۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

دلایل پشت پرده اتفاقات اخیر در بالاترین از دید ازل



۴۰ نظر:

  1. شرفیابی حاج مهدی و جمعی از بالادارهای جدید به حضور رهبر معظم انقلاب
    به گزارش خبرنگار فالس نیوز، در این دیدار که در فضایی آکنده از صمیمیت و معنویت برگزار شد مسائل بسیار مهمی مطرح شد و حضار از بیانات معظم له و راهکارهای ایشان برای افزایش سطح معنویت در وبگاه بالاترین مستفیذ شدند.در ابتدای این دیدار 5 تن از بالادارها به بیان نکاتی درباره قوانین جدید بالاترین و اهمیت این موضوع در سیاست های جدید بالاترین پرداختند.شوخی های کلامی مقام معظم رهبری با بالادارها درحین بیان دیدگاهها لبخند را بر لب حضار می نشاند و مانع از خستگی حاضرین می شد. پس از صحبت های بالادارها نوبت به حاج مهدی یحیی نژاد رسید.وی که نمی توانست خوشحالی خود را از دیدار معظم له پنهان کند، صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد:"در ابتدا از حضرتعالی بابت اینکه وقت گرانبهای خود را به این حقیر اختصاص دادید سپاسگذارم."وی با تشریح اهداف اولیه خود از تاسیس وبسایت بالاترین،مهمترین هدف خود را خدمت به نظام اسلامی و ارمان های بلند آن دانسته و تاکید کرد که با این هدف مقدس پای به میدان گذاشته و شروع به فعالیت کرده است.وی با ابراز تاسف از سوء استفاده گروهی از عناصر خارجی وعوامل داخلی آنها از وبسایت بالاترین تاکید کرد" قوانین جدید بالاترین راه را بر این مغرضان خواهد بست"
    وی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود فشارها و انتقادات را بیهوده دانست و اعلام کرد"ذره ای از اهداف مقدس اولیه خود کوتاه نخواهم آمد".وی که صحبت هایش 17 دقیقه و 43 ثانیه طول کشیده بود با خواندن شعری از سروده هایش در وصف مقام معظم رهبری به گفته هایش پایان داد.
    رهبرانقلاب ضمن تشکر از حاج مهدی و شعر زیبایش به دلجویی از او در برابر انتقادات پرداخت و فرمود"کار برای نظام دلسردی ندارد". ایشان هجمه شدید دشمن به شخص حاج مهدی را نشانه ترس استکبار از انجام کارهای زیربنایی در ایران دانست و فرمود"دشمن می خواهد نورانیت را از جوانان بگیرد و بالاترین به دلیل جوان بودن کاربرانش مهم ترین هدف دشمن است"مقام معظم رهبری تغییرات قوانین بالاترین را مفید اما ناکافی دانستند و خواستار تغییرات بیشتر و سریعتر در این قوانین شدند.ایشان توهین به خود را نیز مصداق عینی توهین به مذهب دانستند و خواستار توجه بیشتر بالادارها به این مسئله شدند.معظم له با برشمردن ویژگی های سایت داری اسلامی ،سایتهای رجانیوز ،جهان نیوز،فارس و جوان را نمونه های خوبی برای الگوبرداری بالاترین از آنها دانست .ایشان در بخش پایانی صحبت هایش سیستم کنونی گزینش بالاترین را ناکارامد خواندند و خواستار گنجاندن سوالات اعتقادی به آزمون ورودی بالاترین شدند.ایشان هم چنین تاسیس پایگاه بسیج در صفحات مختلف بالاترین را از ضروریات برشمردند.----- خوردن شام در حضور مقام معظم رهبری آخرین بخش این مراسم بود.*پایان خبر...

    پاسخحذف
  2. اینم که متوهم شد مثل خودت :)
    چرا یه دفه همه توهم زده شدن
    پلاربر هم متوهم شده

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/21/2299130#c-3980420

    پاسخحذف
  3. یحیی نژاد بدجوری خودش رو رسوا کرد. یکی از هم کلاسیهاش نوی دانشگاه شریف قبلا بهم گفته بود که یحیی نژاد خیلی پولدوست و حسوده

    پاسخحذف
  4. فرند فید تا اینجا پیش رفته است:
    http://friendfeed.com/azadtarin

    در گروه آزادترین عضو شوید.

    پاسخحذف
  5. با این کاریکاتور رسمن ریده شده به جناب «مِهمود یحمدی نژاد» که....
    ولی خب باید به طراح دستمریزاد گفت.

    پاسخحذف
  6. با همهء اینکه به شدت با تصمیمات اخیر بالاترین و همچنین با اخراج 200 کاربر، مخالفم، به حدی که بعد از آن حتی یکبار هم در بالاترین لاگ این نکرده ام، اما چنین اتهامات و طرحهایی رو هم نشانهء تهمت و افترای کامل میدونم. اغراق و دروغگویی از این طرح میبارد. حداقل حتی یک در میلیون احتمال بدهیم که برای خانوادهء مهدی نژاد در ایران مشکل ایجاد کرده اند و مجبور به انجام چنین اعمالی شده. آیا اگر برای خانوادهء ما مشکلی پیش بیاید، وجود یک سایت را به امنیت خانواده هایمان ترجیح میدهیم؟ این احتمال در بدترین حالت ممکنه هست، چنانکه ممکن هست تصمیمات اخیر بالاترین تنها بر روی محاسبات اشتباه مدیرانش استوار شده باشد. بیایید از افراط بپرهیزیم.

    پاسخحذف
  7. کهکشان جان، با عرض احترام خدمت شما، اما چرا اینقدر مخالفید با این نوع حدس ها و احتمالات؟ شما این را در نظر بگیرید که حتی اگر همان حدس و احتمالی که خودتان مطرح کرده اید، یعنی فشار به مهدی توسط رژیم از طریق مثلا تهدید خانواده اش (که البته در واقع تفاوت زیادی ندارد با تطمیع یا خود فروشی) صحیح‌ باشد، باز کارتون «ازل» مرتبط و صحیح خواهد بود، چون فقط نشان میدهد که رفتارهای اخیر مهدی یحیی نژاد به هیچ وجه طبیعی نیستند و تنها امکان درک آنها این است که رفتار یحیی نژاد دارد از جائی اداره میشود، حال یا با زور، از سر ترس، یا از سر طمع یا هر سناریوی دیگری که واقعیت داشته باشد. من فکر نمیکنم اشاره کردن به اینکه اخراج حدود سیصد نفر کاربر به همین سادگی یک کار زشت و چندش انگیز است مشمول صفت «افراطی» که شما اشاره کرده اید بشود. کار یحیی نژاد در بهترین حالت دیوانه وار و در بدترین حالت خیانتی بزرگ است، و در هر دو حالت کاری نفرت انگیز و غیر قابل بخشش و خدمتی بسیار بزرگ به جمهوری اسلامی است. اینها مسائل کم و کوچکی نیستند متاسفانه، بخصوص با در نظر گرفتن نوع موقعیت و تاثیری که «بالاترین» پیدا کرده بود.

    پاسخحذف
  8. از کی تا حالا حذف ۲۰-۳۰ تا کاربر فحاش، ۲۰-۳۰ کاربر خوب که متأسفانه سکوت کرده بودند و ۲۰۰ تا اکانتی که برای روز مبادا کنار گذاشته شده بود، «خدمت بزرگ به جمهوری اسلامی» شده؟


    خواهشا، بدون پیشداوری، به بالاترین امروز سر بزنید. فقط اخبار و لینک‌های درست و حسابی می بینید، نه مزخرفات یک-کلمه‌ای، توهمات ذهنی، لینکهایی که با باندبازی داغ می‌شدن، ...

    تردیدی نیست که تر و خشک با هم سوخته‌ن، اما در کل، اقدام مثبتی بوده به نظر من.

    بهتره به «تصویر کلی» نگاه کنید، نه احساس خود شما بعنوان یک «اخراجی». برای کاربران و بازدیدکنندگان بالاترین (که دهها هزار نفر هستند)، و به‌ندرت صادق رحیمی و بقیهٔ اخراج‌شدگان رو می‌شناسن، این اتفاق فقط باعث بالاتر رفتن کیفیت کلی سایت شده.

    به‌هرحال، براتون آرزوی موفقیت می‌کنم. من هم اگر از سایتی که ۴ سال در اون فعالیت کرده‌بودم، به هر دلیلی، اخراج می‌شدم، نمی تونستم خیلی خوب و «با بصیرت!» به قضایا نگاه کنم و عصبانیتم جلوی حق‌بینی رو می‌گرفت.

    پاسخحذف
  9. پوریا جان، شک نداشته باش که درست مثل بلائی که طی یکی دو دهه بعد از انقلاب سر ایران آمد، آی کیوی سرانه بالاترین هم در عرض همین سه روز به زیر صد سقوط کرده. طبعا در چنین محیطی چیزها خوشگوارتر و لذت بخش تر خواهد بود برای امثال شما. پس اجازه بدهید به شما و دیگران مثل خودتان تبریک بگویم، چرا که از این به بعد بالاترین ممکن است بالاترین نباشد و به متوسط ترین تبدیل شده باشد، اما لااقل گروه بزرگی از کاربران مثل خود شما خیالشان تخت و راحت خواهد بود چون آنجا از این به بعد پر خواهد بود از همانچیزهائی که در نظر شما «لینکهای درست و حسابی» محسوب میشوند! شاد و خوش باشید.

    پاسخحذف
  10. با سلام.

    در نظر من، اخبار و لینک‌های خبری، آموزنده و مهم از نظر اجتماعی، «لینک درست و حسابی» هستند، و فحاشی به مزخرفات و خرافاتی که عده‌ای بعنوان دین و مذهب قبولش دارند (و من هم باهاشون مخالفم)، که بهیچ‌عنوان مصداق لینک نداره «چرت و پرت» محصوب می‌شه.

    خواهشاً، ازتون درخواست دارم یک سَری به digg.com بزنید، ببینید آیا کاربران دیگ میان چهار خط تو وبلاگشون بنویسن، و لینکش کنند به دیگ؟ نه، ۹۸ درصد لینک‌های دیگ، از مطالبیه که خود کابران ننوشته‌ن و از وب پیدا کرده‌ن. بخدا وب فارسی الآن هم اون قدر کوچیک و کم‌مطلب نیست که از ما (که کاربر بالاترین نیستیم)، توقع داشته باشید تا وارد بالاترین شدیم، فقط از بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، خبرآنلاین، و نظرات مشعشع چند کاربر در وبلاگ‌های شخصیشون مطلب ببینیم...

    حالا من خودم دیگ رو خیلی دوست ندارم، بعنوان یک مهندس کامپیوتر که علاقه‌مند به این زمینه‌هاست، من لینک‌دونیِ HackerNews رو هم می‌خونم:
    http://news.ycombinator.com/
    البته ظاهر سایت خیلی خوشگل نیست و فقط به درد گیک‌ها می خوره (افرادی مثل من که فقط کد می‌زنن و جینگول‌مینگول‌های امروزی براشون جالب نیست!)، اما مطالبش رو نگاه کنید؛ چقدر جدی، چقدر informative، کامنت‌ها چقدر مؤدبانه و دوستانه، نمی‌دونم شما در زمینهٔ کامپیوتر (منظورم علمِ مهندسیِ کامپیوتره) چقدر اطلاعات دارید، اما باور کنید تک‌تکِ کامنت‌های اون سایت، برای من که خودم (در نهایت تواضع می‌گم) در دانشگاهمون (پلی‌تکنیک تهران) از تمامی همکلاسی‌ها اطلاعاتم بیشتره، آموزنده‌ست، تک‌تک لینک‌ها، به‌درد بخور هستن و حرفه‌ای از توی اینترنت پیدا شده‌ن. لینکدونی یعنی Hacker News. لینکدونی یعنی جایی که کاربرانش اهل این باشند که اینترنت رو بگردند، مطالب به‌دردبخور پیدا کنند و اون‌ها رو share کنند و البته، همچین لینک‌هایی «رأی هم بیارن». (برخلاف بالاترین) در بالاترین، شاید ۷۰٪ لینک‌های داغ در صفحهٔ اول، که از «وبلاگ‌ها و سایت‌های غیررسمی (مثل بی‌بی سی)» لینک‌ شده‌ن، از وبلاگ شخصی نویسنده بوده، و در کامنت‌ها هم دوستان قدیمی نشسته‌ن در قهوه‌خانه و دارن گل می‌گن و گل می‌شنون. بحث‌هاشون برای خودشون جالبه، و چه خوب که این امکان رو دارند که با دوستانشون حرف بزنن و لذت ببرن. اما برای اون ده‌ها هزارنفر بازدیدکننده‌ای که در روز به بالترین سر می‌زنه و دنبال «اخبار» می‌گرده، نه گپ‌وگفتِ دوستانهٔ کاربران عزیز، این لینک‌ها می‌رن به دستهٔ «چرت و پرت»،‌که البته قصد توهین به اون کاربران نیست.

    ببینید دوست من،‌ فرندفید و فیس‌بوک و هزارجای دیگه برای ارائهٔ نظر شخصی و گفتگوهای دوستانه هستند، و لینکدونی‌ها، جایی برای لینک مطالبی که برای «کاربران و بازدیدکنندگان» باارزش هستند.

    انتظار ندارید که بالاترین، هزاران بازدیدکننده‌ش رو از دست بده، بخاطر این که کاربران بالاترینی دوست دارند دوستانه دور هم بشینن و فقط نظر همدیگه رو بشنون، کاری که در فرندفید و فیس‌بوک هزار بار بهتر می‌شه انجامش داد؟

    راستش نمی‌خوام در مورد قسمت اول صحبتتون چیزی بگم، چون می‌دونم الآن ناراحت هستید و فکر می‌کنید من یا مذهبی هستم، یا طرفدار سرکوب، یا خیلی چیزهای بد دیگه؛ و شاید هم حق داشته باشید، چون من رو نمی شناسید و نمی‌دونید خود من بخاطر این نبود آزادی زجر کشیده‌م، و چقدر تلاش کرده و می کنم برای بهتر کردن وضع تحصیلی‌م، تا احتمالاً در یک دانشگاه خیلی خوب آمریکا برای دکترا بزودی پذیرش بگیرم و از این جهنم خلاص بشم... در حالی که در ایران همین الآن می‌تونم (لخاطر سطح سوادی که دارم در زمینهٔ کامپیوتر و امنیت)، شغلی با درآمد ماهیانهٔ حداقل ۴ میلیون داشته باشم که برای اولین دستمزد در ایران، خیلی خیلی زیاده...


    و در ضمن، باید بگم که من با این کار بالاترین کامل موافق نیستم و تر و خشک رو با هم سوزوند، اما در کل کیفیت سایت به‌نظرم نسبتاً بهتر شده. و امیدوارم که صحبت‌های شما در مورد سپاه و تغییر رویهٔ مدیران بالاترین درست نباشه، که در اون صورت من هم با ایشون مخالف هستم. اما در حال حاضر، هیچ دلیلی نمی‌بینم که حذف لینک‌های توهین به ادیان رو به سپاه مرتبط بدونم، چون اگر این‌جوری باشه، فیس‌بوک هم مال سپاهه :))

    پاسخحذف
  11. با سلام.

    در نظر من، اخبار و لینک‌های خبری، آموزنده و مهم از نظر اجتماعی، «لینک درست و حسابی» هستند، و فحاشی به مزخرفات و خرافاتی که عده‌ای بعنوان دین و مذهب قبولش دارند (و من هم باهاشون مخالفم)، که بهیچ‌عنوان مصداق لینک نداره «چرت و پرت» محصوب می‌شه.

    خواهشاً، ازتون درخواست دارم یک سَری به digg.com بزنید، ببینید آیا کاربران دیگ میان چهار خط تو وبلاگشون بنویسن، و لینکش کنند به دیگ؟ نه، ۹۸ درصد لینک‌های دیگ، از مطالبیه که خود کابران ننوشته‌ن و از وب پیدا کرده‌ن. بخدا وب فارسی الآن هم اون قدر کوچیک و کم‌مطلب نیست که از ما (که کاربر بالاترین نیستیم)، توقع داشته باشید تا وارد بالاترین شدیم، فقط از بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، خبرآنلاین، و نظرات مشعشع چند کاربر در وبلاگ‌های شخصیشون مطلب ببینیم...

    حالا من خودم دیگ رو خیلی دوست ندارم، بعنوان یک مهندس کامپیوتر که علاقه‌مند به این زمینه‌هاست، من لینک‌دونیِ HackerNews رو هم می‌خونم:
    http://news.ycombinator.com/
    البته ظاهر سایت خیلی خوشگل نیست و فقط به درد گیک‌ها می خوره (افرادی مثل من که فقط کد می‌زنن و جینگول‌مینگول‌های امروزی براشون جالب نیست!)، اما مطالبش رو نگاه کنید؛ چقدر جدی، چقدر informative، کامنت‌ها چقدر مؤدبانه و دوستانه، نمی‌دونم شما در زمینهٔ کامپیوتر (منظورم علمِ مهندسیِ کامپیوتره) چقدر اطلاعات دارید، اما باور کنید تک‌تکِ کامنت‌های اون سایت، برای من که خودم (در نهایت تواضع می‌گم) در دانشگاهمون (پلی‌تکنیک تهران) از تمامی همکلاسی‌ها اطلاعاتم بیشتره، آموزنده‌ست، تک‌تک لینک‌ها، به‌درد بخور هستن و حرفه‌ای از توی اینترنت پیدا شده‌ن. لینکدونی یعنی Hacker News. لینکدونی یعنی جایی که کاربرانش اهل این باشند که اینترنت رو بگردند، مطالب به‌دردبخور پیدا کنند و اون‌ها رو share کنند و البته، همچین لینک‌هایی «رأی هم بیارن». (برخلاف بالاترین) در بالاترین، شاید ۷۰٪ لینک‌های داغ در صفحهٔ اول، که از «وبلاگ‌ها و سایت‌های غیررسمی (مثل بی‌بی سی)» لینک‌ شده‌ن، از وبلاگ شخصی نویسنده بوده، و در کامنت‌ها هم دوستان قدیمی نشسته‌ن در قهوه‌خانه و دارن گل می‌گن و گل می‌شنون. بحث‌هاشون برای خودشون جالبه، و چه خوب که این امکان رو دارند که با دوستانشون حرف بزنن و لذت ببرن. اما برای اون ده‌ها هزارنفر بازدیدکننده‌ای که در روز به بالترین سر می‌زنه و دنبال «اخبار» می‌گرده، نه گپ‌وگفتِ دوستانهٔ کاربران عزیز، این لینک‌ها می‌رن به دستهٔ «چرت و پرت»،‌که البته قصد توهین به اون کاربران نیست.

    ببینید دوست من،‌ فرندفید و فیس‌بوک و هزارجای دیگه برای ارائهٔ نظر شخصی و گفتگوهای دوستانه هستند، و لینکدونی‌ها، جایی برای لینک مطالبی که برای «کاربران و بازدیدکنندگان» باارزش هستند.

    انتظار ندارید که بالاترین، هزاران بازدیدکننده‌ش رو از دست بده، بخاطر این که کاربران بالاترینی دوست دارند دوستانه دور هم بشینن و فقط نظر همدیگه رو بشنون، کاری که در فرندفید و فیس‌بوک هزار بار بهتر می‌شه انجامش داد؟

    راستش نمی‌خوام در مورد قسمت اول صحبتتون چیزی بگم، چون می‌دونم الآن ناراحت هستید و فکر می‌کنید من یا مذهبی هستم، یا طرفدار سرکوب، یا خیلی چیزهای بد دیگه؛ و شاید هم حق داشته باشید، چون من رو نمی شناسید و نمی‌دونید خود من بخاطر این نبود آزادی زجر کشیده‌م، و چقدر تلاش کرده و می کنم برای بهتر کردن وضع تحصیلی‌م، تا احتمالاً در یک دانشگاه خیلی خوب آمریکا برای دکترا بزودی پذیرش بگیرم و از این جهنم خلاص بشم... در حالی که در ایران همین الآن می‌تونم (لخاطر سطح سوادی که دارم در زمینهٔ کامپیوتر و امنیت)، شغلی با درآمد ماهیانهٔ حداقل ۴ میلیون داشته باشم که برای اولین دستمزد در ایران، خیلی خیلی زیاده...


    و در ضمن، باید بگم که من با این کار بالاترین کامل موافق نیستم و تر و خشک رو با هم سوزوند، اما در کل کیفیت سایت به‌نظرم نسبتاً بهتر شده. و امیدوارم که صحبت‌های شما در مورد سپاه و تغییر رویهٔ مدیران بالاترین درست نباشه، که در اون صورت من هم با ایشون مخالف هستم. اما در حال حاضر، هیچ دلیلی نمی‌بینم که حذف لینک‌های توهین به ادیان رو به سپاه مرتبط بدونم، چون اگر این‌جوری باشه، فیس‌بوک هم مال سپاهه :))

    پاسخحذف
  12. با سلام.

    در نظر من، اخبار و لینک‌های خبری، آموزنده و مهم از نظر اجتماعی، «لینک درست و حسابی» هستند، و فحاشی به مزخرفات و خرافاتی که عده‌ای بعنوان دین و مذهب قبولش دارند (و من هم باهاشون مخالفم)، که بهیچ‌عنوان مصداق لینک نداره «چرت و پرت» محصوب می‌شه.

    خواهشاً، ازتون درخواست دارم یک سَری به digg.com بزنید، ببینید آیا کاربران دیگ میان چهار خط تو وبلاگشون بنویسن، و لینکش کنند به دیگ؟ نه، ۹۸ درصد لینک‌های دیگ، از مطالبیه که خود کابران ننوشته‌ن و از وب پیدا کرده‌ن. بخدا وب فارسی الآن هم اون قدر کوچیک و کم‌مطلب نیست که از ما (که کاربر بالاترین نیستیم)، توقع داشته باشید تا وارد بالاترین شدیم، فقط از بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، خبرآنلاین، و نظرات مشعشع چند کاربر در وبلاگ‌های شخصیشون مطلب ببینیم...

    پاسخحذف
  13. حالا من خودم دیگ رو خیلی دوست ندارم، بعنوان یک مهندس کامپیوتر که علاقه‌مند به این زمینه‌هاست، من لینک‌دونیِ HackerNews رو هم می‌خونم:
    http://news.ycombinator.com/
    البته ظاهر سایت خیلی خوشگل نیست و فقط به درد گیک‌ها می خوره (افرادی مثل من که فقط کد می‌زنن و جینگول‌مینگول‌های امروزی براشون جالب نیست!)، اما مطالبش رو نگاه کنید؛ چقدر جدی، چقدر informative، کامنت‌ها چقدر مؤدبانه و دوستانه، نمی‌دونم شما در زمینهٔ کامپیوتر (منظورم علمِ مهندسیِ کامپیوتره) چقدر اطلاعات دارید، اما باور کنید تک‌تکِ کامنت‌های اون سایت، برای من که خودم (در نهایت تواضع می‌گم) در دانشگاهمون (پلی‌تکنیک تهران) از تمامی همکلاسی‌ها اطلاعاتم بیشتره، آموزنده‌ست، تک‌تک لینک‌ها، به‌درد بخور هستن و حرفه‌ای از توی اینترنت پیدا شده‌ن. لینکدونی یعنی Hacker News. لینکدونی یعنی جایی که کاربرانش اهل این باشند که اینترنت رو بگردند، مطالب به‌دردبخور پیدا کنند و اون‌ها رو share کنند و البته، همچین لینک‌هایی «رأی هم بیارن». (برخلاف بالاترین) در بالاترین، شاید ۷۰٪ لینک‌های داغ در صفحهٔ اول، که از «وبلاگ‌ها و سایت‌های غیررسمی (مثل بی‌بی سی)» لینک‌ شده‌ن، از وبلاگ شخصی نویسنده بوده، و در کامنت‌ها هم دوستان قدیمی نشسته‌ن در قهوه‌خانه و دارن گل می‌گن و گل می‌شنون. بحث‌هاشون برای خودشون جالبه، و چه خوب که این امکان رو دارند که با دوستانشون حرف بزنن و لذت ببرن. اما برای اون ده‌ها هزارنفر بازدیدکننده‌ای که در روز به بالترین سر می‌زنه و دنبال «اخبار» می‌گرده، نه گپ‌وگفتِ دوستانهٔ کاربران عزیز، این لینک‌ها می‌رن به دستهٔ «چرت و پرت»،‌که البته قصد توهین به اون کاربران نیست.

    پاسخحذف
  14. ببینید دوست من،‌ فرندفید و فیس‌بوک و هزارجای دیگه برای ارائهٔ نظر شخصی و گفتگوهای دوستانه هستند، و لینکدونی‌ها، جایی برای لینک مطالبی که برای «کاربران و بازدیدکنندگان» باارزش هستند.

    انتظار ندارید که بالاترین، هزاران بازدیدکننده‌ش رو از دست بده، بخاطر این که کاربران بالاترینی دوست دارند دوستانه دور هم بشینن و فقط نظر همدیگه رو بشنون، کاری که در فرندفید و فیس‌بوک هزار بار بهتر می‌شه انجامش داد؟

    راستش نمی‌خوام در مورد قسمت اول صحبتتون چیزی بگم، چون می‌دونم الآن ناراحت هستید و فکر می‌کنید من یا مذهبی هستم، یا طرفدار سرکوب، یا خیلی چیزهای بد دیگه؛ و شاید هم حق داشته باشید، چون من رو نمی شناسید و نمی‌دونید خود من بخاطر این نبود آزادی زجر کشیده‌م، و چقدر تلاش کرده و می کنم برای بهتر کردن وضع تحصیلی‌م، تا احتمالاً در یک دانشگاه خیلی خوب آمریکا برای دکترا بزودی پذیرش بگیرم و از این جهنم خلاص بشم... در حالی که در ایران همین الآن می‌تونم (لخاطر سطح سوادی که دارم در زمینهٔ کامپیوتر و امنیت)، شغلی با درآمد ماهیانهٔ حداقل ۴ میلیون داشته باشم که برای اولین دستمزد در ایران، خیلی خیلی زیاده...


    و در ضمن، باید بگم که من با این کار بالاترین کامل موافق نیستم و تر و خشک رو با هم سوزوند، اما در کل کیفیت سایت به‌نظرم نسبتاً بهتر شده. و امیدوارم که صحبت‌های شما در مورد سپاه و تغییر رویهٔ مدیران بالاترین درست نباشه، که در اون صورت من هم با ایشون مخالف هستم. اما در حال حاضر، هیچ دلیلی نمی‌بینم که حذف لینک‌های توهین به ادیان رو به سپاه مرتبط بدونم، چون اگر این‌جوری باشه، فیس‌بوک هم مال سپاهه :))

    پاسخحذف
  15. این نظر دوم من بود (از ۳ نظر آخر) که گویی درست نیومده:



    حالا من خودم دیگ رو خیلی دوست ندارم، بعنوان یک مهندس کامپیوتر که علاقه‌مند به این زمینه‌هاست، من لینک‌دونیِ HackerNews رو هم می‌خونم:
    http://news.ycombinator.com/
    البته ظاهر سایت خیلی خوشگل نیست و فقط به درد گیک‌ها می خوره (افرادی مثل من که فقط کد می‌زنن و جینگول‌مینگول‌های امروزی براشون جالب نیست!)، اما مطالبش رو نگاه کنید؛ چقدر جدی، چقدر informative، کامنت‌ها چقدر مؤدبانه و دوستانه، نمی‌دونم شما در زمینهٔ کامپیوتر (منظورم علمِ مهندسیِ کامپیوتره) چقدر اطلاعات دارید، اما باور کنید تک‌تکِ کامنت‌های اون سایت، برای من که خودم (در نهایت تواضع می‌گم) در دانشگاهمون (پلی‌تکنیک تهران) از تمامی همکلاسی‌ها اطلاعاتم بیشتره، آموزنده‌ست، تک‌تک لینک‌ها، به‌درد بخور هستن و حرفه‌ای از توی اینترنت پیدا شده‌ن. لینکدونی یعنی Hacker News. لینکدونی یعنی جایی که کاربرانش اهل این باشند که اینترنت رو بگردند، مطالب به‌دردبخور پیدا کنند و اون‌ها رو share کنند و البته، همچین لینک‌هایی «رأی هم بیارن». (برخلاف بالاترین) در بالاترین، شاید ۷۰٪ لینک‌های داغ در صفحهٔ اول، که از «وبلاگ‌ها و سایت‌های غیررسمی (مثل بی‌بی سی)» لینک‌ شده‌ن، از وبلاگ شخصی نویسنده بوده، و در کامنت‌ها هم دوستان قدیمی نشسته‌ن در قهوه‌خانه و دارن گل می‌گن و گل می‌شنون. بحث‌هاشون برای خودشون جالبه، و چه خوب که این امکان رو دارند که با دوستانشون حرف بزنن و لذت ببرن. اما برای اون ده‌ها هزارنفر بازدیدکننده‌ای که در روز به بالترین سر می‌زنه و دنبال «اخبار» می‌گرده، نه گپ‌وگفتِ دوستانهٔ کاربران عزیز، این لینک‌ها می‌رن به دستهٔ «چرت و پرت»،‌که البته قصد توهین به اون کاربران نیست.

    پاسخحذف
  16. آقای رحیمی، متوجه گفته های شما هستم، اما اگر بر فرض مدیر بالاترین از ترس امنیت خانواده اش دست به چنین کاری زده باشد، فکر میکنم که ماها باید موقعیت دشوارش رو درک کنیم، نه اینکه با حملات خودمون، دردش رو دوبرابر کنیم. اگر این فرضیه درست باشد، از یک طرف جمهوری اسلامی به او فشار می آورد، از یک طرف ما مخالفان جمهوری اسلامی او را عروسک خیمه شب بازی خامنه ای به تصویر میکشیم.
    از زاویهء دیگر میشود اینجور نگاه کرد که این مرد به مدت چهار سال با سرمایهء خودش و صرف وقت شخصی بسیار زیادی، به ما اجازه داد که در سایت خصوصی اش فعالیت کنیم و تجربهء آزادی مطبوعاتی رو به دست بیاوریم. (تنها یکبار ما کاربران به طور اضطراری به مخارج سایت کمک کردیم.) چرا در این چهار سال هیچکس یک تشکر از این مرد نکرد؟ و چرا حالا که بنا به سلیقهء شخصی اش که مورد پسند سلیقهء ما نیست، قوانین سایتش رو تغییر داده، ما چنین شمشیر کشی میکنیم؟
    آخه بالاترین مسئول ریختن کدوم خون بود که در این طرح، آرم سایت رو خون چکان نشون میده که پاهای او هم در این خون فرو رفته؟ شما در این قسمت افراطی نمی بینید؟
    باز هم میگویم، من هم به شدت با تصمیمات اخیر مدیر بالاترین مخالفم، اما در عین حال، فکر میکنم که بهتر است آرام تر رفتار کنیم.
    شاد باشید.

    پاسخحذف
  17. خلایق هر چه لایق! بالاترین الان به درد همون کاربرانی میخوره که فقط میخوان نشخوارهای خبری سایتهای معتبر خبری رو بخونند و بیشتر از اون چیزی نمیخوان. تبادل نظر و خواندن نظرات انتقادی افرادی با دیدگاه های متفاوت براشون اهمیتی نداره. از نظر آموزشی باید بگم که بالاترین هیچ جایی در دنیای مدرن اطلاعاتی علمی امروزی نداشته و نخواهد داشت. برای کسب علم و دانش روش های خیلی معتبر تر و بهتر در اینترنت برای علاقه مندان وجود داره.

    پاسخحذف
  18. جناب پوریا من چند تا از لینک های مفیدی که فرمودی رو این زیر براتون میزارم تا ببینید بالاترین بدون کاربران اصلی اش در چه وضعی است:

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/21/2300029

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/21/2299811

    پاسخحذف
  19. پوریا گفت...

    میترا خودتی ؟! اذیت نکن... چرا با اسم "پوریا" کامنت میذاری کلک ؟؟؟!!! با همه بله.. با ما هم بله...؟!

    پاسخحذف
  20. استاد رحیمی، ببخشید که اینجا کامنت بی ربط میذارم ولی این مساله خیلی وقته که آزارم میده. آقا چرا وارد وبلاگت یا هر پستش که میشیم میپره پایین صفحه؟

    ارادتمند.

    پاسخحذف
  21. صادق جان
    همانقدر که فرضیه کاریکاتور ازل (عروسک ج.ا. بودن آقامهدی) میتونه درست باشه، این فرضیه هم میتونه درست باشه که کاربرهای توهین کننده به دین هم از ایادی سایبری سپاه هستن.
    به هر حال امروز بالاترین تاثیرگذاریش رو از دست داده و این به نفع ج.ا شده.
    به نظر من هردوی این فرضیات توهم هستند.
    لجبازی دوطرف دعوا که ناشی از ویژگهای اخلاقی ما ایرانی هاست باعث شده ما خونه امیدمون (بالاترین) خراب بشه.
    همین

    پاسخحذف
  22. همانقدر که فرضیه کاریکاتور ازل (عروسک ج.ا. بودن آقامهدی) میتونه درست باشه، این فرضیه هم میتونه درست باشه که کاربرهای توهین کننده به دین هم از ایادی سایبری سپاه هستن.

    بله باران گرامی، با این صحبت شما مخالفتی ندارم، به هر حال فرضیه غیر ممکنی نیست. اما خوب؟ اینچنین فرضیه ای هیچ ربطی به قلع و قمع گسترده ای که در بالاترین اتفاق افتاده است ندارد و حتی در صورت حقیقی بودن هم حذف حدود سیصد نفر از کاربران را توجیه نخواهد کرد!

    اینکه بخواهیم همانکاری را بکنیم که یحیی نژاد میکند، یعنی تمرکز مسئله را از قلع و قمع غیر قانونی و غیر انسانی دویست سیصد کاربر که خواهان حق آزادی بیان خود در فضای اجتماعی مجازی شده اند برگردانیم به این که آیا این کار به دستور و تحت هماهنگی نیروهای امنیتی جمهوری ااسلامی انجام گرفته یا خیر این ساده دلی بزرگی خواهد بود، چون اصل مسئله این است که چنین تجاوز آشکار و گسترده ای انجام گرفته و این به هیچوجه قابل توجیه نیست.

    و همچنین دوست گرامی، این حرف شما که این مسئله را تا حد «لجبازی» بین دو گروه پائین بیاورید نه تنها نشان دهنده بی اعتنائی شما یا لااقل عدم درک شما از واقعیت اتفاقی که افتاده است میباشد، بلکه همچنین توهین بزرگی است به شعور صدها نفری که دهانشان دوخته شده و امکان بیانشان در طی یک عمل بسیار خشونت آمیز و غیر قابل توجیه از سوی مدیریت بالاترین آنهم به بهانه هائی بسیار بسیار واهی از آنها گرفته شده است، و من جدا به شما و دوستان دیگری که ممکن است تحت تاثیر جو سازی درون بالاترین تمایل به اینگونه اندیشیدن پیدا کرده باشند توصیه میکنم که سعی کنید مسئله را از زاویه صحیح تر، واقع گرایانه تر و بالغانه تری نگاه کنید.

    پاسخحذف
  23. استاد رحیمی، ببخشید که اینجا کامنت بی ربط میذارم ولی این مساله خیلی وقته که آزارم میده. آقا چرا وارد وبلاگت یا هر پستش که میشیم میپره پایین صفحه؟

    دوست گرامی ضمن تشکر از این فیدبک مهم شما، متاسفانه اطلاع از چند و چون این مسئله ندارم و شما نیز اولین دوستی هستید که چنین مشکلی را ذکر کرده است. آیا این مسئله در تمام صفحات اتفاق میافتد؟ مثلا با کلیک کردن روی لینکهای بخش آرشیو دست چپ شما خود به خود به پائین هر صفحه هدایت میشوید؟ ضمنا از دوستان دیگر هم ممنون میشوم اگر چنین مشکلی دارند ذکر بفرمایند تا حتما رسیدگی کنم. با تشکر مجدد از شما.

    پاسخحذف
  24. آقای رحیمی، متوجه گفته های شما هستم، اما اگر بر فرض مدیر بالاترین از ترس امنیت خانواده اش دست به چنین کاری زده باشد، فکر میکنم که ماها باید موقعیت دشوارش رو درک کنیم، نه اینکه با حملات خودمون، دردش رو دوبرابر کنیم. اگر این فرضیه درست باشد، از یک طرف جمهوری اسلامی به او فشار می آورد، از یک طرف ما مخالفان جمهوری اسلامی او را عروسک خیمه شب بازی خامنه ای به تصویر میکشیم.

    اما کهکشان عزیز، من با این استدلال شما موافق نیستم. این وظیفه ما نیست که موقعیت دشوار ایشان را درک کنیم، الا اینکه ایشان اعلام کنند «دوستان، من تحت فشارم و بنابراین میخواهم بالاترین را از عناصر ضد جمهوری اسلامی پاکسازی کنم»، که در آن صورت من حاضر بودم استدلال شما را پذیرا شوم و این را به صورت یک شکست مستقیم از جمهوری اسلامی بپذیرم. اما یحیی نژاد چنین کاری نکرده است، بلکه برعکس در تمام صحبتهای خودش از کار خود دفاع کرده است و به توهین به کاربران حذف شده و حتی تهمت به افراد حقیقی از جمله خود بنده دست زده است (شما محتویات کامنتهای زیر این لینک را بخوانید مثلا، که گفتگوئی با حضور مستقیم مدیریت بالاترین بعد از تصفیه اخیر است، تا ببینید چه میگویم). به عبارت دیگر هیچ توجیه منطقی برای چشمپوشی از کاری که ایشان انجام داده است در دست نیست، و کار ایشان در بهترین حالت یک جنون خشونت بار و نفرت انگیز، و در بدترین حالت یک خیانت بزرگ به اهداف دموکراتیک و آزادی خواهانه مردم ایران بوده است.

    آخه بالاترین مسئول ریختن کدوم خون بود که در این طرح، آرم سایت رو خون چکان نشون میده که پاهای او هم در این خون فرو رفته؟ شما در این قسمت افراطی نمی بینید؟

    دوست گرامی، اگر حقیقتا قادر به درک ابعاد این کاری که بالاترین کرده است نیستید، این برای من نشان از آن دارد که شما اصولا موضوع حقوق بشری و آزادی بیان و حقوق افراد رسانه ای افراد را درک نمیکنید، و در آن صورت متاسفانه فکر نمیکنم تلاش امثال من برای شرح میزان جدی بودن این مسئله فایده ای داشته باشد. البته متاسفانه در تعداد زیادی از کامنتها (بخصوص کامنتهای افرادی که هنوز دارند در بالاترین فعالیت میکنند، و از این عمل اخیر یحیی نژاد پشتیبانی میکنند) دیده ام که تفکری بسیار غیر آگاهانه و سنتی نسبت به حقوق افرادی که حساب کاربری و امکان بیان آنان حذف شده است وجود دارد که به وضوح نشان میدهد که اگر جامعه ما هنوز قادر به ایجاد و نگه داری یک سیستم دموکراتیک مبتنی بر آزادی های فردی نیست دلیلش این است که درک این موضوع هنوز در بسیاری از ما به شکل واقعی صورت نگرفته است و حتی اگر از آزادی های فردی و حریم افراد و آزادی بیان و عقیده صحبت میکنند اما این تنها در حد همان «صحبت» است و یک برداشت غیر سطحی، نهادینه و واقعی از این مسائل به هیچوجه در ذهن و طریق تفکر آنان موجود نیست.

    اگر شما قادر به تشخیص خشونتی که در طی چند روزه گذشته نسبت به صدها کاربر بالاترین انجام گردیده نیستید، و به عبارت دیگر اگر شما قادر به همین راحتی که در پیغامتان منعکس شده است قاد به قبول چنین خشونت عمیق و گسترده ای هستید، این در واقع جای تاسف دارد از نظر من، و این منعکس کننده همان ابعادی از منطق فرهنگی ایران است که موجب شده است مردم ما قادر به برطرف کردن سرطان ظلم و خشونتی همچون جمهوری اسلامی از زندگی خود نباشند -چون در منطق بسیاری از آنان میزان غیر قابل قبول بودن رفتارها و خشونتهای جمهوری اسلامی هنوز به آن حدی نرسیده است که آن سیستم را «عملا» غیر قابل قبول گرداند.

    پاسخحذف
  25. سلام اقای رحیمی گرامی
    حقیقت ان است که من جزء ان دویست و چند نفر کاربری نیستم که اکانت انها در بالاترین مسدود شدچرا که اصولا فرصت فعالیت چندانی در انجا را ندارم و سلایقم نیز به گونه ایست که نیازی به سانسور یا قلع و قمع ان وجود ندارد اما راستش از زمانی که در لینک امکانات محدود بالاترین نظرت مربوط به پلار بر گرامی را خواندم انقدر دچار تردید شده ام که دیگر دلم نمی خواهد حتی به عنوان بیننده به این سایت وارد شوم ضمن اینکه بعد از ان حذف گسترده به این نتیجه رسیدم که بالاترین با اجرای این سیاست عملا در مسیر از بین بردن سایت البته شاید عامدانه و به دلیل دریافت پیشنهادی اغواگرایانه از ؟؟ است چرا که احتمالا شما نیز بهتر از من می دانید در دنیای امروز مهمترین و اساسی ترین رکن تاسیس یک رسانه میزان منافع مالی است و صد البته سایتی که به سادگی و تنها در یک شب اقدام به بستن حساب بیش از دویست کاربر فعال و مخالف خود می کند سوالات بسیاری را پیش روی بیننده خود می گذارد که در پشت پرده این ماجرا چه چیز نهفته است ؟ به هر حال با توجه به اشنایی نسبی با سبک نگارش شماو علاقه به پیگیری انها در طول این مدت در بالاترین خواستم در این باره نیز از شما سوال نمایم و اینکه ایا به عقیده شما ادامه فعالیت در این سایت ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد یا نه ؟ لطفا اگر نیاز به پاسخ خصوصی بود در زیر همین مطلب عنوان فرماییید تا ادرس ایمیلم را برای شما بگذارم و در غیر اینصورت جواب را همین جا برای من بنویسید
    بسیار ممنون از لطف شما و پاینده باشید.

    پاسخحذف
  26. صادق جان، در مورد پیشنهادم در مورد goodle groups، منظور از «امن» پنهانکاری نبود. بلکه داشتن امکان https برای کسانی که در ایران هستند بود.

    مثلا این گروه کاملا آزاد است
    https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/foodsafe-list

    البته موضع پنهانکاری کردن یا نکردن در فکر من نبود. شما درست میگویید، پنهانکاری یکی از بدترین کارهاییست است که در این مورد میتوان کرد.

    پاسخحذف
  27. مثلا با کلیک کردن روی لینکهای بخش آرشیو دست چپ شما خود به خود به پائین هر صفحه هدایت میشوید؟ ضمنا از دوستان دیگر هم ممنون میشوم اگر چنین مشکلی دارند ذکر بفرمایند تا حتما رسیدگی کنم. با تشکر مجدد از شما.
    ----------------
    بله چنین مشکلی هست و خیلی هم آزار دهنده است

    پاسخحذف
  28. روزبهان گرامی، ممنون از این ایده، اگر ساپورت فارسی را هم ساپورت کند به نظر ایده خوبی میآید. شما اطلاع دارید؟ من الان چند ساعتی گرفتار خواهم بود و نمیتوانم چک کنم، اما اگر از دوستان کسی اطلاع داشته باشد یا فرصت کند چک کند ممنون میشوم.

    ضمنا دعوت میکنم که این بحث را به صفحه مرتبط به همین زمینه ببریم که دوستان بیشتری ببینند، میتوانید بیزحمت کامنت خودتان را هم همانجا تکرار کنید اگر حوصله کردید. منظورم این صفحه است:

    http://culturallogic.blogspot.com/2010/12/blog-post_20.html

    پاسخحذف
  29. بله چنین مشکلی هست و خیلی هم آزار دهنده است
    دوست گرامی، عذر میخواهم از این مسئله و حتما بررسی خواهم کرد تا ببینم مسئله از کجا میتواند باشد و چگونه میتوان رفع کرد. اگر دوستان دیگر نظری دارند و یا اگر همین مسئله را دارند لطف کنند ذکر کنند، همچنین ممنون میشوم اگر بگوئید از چه نو سیستم اپراتوری استفاده میکنید و چه نوع نرم افزاری برای وبگردی استفاده میکنید (اکسپلورر، فایر فاکس، کروم...) و آیا این مسئله در تمام آنهاست یا برخی از آنها. باز هم از فیدبک مهم شما متشکرم دوست عزیز و عذر میخواهم از این مسئله.

    پاسخحذف
  30. مشخصه که جنجال آفرینی اخیر یحیی نژاد ترافیک سایت شخصی ایشون رو زیاد کرده
    http://www.alexa.com/siteinfo/balatarin.com

    حالا دیگه نمیدونم حدفش همین بوده یا نه...

    پاسخحذف
  31. اگر دوستان لطف کنند از کامنت های زذیلانه "انصار یحهی نژاد" که از اقدام کودتایی بالاترین جهت جذف کاربران دگراندیش کپی و اسکرین شات بگیرند و آنها را در وبلاگی جمع آوری کنند کار بسیار کار بجایی است. این جور کامنتها هم در وبلاک بالاترین وجود دارند و هم در لینک های بالاترین. اینها در آینده و حتی حال اسناد مهمی خواهند بود. کامنت ها و لینک های کاربران معترض به بهانه صحبت در مورد مسایل بالاترین حذف و شناسه شان مسدود شد، اما این چماغداران در حاشیه امن لجن پراکنی میکنند.
    نمونه اینجا:
    http://blog.balatarin.com/2010/12/21/limitations/#comment-7224
    و اینجا:
    http://blog.balatarin.com/2010/12/22/changes-in-balatarin/#comment-7267

    پاسخحذف
  32. صادق جان، من چندتا کامنت در این مطلب و مطلب قبلی گذاشتم که ظاهرا نیستند، یک ایمیل هم برایت نوشتم، فرصت کردی بخون لطفا. امیدوارم این یکی برسه/

    دوید

    پاسخحذف
  33. دوید گرامی، و نیز دوستان دیگری که کامنت گذاشته اید و اینجا نشان داده نمیشدند، من الان بعد از دیدن پیغام دوستمان دیوید رفتم و چک کردم، متاسفانه بلاگر 6 کامنت را به عنوان «اسپم» ذخیره کرده بود و منتشر نکرده بود. البته من آنها را الان آزاد کردم و منتشر
    شده اند، اما به هر حال عذر میخواهم از دوستانی که کامنتهایشان اینجا دیده نشده بودند (متاسفانه میخواستم سریع آزادشان کنم اینبود که فرصت نشد دقت کنم چه کسانی و چه زمانی گذاشته بودند آن کامنت ها را)، گرچه حدس میزنم کامنتهائی که دوستمان دیوید گفتند دیده نمیشود جزء آنها بوده باشند

    به هر روی از این موضوع پوزش میخواهم از شما دوست گرامی و نیز از دیگر دوستانی که کامنتشان در بخش اسپم رفته بود و زودتر از این منتشر نشده بود. از این به بعد مرتب تر چک خواهم کرد بخش اسپم ها را.

    ضمنا همچنین اجازه بدهید همینجا از همه دوستان عزیزی که پیغامی خطاب به من گذاشته اند و من فرصت نکرده ام پاسخ بدهم عذر خواهی کنم، چون من علاوه بر تعقیب وضعیت بالاترین و کاربران حذف شده و غیره تنها در همین چند روز گذشته نزدیک به هشتصد پیغام و ایمیل داشته ام که بایستی یکی یکی آنها را میخواندم و برخی هم طبعا لزوم بوده که پاسخی بنویسم که متاسفانه فرصت پاسخ به همه آنها ممکن نبوده است، و اجازه بدهید همینجا عذر خواهی کنم از همه شما عزیزان از اینکه نتوانسه ام به همه پاسخ بدهم، اگرچه یکبار دیگر تاکید میکنم که تمام نظرات کامنت ها و پیشنهادات را بادقت میخوانم و ایمیل هائی که اینجا گذاشته اید یا مستقیم به من فرستاده اید را نگه میدارم تا هنگام نیاز بتوانم با شما تماس برقرار کنم.

    با تشکر مجدد از همراهی و یاری همه شما و اهمیتی که برای پیشبرد آزادی و حقوق مدنی و انسانی در کشورمان قائل هستید، و به امید پیروزی و سرفرازی کشور و مردممان.

    -- صادق

    پاسخحذف
  34. روی صحبت من با کاربرانیه که درحال حاضر با خوشخیالی و رضایتمندی، همچنان مشغول همکاری با بالاترین هستن و تصور میکنن که بخاطر هم عقیده بودن با مسئولین بالاترین و یا پاچه خواری، از تعرض و تهدید مصون هستن! نکته اینجاس که وقتی یک نفر (یحیی نژاد) تمام مرزهای اخلاقی رو بدون واهمه و در ملآ عام میدره، بدون ذره ای خجالت و ملاحظهء حرفه ای آیا میشه به چنین شخصی اعتماد کرد؟! آیا چنین آدمی حتی به دوستان نزدیک و صمیمی خودش هم رحم میکنه؟! مگه بسیاری از کسانی که حذف شدن و توسط یحیی نژاد مورد اتهام و افترا قرار گرفتن، از دوستانش نبودن؟ بسیاری از این حذف شده ها حتی به یحیی نژاد کمک مالی کردن و زمانی علیه تحریمی های بالاترین هم موضع میگرفتن! این قضیه زمانی خطرناکتر میشه که بدونیم، عملکرد اخیر یحیی نژاد کوچکترین توجیه حرفه ای و حتی عقیدتی نداره! ازنظر عقیدتی، خود یحیی نژاد رسمآ اعلام کرده که "توهین به ادیان و عقاید" در جوامع آزاد بلا اشکاله. اما همزمان قانونی وضع میکنه که برمبنای اون لینکهای "توهین به ادیان" از صفحهء اصلی حذف میشه! بعداز اعتراضات گستردهء کاربران، قانونی وضع میکنه که برمبنای اون فقط "توهین به گروههای مذهبی" ممنوع میشه. اما بلافاصله، نه تنها تمام لینکهای انتقاد به اسلام رو حذف میکنه، بلکه حتی حساب کاربری لینک گذارن رو هم میبنده! و در مرحلهء بعد لینکهای انتقادی نسبت به عملکرد بالاترین و خود لینک گذاران رو هم حذف میکنه! این درمورد توجیه "عقیدتی"! اما این کار هیچ توجیه "حرفه ای" هم نمیتونه داشته باشه، چون اولآ معترضان به لینکهای ضد مذهب در اقلیت مطلق بودن، دومآ چنین قوانین ضددموکراتیک و چنین حذف های فله ای کل اعتبار بالاترین رو از بین برده. یحیی نژاد اونقدر نفهم و کم هوش هم نیست که متوجه این ضرر حرفه ای نباشه! پس شکی نیست که اقدامات اخیر بالاترین از جای دیگه ای آب میخوره. چون بر اساس شناخت ما از یحیی نژاد، این تغییرات ناگهانی اخیر در بالاترین به هیچوجه با عقاید و سلایق شخصی و حرفه ای خودش هم همخوانی نداره! حال خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

    پاسخحذف
  35. استاد قضیه در همه صفحه ها اتفاق می افته. چه از همینجا کلیک کنم چه از طریق لینک خارجی، با کروم و فایرفاکس و ماینفیلد (فایرفاکس بتا) روی ویندوز اکس پی.

    پاسخحذف
  36. یک دنیا ممنون از این فیدبک مجدد، دوست ناشناس. اولین گمان من این است که ممکن است مربوط به اون گجت کوچولوئی باشه که پای صفحه گذاشتم، همون که حروف لاتین رو به فارسی تبدیل میکنه، به نظرم اون به طور اتوماتیک cursor رو صدا میزنه توی خودش، و به همین دلیل هم کل صفحه وبگرد مجبور میشه بره پائین صفحه. اگر فکر میکنید قضیه همین هست که گفتم بسیار ممنون میشم اگر لطف کنید و تایید کنید. و به هر حال من هم الان پیگیر جریان خواهم شد تا ببینم چکار میشود کرد.

    با تشکر مجدد از شما.

    پاسخحذف
  37. اینجا دیگه چرا کامنتا حذف میشه؟!:/

    پاسخحذف
  38. rainy جان اینجا کامنتی حذف نمیشود، کدام کامنت حذف شده دوست خوب؟

    پاسخحذف
  39. ضمنا دوست عزیزی که با رفتن اتوماتیک مرورگر به پائین صفحه مشکل داشتند، من فکر میکنم موفق شده باشم مسئله را حل کنم. بسیار ممنون میشوم اگر به من فیدبک بدهید که بدانم آیا مسئله مرتفع شده یا خیر. با تشکر مجدد.

    پاسخحذف
  40. بله درست شده. ایول!

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد