۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

خداحافظ «بالاترین»؟


فکر نمیکردم عملا روزی برسد که چنین متنی بنویسم و چنین حرفی بزنم، اما متاسفانه به نظر میرسد آن روز از راه رسیده است، و اگرچه مدتهای زیادی در مقابل فکر و عمل اینکار مقاومت کردم، و حتی خیلی وقتی نیست که به بقیه هم تاکید کردم که نبایستی چنین کاری کنند، اما سراشیبی که مسئولان سایت بالاترین در پیش گرفته اند سایت را آرام آرام به نقاطی رسانیده که برای من ماندن یا نماندن به یک تصمیم مهم اخلاقی تبدیل شده است.

چقدر غمگینم از اینکه بعد از حدود چهار سال فعالیت در بالاترین (یکی دو سال اول با نام مستعار، و یکی دو سال گذشته با نام خودم) اکنون به روزی رسیده ام که دیگر نمیتوانم به راحتی به این سئوال پاسخ بدهم که آیا ماندن و ادامه به نوشتن و به این ترتیب کمک به ادامه وجود و موفقیت رسانه ای سایت بالاترین کاری مثبت است برای مردم کشورم یا کاری منفی، آیا کمک به ادامه موفقیت سایت بالاترین و در نتیجه حمایت کردن از سیاق تفکر و مدیریت ضد دموکراتیکی که آن سایت اخیرا در پیش گرفته است هیچ توجیه اخلاقی یا حتی سیاسی و یا عملی دارد یا خیر.

و از آن هم بیشتر متاسفم از اینکه احساس میکنم پاسخ من به سئوال فوق روز به روز به سوی علامت منفی سوق میکند.

برای آنکه مبهم نگفته باشم اجازه بدهید اینرا بنویسم که آنچه دارد مرا متقاعد میکند که شاید زمان جدا شدن از بالاترین رسیده باشد رفتارهای اخیر مسئولان بالاترین است که در آن برخی لینکها (مثلا اینجا را ببینید)، با وجود آوردن رای کافی، نه تنها به تصمیم مدیران بالاترین از رفتن و رسیدن به صفحه اول محروم شده اند، بلکه مدیران پای تجاوز خود به حقوق کاربران را از آن هم فراتر نهاده اند و لینک را کلا حذف کرده اند. اگرچه حاضر شده بودم تا دخالت مدیریت در آزادی های فردی کاربران تا حد جلوگیری از رسیدن برخی لینکها به صفحه اول را در موارد استثنائی و در صورت وجود استدلالهای محکم بر علیه یک لینک بپذیرم، اما حذف کامل لینکهای کاربران رفتاری است آنچنان ضد دموکراتیک و غیر قابل قبول که برای من اخلاقا امکان پذیرش چنین چیزی وجود ندارد.

من هنوز تصمیم نهائی و قطعی برای ترک بالاترین را نگرفته ام، اما به چنین تصمیمی بسیار نزدیک هستم، و این متن را هم به این امید نوشته ام که شاید تاثیری هرچند کوچک در تغییر جهت مدیریت و روشی که برگزیده اند داشته باشد، چرا که اگرچه امید کمی دارم، اما بسیار ترجیح میدهم که احساس کنم بالاترین هنوز میتواند خودش را نجات بدهد و بمانم و به خدمت ادامه بدهم، تا این اندیشه که امکان بازگشتی نمانده و تنها مسیری که بالاترین از این به بعد خواهد رفت پائین و پائینتر است...

----------
دنباله این مطلب را اینجا بخوانید: کودتا در بالاترین. تکلیف مشخص شد.

۱۶ نظر:

  1. به نظر من هر قدر هم که بالاترین مذهب رو مورد پوشش و حمایت خودش قرار بده، تحریم کردنش کار مناسبی نیست. مخصوصاً شما که بیشتر مقالات تان مربوط به سیاست و جامعه میشود. هر قدم عقب نشینی ما، منجر به یک قدم پیشروی مذهبیون میشود. فکر میکنم همونطور که بقیهء دوستان، تحریم شون رو شکستند و به بالاترین بازگشتند، همگی باید یک صدا و متحد در برابر قوانین جدید بالاترین ایستاد. به همین دلیل، تحریم و خالی کردن جبهه، فقط باعث میشه که از تعداد افراد ما کم بشه و قدرت مذهبیون، بیشتر بشه.

    پاسخحذف
  2. بزرگترین بی قانونی و ظلمی که بالاترین می کند در حق لینکهای کاربران هویت طلب است و متاسفانه بعد از بی اعتنایی و حتی حمایت سایر کاربران از سرکوب کاربران هویت طلب اینک نوبت سرکوب خودشان رسیده.به هرحال ممنون از این لینکتان

    پاسخحذف
  3. سلام جناب رحیمی
    هم خوشحالم که میروید چون لیاقت بالاترین افراد شایسته مثل شما نیست و هم من متاسفم که در جایی خود شما به من گفتید که با رفتن ، اصل صورت مسئله پاک نمیشود و خود شما هم به همین نتیجه رسیده اید که رفتن بهترین کار است
    باور کنید الان هنوز روزگار خوب بالاترین است ، ببینید تا چند ماه آینده به اندازه یک فروم بسیار معمولی از لحاظ ارزش و اعتبار سقوط خواهد کرد
    مدتهاست که من هم به خاطر تبدیل شدن بالاترین به دو دسته مهم یعنی کسانی که از خود رژیم هستند و به تظاهر خود را سبز مینامند تا مثل همیشه هر چیز تاثیر گذار را لوث کنند و دسته دوم کسانی که بسیار هوشمندانه مدیریت را به روشی ماهرانه به رقاصی برای خود در آورده اند .
    الان که مدتهاست که در بالاترین نیستم وقتی لینکها ، کامنتها ، و رای ها را مبینیم خوشحالم که دیگر در مهد کودک بالاترین نیستم و افسوس میخورم که وقت خود را هدر دادم.
    دولت ایران بسیار هوشیار است و بسیار عالی هر چیز که نقطع مقابل رژیم است که به بازی میگیرد که اهمیت آن از بین برود.
    مبارکشان باشد.
    ندا ایرانی
    neda200609@gmail.com

    پاسخحذف
  4. بالاترین داره آزادی بیان رو به صورت خزنده محدود میکنه.باید با بالاترین برخورد کرد

    پاسخحذف
  5. یکی دیگر از نقطه ضعف های ما ادعای بی حد و حصر ماست که خود را نابغه و دیگران را کودن و نفهم فرض میکنیم.
    ندا خانم ایرانی، حتی در یک مهد کودک هم میشود مفید بود فقط به شرط اینکه اصولا وجود آدم فایده ایی برای دیگران داشته باشد.

    پاسخحذف
  6. جایی خواندم که ممکن است بالاترین قبلا خود را در مسیر برنامه های جمهوری ولایت فقیه برای احاطه بر فضای فکری در شبکه های اجتماعی به مبلغی فروخته باشد٬ و بسیار تکان دهنده بود
    آقای رحیمی در سایت مشابه٬ سبز لینک٬ اگر چه تعدادی از نفوذی ها ونیز نخاله ها (که بهرحال همه جا هستند) حضور دارند فضای بحث و تعامل را بسنجید. حضورتان در سبز لینک مایه خوشوقتیست

    پاسخحذف
  7. مهد کودک واقعن حقیقت دارد. من موسس صفحه فیس بوک بالاترین بودم با حدود ۶۰۰۰ عضو. بعد که یحیی نژاد فهمید گفت اینو بده به ما!!
    گفتم نمیشه.
    بعدش دعوتنامه منو بستن بعد هم کلن اکانت منو :)))))
    البته من مجازی داشتم ولی دیگه حالم به هم خورد و کلن سال تا سال کاری به بالاترین ندارم :)

    پاسخحذف
  8. متاسفانه مدتهاست که بالاترین تریبون مدیران آن شده نه نظرات کاربران و این نشان از احساس خود برتر بینی مسولان سایت است. من که مدت هاست بالاترین را کنار گذاشته ام.

    پاسخحذف
  9. چیه؟میخواستی به هر چی غیر فارس و هر دین و مسلکی که دلت خواست فحش بدی و عقده هات رو خالی کنی؟؟خدا ببین اینترنت دست کیا افتاده،یه مشه بی سر و پا و ابله که فکر میکنند آزادی به اینه که فقط حرفشان را با فحش بزنند.تو اگه سواد داشتی و منطق،از اینترنت درست استفاده میکردی نه اینکه فحش بدی و منتظر باشی کسی جوابت رو نده.

    پاسخحذف
  10. من مدتهاست بی سر و صدا رفتم. زمانی که بعضی لینکهام با وجودی زحمتی که برای ترجمه کشیده بودم را حذف کرد و به ایمیلهام جواب هم نداد رفتم. من کاربر گمنامی بودم و کار زیادی نمیتونستم انجام بدم. شاید شما بتونید.

    اما چیزی که هست، برید و در سایر سایتها فعالیت کنید. من بالاترین چیزی جز یک سایت اشتراک لینک هست؟ خوب دور هم جمع بشید و سایت جدیدی را پایه گذاری کنید.

    پاسخحذف
  11. من به هزاردستان رفتم. هنوز مراحل آزمايشی رو طی می‌کنه، اما همين نسخه آزمايشی ش یه سر و گردن از بالاترين و دنباله و سبزلينک سرتره.
    www.1000Dastaan.com

    پاسخحذف
  12. salam,man fonte farsi nadaram, in raveshe ro ham dar nezame eslamie iran didim. ta zamani ke zaeif hasti va ghodrat nadari, ba hame modara mikoni va neshan midahi demokrati, vaghti be ghodrat residi va jan gerefti, migi goore pedar mardom va demokrasi, balatarin ham hala ke jan gerefte va ghavi shode mige goore dedar karbar, hala khodam khatte ghermez taeein mikonam. Nasser

    پاسخحذف
  13. از دوستان بی دین یا آزاد اندیش تعجب میکنم. آیا حالا که شاید برای نخستین بار در تاریخ ایران خود را نشان دادند و گفتند که کم نیستند، باید با یک ضربه قهر کرد؟! جناب رحیمی، ما این همه دفتر حزبی (مسجد و هیئت و حسینه) نداریم، اوقاف نداریم، خمس نداریم، حق امام نداریم، الله ای نداریم که از ترس جهنم در دل مردمان، پارتی ما باشد، قیمه نمیدهیم، کارناوال عاشورا راه نیانداخته‌ایم تا اسباب سرگرمی و در نتیجه جلب مردم را فراهم کنیم، هیچ پیشاهنگ حزبی (آخوند) نداریم، پول نفت و مالیات کشور هم در دست ما نیست. حال آیا باید همین جای کوچکی که میتوانیم حرفی بزنیم را ترک کنیم؟ ایران از لحاظ آزادی اروپا نیست، توقع آنرا نداشته باشید، آرزوها هم یک شبه برآورده نمیشود باید ماند و از همین کانال محدود شده حرف خود را زد. بالاترین هم جلو نقد دین را نگرفته. بسیار پیوندها میتوان فرستاد که به تیغ توهین گرفتار نشود. میتوان با زرنگی بیشتری عمل کرد، بالاترین نمیتواند جلو آن را بگیرد.

    پاسخحذف
  14. دوستان گرامی، ضمن تشکر بسیار از کامنتهای مختلف شما، عذر میخواهم که امروز آنچنان گرفتارم که فرصت آن را ندارم که به کامنتهای عزیز شما پاسخ بدهم، اما میخواستم بگویم که تک تک آنها را میخواانم و با دقت هم میخوانم، و اگر کوچکترین فرصتی گیربیاورم استفاده خواهم کرد و لااقل برخی از کامنتهای شما گرامیان را پاسخ خواهم داد.

    با تشکر مجدد.

    پاسخحذف
  15. سلام . خوبی صادق جان . فقط می تونم بگم که نرو . بمون و مبارزه کن من تو بالاترین همیشه باهت یودم و هستم . من هم جهرمی هستم . اره همشهری . نرو . دوست دارم . در هر مبارزه ماندن و ناامید نشدن مهم است

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد