۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

آتش زدن عکس خمینی: اهمیت تشخیص استراتژی از واقعیت!


بسیار خوب، تصمیم بر آن شد که حکایت آتش زدن عکس خمینی توطئه بود و ساختگی بود و در جهت ساختن یک پرونده از بهانه های ریز و درشت برای برخورد درشتتر، و حتی دستگیری احتمالی سران جنبش سبز. گیرم جنبش سبز، هم بدنه و هم سرانش، تصمیم گرفتند که در جهت خنثی کردن این توطئه احتمالی همه با هم اعلام برائت کنند از پاره کردن عکس خمینی، و همه باهم شعار بدهند کی بود کی بود من نبودم. و گیرم ما هم با این طنز های تلخ ساختیم تا موضوع دستگیر کردن جناب موسوی برطرف شود . . .

اما یک چیز را مهم است که در هر حال فراموش نکنیم این وسط: نمادی به نام «آیت الله خمینی» یک بت بزرگ است، و بدون شکستن بت ها هیچ ملتی به آزادی و آزاد اندیشی نخواهد رسید. به عبارت دیگر، مهم است که این موضوع «استراتژی» که فرموده اند را با واقعیت امور خلط نکنیم و متوجه باشیم و مدام هم به خاطر خودمان و دیگران بیاوریم که اگر میگوئیم خیر، عکس خمینی را ما پاره نکردیم و ما آتش نزدیم، این برای آن است که بهانه ای به دست مذابان تفنگ به دست برای فوران احساسات رقیقشان ندهیم، نه اینکه پاره کردن عکس خمینی کاری است خارج از خطوط قرمز ما.

و البته این «ما» هم که میگویم طبعا متوجهم که برخی از مردمی که علاقه مند و همراه با جنبش آزادی خواهی در ایران هستند قلبا به خمینی علاقه دارند و پاره کردن عکس وی البته خارج از خطوط قرمزشان است، اما در هر صورت ما هائی که برایمان خمینی چهره ای مطبوع و دوست داشتنی نیست هم بسیار بیشماریم و به احتمال زیاد اکثریت بدنه جنبش سبز را تشکیل میدهیم، و این همان «ما» بود که نوشتم...

پی نوشت: در جامعه ای که ما (من و افراد همفکر من) به دنبال آن هستیم کسی عکس کسی را پاره نمیکند -مگر اینکه حسابی از دستش دلخور باشد. اما اگر کسی عکس کس دیگری را پاره کرد، دنیا به آخر نمیرسد و قوانین آن جامعه آنقدر بنیاد گرایانه، بچه گانه و تقدس محور نیستند که کسی را به دلیل پاره کردن عکس کسی مجرم بشناسند.


۱۳ نظر:

  1. تو دیگه خفه شو عوضی

    پاسخحذف
  2. آتش زدن عکس کسی کهالان زنده هم نیست کار دانشجویانی نیست که می گویند ما همه با هم هستیم.
    آگاهان روی نقطه های اتفاق مانور می دهند ما هرچه هستیم در جنبش با همیم و غریب های هوچی گر را اجازه نمی دهیم تا مقاصد کثیفشان را ازمجرای تفاوت آراء ما پیش ببرند .
    چنین کاری جایزه به کودتا چیان است.آیا درسته به قاتلین جوانان دسته گل بی گناه و پاکمان جایزه بدهیم؟ بعید می دونم کسی بخواهد پس سبزها باید دقت بیشتری بکنند و هوشیارتر باشند

    پاسخحذف
  3. dostan ek jor raftar mekonan
    engar komni gandi
    bod

    پاسخحذف
  4. هزینه کردن از خمینی هیج نفعی برای جنبش ما ندارد . محاکمه او بدست تاریخ و در فضایی جدای فضای کنونی میسر است . به هر حال خیلی از مشکلات امروز از نوع ن÷اه ایشان بوجودآمد.اما زیر سئوال بردن او در شرایط کنونی همان چیزی است که نظام میخواهد . هدفی که با هوشیاری جنبش سبز به بی راهه خواهدرفت . هوشیاری و بهانه ندادن به کو ودا چیان عین عقلانیت بوده و به هیچ وجه ترس و یا انحراف از جنبش به حساب نمیاید .

    پاسخحذف
  5. با شما موافقم. برای پیروزی در راه دموکراسی خردگرای و عدم خشونت نیاز است. برای عدم خشونت، فراگیری هر چه بیشتر، و برای فراگیری حرکت گام به گام؛ "خواست حداقلی، مقاومت حداکثری". البته همه ی این ها با حفظ مواضع است. نباید دچار خودسانسوری یا هم رنگی با جماعت شویم. در بحث های نظری خویش باید بت ها را بشکنیم ولی تا زمان مناسب اتحاد عمل بر خواسته های مشترک را حفظ نماییم. باید موقعیت شناس و وفادار به یکدیگر (طیف های مختلف جنبش) در هدف مرحله ای مشترکمان باشیم. و در پایان، پس از پیروزی در این مرحله، باید برای اهداف دیگرمان همچنان فعال و در صحنه باقی بمانیم؛ به قول میر حسین این یک "راه" است که از مقاصد متعددی خواهد گذشت. چنین باد.

    پاسخحذف
  6. http://gerdabbalatarin.wordpress.com
    فوری / مهم / فوری / مهم
    شناسایی و دستگیری 46 عضو و کاربر مطرح سایت بالاترین در ایران و خارج از کشور
    عکس امیر رضا کاربر فعال بالاترین نیز هست .
    لطفا برای جلوگیری از دستگیری دیگر کاربران بالاترین لینک این سایت را که مربوط به گردابیها هست را جهت اطلاع رسانی قرار دهید

    پاسخحذف
  7. http://gerdabbalatarin.wordpress.com
    فوری / مهم / فوری / مهم
    شناسایی و دستگیری 46 عضو و کاربر مطرح سایت بالاترین در ایران و خارج از کشور
    عکس امیر رضا کاربر فعال بالاترین نیز هست .
    لطفا برای جلوگیری از دستگیری دیگر کاربران بالاترین لینک این سایت را که مربوط به گردابیها هست را جهت اطلاع رسانی قرار دهید

    پاسخحذف
  8. خدمت ها و خیانت های شخصیت های تاریخی مانند آیت الله خمینی یک بحث است و راه انداختن این خیمه شب بازی مضحک یک بحث دیگر. حوزه علمیه ای که در برابر ریختن خون هموطنانش سکوت می کند و این گونه یه خیابان می آید به قشر رو به زوال روحانیت تیشه می زند. راستی تاریخی که صفحات اش از خون نداها و سهراب ها رنگین شده چه قضاوتی بر حال این مزدوران خواهد کرد؟

    پاسخحذف
  9. حالا نمیشه شکستن این بت مرده رو بذاریم برای وقتی که تکلیف این بت زنده رو که پدرمون رو درآورده، در آمد کشور رو در بست در اختیار گرفته، در عصر اینترنت خرافات دینی گسترش میده، مدارس را به حوزه تبدیل می کنه، و مملکت رو داده دست سپاه، مشخص کردیم؟ به خدا مسئله جدیه. همه تبلیغات دست اوناست. دارند با پولی که دستشونه حکومت می کنند. موسوی و کروبی و خاتمی هم فقط از حرفهای خوب امام استفاده می کنند تا دروغ های حکومت و ولی فقیه رو آشکار کنند. در زمان خاتمی بود که نقد خیلی چیز ها آزاد شد و ملت گام هایی به جلو برداشت. فکر می کنید با این وضعیت خفقان امروز آینده مون چه خواهد بود؟ از ایران دلمون رو خوش کریدم به تهران و بالای شهر بعضی شهر های بزرگ. به خدا قسمت بزرگی از مردم از هیچی خبر ندارند یا چنان مشغول زندگی اند که براشون مهم نیست. تو این وسط چسبیدیم به امام. امام خوب یا بد در دهه ای بود که اکثر مخالفینش هم مثل خودش بودند. مگر کیامنوری دادگاههای انقلاب رو افتخار بزرگ انقلاب نمی دونست؟ مگر رجوی به امام نمی گفت پدر؟ مگر فدائیان نمی خواستن با زور اسلحه هم شده انقلاب کارگری راه بندازن؟ امام مال اون دوره بود. گذشت. الان با بدتر شدن وضعیت اقتصادی و با قبضه مملکت توسط سپاه مردم عملا میشن مزدور سپاه. مسئله مهم اینه نه امام. ان شاء الله در فضایی دموکراتیک تر هم امام و هم جریانات مخالفش رو منصفانه برای ثبت در تاریخ نقد می کنیم. الان شمشیر بالای سرمونه.

    پاسخحذف
  10. چرا ما عادت داریم نمری خوب را فقط به خودمان بدهیم و گناهان را به گردن دیگری بیندازیم من به خمینی در آن زمان نمری قبولی میدهم همچنین به آقای منتظری وبهشتی ، كه تحجر وعقب افتادگی را در مییان اکثریت آخوندها میدیدند و در یک پیمان ننوشته سلطنت را به گردن انها (كه بعد مطلقش کردند ) انداختن.تا ما با این همه تحمل بدبختیا بعد ۳۰ سال تازه به تشخیص زمان آقایان برسیم ،خدایش ما اکثر ملت تا سال ۵۷ عکسشون تو ماه میدیدیم و فکر میکردیم امام زادند ، باید شکرگزار امسال خمینیم باشیم كه پرده مفاسد آخوندارو با دادن قدرت برداشتن اگر نه تا الان فکر کنم میگفتیم خدا هر روز میره دستبوس آقایون !

    پاسخحذف
  11. ناسا رفت رید به عکس خمینی در ماه هیچکس اعتراض نکرد، حالا یک تکه کاغذ این همه قیل‌و‌قال لازم داره؟

    پاسخحذف
  12. سلام، این پیراهن عثمان سازی است، و دنبال آن رفتن یعنی به دام نقشه های حاکمیت افتادن.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد