۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

گذری بر ذهنیت و نظرات مسئولان بالاترین در رابطه با تصفیه اخیر


آنچه از بررسی مکالمات، توجیهات و توضیحاتی که در دو سه روزه گذشته توسط مهدی یحیی نژاد در مورد تصفیه گسترده کاربران بالاترین واضح میشود این است که ایشان و خدمه ای که برای ایشان کار میکنند به هیچوجه متوجه ابعاد و تاثیر عمیق عملی که انجام داده اند نیستند، و جدا بر این گمان هستند که با این کارشان موفق شده اند تا با عمل به یک «تاکتیک» قدیمی، اول یک «فتنه» را با مشتی آهنین خاموش کنند، و از این به بعد هم لابد با نشان دادن مهر و عطوفت به آنهائی که به حرفشان گوش کنند، یک جامعه حرف گوش کن و بی دردسر خواهند داشت و آقای مدیر هم با خانم بالاترین تا آخر عمرش به خوبی و خوشی زندگی خواهد کرد. به عبارت دیگر ذهنیت یک کودک که هیچ درکی از واقعیات روابط انسانی و دینامیسم اجتماعی ندارد، گیرم کودکی بسیار باهوش که مهندس شده است و اکنون باور دارد از طریق یک سری فورمول و الگوریتم های ساده و یا پیچیده قادر به کنترل محیط اجتماعی خود خواهد بود.

خبر بد من برای آقای یحیی نژاد البته این است که ایشان اشتباه مرگباری انجام داده اند، و دو دلیل بسیار ابتدائی حرف من هم یکی این است که جامعه بالاترین اکنون پس از این اتفاق بر خلاف تفکر ایشان محکم تر، یک دست تر و با ثبات تر نخواهد بود، بلکه برعکس جامعه ای خواهد بود با گسل های عمیق زیر خاک سطحی آن که از این به بعد با پتانسیل بالائی برای وقوع زلزله ها و شکاف های عمیق و مخرب به حیات خود ادامه خواهد داد. و دلیل دوم هم این است که به واسطه این اتفاقی که افتاده است دیگر هیچ فردی در جامعه، چه خود آگاه یا ناخوداگاهانه احساس اعتماد قبلی که نسبت به بالاترین و معنی و مفهوم سمبلیک آن وجود داشت را نخواهد داشت، و به عبارت دیگر اکنون بالاترین دیگر توانی را که قبل از این تصمیم دیوانه وار صاحبانش برای رسیدن به اوج و تبدیل شدن به یک مدل موفق دائمی برای جامعه مجازی و واقعی ایرانی داشت بدون شک و تردیدی از دست داده است، و هرگز دوباره به دست نخواهد آورد. این دو موضوع را میتوان با بحثهای زیادی روشن کرد، اما اینجا جا و مجال آن نیست پس این قسمت از حرفم را به همین میگذارم و میگذرم که خبر بد برای اقای یحیی نژاد است، و اگرچه ایشان هنوز خیلی زود است که متوجه حقیقت این حرفهای من بشود، اما به هر حال آن روز خواهد آمد و شاید چندان دور هم نباشد.

اما از اینها که بگذریم، و در واقع به دلیل همان عدم درک و عدم آگاهی اجتماعی مسئولان بالاترین از دینامیک های حساس اجتماعی، برخورد و تعبیری که مسئولان سایت تحت مدیریت مهدی یحیی نژاد طی این چند روز پس از «کودتا» از رفتار و تصمیمهای خود ارائه کرده اند تا حدی غیر قابل درک، غیر قابل باور و بعضا چندش آور است که گمان نمیکنم بررسی آن هیچ نیازی به تفسیر و تعبیر از سوی من داشته باشد. پس اجازه بدهید فقط مجموعه کوتاهی از نظرات ایشان را که در چند روز گذشته اظهار شده اند بدون تعبیر و تفسیر زیاد خدمتتان عرض کنم، و شما را با این سئوال تنها بگذارم که آیا حقیقتا ذهنیت آقای یحیی نژاد و یا همکارانشان با ذهنیت سران، مدیران و مسئولان سیستم قرون وسطائی جمهوری اسلامی که بارها از دهان امثال خامنه ای و احمدی نژاد و غیره پس از کودتای انتخاباتی بیان شده اند هیچ تفاوت عمده و محسوسی دارد؟ پاسخ این سئوال در ذهن من روشن است، اما اجازه بدهید آن را به خود شما واگذارکنم . . .

--------------------

این شما و این شمه ای از افکار و ذهنیت مدیریت سایت فخیمه:


اجازه بدهید از این نکته شروع کنم که مهدی یحیی نژاد در مکالمه زیر کاربرهای حذف شده را «متخلف و تقلب کار» میخواند و میگوید از عملی که انجام داده است «بسیار راضی» است. وی میگوید، «بالاترین تنها یک صدم کاربرهای متخلف و تقلب کار را از دست داده است. کیفیت وبسایت در این چند روز بهتر هم شده است و من بسیار راضی هستم. تنها راه نجات بالاترین از هرج و مرج پیش آمده یک شوک به سیستم بود و بیرون کردن تمام کسانی که اینجا را به هرج و مرج کشیده بودند. یک سری کاربرهم این وسط هیجان زده شدند و فکر کردند اینجا مساله نقض آزادی بیان است و در اعتراض زیاده روی کردند زمانی که زمانش نبود و دست به کارهای شهادت طلبانه زدند و البته الان فعلا در فرندفید در تعطیلات بسر میبرند و بعد از تعطیلات بر میگردند.»

ایشان سپس در جای دیگری صریحا کاربران حذف شده را به باند بازی متهم میکند و میگوید، «کاربری که حذف میشود تنها ارتباطش را با باندش بطور موقتی از دست میدهد و همینطور اعتباری که در بالاترین کسب کرده که باعث داشتن اختیارات بیشتر در بالاترین شده را از دست میدهد.»

اما در پاسخ به حرف مهدی که گفته بود «بالاترین تنها یک صدم کاربرهای متخلف و تقلب کار را از دست داده است،» کاربری میپرسد:‌ «چی شد؟ اگر آمار 300 اخراجی درست باشه ..یعنی بالاترین 30،000 کاربر متخلف و تقلب کار داره؟» اما در جواب به این کاربر مهدی میگوید: «اشتباه لپی بوده. ۳۰۰ نفر هم نبوده در حدود ۱۵۰ اسم کاربری بوده. بیشترشان هم اکانتهای تقلبی یا اکانتهای پارک شده بوده (اکانتهایی که مردم برای روز مبادا گذاشته بودند).» همانطور که گفتم، قضاوت در مورد این را به هرکسی که اندک آشنائی با جامعه بالاترین و نامهای کاربران موجود در لیست حذف شده ها داشته باشد میگذارم، چرا که تشخیص دروغ بودن این ادعای زشت بسیار ساده است.

اما جنابان مسئولان اینجا هم باز کاربرهای حذف شده را متعلق به یک «باند»، ارائه دهنده اخبار دروغ، و به دنبال خراب کاری لقب میدهند و میگویند: «اگر بالاترین بحال خودش گذاشته شود دو روزه پر میشود از اخبار دروغ. بسته شدن این حسابها ریشه اش کشف باندی بود که اخبار دروغ در بالاترین می گذاشت و سعی در تخریب بالاترین داشت. وقتی که حساب بعضی از کاربران این باند بسته شد رفتند و اعتراض کاربرانی که اکثر خود متخلفند را در حمایت از خودشان گرفتند.»

اینجا یکبار دیگر کاربرهای حذف شده را متخلف، متقلب، قانون شکن، و مشوش افکار عمومی (ایجاد جنجال) لقب میدهند و ادعا میکند که تصفیه گروهی به جهت جلوگیری از تقلبهای گسترده این کاربران انجام گرفته است، و میگویند:‌ «تمام کاربرهایی که حسابشان بسته شده است سابقه مکرر قانون شکنی در بالاترین داشته اند. هربار هم که یکیشان حسابشان بسته میشد بقیه باندشان در بالاترین جنجال راه می انداختند. حل مشکل قانون شکنی مزمن در بالاترین بدون بسته شدن دسته جمعی حسابهای کاربران متخلف امکان نداشت. »

اینجا ادعا میکنند که لیست کاربران حذف شده غیر واقعی است و با استفاده از نام کاربرانی که ماهها پیش حذف شده بودند بزرگتر از آنچه هست نمایش داده شده [این در حالی است که من، که شخصا لیست مذکور را تهیه کرده ام، در هر مورد، مگر موارد نادری که بر حسب اتفاق از دستم در رفته باشد، که شاید سه یا چهار مورد هم نباشد، قبل از اضافه کردن به لیست اطمینان حاصل کرده ام که کاربر طی چند روز گذشته فعال بوده است] میگوید: «هر چند بالاترین موظف نیست دائما علت مسدود شدن حسابها را توضیح بده اما فکر می‌کنم حداقل برای روشن شدن اذهان عمومی داستان چند تا از این شناسه‌ها را که لازم باشه بازگو کنیم. بعلاوه این لیست کاربران مسدودی شما تعداد زیادی کاربر داره که شناسه‌شون از ماه پیش مسدود شده ولی خوب برای بالا بردن آمار و جنجال لازم شده در این لیست نام برده بشن.»

اینجا در مورد بسته شدن حساب من (صادق رحیمی) به شکل بسیار غم انگیزی به بافتن بهانه و جرم میپردازند، به این ترتیب که ابتدا جرم مرا رجوع میدهند به متنی که یکسال و نیم پیش نوشته ام، سپس به کامنتی که یک سال پیش گذاشته ام، و بعد هم مرا به دروغ متهم به «اسپم» کردن نظراتم میکنند (با ارجاع به لینکی که حذف شده است و بنا بر این رد این ادعا را امکان ناپذیر ساخته!)، سپس به دروغ ادعا میکنند که حساب من پنج بار بسته شده بوده است، و در پایان هم ظاهرا برای تکمیل کردن این نمایش عجیب و غریب میگویند در حدود پنجاه گزارش کاربری علیه من وجود دارد که در صورت اجازه دادن من همه را لیست خواهند کرد! خوب، در مورد وجود پنجاه شکایت من که خبر ندارم از صحت و سقم این ادعا، اما برایم غیر قابل باور هم نیست، بسیار بودند کسانی که صحبتها و نقطه نظرهای من را دوست نداشتند اما به دلایل مختلف جرات ابراز مستقیم مسئله شان با من را نیز نداشتند، و بنا بر این اغلب به منفی دادن به کامنت های من میپرداختند، و طبعا فرستادن شکایت از من هم میتواند انتخاب بعدیشان بوده باشد. اما به هر حال جالب است که منی که حسابم بسته شده را میگویند «اگر ایشان اجازه بدهد» شکایتها را لیست میکنند. خوب جناب بالاترین، من اجازه میدهم، که هیچ از شما عاجزانه و صمیمانه تقاضا میکنم این پنجاه شکایت را لیست کنید تا خودم هم بدانم، من جدا خیلی علاقه مند هستم به دانستن محتوای آن شکایت ها. لطف کنید لیست کنید. اگر لازم است بگوئید تا پنج شش بار دیگر هم بگویم: بله، من اجازه میدهم، لطفا لیست کنید! در هر حال اینطور میگویند: «ایشان کاربر خوبی بود. متاسفانه کوچکترین اتفاقی که ایشان پسند نمی کردند تیتر میزدند که آیا بالاترین را سپاه خریده؟‌ یا اینکه مثلا چون رای بخش سیاسی و اجتماعی توسط الگوریتم بالاترین بالا رفته بود بالاترین را تهدید به نافرمانی مدنی کردند. مثل اینکه تیم بالاترین دشمن ایشان هست و باید در هر فرصتی به تیم بالاترین لطمه بزنند. در آخر شروع به اسپم نظرات کردند و در نهایت بخاطر این کامنت حسابشان بسته شد. قبل از این هم پنج بار حسابشان بسته شده بود که با ایمیل زدنشان و قول رعایت قوانین بالاترین باز شده بود و در حدود پنجاه گزارش کاربری بر علیه شان وجود دارد. اگر ایشان اجازه بدهند همه شان را لیست میکنیم.»

اینجا ادعا میکنند که یک نقشه شوم یا در هر حال یک جریان بسیار حساب شده و بسیار حساس به نحو مخفیانه توسط یک گروه خاص ناشناس در حال اتفاق افتادن بوده است که توسط این تصفیه گسترده در واقع جلوی آن اتفاق شوم را گرفته اند. در اغراق و تاکید بر اهمیت این «جریان» تا جائی پیش میروند که میگویند اگر آن «گروه» موفق به اجرای برنامه خودشان شده بودند همه بافت اجتماعی بالاترین به هم میریخت و «جنگ جهانی سوم» به راه میافتاد. البته طبق روال سنواتی جمهوری اسلامی و غیره و غیره چنین حرفی قدرتش در همین است که «سر پوشیده» و به عنوان یک «توطئه» یا «خطر» که از دل ناشناخته تاریکی ها جامعه را تهدید میکرده (یا هنوز میکند) باقی بماند و هیچ موضوع واقعی و عملی و علنی مطرح نگردد. میگویند:‌ «هفته پیش چندتا از کاربرهایی که آقای صادق رحمیمی در لیستش جمع کرده دست به کاری زدند که اگر ما بخواهیم فایلش را باز کنیم جنگ جهانی سوم آغاز میشود. جنگی که تیم بالاترین اصلا وقتش را ندارد و تنها می توانست باعث صدمات بیشتر به بالاترین خواهد شد. ما مساله را سر پوشیده گذاشتیم و تنها به بیرون کردن این کاربرها بسنده کردیم. اگر حمایت ناآگاهانه دیگر کاربران متخلف از اینها نبود مساله به اینجا ختم میشد ولی حمایت ناآگاهانه باعث شد که مجبور شویم که تمام کاربران خاطی را از بالاترین بیرون کنیم تا بار دیگر اتفاقی که هفته پیش افتاد نیافتد. خسارت کم ندادیم. به اعتبار بالاترین لطمه خورد ولی اگر بخواهیم جلوی اتفاقهایی از نوع اتفاق هفته پیش را بگیریم تنها راه چاره بود.»

سپس، وقتی در عکس العمل به تئوری های توطئه کذائی جناب یحیی نژاد کاربری این سئوال منطقی را میپرسد که، «بالاترین عزیز، اگر به قول شما باند بازی یا خرابکاری هست که تعدادی از این کاربر‌ها قصدش رو داشتن، با فاش نکردن اون، شما بی‌ احترامی به بقیه کاربران می‌کنین. من میخوام بدونم که این کاربر‌های خرابکار چه افرادی هستن و چه کاری می‌خواستند بکنند»؟ جناب «بالاترین» این پاسخ کاملا قابل پیشبینی را میدهد که، «چند روز به اینکه آیا این بحث را باز کنیم فکر کردیم. متاسفانه همانطور که گفتیم باز کردن این فایل باعث ماجراهایی خواهد شد که هفته ها وقت ما را خواهد گرفت و موجب برخوردهای سیاسی و حتی قضایی خارج از بالاترین خواهد شد»!

اما جای دیگر کاربری با نام diescolor در گفتگو با مدیران بالاترین سئوال میکند، «آقای بالاترین من یه سوال دارم ازتون خواهشا نپیجونید چرا لینکی به عنوان : آقای بالاترین غلط کردم به خامنه ای توهین کردم با بیش از 200 رای + از طرف کاربران سایت بالاترین حذف شد؟ آیا اصلا برای شما آن 200 نفر ارزشی داشتن ؟ واقعا ارزشی برای کاربران قائل هستین ؟» و مسئولان بالاترین به حرفش گوش میکنند و جوابشان را «نمیپیچونن» اما به جایش خود کاربر بیچاره را «مپیچونن»، و چند دقیقه بعد هم به خاطر همین گفتگو حسابش را تعطیل میکنند. در پاسخ به سئوالی که ذکر شد، «بالاترین» به این کاربر میگوید:‌ «کاربر diescolor عزیز، شما هم نمونه کاربرهایی هستید که باید قبلا حسابشان بسته میشد که حالا مدعی تیم بالاترین نشوید. سه بار هم حسابتان بطور موقت بسته شده است. یک بارهم هم بطور دایم بسته شده بود که بعد از ایمیل شما و قول دادن به رعایت قوانین بالاترین باز شد. تا کنون هشت نفر هم به بالاترین دعوت کردید که شش نفرشان بخاطر قانون شکنی قبلا حسابشان بسته شده است.»!! جواب کاملا منطقی، نه؟ البته از نوع منطق جنگل و جمهوری اسلامی...


اما یکی از جالبترین و گویا ترین نمونه های اظهار نظرات مسئولان بالاترین را شاید بتوان در مطلبی پیدا کرد که در وبلاگ بالاترین خطاب به کاربران منتشر کرده اند، و بخشی از این متن که جناب مهدی سعی میکند تا با استفاده از یک تمثیل موضوع را به کاربرانی که ظاهرا توان درک دلایل واضح ایشان برای اخراج و خفه کردن صدای صدها نفر از کاربران منتقد را ندارند روشن کند. ایشان در آن متن مینویسد، «کلاس درسی را در نظر بگیرید که تمام وقت و توان معلم به جای تدریس، صرف ساکت کردن و پاسخگویی به دو شاگرد شود. در این حالت وقت و انرژی و منابعِ در صد بالایی از دانش‌آموزان هدر می‌رود تا معلم تمام روز آن دو نفر را آرام کند. در این حالت، معقول و منطقی است که برای رسیدن به هدف اصلی یعنی تبادل اطلاعات، دو شاگرد از کلاس اخراج شوند تا باقی دانش‌آموزان بتوانند به هدف اصلی خود برسند. آیا این عادلانه است؟ مسلما نه. زیرا دو نفر از حق شرکت در کلاس محروم شده‌اند. اما این عمل منطقی است و با هر نوع توجیهی بازده علمی کلاس را بالا خواهد برد.» خوب توجه کردید؟ یعنی جناب مهدی یحیی نژاد خودش را در مقابل من و دیگر کاربران در حکم معلم میبیند و من و امثال من را در جای شاگردانی که شلوغ میکنند و «وقت و انرژی کلاس را هدر میدهند»! من واقعا متحیرم که چگونه ممکن است فردی در سن ایشان و با تحصیلات تکنیکی ایشان تا این حد از لحاظ اجتماعی نابالغ و عقب افتاده باشند که بتوانند وضعیت موجود در بالاترین و رابطه ایشان و زیردستانش به عنوان خدمه سایت را در مقابل اینهمه کاربران با سن و سال و تجربه و تحصیلات مختلف به همین سادگی به این شکل ببینند که ایشان معلم است و بالاترین هم کلاس درس و کاربران هم یک مشت شاگرد که آمده اند آنجا از او چیز یاد بگیرند و بهترین کاری که باید بکنند این است که ساکت بنشینند و گوش بدهند تا او بهشان چیز یاد بدهد، و اگر هم کسی سر و صدای زیادی کرد و کلاس را مختل کرد، خوب، طبعا چاره دیگری نیست و باید او را بیرون انداخت تا کلاس به نظم و آرامش بازگردد! به نظرم تنها چیزی که میشود گفت این است که شانس آوردیم ایشان از تمثیل چوپان و بزغاله ها استفاده نکرده است... شرم آور است.

بگذریم، این مطلب دارد طولانی میشود، و اگرچه هنوز هم میشد این معدن باور نکردنی از در و گوهر که طی دو سه روز گذشته توسط مسئولان بالاترین به وجود آمده را کند و کاو کرد اما به نظرم همین مقدار هم فعلا کافی باشد. اجازه بدهید تمام کنم مطلب را و فقط همانطور که بالاتر عرض کردم شما را با این سئوال ترک کنم که آیا حقیقتا ذهنیت آقای یحیی نژاد و یا همکارانشان با ذهنیت سران، مدیران و مسئولان سیستم قرون وسطائی جمهوری اسلامی که بارها از دهان امثال خامنه ای و احمدی نژاد و غیره پس از کودتای انتخاباتی بیان شده اند چه تفاوت عمده و محسوسی دارد، و آیا اصولا اداره سایتی با عظمتی که بالاترین کسب کرده بود در شان افکار و افرادی در این حد میبود؟

۶۰ نظر:

  1. واقعا با خوندن نظرات یحیی نژاد متحیر شدم! دقیقا روش تلویزیون جمهوری اسلامی رو داره اجرا میکنه. یک سری اتهام های کلی و واهی رو مطرح میکنند و بعد همون رو دلیلی قرار میدن برای سرکوب کردن. جناب یحیی نژاد باید حضورتون عرض کنم تلویزیون جمهوری اسلامی برنامه هائی مانند 20:30 رو بیشتر جهت مغز شوئی و عوام فریبی طبقه متوسط به پائین فرهنگی جامعه که به خودشون زحمت پیگیری و مطالعه اخبار و مطالب بدون سانسور و آزاد رو نمیدن تهییه میکنه، یا برای اون عده از اهالی شهرستانها و روستاها تهیه میکنه که امکان و سواد دسترسی یه جریان آزاد اطلاعات رو ندارن و جمهوری اسلامی به وسیله برنامه های صدا و سیما دست به عوام فریبی میزنه و اونها رو به این طریق طرفدار نظام نگه میداره. ولی شما آقای یحیی نژاد در مورد مخاطبین بالاترین چی فکر کردین؟ آیا اونها رو هم عوام الناس جاهل فرض کردید که از این ادبیات برای توجیه اونها استفاده میکنید؟ آیا اونها رو اینقدر سطح پائین فرض کردید که نیاز به تو داشته باشند و بیان به خاطر فعالیت در بالاترین با این توجیه هائی که میکنی خودشون رو دلخوش کنن؟ آقای یحیی نژاد آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!

    پاسخحذف
  2. مهدی ظرفیت نداشته خودش نشون داد اول با کارش بعدشم با حرفاش. تا بوده همین بوده وقتی آدمیزاد به چیزی برسه که جنبه و ظرفیت و لیاقتش نداشت باشه خاهناخاه قابلیت حفظشم نداره آخرش هم به او چیز گند میزنه هم به خودش.

    پاسخحذف
  3. توجیه ها و دروغها و آسمان ریسمان بافتنهای میترا بالایار بوی گند تعفن میده. هربار که کامنتهای تهوع آورش رو میبینم حالم بهم میخوره

    پاسخحذف
  4. چند سال پیش زمانی که دنیای مجازی به این وسعت امروزی‌اش نبود(تعداد وبلاگ های فارسی کمتر از انگشتان دست بود!) یک [1]شخص دیگری در دنیا مجازی همین رفتارهای مهدی یحیی نژاد را می‌کرد. آن روزها، هم من حوصله درگیر شدن را داشتم و هم اینکه کس دیگری نبود که گریبان طرف را بگیرد، به همین دلیل بارها گریبانش را گرفتم، ولی افسوس که مثمر ثمر نشد! امروز اما خوشبختانه گریبان‌گیرها تعدادشان زیاد شده و یحیی نژادهای دنیای مجازی تعدادشان خوشبختانه کمتر از سابق است.
    اونی که من گریبانش را گرفتم امروز در مملکت ولایت فقیه در زندان دارد آب خنک می‌خورد، اونی که شما گریبانش را گرفته‌اید معلوم نیست عاقبت‌اش چه باشد، ولی باور کنید از روی تجربه می‌گویم نه از روی باد معده، این یکی هم عاقبت‌اش بهتر از آن یکی نخواهد بود!
    [1]. آن شخص دیگر بیچاره حسین درخشان است که گاهی اوقات بسیار با منطق تر از این یکی بود، گاهی اوقات باور کنید شعور اش ده‌ها برابر این یکی بود، حتی بعضی وقت‌ها عذرخواهی هم می‌کرد! ولی این یکی که شما گریبانش را گرفته‌اید بدجوری خود بزرگ بین است!
    پیشنهاد می‌کنم یک نگاهی به این آمار بیندازید تا دلیل عصبانیت یحیی نژاد را بهتر درک کنید! گرچه او خودش درک نمی‌کند که... اصلا ولش کن حیف وقت!
    http://news10.hasanagha.org/images/amar_balatarin-max.png

    پاسخحذف
  5. صادق جا اینجا رو هم ببینید
    http://friendfeed.com/azadtarin/08346b4f

    پاسخحذف
  6. صادق جا اینجا رو هم ببینید
    http://friendfeed.com/azadtarin/08346b4f


    ممنون از این لینک دوست گرامی. من که حساب ندارم که بیام نظر بدم، اگر شما اونجا هستید از قول من به جناب نقطه سلام برسونید :)

    پاسخحذف
  7. خسن آقا جان، چی بگم. من که والا وقت این را ندارم که گریبان کسی را برای مدت طولانی بگیرم، اما ایشون متاسفانه از قضای روزگار و بدون اینکه اسباب بزرگی آماده کرده باشد به جای بزرگان رسیده بود و چه سریع هم شروع کرد به گزاف گوئی. ولی خوب، طبیعت هم معمولا اینجور آدمها را خوشبختانه به دست خودشان از پا درمیاره (همونطور که اون دوست شما اون بلا رو خودش سر خودش آورد)... چی چی بگم آخه؟!

    پاسخحذف
  8. به نظر من و از یک نگاه بی طرف بالاترین عملا یک سایت سوخته است و به زودی یا شاهد تغییر ماهیت ان خواهیم بود و یا شاهد بسته شدن ان . دلیلش هم واضح است اگر قرار باشد همه افراد از همه نوع سلیقه در سایتی باشند و مبصری هم ان بالا به کنترل انها بپردازد خوب در خود ایران تا دلت بخواهد از این سایتها وجود دارد انهم بدون فیلتر! البته یکیشان(والاترین) همین چند روز پیش و درست دو شب قبل از حذف فله ای انهمه کاربر در بالاترین بسته شد و فقط خدا می داند چرا دقیقا سایتی که الگو و فرمت و حتی اسم ان درست مثل بالاترین بود دقیقا در همان زمانی بسته شد که بالاترین تصمیم گرفت لینکهای توهین به مذهب و... را حذف کند ! به هر حال بالاترین باید بپذیرد که اگر زمانی به اوج رسید به دلیل حوادث بعد از انتخابات در ایران بود که به دلیل محدودیت در فضای بحث افرادی با انگیزه و استعداد به اینجا می امدند و ایده های خود را به اشتراک می گذاشتند اما حالا و بعد از ان حذف و بدتر از ان فروکش کردن تب خبری ایران واقعا کدام فعال سیاسی حاضر است با اسمی مستعار به این سایت بیاید و مثل یک برده برای خوشامد مدیران و بالارفتن محبوبیت انها ! اطلاعات و دانش خود را به رایگان در اختیار بقیه بگذارد تا مدیر این سایت هم هروقت دلش خواست بدون هیچ توضیحی او را با لگد به بیرون پرت کند و بگوید چهاردیواری اختیاری ! ضمنا محض اطلاع مدیران سایت باید به این مساله نیز اشاره کرد که به دلیل هدفمند شدن یارانه ها و بالارفتن هزینه اینترنت در ایران و کلا فشار اقتصادی از حالا به بعد همان تعداد افرادی هم که اینها رویشان حساب کرده بودند مثل گذشته امکان حضور در این سایت ! را نخواهند داشت و البته شاید این موضوع خیلی جای نگرانی نداشته باشد چون برادران ارتش سایبری احتمالا یارانه اینترنتی دریافت می کنند و با حذف شدن منفی ها و... عملا بالاترین به یک کلوپ سایبری تبدیل خواهد شد
    و در اخر اینکه به نظر من ساده لوح ترین افراد کسانی خواهند بود که از حالا به بعد بخواهند نوشته های باارزش خود را با نامی مستعار و به رایگان در اختیار سایتی بگذارند که اقای یحیی نژاد معلم ان است و به انها به چشم شاگرد نگاه می کند! من یکی حاضرم نوشته هایم را در اتش بسوزانم اما انها را در این شرایط به سایتی مثل بالاترین ندهم !

    پاسخحذف
  9. ربر در بالاترین بدلیل نقض قوانین بالاترین بسته شده است.
    http://balatarin.com/users/Qolang
    زمان عضویت در بالاترین: ۱۳۸۵/۱۱/۴

    به دلیل این پیام:
    + - رأی ۴ گزارش mehdi حدود ۶ ساعت قبل گفت:
    آقا بی‌زحمت حساب من رو هم ببندین. خیلی ممنون. کون لق شما و سایت‌تون. مرسی.
    ما دقیقا با این تیپ کاربرها باید هر روز سرو کله میزدیم. هرکدامشان هم تخلفات قبلی داشتند. مثلا در مورد Qolang
    ______________________________
    خاک بر سر مدیر فنی سایتی که آستانه تحملش برای همین چندهزار کاربر اینقدر پایینه

    پاسخحذف
  10. خاک بر سر مدیر فنی سایتی که آستانه تحملش برای همین چندهزار کاربر اینقدر پایینه

    به نظر میرسه اصولا اینها سوراخ دعا را گم کرده اند. همان مثالی که در مورد معلم و دانش آموزها زده را ببینید، خودش کل مسئله را نشون میده. ایشون متوجه نیست که محتوای سایت در واقع هیچ ربطی به ایشون نداره و ایشون در مقام و موقعیتی نیست و نباید خودش را در موقعیتی مجسم کنه که مسئول یا مدعی حد و حدود فکر و اندیشه و حرفهای مردم باشد. این مثل این است که یک کسی یک خیابانی بکشد، بعد اونجا بایستد و برای مردمی که از آنجا رد میشوند تعیین تکلیف کند که چطوری باید راه بروند یا چه باید بپوشند و چه باید بگویند، خوب شهر پر از خیابانه، آدمی که سرش به تنش بیارزه مگه مرض داره که بیاد از یک اینطور خیابونی رد بشه که یک آدم نیم وجبی گوشه اش ایستاده باشه و بهش امر و نهی بکنه؟! من شخصا حاضر بودم برای عضویت در بالاترین پول بدهم، اما برای یک لحظه گذرا هم حاضر نیستم اجازه بدهم یک شادمان مثل مهدی یحیی نژاد فکر کنه میتونه به من بگه چه چیزی رو میشه گفت و چه چیزی رو نمیشه! اصلا همین جمله رو که مینویسم خودم خنده ام میگیره که چه غلطهای اضافی و چطور جدا خودش باورش شده که چنین شان و مکانی داره! بگذریم، حرف این بود که اصلا به قول شما «مدیر فنی» نباید اینقدر پر رو بشود که فکر کند تحمل کردن یا نکردن ربطی به اون داره. ولی خوب متاسفانه جناب مهدی خان زود خیال برش داشت و نهایتا مثل اون سگی شد که به حرص استخوان اضافی توی رودخانه پرید اما همون استخون خودش رو هم از دست داد.

    پاسخحذف
  11. صادق خان ! سلام .
    میدونی مشکل اینه که سایت افتاد دست میترا!
    اون آگهی عجیبشون دیدی اون گوشه صفحه؟ میخوان از گاندی که زدن ای جوری نجات پیدا کنن !
    فکر کردن خیلی باهوشن ! واقع-ان مهدی گند زاد با این کارش!

    پاسخحذف
  12. صادق خان ! سلام .
    میدونی مشکل اینه که سایت افتاد دست میترا!
    اون آگهی عجیبشون دیدی اون گوشه صفحه؟ میخوان از گاندی که زدن ای جوری نجات پیدا کنن


    سلام از من دوست ناشناس. خیر، من اطلاع ندارم متاسفانه، اون آگهی چی بوده جریانش؟

    پاسخحذف
  13. من در عجبم یک سری کاربر مدام دارند میگند "چهاردیواری اختیاری"، "سایت مال خودشه هر کاری بخواد میکنه". الان مثلا سپاه میتونه بیاد یه تیربار بزاره سر میدون همه رو قتل عام کنه بعدشم بیاد بگه مملکت خودمه هر کاری خواستم میکنم. یا یه بابایی میاد بچه شو تو خونه کتک میزنه میگه به کسی ربطی نداره. آره درسته آدم تو چهاردیواری اختیاری که سهله هر جای دیگه هم میتونه هر کاری دلش خواست بکنه ولی باید ببینیم این کار درسته یا نه؟ مسلما آقای یحیی نژاد میتونه هرکاری بکنه و عواقب اون رو هم باید بپذیره. من که به شخصه بعد از این جریان هرچی امید داشتم برای روشن کردن این جامعه از بین رفت.

    پاسخحذف
  14. صادقانه بگویم، فکر نمی کردم این یحیی نژاد اینقدر آدم بی شرافت و دروغگویی باشه. دقیقا مثل سران جمهوری اسلامی حرف میزنه. وقتی میگی چرا مردم را اینطور سرکوب کردید میگویند اینها اغتشاشگر بودند و اتوبوس آتش زدند. میگی بابا اینها که مسالمت آمیز حرفشان را زدند، میگه نه آشوب طلب بودند.
    این هم مدام میگه توهین، یعنی همه 270 کاربری که تا حالا مسدود شدند توهین کردند؟ لینکها و کامنت های آنها که مشخص است، ای بی چشم و روها.

    پاسخحذف
  15. عالى نوشته ايد. دقيقا همين است كه گفته ايد. در ضمن فراموش نكنيد كه سواد لزوما درك اجتماعى نمى آورد.

    پاسخحذف
  16. من در عجبم یک سری کاربر مدام دارند میگند "چهاردیواری اختیاری"، "سایت مال خودشه هر کاری بخواد میکنه".

    اعتراف میکنم که هر بار این استدلال و منطق را از یکی از کاربرها میشنوم از اعماق دلم غمگین میشم چرا که منعکس کننده اوج (یا حضیض، در واقع) عدم آگاهی مردم ما از حقوق خودشان هست و اینکه عادت کرده اند یا یاد گرفته اند که خودشان را فاقد حقوق اولیه بشری محسوب کنند. این ذهنیت واقعا من رو خیلی غمگین میکنه هربار که میبینمش.

    پاسخحذف
  17. پرهام جان، من هم خیلی تعجب کردم که این بشر با اون لبخند ملیح‌ و قیافه گیک ملوسش اینقدر ذهنش آخر سر نزدیک به احمدی نژاد خودمون باشه.

    پاسخحذف
  18. ممنون علی جان، به قول خمینی، «ملا شدن چه آسون، آدم شدن محاله»!

    پاسخحذف
  19. «به همکاری یک خبرنگار محقق از یک رسانه خبری معتبر برای یافتن فرد یا افراد دخیل در انتشار دو خبر جعلی طی دو هفته گذشته نیازمندیم. این فرد لازم است با پیچیدگی‌های وب (همچون مفاهیمی مثل آی‌پی) آشنایی داشته باشد و همچنین دو تا سه روز وقت آزاد به پیگیری موضوع و مصاحبه با افراد اختصاص دهد. تا به حال کسی چنین نوع تحقیقی را در وب فارسی انجام نداده است. با توجه به افزایش شایعات و اخبار جعلی، حل این موضوع کمک زیادی به جلوگیری از این قبیل اخبار در آینده خواهد داشت. در صورت داشتن صلاحیت و تمایل به انجام این کار، لطفا به info@balatarin.com ایمیل بفرستید.»
    جریان چیه؟!

    ضمنا در مورد این قسمت از صحبت‌های حاج مهدی که گفته «متاسفانه همانطور که گفتیم باز کردن این فایل باعث ماجراهایی خواهد شد که هفته ها وقت ما را خواهد گرفت و موجب برخوردهای سیاسی و حتی قضایی خارج از بالاترین خواهد شد.» فکر کنم قضیه بدون ارتباط با نظرات سربسته‌ی اخیر پلار نباشه...

    پاسخحذف
  20. mehdiما گفتیم تنها عده کمی خرابکار بودند. بقیه بخاطر اینکه خلافکار مکرر بودن و باندبازی و جنجال روند عادی کار سایت را بهم ریخته بودند. تعداد را هم اغراق میکنند و بسیاری از کاربرانی که قبلا حسابشان بسته شده بود را به لیست اضافه کردند. احتمالا کاربران واقعی همان ۶۰ نفری بودند که شما میشناختید و بقیه حسابهای تقلبی یا پارک شده شان بوده است.
    نه دوست عزیز نیاز به دلسوزی نیست. تصمیم درستی بوده است. وبسایت اگر با همان روند ادامه پیدا میکرد یا من وبسایت را کنار میگذاشتم یا یکی
    دو داوطلبی که فعلا کمک میکنند و با اولین خرابی سرور کل وبسای...
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/22/2300807
    به قسمت آخر حرفش توجه کنید:در مورد کنار گذاشتن سایت یا یکی از دائطلبانی که در صورت خرابی سرور کمک میکردند.به احتمال زیاد کسی با کسانی که بهش کمک مال میکردند افراد مذهبی بودند و یه جورایی به خاطر پول اینکار رو کرده.این رو برای کسانی گفتم که فکر میکردند ایشون از جایی تهدید شده.که اگر اینجوره ایشون میتونست در زمان ایجاد این سایت هیچوقت اسمش رو نمی آورد و ناشناس میموند و اگر هم که کسی وارد اینکارها با اسم ورسم میاد خوب لابد به همه جای کارش فکر کرده.
    آناهیتا

    پاسخحذف
  21. صادق گرامی
    من وقتی کامنتهای مهدی یحی نژاد و میترا رو می بینم واقعا تعجب می کنم از طریق فکر کردنشون و ادبیاتشون.یعنی انتظار من زیاد است یا ؟؟؟؟؟؟!!!!حیف امثال شما پولاربیر آرش و ...که واقعاادبیات گفتارتان نشاندهنده عمق فکری بالایتان است و این همه زحمت برای این فضا کشیدید و این دو ابله آنرا نابود کردند.
    دودش بدجوری توی چشمشان خواهد رفت.

    پاسخحذف
  22. (بند اول کامنت قبلی بنده همان «اون آگهی عجیبشون» هست که یکی از کاربران اشاره کرده.)

    پاسخحذف
  23. در جواب فردی که گفته «ایشون میتونست در زمان ایجاد این سایت هیچوقت اسمش رو نمی آورد و ناشناس میموند» باید بگم شما توجه ندارید که بالاترین در چه زمانی، چه شرایطی، و با چه هدفی تشکیل شد.

    پاسخحذف
  24. جناب صادق رحیمی چی شد قضیه ساخت وبسایت جدید ؟ دیدین شما یه مشت حراف بیشتر نبودین ؟ الانم که طرح عفو عمومی مطرح شده کلی ریزش هم می کنین و خیلی ها دوباره برمی گردند ! در یک جمله وضعیتتون رو خلاصه می کنم : "شما باختید ! "

    پاسخحذف
  25. روی صحبت من با کاربرانیه که درحال حاضر با خوشخیالی و رضایتمندی، همچنان مشغول همکاری با بالاترین هستن و تصور میکنن که بخاطر هم عقیده بودن با مسئولین بالاترین و یا پاچه خواری، از تعرض و تهدید مصون هستن! نکته اینجاس که وقتی یک نفر (یحیی نژاد) تمام مرزهای اخلاقی رو بدون واهمه و در ملآ عام میدره، بدون ذره ای خجالت و ملاحظهء حرفه ای آیا میشه به چنین شخصی اعتماد کرد؟! آیا چنین آدمی حتی به دوستان نزدیک و صمیمی خودش هم رحم میکنه؟! مگه بسیاری از کسانی که حذف شدن و توسط یحیی نژاد مورد اتهام و افترا قرار گرفتن، از دوستانش نبودن؟ بسیاری از این حذف شده ها حتی به یحیی نژاد کمک مالی کردن و زمانی علیه تحریمی های بالاترین هم موضع میگرفتن! این قضیه زمانی خطرناکتر میشه که بدونیم، عملکرد اخیر یحیی نژاد کوچکترین توجیه حرفه ای و حتی عقیدتی نداره! ازنظر عقیدتی، خود یحیی نژاد رسمآ اعلام کرده که "توهین به ادیان و عقاید" در جوامع آزاد بلا اشکاله. اما همزمان قانونی وضع میکنه که برمبنای اون لینکهای "توهین به ادیان" از صفحهء اصلی حذف میشه! بعداز اعتراضات گستردهء کاربران، قانونی وضع میکنه که برمبنای اون فقط "توهین به گروههای مذهبی" ممنوع میشه. اما بلافاصله، نه تنها تمام لینکهای انتقاد به اسلام رو حذف میکنه، بلکه حتی حساب کاربری لینک گذارن رو هم میبنده! و در مرحلهء بعد لینکهای انتقادی نسبت به عملکرد بالاترین و خود لینک گذاران رو هم حذف میکنه! این درمورد توجیه "عقیدتی"! اما این کار هیچ توجیه "حرفه ای" هم نمیتونه داشته باشه، چون اولآ معترضان به لینکهای ضد مذهب در اقلیت مطلق بودن، دومآ چنین قوانین ضددموکراتیک و چنین حذف های فله ای کل اعتبار بالاترین رو از بین برده. یحیی نژاد اونقدر نفهم و کم هوش هم نیست که متوجه این ضرر حرفه ای نباشه! پس شکی نیست که اقدامات اخیر بالاترین از جای دیگه ای آب میخوره. چون بر اساس شناخت ما از یحیی نژاد، این تغییرات ناگهانی اخیر در بالاترین به هیچوجه با عقاید و سلایق شخصی و حرفه ای خودش هم همخوانی نداره! حال خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

    پاسخحذف
  26. جناب صادق رحیمی چی شد قضیه ساخت وبسایت جدید ؟ دیدین شما یه مشت حراف بیشتر نبودین ؟ الانم که طرح عفو عمومی مطرح شده کلی ریزش هم می کنین و خیلی ها دوباره برمی گردند ! در یک جمله وضعیتتون رو خلاصه می کنم : "شما باختید ! "
    --------------------------------
    --------------------------------
    اگر به اندازه یک الاغ هم شعور داشتی میفهیدی که برای طراحان حرفه ای هم ممکنه هفته ها یا ماهها طول بکشه روی یک پروژه کار کنند. چه رسد به آنهایی که فعلا ایده این کار را دارند.

    پاسخحذف
  27. سایت بالاترین به چنان بدبختی یی دچار شده است که منفی های کاربران را در لینکها تاثیر نمی دهد تا کاهش بازدید کنندگان به سایت به چشم نیاید. مثلا پر بحث ترین لینک امروز بالاترین متعلق به نیماب(بسیجی معروف و فحاش) سایت است که لینکی در حمایت از خامنه ای گذاشته. لینک او 98 منفی و 28 مثبت دارد ولی امتاز لینک همان 28 است!
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/22/2300694
    اگر دوستان شکی دارند بگویند تا تصویری از این افتضاح بالاترین بگذارم

    پاسخحذف
  28. من این اواخر اتفاقات بالاترین رو دنبال میکردم، هرچند از بسته شدن حساب شما ناراحت شدم ولی فکر میکنم این یک درس اخلاقی را به شما میده، چند روز قبل از این داستان یه عده معترض بودند (به هر دلیلی) و شما با یک متن دور از واقعیت و غیر منصفانه اینها رو به اطلاعاتی بودن و هزار وصله دیگه متهم کردی و مدیران بالاترین هم از شما حمایت کردند، به فاصله چند روز حساب خود شما هم به خاطر اعتراض به بالاترین بسته شد ولی کسی نگفت صادق رحیمی مامور وزارت اطلاعات است که اعتراض میکند! امیدوارم به اخلاقیات همیشه بهای بیشتری بدیم و یادمون باشه طرف حق را بگیریم نه طرف قدرت

    پاسخحذف
  29. راستی در پرانتز بگم الان نگاه کردم دیدم جرمنی همه 5 روز هست که در بالاترین هیچ فعالیتی نداشته است

    پاسخحذف
  30. تجربه بالاترین خارج از هر گونه برخورد احساسی بطور کاملا واضحی نشان داد که در چنین سایت هایی که اوج می گیرند و در اثر فعالیت کاربران به مولفه مهمی در جنبش تبدیل میشه، نمی تونه یه نفر رئیس باشه و بقیه هیچ قدرتی نداشته باشند. ماوس دست ایشان هست و با فقط یک تیک می تونه هر بلایی سر کاربران و لینک هایشان در بیاره. کاربران فقط می توانند سایت را ترک و تحریم کنند هیچ قدرت دیگری ندارند. هیچ نهادی در این سایت وجود ندارد که نزد آن شکایتی مطرح کرد. یک نفر هم وکیل، هم دادگستر و هم قاضی و هم مسوول اجرای حکم می باشد. یعنی صد رحمت به مختصات جمهوری اسلامی.
    همین موضوع نشان می ده که ساختار این سایت چقدر غیر دموکراتیک و دیکتاتورمنشانه و خطرناک هست.
    پیشنهاد مشخص من این است. جایی خواندم که کسانی خود را برای برنامه نویسی یک سایت جدید کاندید کرده اند، به این دوستان بگوئید برای آغاز از ساده ترین سایت استفاده کنند و کم کم پیشرفته اش کنند. مهم شروع می باشد.
    یا اینکه اگر دنباله حاضر است تغییر ساختار بدهد و دچار همان تجربه بالاترین نشویم در همانجا شروع به فعالیت بکنیم. فقط بلافاصله یک سرور قوی تهیه کنیم چون این سایت واقعا خیلی یواش می باشد. من هربار می خوام برم توش به من میگه take it easy

    پاسخحذف
  31. ملا مهدی تازه داره نتایج این کار جنون آمیزش رو میبینه. تعداد کاربرهایی که لاگین میکنن به شدت کم شده. ملا مهدی مجبور شده تا منفی ها رو برداره تا امتیاز لینکها به حالت قبل برگرده .با این حال داغترین لینکهای روز , امتیاز خیلی کمتری نسبت به گذشته دارند. بسیجیها در سایت قدرت گرفته اند چون لینکهایشان به خاطر منفی حذف نمیشود. بالاترین مطمئنا به آخوندها فروخته شده است

    پاسخحذف
  32. این نظر یحیی نژاده:
    احتمالا کاربران واقعی همان ۶۰ نفری بودند که شما میشناختید و بقیه حسابهای تقلبی یا پارک شده شان بوده است.
    .
    .
    واقعا چه توقعی میشه داشت

    پاسخحذف
  33. یحیی نژاد نشون داد که توان مدیریت سایتی مثل بالاترین رو نداره. به عنوان یکی از کاربران قدیمی و بدون حاشیه بالاترین ادامه فعالیت در بالاترین رو توهین به خودم میدونم... امکان نداره دیگه لاگین کنم و توی سایت شخصی یک آدم بی جنبه، احساساتی و متوهم که خودشو از همه بالاتر میبینه فعالیت کنم... امیدوارم وبسایت آلترناتیو بالاترین به زودی راه اندازی شه. جایی که با خرد جمعی مدیریت میشه

    پاسخحذف
  34. اظهار نظرات و دروغگویی بیشرمانه مدیران بالاترین براستی "چندش آور" است. صفتی از این بهتر پیدا نمیتوان کرد.
    من یکی از کاربران اخراجی بودم و تا روز ۲۸ آذر نه حسابم بسته شده بود و نه حتی یک اخطار از فاشیستهای بالاترین گرفته بودم. دروغگوئی اینها حال آدم را به هم میزند.

    پاسخحذف
  35. بالاترین رو تحریم کنید. دیگر در این سایت که مدیرانش آدم را یاد فاشیستهای جمهوری اسلامی می اندازند لاگین نکنید.

    پاسخحذف
  36. درود بر شما
    اینجا را بخوانید لطفا: يک پتيشن براي درخواست از سايت "ديگ" جهت اضافه کردن بخش فارسي:
    https://anddisheh.wordpress.com/2010/12/11/digg-2/

    پاسخحذف
  37. بله مهدی یحیی نژاد آدم فاشیست، دروغگو و دیکتاتور و شریری است که چند سال بالاترین را بالاترین رسانه ی فارسی نگه داشت بدون منفعت مالی و با گذشت از مال و وقت خودش. او دیگر نمی تواند به ایران بازگردد و از یک سو از جانب حکومت ایران مورد اتهام و تهدید و برچسب زنی است و از سوی دیگر از جانب کاربران مخالفش که حالا او را اطلاعاتی و عمله رژیم معرفی می کنند.
    بیایید دست از این ایرانیگری خودمان برداریم. از این نخبه کشی هایی که سرنوشت وطنمان را به اینجا کشانده است. کسی که خیابان کشیده و حالا اجازه ی گذر نمی دهد قیاس مع الفارقی است. بالاترین متعلق به یحیی نژاد است. از آن جا که نفع مالی ندارد و سهام و غیره هم که برای وب فارسی وجود ندارد و هر چه هست دردسر است، طبیعتا ایشان که انسان هستند دوست ندارد آنچه این همه برایش زحمت کشیده زمین تا آسمان با خواسته اش در تضاد شود. طبیعت انسانی ایشان این است که جهت گیری داشته باشد و مثلا پیشنهاد بدهد لینک های توهین به دین برداشته شوند و بعد هم که مودبانه پیشنهادش را پس گرفت. همان وقت که شما جناب رحیمی عزیز و چند کاربر دیگر به تندروی پرداختید و تیتر شما که بالاترین را سپاه گرفته باز به صفحه اول کیهان رفت.
    من نمی دانم چرا این قدر این جا ماتم و عزا گرفته اید که بالاترین دیگر فلان شده است و بهمان شده است و ما را کشته اند و فلان. مگر قرار است هر جریان آزادیخواهی فقط یک و یک رسانه داشته باشد؟ اگر کار من و شما مورد تایید یحیی نژاد نیست چه باک؟ ساختن یک رسانه ی دیگر مشکل است اما کار غیر ممکنی نیست. به نظر من قوانین بالاترین (به جز حذف لینک در اثر منفی های مکرر و دخالت در حذف کامنت از سوی مدیران) اساس خوبی برای این وب خواهد بود تا با کمترین فساد ممکن (مثل چند کاربری و...) به کار افتد. در تدارک قالب و کدهای این وب من مطمئنم خود تیم بالاترین هم تجربیاتشان را با شما در میان خواهند گذاشت.
    در هر حال اگر در نظر بگیرید که در قله ی رسانه ای قببل از بالاترین دو سایت "تابناک" و "بی بی سی فارسی" قرار داشتند که اولی به خیال خود حتی به افشاگری هم می پرداخت (قضیه خروج 18 میلیارد دلار از طریق ترکیه را اگر یادتان باشد از این سایت شروع شد) و جامعه را با این دورویی به سمت جریان محسن رضایی و نهایتا تعظیم رهبر ج.ا. می برد و دومی هم که در راستای منافع دولت فخیمه انگلیس به تحلیل و خبرسازی مشغول است. اکنون که شما در روبروی هم قرار گرفته اید و خودآگاه و ناخودآگاه یکدیگر را تضعیف می کنید کسی جز دیکتاتور و بیگانه سود نخواهند برد. ایشان شما را باند می خواند و شما ابتدا او را به اطلاعاتی شدن متهم می کنید و کاریکاتور ازل را هم قرار می دهید. بعد حساب کاربری "نقطه" باز می شود و شما را متوهم می خواند و شما در لیست می نویسید که noqte چون اعتراف کرد دو حساب داشته بازش کردند در حالی که می دانید قضیه چیز دیگری بود. بهتر است اگر همه هدفمان آزادی و جامعه ی مدنی است دست هم را بفشاریم.
    در رنسانس فکری جوانان ایرانی "آزادترین" می تواند محل اجتماع و لینک گذاری ترقیخواهان ایران باشد که از دید بالاترین و آقای یحیی نژاد تندرو اند و حضورشان مایه دردسر.
    یک فعال دانشجویی سابق.

    پاسخحذف
  38. بله مهدی یحیی نژاد آدم فاشیست، دروغگو و دیکتاتور و شریری است که چند سال بالاترین را بالاترین رسانه ی فارسی نگه داشت بدون منفعت مالی و با گذشت از مال و وقت خودش. او دیگر نمی تواند به ایران بازگردد و از یک سو از جانب حکومت ایران مورد اتهام و تهدید و برچسب زنی است و از سوی دیگر از جانب کاربران مخالفش که حالا او را اطلاعاتی و عمله رژیم معرفی می کنند.
    بیایید دست از این ایرانیگری خودمان برداریم. از این نخبه کشی هایی که سرنوشت وطنمان را به اینجا کشانده است. کسی که خیابان کشیده و حالا اجازه ی گذر نمی دهد قیاس مع الفارقی است. بالاترین متعلق به یحیی نژاد است. از آن جا که نفع مالی ندارد و سهام و غیره هم که برای وب فارسی وجود ندارد و هر چه هست دردسر است، طبیعتا ایشان که انسان هستند دوست ندارد آنچه این همه برایش زحمت کشیده زمین تا آسمان با خواسته اش در تضاد شود. طبیعت انسانی ایشان این است که جهت گیری داشته باشد و مثلا پیشنهاد بدهد لینک های توهین به دین برداشته شوند و بعد هم که مودبانه پیشنهادش را پس گرفت. همان وقت که شما جناب رحیمی عزیز و چند کاربر دیگر به تندروی پرداختید و تیتر شما که بالاترین را سپاه گرفته باز به صفحه اول کیهان رفت.
    من نمی دانم چرا این قدر این جا ماتم و عزا گرفته اید که بالاترین دیگر فلان شده است و بهمان شده است و ما را کشته اند و فلان. مگر قرار است هر جریان آزادیخواهی فقط یک و یک رسانه داشته باشد؟ اگر کار من و شما مورد تایید یحیی نژاد نیست چه باک؟ ساختن یک رسانه ی دیگر مشکل است اما کار غیر ممکنی نیست. به نظر من قوانین بالاترین (به جز حذف لینک در اثر منفی های مکرر و دخالت در حذف کامنت از سوی مدیران) اساس خوبی برای این وب خواهد بود تا با کمترین فساد ممکن (مثل چند کاربری و...) به کار افتد. در تدارک قالب و کدهای این وب من مطمئنم خود تیم بالاترین هم تجربیاتشان را با شما در میان خواهند گذاشت.
    در هر حال اگر در نظر بگیرید که در قله ی رسانه ای قببل از بالاترین دو سایت "تابناک" و "بی بی سی فارسی" قرار داشتند که اولی به خیال خود حتی به افشاگری هم می پرداخت (قضیه خروج 18 میلیارد دلار از طریق ترکیه را اگر یادتان باشد از این سایت شروع شد) و جامعه را با این دورویی به سمت جریان محسن رضایی و نهایتا تعظیم رهبر ج.ا. می برد و دومی هم که در راستای منافع دولت فخیمه انگلیس به تحلیل و خبرسازی مشغول است. اکنون که شما در روبروی هم قرار گرفته اید و خودآگاه و ناخودآگاه یکدیگر را تضعیف می کنید کسی جز دیکتاتور و بیگانه سود نخواهند برد. ایشان شما را باند می خواند و شما ابتدا او را به اطلاعاتی شدن متهم می کنید و کاریکاتور ازل را هم قرار می دهید. بعد حساب کاربری "نقطه" باز می شود و شما را متوهم می خواند و شما در لیست می نویسید که noqte چون اعتراف کرد دو حساب داشته بازش کردند در حالی که می دانید قضیه چیز دیگری بود. بهتر است اگر همه هدفمان آزادی و جامعه ی مدنی است دست هم را بفشاریم.
    در رنسانس فکری جوانان ایرانی "آزادترین" می تواند محل اجتماع و لینک گذاری ترقیخواهان ایران باشد که از دید بالاترین و آقای یحیی نژاد تندرو اند و حضورشان مایه دردسر.
    یک فعال دانشجویی سابق.

    پاسخحذف
  39. سایت بالاترین به چنان بدبختی یی دچار شده است که منفی های کاربران را در لینکها تاثیر نمی دهد تا کاهش بازدید کنندگان به سایت به چشم نیاید. مثلا پر بحث ترین لینک امروز بالاترین متعلق به نیماب(بسیجی معروف و فحاش) سایت است که لینکی در حمایت از خامنه ای گذاشته. لینک او 98 منفی و 28 مثبت دارد ولی امتاز لینک همان 28 است!
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/22/2300694
    اگر دوستان شکی دارند بگویند تا تصویری از این افتضاح بالاترین بگذارم
    +++++++

    پاسخحذف
  40. http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301532
    این هم یک نمونه دیگر

    پاسخحذف
  41. آقای سامان من که نفهمیدم شما آخر سر طرفدار مهدی هستید یا از عملکردش دفاع می کنید یا نه! ولی همین الان یک نگاهی به صفحه اول بالاترین بیندازید می بینید که با صفحه اول کیهان زیاد فرقی نمی کند چند لینک بر ضد موسوی و چند لینک در دفاع از ج ا
    تیراژش را هم بروید در الکسا ببینید که هواپیمای درحال سقوط هم با این شیب به زمین نزدیک نمی شود

    پاسخحذف
  42. به دویچه وله ایمیل بزنید تا به بالاترین تبلیغ ندهد در اعتراض به کودتا ؛ کاری که من هم کردم با دوستان

    پاسخحذف
  43. صادق رحیمی گرامی. من اصلآ اهل تعارف نیستم و از تعریف و تمجید اصلآ خوشم نمیاد. در این مورد هم به قدری افراطی رفتار میکنم که با فرهنگ ایرانی اصلآ جور در نمیاد و این شخصیت رک و بی تعارفم باعث شده که حتی بعضی ها من رو بی ادب و بی نزاکت بشناسن! ولی فعالیتهای خستگی ناپذیر شما بعد از کودتای بالاترین باعث شد که یه تشکر اساسی به شما بدهکار بشم! واقعآ خسته نباشی. دمت گرم. افسردگی و ناراحتی و خستگی ما رو بعداز کودتای ننگین بالاترین به در کردی و حسابی به ما انرژی دادی. دست مریزاد که یک تنه در برابر استبداد بالاترین جنگیدی و به تنهایی، از پس غول بالاترین بر اومدی. وبلاگت با وجود اینکه ازنظر امکانات به گرد بالاترین هم نمیرسه ولی در حال حاضر داره کار بالاترین رو انجام میده و بسیاری از کاربران و مخاطبان سابق بالاترین رو یکجا جمع کرده. امیدوارم با همین انرژی و صلابت به کارت ادامه بدی تا ما کاربران منفعل و حیران از این کودتا رو تشویق و ترقیب به فعالیت و همراهی کنی.
    درود بر تو. green.path ،عضو سابق بالاترین هستم که در اثر شوک و حیرت، تا بحال هیچ عکس العملی در قبال کودتای بالاترین نشون ندادم!!!

    پاسخحذف
  44. باز شدن حساب دوستان با یک میل خالی به ایمیل بالاترین

    به هر
    شکل نباید بالاترین به عنوان قدرت مند ترین پیاگاه مردمی و جامعه و شبکه مجازی با خالی شدن جای برخی دوستان دشمنان مردم رو خوشحال کنه.
    به هر صورت نباید وایساد مبادا بیفته دست کسی.
    تف سر بالا بدترین کاریه که یه نفر میتونه انجام بده.
    دوستان کاربرای بالاترین با ایمیل زدن و ناراحت بودن خودشون فهموندن که همه باید باشن.

    پاسخحذف
  45. با یک میل خالی حساب دوستانی که بسته شدن باز میشه.
    لطفا مشاجره که رو که خود تف سر بالاست رو کنار بذارید و برگردید.

    این نظر منه.چند نفر هم ایمیل زدن و حسابشون باز شده.

    به بقیه هم بگید

    پاسخحذف
  46. ناشناس گفت...:
    «با یک میل خالی حساب دوستانی که بسته شدن باز میشه.
    لطفا "مشاجره" که رو که خود تف سر بالاست رو کنار بذارید و برگردید.

    این نظر منه.چند نفر هم ایمیل زدن و "حسابشون باز شده".

    به بقیه هم بگید»
    ------------------------------

    رفیق. شما اصلآ این مقاله و کامنت ها رو خوندی؟! حرفهات مثل حرفهای یه آدم از همه جا بی خبره! اگه از نظر شما "مشاجره" با دیکتاتوری به معنی «تف سربالاس»، از نظر من همکاری رذیلانه با دیکتاتور به معنی تف مستقیم به شرافت انسانیه! شما فکر کردی که ما انقدر ذلیل و عقده ای هستیم که بخاطر بسته شدن حساب و یا دعوای "شخصی"، با بالاترین مشکل پیدا کردیم؟! واقعآ تصورت اینه؟! عزیز من، خیلی ها بدون اینکه حسابشون بسته شده باشه، فقط بخاطر حذف بقیهء کاربرها، بالاترین رو تحریم کردن. حتی بعضی ها در اعتراض به قلدربازی و دیکتاتور منشی یحیی نژاد رسمآ در بالاترین ازش خواستن که حسابشون رو ببنده! حالا شما اومدی میگی بیاین توبه نامه بنویسین تا حسابتون باز بشه؟! متاسفم که موضوع مهمی مثل مبارزه برای دموکراسی و آزادی رو تا حد "مشاجره"ء شخصی تقلیل میدی! ازنظر من هرکس که با آگاهی از جریانات اخیر بالاترین، در این سایت فعالیت کنه خیانتکار و نوچهء دیکتاتوری بیش نیست! ضمنآ اگه کامنت قبلی من رو خونده باشی، میفهمی که عضویت در بالاترین، خطر امنیتی داره. پس بهتره با تبلیغ بالاترین، مردم رو در دام سیاهچالهء امنیتی بالاترین نندازین.

    پاسخحذف
  47. تنها دلیلی که بالاترین ذکر کرده و واقعا هم همینه که می بینید
    این بوده که در خود بالاترین مسائل داخلیش لینک شده و مرتب موضوع داغ شده و روند اشتراک لینکی رو مختل کرده.
    سر همین باید همه اونا رو می بستن تا بالاترین برگرده به روند اشتراک لینک
    الان هم هیچ مسئله ای نیست که نشه مطرحش کرد بلکه هر گونه فحاشی به اعتقادات مثلا مذهبی که خارج از حوزه ی عمومی هست رو باش برخورد میکنن.
    این هم برای دعوا نشدن بین کاربراس که به نظرم خوبه.
    تا الان هم در مورد آزادی و دموکراسی هیچ بحثی نفی نشده که بخواد باز بشه.

    پاسخحذف
  48. این برادر ارزشی ناشناس مثل کبک سر خودشو کرده زیر برف
    شما فعالیت خودتو ادامه بده

    پاسخحذف
  49. ناشناس گفت...:
    «"تنها دلیلی" که بالاترین ذکر کرده و واقعا هم همینه که می بینید
    این بوده که در خود بالاترین "مسائل داخلیش لینک شده" و مرتب موضوع داغ شده و روند اشتراک لینکی رو مختل کرده.
    سر همین باید همه اونا رو می بستن تا بالاترین برگرده به روند اشتراک لینک»
    ------------------------------
    این دروغ بالاترین رو باور کردی یا اینکه خودت داری به نفع بالاترین دروغ میسازی؟! "تنها دلیل" بسته شدن حسابها "ارسال لینک درمورد مسائل داخلی بالاترین" بوده؟!؟! یه نگاه به صفحهء شخصی من بنداز تا ببینی که من یک ماهه که هیچ لینکی نفرستادم و از مجموع پنج لینکی هم که تا حالا به بالاترین فرستادم هیچکدومش مربوط به "مسائل داخلی بالاترین" نبوده!:
    http://balatarin.com/users/green.path/links/submitted
    درضمن هیچکدوم از لینکهایی که فرستادم هم توهین به مقدسات و مزخرفات دینی نبوده! بیشتر از یک آیدی هم نداشتم! حالا به عنوان وکیل مدافع بالاترین، میتونی بهم بگی برای چی حساب من بسته شده؟! من که دسترسی به بالاترین ندارم تا ازشون سوال کنم اما میبینم که تو خیلی علاقه پیدا کردی که امثال ما رو دوباره برگردونی به بالاترین. پس اگه واقعآ هدفت خیره و همچین قصدی رو داری، برو تو بالاترین لینک یا کامنت بذار و از مسئولین بپرس که چرا حساب موجودی به نام green.path رو حذف کردین! دلایل و استناداتش رو هم بیار اینجا بهم نشون بده! آفرین

    پاسخحذف
  50. green.path

    خیلی عجیبه
    حساب یکی از دوستای خودمم بسته بودن.
    بی دلیل
    بشون میل زدم و گفتم سریع باز کردن و گفتن اشتباه شده
    نمیدونم شاید چند نفر رو اشتباهی بستن.

    من بهشون میل می زنم و میگم
    مطمئن باش حسابت رو باز میکنن

    پاسخحذف
  51. فهمیدم حساب بعضی اشتباها بسته شده
    اگه اینجوری بوده و با میل خالی زدن نمی خواید برگردید بشون موضوع رو توضیح بدید.

    بهتره خودتون و بقیه رو از وجود مفیدی که میتونه باشه خالی نکنید.

    پاسخحذف
  52. ناشناس گفت...:
    «"خیلی عجیبه"[!]
    حساب یکی از دوستای خودمم بسته بودن.
    بی دلیل
    بشون میل زدم و گفتم سریع باز کردن و گفتن اشتباه شده»
    --------------------
    ج: جناب. میشه بپرسم چیش "عجیبه"؟! واقعآ میخوای بگی تعجب کردی؟! یعنی وقتی میان بصورت فله ای حساب 300 نفر رو در عرض دو روز میبندن و دلیلش رو هم در صفحهء شخصی کاربر نمینویسن (برخلاف همیشه)، انتظار داری روند کار کاملآ منطقی، مستند و بادلیل قانع کننده باشه؟! واقعآ فکر میکنی در چنین وضعی، حذف بی دلیل باید "عجیب" باشه؟! خواهشآ تجاهل نکنین و به شعور دیگران احترام بذارین.

    ناشناس گفت...:
    «نمیدونم شاید چند نفر رو اشتباهی بستن.»
    --------------------
    "شاید"!!!؟... "چند نفر"!!!؟... "نمیدونی"!!!؟. واقعآ که!

    ناشناس گفت...:
    «من بهشون میل می زنم و میگم
    "مطمئن باش" حسابت رو باز میکنن»
    --------------------
    "مطمئن باشم"؟! خیلی با اطمینان صحبت میکنی رفیق! رو چه حساب و پشتوانه ای میگی "مطمئن باشم"؟؟؟ من از "امروز خودم" هم خبر ندارم ولی ظاهرآ شما از "فردای دیگران" هم خبر داری! آیا شما ارتباطی با بالایار و یا حاج مهدی داری که اینطور با اطمینان صحبت میکنی؟ اگه اینطوره بهتره بجای نام ناشناس از نام بالاترینی خودت استفاده کنی تا اطمینان ما به شما جلب بشه و بتونیم رو حرفهای شما حساب باز کنیم. درضمن اولآ من به بالاترین ایمیل زدم و درمورد علت بسته شدن حسابم توضیح خواستم ولی هیچ پاسخی بهم ندادن! دومآ اگه بالاترین قبول کنه که حساب من رو اشتباهی بسته و بخواد حساب من و امثال من رو دوباره باز کنه، باید در لینکی رسمآ از امثال من عذرخواهی کنه بخاطر تهمت و افتراهایی که در این مدت بهمون زده. باید تک تک اسامی رو در این "پوزش نامه!" بنویسه. دراینصورت حاضرم برگردم تا در محیطی آزاد و بدون ترس از سانسور به فعالیت در بالاترین ادامه بدم.

    پاسخحذف
  53. کاملا با green.path عزیز موافقم
    وقتی کاملا بی دلیل حسابه منو امثاله منو میبندنو و وقتی حتی ازشون میخای که حداقل ترین حقتو که اونم علت بسته شدنه حسابته بگن و چیزی نمیگن
    تا عذرخاهی نکنن در صورت باز شدن حساب هم فعالیت نمیکنیم

    پاسخحذف
  54. به نظر میرسه که ملا مهدی و حاجیه میترا امروز خواب موندن و یا اینکه مثل سگ از این بی آبروییشون پشیمان شدن که لینک شهادت طلبانه زیر ارسال شده ولی بر خلاف روزهای پیش هنوز حذف نشده
    http://balatarin.com/permlink/2010/12/23/2301866

    بالاترین اوین نیست، ویدئو ای که مشاهده میکنید، در دفاع از آزادی بیان و در مقابل خودسانسوری تهیه گردیده است، بدین ترتیب به سانسور نه میگوییم

    http://balatarin.com/users/unity4iran

    پاسخحذف
  55. لینکهای بسیار زیادی در حمایت از کاربران مسدود شده ارسال می شود که بلافاصله حذف شدند و کاربران ارسال کننده هم مسدود گردیدند. اما امروز سختگیری کمتری اعمال شده و یا اینکه صاحبان سایت آنلاین نیستند.
    لینک حمایتی:

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/24/2302755
    می ترسم از روزی که رژیم ج.ا سقوط کند ولی بالاترینی برای انعکاس خبر آن باقی نمانده باشد...
    http://www.google.com/buzz/rainysky50/3kRdiMy3TfN/%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B1%DA%98

    لینکی از
    http://balatarin.com/users/aminsa3000

    پاسخحذف
  56. اما امروز سختگیری کمتری اعمال شده و یا اینکه صاحبان سایت آنلاین نیستند.
    دوست خوب امروز و یکی دو روز آینده اوج تعطیلات کریسمس هستند، احتمالا مسئولان بالاترین هم سعی کرده اند به خودشان تعطیلی کوچکی بدهند.

    پاسخحذف
  57. کسایی که با وجود اینکه میدونن اگه لینک بزنن و باز بگن که حسابشون بسته
    هیچ فرقی با کسی که به خودش بمب می بنده و میکشه خودش نداره.
    دقیقا همون خط فکریه
    و تاسف باره کسایی که ادعای روشنفکر بودن دارن چنین اشتباهی بکنن.
    با کار کشیدن خودتون و یک جمع بزرگی رو از وجود خودتون محروم می کنید

    پاسخحذف
  58. ناشناس گفت...:
    لینکهای بسیار زیادی در حمایت از کاربران مسدود شده ارسال می شود که بلافاصله حذف شدند و کاربران ارسال کننده هم مسدود گردیدند. اما امروز سختگیری کمتری اعمال شده و یا اینکه صاحبان سایت آنلاین نیستند.
    لینک حمایتی:

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/24/2302755
    می ترسم از روزی که رژیم ج.ا سقوط کند ولی بالاترینی برای انعکاس خبر آن باقی نمانده باشد...
    http://www.google.com/buzz/rainysky50/3kRdiMy3TfN/%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B1%DA%98

    لینکی از
    http://balatarin.com/users/aminsa3000
    ------------------------------
    همین بیچاره ای که لینک انتهاری فرستاده بود، از ترس مجبور شد محتوای لینکش رو تغییر بده!!! بعد هم زیرش نوشت: «بنده یک حساب کاربری دارم و ان را بیسییییار دوست میدارم!»

    پاسخحذف
  59. جناب صادق رحیمی
    ابتدا از زحماتتان و وقتی که میگذارید سپاسگذارم.
    حقیقتش من وقتی ادبیات و نحوه پاسخگویی مدیر آن سایت و مدیره اش میترا را دیدم واقعا بر خودم لعنت فرستادم که به اینها کمک مالی کرده ام و در این سایت فعالیت کرده ام. بسیاری از بزرگواران و وبلاگ نویسان حرفه ای دنیای وب در این سایت نظر میدادند و بحث میکردند با ادبیات غنی و دانش فراوان و این دو نفر با این نوع جواب دادن ها نشان دادند که جقدر از کمبود دانش مدیریت و ظرفیت رنج میبرند.
    امیدوارم پیگیر راه اندازی سایت جدید باشید تا همگی در آنجا جمع بشیم.
    سرپیکو

    پاسخحذف
  60. ناشناس گفت...:
    «با یک میل خالی حساب دوستانی که بسته شدن باز میشه.
    لطفا "مشاجره" که رو که خود تف سر بالاست رو کنار بذارید و برگردید.

    این نظر منه.چند نفر هم ایمیل زدن و "حسابشون باز شده".

    به بقیه هم بگید
    ---------------------
    گرامی
    همکاری با یک عده دروغ گو که به راحتی هر تهمتی را میزنند جه معنایی دارد؟
    مدیریت اشتباه کرده و حالا بدون عذرخواهی از کاربران میخواهد نامه بزنند و توبه نامه بنویسیند؟
    کسانی که با زدن نامه اکانتشان باز شده کسانی هستند که شرافت انسانی ندارند و صرفا تعداد کاربر معتاد هستند و لا غیر.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد