۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

بالاترین عزیز، سیستم ارتقای شما به ما ضرر میزند -جنبش سبز


بالاترین عزیز،


لیستی که پائین صفحه میبینید برگرفته از صفحه داغهای سایت است که دیشب جمع کردم و شامل نام لینک دهنده، قسمت مربوطه و تعداد ساعتی که لینک مجبور بوده صبر کند تا داغ شود است. ببینید این لینکهای خوب و مفید از کاربران شناخته شده چطور ساعتها و گاه روزها طول کشیده تا به صفحه اصلی برسند.

سیستم ارتقای لینکی که شما مدتی است ارائه کرده اید، از چند لحاظ دارد به ضرر جنبش سبز تمام میشود. از آنجا که موج جنبش تا کنون در حالت اوج و بسیار فعال و مولٌد بوده است این مشکل زیر جریان تند اتفاقات و گفتگوها پنهان مانده بود. اما اکنون که پس از سردرگمی های مربوط به اتفاقات روز ۲۲ بهمن جنبش در یک حالت توقف یا استراحت کوتاه برای جمع کردن انرژی خود و برای نگاه کردن به دورو بر خودش قرار دارد، این وضعیت ناشی از سیستم جدید شما بسیار چشمگیر و دلگیر شده است، بخصوص با توجه به افت شدید تعداد کاربران در سایت (که با توجه به tab خاص شمارش حاضران که سایتتان ارائه میکند، چندین روز است آن رقم از حدود ۲۵۰۰ بالا نرفته و اغلب در حدود ۱۰۰۰ پرسه میزند).

نیاز به رقم بسیار بالای رای مثبتی که لینکهای مفید (بخصوص اجتماعی و سیاسی) در سیستم اخیر برای رسیدن به صفحه اول دارند موجب شده است که اخبار و مقاله های تحلیلی با سرعت بسیار کم و غیر قابل قبولی موفق به رسیدن به صفحه اول شوند، که این کار تاثیر عملی منفی خود را بر روحیه و ذهنیت کاربران خواهد گذاشت (و گذاشته).

امروز، پس از تجربه ۲۲ بهمن، ما نیاز فراوان به تولید نشاط داریم و یادآوری به آنهائی که از آن واقعه احساس یاس میکنند که ۲۲ بهمن به هیچوجه نشانی از شکست در خود نداشت بلکه تنها یک سکسکه بود به قول معروف، و راه و آینده ما روشن تر از آن است که بخواهد با این اتفاق تغییری در اطمینان ما به پیروزی صورت گیرد. اما سرعت کم داغ شدن لینکها این امکان را از ما سلب میکند و بالاترین را از جریان سریع طبیعی معمولش انداخته است، و این وقفه در جریان و کم شدن سرعت چرخه اطلاعاتی خود عاملی است که نشاط را نابود میکند.

در هر حال این نظر من است، و پیشنهادم این است که مدیریت سایت به شکل انعطاف پذیر و با توجه به هر موقعیت عمل کند. در حال حاضر به دلایل فوق (احساس دلسردی در برخی، احساس نیاز به تزریق شوق و نشاط و امید، و کم شدن تعداد کاربران) شاید لازم باشد تعداد آرای لازمه را کم کنید.

با تشکر از زحمات بی وقفه شما در گرداندن سایت بسیار بسیار مهم، عزیز و تاریخی بالاترین.


  1. Javanesabzzz علم و تکنولوژی - ۸ ساعت قبل

  2. Germany جامعه - ۱۰ ساعت قبل

  3. jamefzz سرگرمی ۱۳ ساعت قبل

  4. Wizard سیاست - ۱۶ ساعت قبل

  5. yozpalangh سیاست - ۹ ساعت قبل

  6. balva سیاست - ۱ روز قبل

  7. jaxi سیاست - ۱ روز قبل

  8. Germany جامعه - ۱ روز قبل

  9. Germany سیاست - ۱ روز قبل

  10. __ali__ سیاست - ۲۱ ساعت قبل

  11. shakila جامعه - ۹ ساعت قبل

  12. bahooneh فرهنگ و هنر - ۱۲ ساعت قبل

  13. Germany جامعه - ۱ روز قبل

  14. radin اقتصاد - ۲۲ ساعت قبل

  15. dosti اقتصاد - ۱ روز قبل

  16. raz123raz اقتصاد - ۱ روز قبل

  17. pedroiran سرگرمی - ۱ روز قبل

  18. boof سرگرمی - ۱۳ ساعت قبل

  19. Borzo فرهنگ و هنر - ۹ ساعت قبل

  20. sight علم و تکنولوژی - ۹ ساعت قبل

  21. Sajad1061 ورزش - ۱ روز قبل

  22. elcidreza جامعه - ۱ روز قبل

  23. neda_irani جامعه - ۹ ساعت قبل

  24. khabar_chin سیاست - ۱۴ ساعت قبل

  25. behzad333 فرهنگ و هنر - ۱۹ ساعت قبل



۲ نظر:

  1. سلام دوست عزیز
    در مورد بالاترین یک نکته هست که قبلا من در موردش نوشتم ولی به علت کمی اطلاعات در مورد اهمیت موضوع کمتر به آن توجه شده.
    ببینید، شما دايم کاربرانی می بینید که مشغول نصیحت بالاترین به شکل تاحدودی التماس گونه هستند. کاربرانی که در موضع قدرت نیستند. شاید تصور کنیم بالاترین محلی دمکراتیک است، بله هست اما خود سیستم اینطور نیست. بالاترین در مالکیت گروه خاصی است و تصمیمات را مالکین بالاترین می گیرند و هزاران کاربر بالاترین هرگز عضو هیٍٍت مدیره نیستند و به صورت تضمین شده و مستقیم در تصمیم گیری ها نقش ندارند. مثلا به ویکی پدیا نگاه کنید. این سایت بر اساس مجوزهای کاملا آزاد فعالیت می کند، بنیاد با اساسنامه مشخص و طبق قوانین، کاملا آزاد دارد و کاربران به در انتخابات به عنوان اعضای هیيت مدیره انتخاب می شوند، اما بالاترین اینطور نیست. ما نیاز به بنیاد آزاد بالاترین داریم که تحت مجوزهای آزاد، چه از حیث فعالیت چه از حیث نرم افزار باشد. تبلیغ نکند و بجای آن از کاربران تامین شود آنهم به شکل کاملا شفاف.

    مطلبی که نوشتم در این آدرس موجود است:
    http://3ndlessroad.wordpress.com/2009/07/31/%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86/

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز، MSK، از نظر شما ممنونم .
    اما نکته ای که در پیشنهاد مطرح‌ شده شما متوجه نمیشوم این است که چگونه میخواهید بالاترین را، که همانطور که فرموده اید یک وبسایت با مالک شخصی است، از دست صاحب یا صاحبانش خارج کنید و تبدیل به یک بنیاد غیر انتفاعی عمومی کنید؟ من اگر جای مهدی بودم طبیعتا دلیلی نداشتم که بخواهم با این تصمیم شما همکاری کنم. آیا توضیحی یا راهکار خاصی در این زمینه دارید؟

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد