۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

نظر سنجی جدید «پیو»: اکثریت قاطع مسلمانان در مصر، اردن، پاکستان و نیجریه موافق اجرای سنگسار، شلاق، قطع دست و اعدامند


نتایج یک نظر سنجی جدید از سازمان معتبر «پیو - Pew» که در هفت کشور عمده اسلامی انجام گرفته است نشان میدهد که «اکثریت قاطع مسلمانان» در کشورهای مصر، پاکستان ، اردن و نیجریه با اجرای مستقیم قوانین قضائی شریعت اسلام از جمله سنگسار زناکاران، شلاق زدن و قطع دست سارقان، و یا اعدام کسانی که از اسلام برگردند موافق هستند.

به عنوان نمونه، در مورد حکم اعدام برای کسانی که از اسلام بازگردند، 84% مسلمانان مصر، 86% مسلمانان اردن، 76% مسلمانان پاکستان، یا در مورد حکم سنگسار در مورد کسانی که عمل زنا انجام بدهند 82% مسلمانان مصر، 82% مسلمانان پاکستان، و 70% مسلمانان اردن گفته اند که با اجرای چنین احکامی موافق هستند. تنها در کشورهای ترکیه و لبنان علاقه مندان به اجرای چنین احکامی در اکثریت نیستند.

طبق این نظر سنجی همچنین در میان مسلمانانی که معتقدند اسلام نقش عمده ای در مسائل سیاسی کشورشان بازی میکند، 95% در مصر، 95% در اندونزی، 88% در پاکستان، 88% در نیجریه، 72% در لبنان، 53% در اردن، و 45% در ترکیه، معتقدند ورود اسلام به سیاست در جامعه امر خوبی است.

از دیگر نکات جالب این نظرسنجی این است که مثلا در کشور پاکستان که اکثریت قاطع مسلمانان گفته اند به قطع دست و سنگسار و اعدام و شلاق علاقه مند هستند، 65% از همان افراد در همان نظر سنجی گفته اند که نگران خطرات ناشی از رشد «اسلام افراطی» میباشند.


۳ نظر:

  1. اسلام جز توحش و بربریت و تجاوز چیزی به بشریت نداد.ایرانیان باید اولین کشوری باشند که جود را از زیر یوغ این بربیت ازاد میکنند.

    پاسخحذف
  2. امیدوارم مثل همیشه که ایرانیان پیشتاز افکار نو مدرن و ترقیخواهانه در منطقه بودند به جز یک استثنا -انقلاب ۱۳۵۷- که بیش از همه هم خود همین مردم مکافات ان را ۳۰ سال است که دارند پس میدهند و برای جبران آن این بار هم مهر جنبش آزادیخواهی ،دموکراسی و حقوق بشر بر پیشانی ایرانیان ثبت گردد .
    در مورد مقاله بالا متاسفانه مردم ما امکان روشنگری مردم منطقه در خصوص ضرر هائی که پیاده کردن احکام عقب مانده اسلام و شریعت برای جامعه دارد را ندارند.
    فقط نمیدانم چرا حکومت های این کشور ها با امکانات وسیعی که دارند نمونه و تجربه ایران را برای مردم کشورشان روشن نمیکنند ،ظاهرن به دلیل اینکه اکثر رهبران و حکومتهای منطقه خود مستبد و دیکتاتور هستند .

    پاسخحذف
  3. سلام. ایکاش این نظرخواهی در ایران هم انجام می گرفت.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد