبه خصوص جناب نقشی عزیز.
    من کاربر کامران 2006دنباله و کاربرکامیران بالاترین هستم .
    خواستم عرض کنم که نه دنباله ونه بالاترین هیچ کدام برای اهداف سکولارخواهانی که دوست دارن فعالیت کنند مناسب نیست وبه زودی دنباله هم مثل بالاترین به منظور ریزش دادن بیشتر سکولار خواهان همون اقدام بالاترین را به اجرا درخواهد آورد ..وقتی کسی میخواد ویا پیشنهاد میکنه که دردنباله وسایر سایتهای ملقب به سبر فعالیت را شروع کنیم معنی این میتونه باشه که عمدی یا غری عمدی تمرکز را به سمتی سوق میده که باعث مشهور شدن سایتی توسط سکولار خواهان بشه و دست آخر مثل بالارتین هم انرژی و وقت نیروهای سرنگونی طلب به هدر بره وهم مثل بالاترین همه رو پرتشون کنن بیرون !!
    کی میگه دنباله قابل اعتماده ؟!
    همین دیروز یک مور از فحاشی یک اسلامگرا به اسم منوچهر78را به بخاطر اینکه مدیران سایت در عرض 9 ماه جوابی نداده بودند به دنباله لینکش کردم و هم حساب منو بستند و هم لینک حذف شد !!
    این هم لینکی که فرستاده بودم
    http://kamranroshangar.blogspot.com/2010/12/manouchehr78.html
    پس لطفن بدنبال چهارچوبی باشیم که مدیریت اون با رای همگی و مدت محدود و مشخصی توسط خودمون مشخص بشه والا دنباله هم دست کمی از بالاترین نداره و این سایت دنباله هم یک دام جایگزین بجای دنباله است !

    پاسخحذف
  39. +ابن وب2 هفت هشت تا تلفات هم داد که اگه تونستی به لیست اضافه کن

    پاسخحذف
  40. http://balatarin.com/users/mehdy78

    پاسخحذف
  41. http://balatarin.com/permlink/2010/12/24/2302445
    http://balatarin.com/users/nima228
    انتحاری مرامی

    پاسخحذف
  42. با سلام خدمت دوستان
    من یک بار دیگه برای کسانی که به سایت هایی از قبیل بالاترین هنوز متوهم هستن ذکر کنم که این سایت ها برای اینکه یک نفر همه کاره هست بالکل غیر دموکراتیک می باشد. در این سایت ها آگاه ترین افراد در حال فعالیت هستند ولی در غیر دموکرات ترین شرائط ممکنه. چه تضادی از این بزرگتر. یک نفر هم قوه مقننه، هم قوه مجریه و هم قوه قضائیه را بعهده دارد. یعنی شرائط صددرصد دیکتاتوری، بدترین شرائط برای کاربران

    پاسخحذف
  43. دید کلی من برای آغاز فعالیت جدید این است که دو گروه کاری باید بوجود بیاید، یکی جهت نوشتن اساسنامه یک سایت نو و بوجود آوردن ساختار دموکراتیک که پس از بوجود آمدن سایت در فرصتی مناسب به رای گیری گزارده شود و هیات های لازم قدرت و ضد قدرت انتخاب شوند.
    گروه دوم برای بوجود آوردن سایت نو یعنی بخش تکنیکی آن. در این رابطه همانطور که یک بار دیگه هم نوشتم باید بگم که شروع کار باید هرچه ساده تر باشد یعنی صفحه ای برای ثبت نام، صفحه لینک گذاری، صفحه اول و صفحه لینک های تازه و بخش نظرات. تعیین تعداد رای برای رفتن به صفحه اول بصورت مانوئل و بدون هیچ آماری از کل آرا و بدون رای منفی و غیره
    چنین کاری برای یک برنامه نویس حرفه ای حداکثر دو هفته کار دارد.
    من خودم قدیم برنامه نویس بودم ولی الان دیگه متاسفانه وقت اینکار را ندارم و هم اینکه سالهاست اینکار را نکرده ام و خیلی چیزها را فراموش کردم. ولی می توانم در این بخش نظارت داشته باشم که هر چه سریع تر و هرچه ساده تر کارها پیش بره
    من خودم یک سرور خیلی قوی دارم ولی به اسم حقیقی خودم ثبت هست و کلی دامین در آن هست که عمدتا آنهارا پارک کرده ام من حاضرم آن را به اسم یک شخصی بکنم مثل آقای رحیمی و فقط ایشان به من قول بدهد که از دامین های من نگهداری می کنند. مخارج آن را سال هاست دارم می پردازم از این به بعد هم خودم می توانم بپردازم
    دوستان کار مشکلی نیست فقط یک برنامه نویس لازم داریم که بتونه مدام روی سایت کار کنه یعنی نه 8 ساعت در روز بلکه هروقت کار جدیدی لازم بود روی سایت کار کنه سایت که کار ش راه بیفته بعضی وقت ها با چند دقیقه کار یک بخش جدید به سایت اضافه می شه که کاربران فکر می کنند هفته ها کار برده

    پاسخحذف
  44. با سپاس زا شما دوست گرامی baleghبخاطر اینکه خلاصه منظور منو گفتین.
    دوستانی باید به صراحت خدمتتون عرض کنم کسانی که هنوز باور دارند امکان اینکه زیر چتر و بوق دنباله و بالاترین وبا مدیریت دیکتاتوری انفرادی و اقلیتی چند نفرمثل یحیی نژاد و مهیار"صداشو به دنیا و مردم درد کشیده خودش برسونه و در مورد اهداف و آترناتیوی متمدن بنام سکولاریسم حرف بزنه و...یک متوهم و خیال بافه و هرگز کار بر روی این سایتها به جز خستگی و تلاش بیهوده و از دست دادن وقت و انرژی حاصلی نخواهد داشت!
    درست مثل این می مونه که نتیجه بازی از اول مشخصه و همه میدونن تحت شرایطی تیم ما محکوم به حذفه و لی اصرار داریم بازی را که میدونیم کی میبره را ادامه بدیم !
    چرا نباید ایرانی و سکولار خواه به فکر ایجاد یکس ایت ملی با مدیریتی دوره ای و انتخابی توسط اعضای همون سایت نباشه ؟!
    دلیلش چیه یه عده چسبیدیم به یه تعاد بچه زبون نفهم و نا حالی بنام یحیی نژاد و کیا آرین ؟!
    یعین مایی که قدرتشو نداریم این اشخاص را کنار بزنیم و به خودمون اجازه میدیم زیر چتر این گوزوهای درب و داغون و اجیر شده فعالیت کنیم قدرتشو داریم که رژیم سرنگون کنیم و بجاش سکولاریزم بسازیم؟!
    من نمیدونم چرا ایرانی با تفکرچپ و سکولاره خواه و یا اتئیست ویا کمونیست و یا سلطنت طلب و یا مشروطه خواه که میتونن و قابلیت اینو دارند که در آرمان و آلترناتیوی بنام سکولاریزم به توافق برسند وسایت مشترکی ملی ایجاد کنن ولی باز از بیضه های چند نفر آدم کاسه لیسی مثل یحیی نژاد و این یارو کیا آرین آویزون شدیم و می شیم ؟!
    به نظر من حتی در خارج از کشور هم نباید نیروهای سکولارخواه گول این جنبش سبز را بخورن و دنبال اینا بیفتن برن تظاهرات !!چرا که هر گونه دنبال اینا بودن درست تقویت رژیم حساب میشه و نتیجه بالعکس میده !
    برادر من دوست من "هموطن من "یعنی این همه آدم سکولار خواه عرضه نداریم ماهی نفری 20دلار بدیم و یک سایت پر قدرت وملی با مدیریتی داخلی ایجاد کنیم ؟!
    نفر اول کمک به چنین پروژه ای خود من هستم و این هم آدرس اینترنتی من برای روزی که کمکی خواستید.
    kamran.roshangar@Gmail.com

    پاسخحذف
  45. http://balatarin.com/users/mehdiyahya

    پاسخحذف
  46. جناب رحیمی برای طراحی اینترفیس سایت من می تونم کمک کنم

    پاسخحذف
  47. آقای صادق رحیمی چه کاری از دست من بر میاد برای کمک کردن به اتحاد کاربران اخراج شده از بالاترین ؟ !

    پاسخحذف
  48. آقای صادق رحیمی چه کاری از دست من بر میاد برای کمک کردن به اتحاد کاربران اخراج شده از بالاترین ؟ !

    دوست گرامی، همین اعلام حضور مستمر و اعلام توجه و نگرانی و اعلام مکرر علاقه مندی به سرنوشت جامعه مجازی و نیز سرنوشت آزادی اندیشه و بیان دیگران مهمترین کمکهائی است که میتوانیم انجام دهیم. اگر به همکاری با طرح‌ جستجو برای محیطی تازه هم علاقه مند هستید، میتوانید به من ایمیلی بفرستید (آدرسم در متن بالا ذکر شده) تا نام شما را به لیست اعضا اضافه کنم و در طی سه چهار هفته آینده با شما تماس بگیرم و اولین جلسات گروهی را برای بررسی اینکه چه کارهائی میتوان انجام داد شروع کنیم.
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  49. ϺΛИıΛ عزیز، بسیار ممنون از اعلام علاقه و همکاری شما، همانطور که در ایمیل هم عرض کردم خدمتتان، به زودی (طی دو سه هفته آینده)‌ برای برنامه ریزی جلسات اولیه با تمام دوستانی که اعلام علاقه و درخواست مشآرکت کرده اند تماس خواهم گرفت.

    پاسخحذف
  50. جناب کامران روشنگر از حضور و علاقه مندی شما نیز متشکرم. به محض ورود به مرحله برنامه ریزی با شما در تماس خواهم بود.

    پاسخحذف
  51. آقای رحیمی من به هیچ وجه از عملکرد بالاترین و مهدی یحیی نژاد حمایت نمی کنم اما شما هم کمی مراقب افرادی که این وسط می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به جنبش در فضای مجازی ضربه وارد کنند باشید.

    پاسخحذف
  52. بله دوست گرامی، کاملا موافقم و ممنونم از این یاد آوری.

    پاسخحذف

  53. آقاي صادق رحيمي

    چرا ايده ديگ فارسي را دنبال نميکنيد؟

    پاسخحذف
  54. یکی از کاربران در کامنت خودش لینکی گذاشته با این توضیح: «رسوایی اخلاقی برای کاربر america...». خواستم بگم خیلی راحت با کمک برنامه‌های مخصوص می‌شه تحت عنوان هر آدرسی به هر مقصدی ایمیل فرستاد... مثلا بنده می‌تونم ایمیلی برای شما بفرستم که فرستنده‌ی اون، خود شما باشید! خلاصه این نکته رو مد نظر داشته باشید تا سوءتفاهم پیش نیاد و افراد مغرض در این میان موش ندوانند!

    پاسخحذف
  55. ممنون گورزاد گرامی، متاسفانه همانطور که گفتید دنیای اینترنت خیلی دنیای مشکل و پر مخاطره ای هست... اما چه میشود کرد به جز ادامه دادن به تلاش و سعی در نگاه داشتن شفافیت قضایا در حداکثر امکان...

    پاسخحذف

  56. آقاي صادق رحيمي
    چرا ايده ديگ فارسي را دنبال نميکنيد؟


    دوست گرامی، دلیل اینکه من راجع به دیگ اظهار نظر خاصی نکرده ام و یا خودم آن ایده را تعقیب نکرده ام این است که با آن آشنائی چندانی ندارم. البته من با دیگ و آن تلاشی که دوستان برای راه انداختن بخش فارسی میکنند هیچ مخالفتی ندارم و اتفاقا خیلی هم خوب میشود اگر موفق شوند، اما در عین حال این عقیده را هم دارم که برای گرد هم آوردن ایرانی ها و موفق بودن از نوع موفقیتی که بالاترین به دست آورده بود نمیتوان به همین سادگی برنامه ای را که برای مقصودی دیگر و گروهی دیگر از کاربران با فرهنگی دیگر نوشته و طراحی شده است تنها به صرف عوض کردن زبانش تبدیل به یک محیط ایده آل برای ایرانیان کرد.

    پاسخحذف
  57. سبز لینک از سیستم متن باز Pligg استفاده میکنه، فارسی سازیش و تغییر استایلش کار زیاد سختی نیست
    http://www.pligg.com/demo
    سرور های رایگانی هم هستن که میشه از اونها هم استفاده کرد.
    اگه واقع بینانه فکر کنیم تنها راه حل کم هزینه و سریع همین هستش

    پاسخحذف
  58. بادرود دوباره خدمت جناب صادق رحیمی عزیز.
    با تشکر از زحمتهای بی دریغ شما بابت ایجاد فضای جدید براساس ابتدایی ترین اصول دموکراسی و با مدیریت مستقیم مدیران انتخاب شده توسط انتخابات مستقیم اعضا وکاربران آن چهار چوب و سایت مورد نظر.
    جناب رحیمی عزیز من واقعن از نظر اطلاعات کامپیوتری در حدی نیستم که بتونم در این زمینه کمکی بکنم ولی از لحاظ کمک مالی برای تقویت سایت "حاضرم هر مقداری که در جلسه ی نهایی توسط اعضا مشخص بشه با کمال میل پرداخت کنم .
    اما در جواب دوستی که گفته اند این حرکت جناب رحیمی ضربه به جنبش است!!
    کدام جنبش گرامی ؟! چرا سعی دارید با مغلطه و سفسطه تلاشهای خودتان و دار ودسته مذهبی موسوی و کروبی برای برگرداندن ملت وکشور به سال 57 را به عنوان جنبش به ملت بچپانید؟!
    مرد حسابی وقتی هدف شما مدعی مخالفیت با رژیم بوده و به اصطلاح معترض تشریف دارید !چرا سعی دارید سعی در برگشتن خودتان به مقدمه و منشا شروع همین اعتراضها و مخالفتها یعنی آرمانهای منفورخمینی را جنبش به اذهان عمومی و ملت بچپانید؟!
    اگر جنبش برگشتن به راه موسوی و کروبی یعنی همان راه خمینی است من باید با کمال معذرت عرض کنم گور پدر چنین اعتراض و جنبش زرشکی و ریا کارانه !!
    من معتقدم با اینکه رژیم مافای ولایت بسیار منفور و دیکتاتوری به تمام معنی در ایران ومنطقه می باشد ولی اگر هدف از سرنگونی همین دیکتاتور برگداندان ملت و کشور به عقب وسال 57است !همان بهتر که همینان سر کار باشند تا لا اقل اگر به سمت جلو پیشروری هم نمی کنیم لااقل به گذشته دور و عقب نیز سوق داده نشویم !
    کامران روشنگر .

    پاسخحذف
  59. در لینکی که ارزش سایتها را مشخص کرده بود بالاترین ظاهرا چیزی حدود ۸۵۰هزار دلار میارزیده٬ از کجا معلوم که این آقا با یک پبشنهاد فرضا پانصد یا یک ملیون دلاری! ضمن از دست ندادن بالاترین چند درجه به سمت پیشنهادی متمایل نشده باشد؟ درسته این روزها نون در دمکراسی خوابیده اما خوب این وسط از این کارها هم کم زندگی آدمو چرب نمی کنه
    بدبختی اونجاست که وقتی کسی خودشو در اینجور نجاست کاری ها گرفتار میکنه بیرون آمدنش دیگه محاله

    پاسخحذف
  60. آنچه که بوجود میآید (Digg هم اگر بشود خوب است) امیدوارم محل همه افکار باشد حتا افکار هواداران جمهوری اسلامی و به معنای واقعی آزادترین باشد. آن تارنمای لینکگذاری نباید مارک گروه خاصی (مثلا بی دینان) را بخورد. بلکه باید نشان آزادی بر آن باشد. شاید بتوان کاری کرد که اقلیت نیز در آن صدایی داشته باشد و لینکهای اقلیت با رای اکثریت پاک نشود تا همه صداها بنا به وزن آنها شنیده شوند.

    این نکته بنظر من مهم است.

    در مورد پیامهایی که به صورت هرز (spam) برای شما میآید شاید یکی از مشکلات این باشد: در چند ما اخیر سرویسهای گوگل کنترل بیشتری بر برخی IP ها اعمال میکنند. برای مثال Ip های برخی فیلتر شکنها مثل Tor. چون از این IP ها امکان حمله یا شلوغ کردن سرویسهای گوگل وجود دارد. شاید برخی پیامها به همین دلیل نشان اسپم میخورند، چون فرستنده پیام از آن فیلترشکنها استفاده کرده است. وقتی تعداد زیادی، از یک IP خاص، به یک صفحه blogspot سر میزنند گوگل آن IP را موقتا مسدود میکند. که باز بخاطر استفاده از آی پی های فیلترشکنهاست. گاهی مثلا صفحه کامنتگذاری میآید ولی گوگل جلو تصویر تایید کلمه (CAPTCHA) را میگیرد! به این علت و علل دیگر، نمیدانید چقدر از ایران باید وقت هدر دارد تا بتوان کاری را در اینترنت به انجام رساند و در این وضعیت برخی سایتها صدای بسیاری از ما را خفه میکنند! (مثل بالاترین)

    پاسخحذف
  61. وقتی بدون هیچ توضیحی اکانت منو بستند و وقتی من روز اول ایمیل زدم و علت را پرسیدم جوابی ندادند حالا به جای عذر خواهی از من میخواهند که ایمیل بزنم و غلط کردم بگویم؟ بایت چه کاری؟ میترای عزیز شما غلط کردید و مدیر کچلتان شکر خورد که از من میخواهید به شما ایمیل درخواست باز کردن بزنم. تا زمانی که عذرخواهی نکنید و تمام افرادی که بی دلیل بسته نشده اند را بازنگردانید هرگز به این سایت باز نخواهم گشت. ظاهرا خیلی توهم برتان داشته که کسی شده اید آدم های دو زاری؟
    Serpicoo

    پاسخحذف
  62. متاسفانه سبز لینک هم به سمت دیگری میل نفرموده بجز بالاترین شدن. آنجا در آغاز کار٬ با وجود شعارها تا به حال ضمن اینکه بیشتر کاربرانش از جمله کسانی هستند که بدقت اصلاح در همین جمهوری اسلامی! را پیگیری میکنند٬ همراهی مدیریتش را نیز با خود داشته و تقریبا بگونه ای متحد هر لینک که اهمیت خبری یا تحلیلی داشته باشد را به حاشیه رانده و به تحقیق صدای مخالف طنزی بنام "اصلاحات" را بدون هیچ بحث مشخصی خفه میکنند. و اما روزنامه.. جای خوبیست اما هیچ امکانی برای ارتباط با مدیریت و طرح مشکلات وجود ندارد. در فرند فید هم سوالات مختلف بی پاسخ مانده

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد