۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

آتش زدن عکس خمینی در خیابانهای تهران، یا تست تورنسل جنبش سبز


به نظر میرسد خبر و فیلمی که چند روز پیش در مورد آتش زدن عکس آیت الله خمینی در خیابانهای تهران توسط مردم معترض به سیاستهای داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، به سرعت تبدیل به یک تست واقعی برای روشن کردن طبیعت ذهنی و نمودار ساختن خطوط قرمز جنبش سبز اصلاح طلبان در ایران شده باشد.

اصلاح طلبان سبز پوش درست از لحظات اول پخش این خبر با هیجان و سرعت هرچه بیشتر به مخالفت با آن و انکار واقعیت بودن چنین فیلمی پرداخته اند، و با استفاده از منطق سنتی ایرانی، یعنی پارانویا، این اقدام را در راستای جنگ روانی جمهوری اسلامی احمدی نژادی در برابر جنبش سبز تعبیر کرده اند (مثلا اینجا را ببینید، یا اینجا را، یا اینجا را).

سئوالات بیشماری میتوان در باره این عکس العمل هیجان زده و شتاب زده و نیز مدل برخورد جنبشیان سبز مطرح کرد، و امیدوارم در آینده با جزئیات بیشتری به این داستان جالب بپردازم. اما امروز فقط امیدم این است که سئوالاتی برانگیزم نسبت به اینکه جنبش سبز واقعا با این جهتی که پیش گرفته است به چه سو میرود به جز تبدیل شدن بی یک نسخه به روز شده از جمهوری اسلامی، یا به عبارت دیگر، «جمهوری اسلامی ورژن 1.2» ؟

آیت الله صانعی مثلا، که تبدیل شده است به یکی از «بزرگان» محبوب جنبش سبز (همان آیت الله صانعی که به خاطر تاکید من بر انتشار چند تا از گفته های قدیمیش دوستان سبز موفق شدند حسابم در بالاترین را برای یک هفته ببندند!)، گفته است، «انسان‌های ظالم عکس امام را آتش می‌زنند بعد می‌گویند کار دانشجویان بوده است». شیخ مهدی کروبی، از پرخروش ترین سرکردگان جنبشیان سبزپوش، در نامه ای به ضرغامی، مدیر صدا و سیما، مینویسد:
آيا نمايش اينگونه‌اي اعتراضات مردمي به نوعي تطهير منافقين سال‌هاي ۶۰ نخواهد شد؟ شماهيچگاه فراموش نكنيد اكثريت قاطع كساني كه اكنون نسبت به روند برگزاري انتخابات معترض هستند و خواستار ابطال ان مي باشند همان كساني هستند كه سالها براي استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران مبارزه كرده و در كنار ديگر نيروهاي انقلابي در راستاي پيشبرداهداف بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران حركت كرده اند . شما در حالي به مقايسه معترضان به روند فعلي با بني صدر و منافقين مي پردازيد كه اين افراد خوداز مخالفان بني صدر و منافقين بوده اند . امروز كساني كه نسبت به روند فعلي معترضند ، معتقد و پايبند به نظام جمهوري اسلامي هستند درحالي كه بني صدر و منافقين از محالفان نظام و به دنبال براندازي ان بودند . معترضان امروز همان كساني هستند كه پدران و يا فرزندانشان در مبارزه با منافقين و رژيم بعثي عراق به درجه شهادت و جانبازي نائل شده اند. بنابراين جاي بسي تاسف است كه رسانه ملي به چنين مقايسه اي مي پردازد و وفاداران به نظام جمهوري اسلامي را به عنوان مخالفان ان معرفي مي كند.
و البته هنوز از خود جناب میر حسین موسوی خبری نشده است، اما به هر حال خوب میتوان حدس زد چه نظری دارند، چرا که حتی وقتهائی که کروبی هم از «امام» صحبتی نمیکرد آقای موسوی در هر سخنرانی حتما چند باری صحبت از «امام» و سرسپردگی خودشان به ایشان میکردند.

آنچه واضح است اینکه خمینی هنوز در ذهن بسیاری از پیروان جنبش سبز یک رهبر محبوب و شایسته احترام محسوب میگردد، و توهین به او و یا قصد پائین آوردن او از مکان نمادینش (مثلا از طریق آتش زدن یا پاره کردن عکس وی) از تابوهای اساسی است و فرای خطوط قرمز جنبش سبز واقع میگردد.

اما آنچه شاید جالبتر باشد، جنبه های اسطوره سازی است که شدیدا و با سختی هرچه بیشتر در کارند تا واقعیت سخت را با گرد کردن برخی از گوشه هایش در چارچوب داستانی دلخواه رهبران جنبش سبز جا دهند. یکی از مکانیزم های مهم این پروسهٔ اسطوره سازی مثلا، ایجاد یک شکاف و تفاوت خیالی بوده است بین خمینی و خامنه ای، و یا بین افکار و افراد «صدر انقلاب» با افراد و افکاری که در حال حاضر مسئول جمهوری اسلامی میباشند. به این گفتمان بسیار رایج در میان اصلاح طلبان و جنبشیان سبز بیاندیشید مثلا، که چطور آن سالهای اول بسیجی های خوب، سپاه پاسداران خوب، روسای جمهور و وزرای خوب در کنار رهبر خوب خودشان جمع شده بودند، در حالی که اینروزها نه این امام به همان خوبی و مهربانی است (گرچه خامنه ای صدها بار بیشتراز خمینی لباسهای صورتی پوشیده و گل دست گرفته و لبخند زده و شعرهایش هم بعضا بسیار رومانتیک تر از خمینی هستند)، نه بسیجیها دیگر مردمی هستند (شعار معروف جنبش سبز: بسیجی واقعی، همت بود و باکری)، نه پاسدارها به فکر دفاع از ملتند (یکی از تم های اصلی صحبت های جناب سازگارا، از پایه گذاران سپاه پاسداران، و فعلا از رهبران فکری جنبش سبز)، و نه روسا و وزرا محبتی به مردم دارند...

اینکه رهبران فعلی و نیز بسیاری در بدنه اصلی جنبش سبز چنین تفاوت های عمیق و اساسی بین گفته ها، افکار و یا عملکرد خمینی و با افکار و رفتار خامنه ای میابند، یک خیالپردازی بسیار جالب است که برای کسانی مثل من که کار و تحقیق و تخصصشان در همین جنبه های روانشناسانه سیاسی و اجتماعی باشد این رفتار میتواند تا سالها موضوع درس در کلاس شود. یک نکته جالبتر در این مورد هم البته تطابقی است که این روند با روند تاریخی قدیمی تری در هویت شیعه دارد، یعنی این اسطوره هویتی آنها که حکومت اسلام که در دوره خود محمد بسیار گل و بلبل بود، پس از وفات محمد به راهی غیر از خواسته محمد رفت و آدمهای بد حکومت را به دست گرفتند، در حالی که یک گروهی مظلوم و خوب و بی پناه، تحت هدایت و ارشاد علی و حسین و دیگر امامان تنها گروهی بودند که در واقع در «خط محمد» (مقایسه شود با خط امام) ماندند...

اما به هر حال این موضوعات جالب را هم اجازه بدهید به متنی و بحثی دیگر بسپاریم و برگردیم به بحث حاضر، یعنی موضوع آتش زدن عکس خمینی، و اصرار بر انکار آن توسط جنبشیان سبز، و اجازه بدهید این روده درازیم را با مطرح‌ کردن یکی دو نکته بسیار ساده به آخر برسانم:

  1. آیت الله خمینی هنوز زنده است و با قدرت تمام هم زنده است، چرا که عکسهایش بر سر تمام مجالس، سخنرانی ها و دیدارهای رسمی کشور حاضرند، و سخنانش در تمام شئون کشور به جدیت و رسمیت مورد استناد قرار میگیرند.

  2. خامنه ای ممکن است بت بزرگی باشد، اما خمینی بت بزرگتری است. اگر جنبشیان سبز معتقدند رهائی مردم از جور جهل سی ساله گذشته متکی به شکستن بت ها میباشد، باید برای قبول این نکته ساده و واضح خودشان را حاضر کنند که تا روزی که آن بت بزرگتر شکسته نشود ایران زیر پرچم جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خواهد بود.

  3. حیف است که پس از اینهمه خون دادن و تلاش و زجر کشیدن خودمان و امیدمان را به این هدف محدود کنیم که از جمهوری اسلامی بگذریم و برسیم به «جمهوری اسلامی ورژن 1.2» ما مرغ خانگی نیستیم، بالهایمان را باز کنیم و پرواز را به خاطر بیاوریم...


۲۷ نظر:

  1. oon ke morde va tamoom shode hala age aksi azash hast faghat ye aks tooy ye ghabe va be khater ehsas besyari az mardom behtare ke oon ghab va aks rooy divar bemoone valli bayad khameneyi ro shekoond va gozasht kenar chon pish hamoon mardom kooche bazar ham dige mahboobiati nadare

    پاسخحذف
  2. چه اصلاح طلبان به این قضیه اعتقاد داشته باشند چه نداشته باشند نمی توانند که اعتقاد نداشتنشون رو با توجه به شرایط ابراز کنند. به نظرم من مرحله به مرحله جلو رفتن بهتر از یک جنگ تمام عیار از ابذتدای کاره.

    پاسخحذف
  3. این پروژه برای گرفتن مجوز کشتار دانشجویان راه اندازی شده و باید هر چه سریعتر توسط پیشنهادی که در بالاترین داده شده ( گرفتن مجوز برای راهپیمایی سبزها و محکوم کردن این حرکت و پخش آن از صدا وسیما ) از این توطعه جلوگیری بشه در غیر این صورت باید منتظر اعدام عزیزانمان باشیم . این بهترین استراژی در این موقعیت است

    پاسخحذف
  4. tahliletet fogholade bud doctor ,vali rahkare monaseb dadan vase jame'ye ajib va gharibe iran besyar pichidas

    پاسخحذف
  5. خدمت دوستانی که معتقد هستند حتی اگر حرفهای من درست باشد راهکارهای سیاسی و عملی در ایران لازمه شان همین است که سران جنبش سبز دارند انجام میدهند، یعنی برائت جستن از آنها که عکس خمینی را اهانت کرده اند: شاید حق با شما باشد و از لحاظ عملی در این لحظه تاریخی بهتر باشد که برای پراکنده نشدن نیروها از این سیاست استفاده شود، اما حتی در آن صورت هم کسانی مثل من و امثال من بایستی سیاست را به اهلش بگذارند و واقعیت را بگویند، چرا که اگر همه مان بخواهیم با تعقیب کردن این منطق که بله این بهترین استراتژی است ساکت بمانیم و اجازه بدهیم تا جنبش سبز به نام طرفداران خمینی و رهروان خط امام ثبت شود، در نهایت ممکن است روزی را ببینیم که خودمان در تلهٔ همین استراتژی گیر کرده ایم و راه بیرون رفتن نداریم، درست همانطور که یک نسل قبل بسیاری از دگر اندیشان که به حکم «استراتژی» دهانهای خود را از گفتن و نقد و تعقیب واقعیتهای ذهنیت امثال خمینی و اطرافیانش بسته بودند، بسیار سریع پس از موفق شدن خمینی گراها به ثبت کردن انقلاب به نام خودشان متوجه شدند که کار از کار گذشته و ایران به عقد حزب الله در آمده است. و آنوقت دیگر خیلی دیر بود. همان عقد «استراتژیک» بود که الان مجبوریم اینقدر خون بدهیم برای باطل کردنش. پس عرض میشود که امثال من باید این حرفها را بزنند و مرتب هم تکرار کنند تا لااقل پنجره هائی برای خروج از چنان بن بستی داشته باشیم و دوباره اسیر همان کابوس سالهای اول پس از انقلاب ۵۷ نشویم.

    پاسخحذف
  6. من وقتي صحبت درباره پاره شدن عکس خميني ميشنوم
    اون هاي که ميگن کار کودتا چي هست
    فکر ميکنم اينها خاين به نسل جوان هستن
    نميخوان بگن چي بر سر دروه خوش امام بر ملت گذشت
    اما من امثال من دروه خوش امام ديديم

    ميدونيم خميني پايه گذار اين حکومت جهنمي هس

    پاسخحذف
  7. آهاي جوانها كاري را نكنيد كه جوانان قديم به اشتباه رفته اند تاريخ صد سالة ما ميگه كه هميشه رونشنفكرهاي عجول جنبش مردم را به بيراهه كشانده اند آيا همة تقصيرات دهة 60 بعهدة جمهوري اسلامي است؟ آيا آنها كه در روزنامه هاشان تصرف حاكميت را در عرض مدتي كوتاه نويد ميدادند ودست بكشتار نانوا وبقال به جرم مذهبي بودن مي زدند در اين كار دخيل نبودند.چرا مردم آن روزها به خيابان نريختند؟ دليلش اين بود كه همة ناحقي را در اينطرف نمي ديدند.
    در خانواده هايتان چند نفر هستندكه به هر صورت تعلق خاطري به رسومات مان كه با باور هاي مذهبي عجين شده نداشته باشند هيچ از خودتان پرسيده ايد كه چزا مردم يكباره بيرون نمي ريزند .من مي گويم چون باز هم روشنفكران عجول با طرح شعارهايي چون محو اسلام مردم را درهمراهي با خود دچار ترديد كرده اند.من مي گويم مردم مي تواننددر لواي هرحكومتي وبه هرنام كه در آن دموكراسي واقعي باشد زندگي كرده و ميوة آنرا بچينند مهم محتواست نه شكل.

    پاسخحذف
  8. چه این به اصطلاح گروه اصلاح طلب به خمینی آدمخوار اعتقاد داشته باشد و چه نداشته باشد، مردم و جوانان راه خود که همان نابودی تام و تمام این حکومت فاشسیتی و جنایتکار است و به زیر کشیدن عکس منحوس خمینی که دشمنی و کینه حیوانی با ایران و مردم ایران را داشت را ادامه می دهند و به امید خدا بزودی این حکومت و همه مزدوران خائنش را به زباله دان تاریخ می فرستند.

    پاسخحذف
  9. 1- باید بپذیری که هنوز عده زیادی از مردم از خمینی تصویری زیبا در نظر دارند و به همین دلیل هم صدا و سیما برای تحریکشون از آتش زدن عکس خمینی استفاده میکنه و نه عکس خامنه ای. اگر پایبند به دموکراسی هستی باید به این عده هم حق حیات بدی تا آرام آرام حقایق برایشان روشن شود
    2- هدف جنبش سبز حذف بت نیست که تو حرف از بت کوچک و بزرگ میزنی. که اگر بتی را حذف کردی امکان بوجود آمدن بتهای دیگر وجود دارد، باید خوی بت پرستی را حذف کرد. چیزی که میتوانی رد آن را در خواستهای امروز مردم و موسوی بیابی. کشتن و محکوم کردن خامنه ای و یا خمینی دردی را درمان نمیکند.

    تغییر ناگهانی رژیم چه با کودتای ارتش و چه با حرکات انقلابی ثمری ندارد جز منتج شدن به دیکتاتوری دیگر. مانند آنچه در کوبا، روسیه و همین ایران خودمان رخ داد.

    پاسخحذف
  10. تکرار یک اشتباه در فاصله 30 سال از یک ملت حقیقتا شرم آور است. کاشتن خشم و نفرت محصولی جز خشم و نفرت ندارد. لطفا به دنبال انقلاب و انتقام از فرد نباشید.
    sh_saffaari@yahoo.com

    پاسخحذف
  11. با این کارایی که شما می کنید و مردم
    را روز به روز از دین و عطوفت دور
    می کنید بعید نیست که کار مردم باشه..
    ولی خداییش خوب پروژه ای برای تخریب
    موسوی راه انداختید حیف که تعداد
    احمقای مملکت روز به روز داره کمتر
    میشه و کسی دیگه این دروغ ها رو باور نمیکنه...بای بای

    پاسخحذف
  12. بحث اصلا تایید یا تبری از خمینی نیست، بحث نشان دادن این مساله است که دانشجویان این کار رو نکردند،و به نظر من همونطور که نوشتید این یک جنگ روانیه که جنبش رو به دو دسته تقسیم کنند و یه قسمت مستقیما ریشه جمهوری اسلامی رو هدف بگیره و بخش دیگه در حد خواسته های اصلاحطلبی بمونه، اینطوری به سادگی هر دو گروه رو سرکوب میکنند، باید متحد موند و عاقلانه عمل کرد
    در هر حال من با وجوداینکه سینه چاک آقای خمینی نیستم اما فکر میکنم شرکت در این راهپیمایی سودمنده

    پاسخحذف
  13. سلام، حاکمیت فکر می کرد با این کار، دیگران را علیه جنبش مردمی تحریک می کند. اما دیدید که چنین نشد. برای مردم عادی فرقی بین خمینی و خامنه ای نیست. اگر اولی نمی بود، دومی هم نبود. دومی نتیجه ی اولی است.
    فقط کسانی به این کار اعتراض کردند که :

    1- هنوز از بابت بت بزرگ نان می خورند.
    2- هنوز از بابت بت بزرگ می خواهند به قدرت برسند.
    3- هنوز فکر می کنند اگر بت بزرگ بشکند، نان احتمالی فردایشان آجر می شود.

    بت شکنی خوب است توسط هر کس، و خوشبختانه این بار از طرف رژیم.

    پاسخحذف
  14. من خودم خيلي ها رو ميشناسم که هنوز به خميني اعتقاد دارن ولي در تمام تظاهرات شرکت کردن. درسته که دفاع از خميني براي درصد بالايي از اعضاي جنبش موضوع خوشايندي نيست ولي در تمام جنگها براي غلبه بر دشمن اصلي و قويتر ميشه با دشمن فرعي حتي به ظاهر متحد شد. بخصوص در شرايطي که نوه خميني همسر محمدرضا خاتميه و سيد حسن خميني حامي اصلاحطلب ها. اجازه بديم شايد اشتباه پدربزرگشون رو جبران کنن.
    ضمنا چيزي که ميخوام بگم شايد اعتراض خيلي ها رو در پي داشته باشه ولي جوگير نشيم ما اونقدرها هم بي شمار نيستيم که بخوايم از الان دست به تصفيه داخلي بزنيم!

    پاسخحذف
  15. سلام اقای رحیمی
    من هم نگران این موضوع هستم که به هر حال باید یه آنتی‌تز هم برای تز تقریبا همه گیر فعلی که باید به حکم استراتژی فعلا زیر بار نام جمهوری اسلامی و حتا خمینی رفت باشه. و همونطوری که شما گفتید این علل اصول باید وظیفهٔ روشنفکرا باشه. اما صادقانه فکر می‌کنم که حتا اگه خواستهٔ جنبش در کوتاه مدت، حتا در ۳-۴ سال، کاهش داده بشه به کنار رفتن احمدی‌نژاد و کوتاه کردن دست نظامی‌ها از کشور در عین موندن خامنه ای‌، باز هم این بهتره از حرکت انقلابی‌ که منجر به از بین رفتن قدرت مرکزی ولو برای یه مدت کوتاه بشه. از بین رفتن قدرت مرکزی به نظر من باعث این می‌شه که اونهایی قدرت رو به دست بگیرن که شاید کمترین سهم رو در اهداف ازادیخهانه و بشردوستانه جنبش داران و داشتن.

    یه نکتهٔ دیگه اینه که، من فکر می‌کنم چیزی که ما باید تبلیغ کنیم، رویکرد در زمانی‌ به جای رویکرد تاریخی به به اصطلاح سران جنبش. من فکر می‌کنم، هر چقدر هم که کسی‌ موسوی رو قبول نداشته باشه، نمیتونه منکر روند تکاملی بیانیه هاش از اول تا الان و دید عمیقش به ماجرا بشه. غیر از بحث حدیث و قرآن و خمینی که به مذاق من و شما خوش نمیاد، بقیه مطلبش عالیه. و آزادی اندیشه حکم می‌کنه که به روش اون برای برهان آوردن بر اساس اعتقاداتش احترام بگذاریم. با اینکه من اصلا مذهبی‌ نیستم، فکر می‌کنم که جامعهٔ ما هنوز هم به شدت اسلامی هست، گرفتن این اعتقاد با زور به نظر من خیلی‌ بحران ساز خواهد بود. به نظر شما مردم ایران موسوی رو بهتر هضم می‌کنن یا یک روشنفکر رادیکال غیر مذهبی‌ رو؟ چاره ای‌ به جز دموکراسی، به معنی‌ در نظر گرفتن همه، داریم؟


    در انتها، من خیلی‌ خوشحال میشم اگه بتونیم اون بحث اول در مورد اینکه چه زمانی‌ و چگونه باید تفاوتها رو مطرح کرد رو ادامه بدیم.

    پاسخحذف
  16. سلام

    شما دارید آب به آسیاب دشمن می ریزید. چرا با صحبت کردن در مورد فردی که 21 سال است از دنیا رفته است، بین ما تفرقه می اندازید.
    بنده هم می دانم که بعضی صحبتهای حضرت امام (سلام الله علیه) در سال 57 آنهایی نبود که درسال 1360 و بعد از آن گفته شد. اما جامعه آن روز را هم در نظر بیاورید لطفا. بسیاری از آن سخنان را جامعه در دهه 60 طالب بودند.
    در ضمن منش حضرت امام (سلام الله علیه) در جهات بسیاری با خلفش تفاوت دارد.

    چرا با دین می خواهید دشمنی کنید تا کینه دین داران (ناآگاهانشان) را افزون کنید؟
    لینک زیر را ببینید لطفا:
    http://siasat-rooz.mihanblog.com/post/67

    برادر اندکی دقت کنید. مشکل از دین نیست. "کیش شخصیت در هر لباسی ممکن است رخ دهد. مطمئن باشید که اگز روحیه مردم 30 سال پیش مثل الان بود، حضرت امام (سلام الله علیه) همان گفته های سال 1357 را عمل می کردند (جز این نمی شد).

    یا حق

    علی نوری
    http://siasat-rooz.mihanblog.com

    پاسخحذف
  17. متاسفم که نظرم در یه جای دیگه رو کپی می کنم...

    من به عنوان یک سبز به هیچ وجه هتک حرمت به خمینی را تایید نمی کنم و از آن برائت می جویم و آن را توطئه میدانم. چرا محکوم نکنم؟ همین آقای موسوی که طرفدار امام است همه اختلاف ها را به رسمیت شناخته و همه خواست او احترام به مردم و حرکت در جهت مردم است. اولا چرا شما عقیده طرفداران خمینی که اتفاقا آنها هم رعایت حقوق مردم و رای مردم را می خواهند به رسمیت نمی شناسید؟ ثانیا توهین به آیت الله خمینی تنها دستاویزی برای شکاف در جنبش و سرکوب راحت تر مخالفان است. بحث بر سر یک فرد نیست که نفی یا تایید آن نظر ما را عوض کند. به نظرم راه مشخص است که جنبش چه می خواهد . بحث بر سر خمینی و دوران او مربوط به تاریخ است نه مبارزه سیاسی اکنون . فعلا از این بازی فقط کودتاگران سود می برند و بیچاره دانشجویان در معرض خطر جدی قرار می گیرند. برای ما حفظ جان آنها و احترام به نظر طرفداران خمینی که همه جوره هزینه می دهند مهم تر از دلخوری شماست.

    پاسخحذف
  18. اقایانی که اینجاو جاهای دیگر کامنت میزارند لطفا" توجه داشته باشند که جنبش سبز ورای دین و مذهب وقومیت باینده نگاه میکند در یک دمکراسی کسی از کسی سوال نمیکند که مذهب تو چیست ویا ازکدام قبیله ای ودهانت را نمیبویند که گفته باشی دوستت دارم در اینده این کشور حزب الهی همانقدر حق دارد که یک کمونیست وانچه که ملاک است حق مساوی برای همه احاد ملت است که صندوق رای حرف اخر را میزند .

    پاسخحذف
  19. تلویزیون رژیم بی خود آتش کشیده شدن تصویر خمینی رو نمایش نداده. برنامه داره. ما هم برای اینکه برنامه رژیم رو بهم بزنیم و در صف سبزها شکاف ایجاد نکنیم فعلا تا خامنه ای هست کاری به خمینی نداریم. نوه خمینی هم حامی جنبش سبزه فعلا. درک این موضوع برای جوانان ایرانی به هوش بالایی نیاز نداره

    پاسخحذف
  20. دوستان عزیز کاملا هوشیار باشید.عملی را که برای اولین بار در ۱۶ آذر اتفاق افتاد را همگی محکوم کنیم تا پروژه جدید وزارت اطلاعات(به زعم من) شکست بخورد.

    همانطور که شماها هم میدانید در این چندماه حوادث بعد انتخابات هیچگاه شاهد توهینی به آقای خمینی نبودید که بنده این امر را ناشی از حمایت از مهندس موسوی میدانم نه خطاکار نبودن آقای خمینی.اما وقتی در بیست و سی ۱۶ آذر عکس پاره ایشان را سیمای کودتا نشان داده شد بویی از فتنه به مشامم خورد که توسط وزارت اطلاعات برنامه ریزی شده است.در زیر به دلایل انجام این کار توسط وزارت اطلاعات اشاره میکنم

    ۱ـ بنده به درست یا غلط هر روز به همراه سایت های محبوبم (بالاترین و گویا و روز) از سایت های فارس و رجانیوز که به زعم بنده پروژه کودتا را مدیریت کردند نیز دیدن میکنم.در این چند ماه حوادث بعد از انتخابات هزاران بار شعار بر ضد رهبری داده شد و حتی در فیلمی که همه دنیا دیدند عکس ایشان به زیر پای مردم کشیده شد تا شخصیت رهبری بیشتر از قبل نزد افکار عمومی جهان شکسته شود.ولی در کمال تعجب در این مدت هیچگاه اشاره ای به این رفتارها از سوی مردم در این دو سایت حامی کودتا نشد ولی بعد از اینکه سیمای کودتا تصاویر پاره شده آقای خمینی را نشان داد بیانیه های متعدد از افراد مختلف در این دو سایت برای فشار آوردن بر رهبران جنبش سبز صادر شد و مقاله های بسیاری بر ضد رهبران جنبش سبز در این دو سایت گذاشته شد که ناشی از خوشحال شدن این سایتها از بروز چنین اتفاقی است

    ۲ـ به نظر من بین رهبران جنبش سبز و مردم توافقنامه ای نامرئی وجود دارد که یکی از مفاد آن حمایت نکردن از شخص آقای خامنه ای و نبردن نامی از ایشان است که ازسوی رهبران جنبش پذیرفته شده و در مقابل مردم نیز توهین نکردن به آقای خمینی را قبول کرده اند و به عقیده من تا این ماده از این توافقنامه اجرا شود هیچ اختلافی بین رهبران جنبش و مردم ایجاد نمیشود و دقیقا وزارت اطلاعات کودتا به این قضیه پی برده و سعی در به هم زدن این توافق دارد که می بایستی خیلی هوشیار بود

    ۳ـ همراهی حسن خمینی نوه آقای خمینی با جنبش سبز و ملاقات او با زندانیان سیاسی آزاد شده و مخالفت صریحش با شخص احمدی نژاد موجب سرگیجه و سر درگمی زیادی در دولت کودتا شده است.کارهای مختلفی برای تخریب حسن خمینی سازمان دهی شد ولی هیچکدام به ثمر ننشست.تنها راهی که باقی مانده ترغیب مردم به شعار دادن علیه پدربزگ اوست تا به طور اتوماتیک او را از جنبش سبز جدا کنند

    ۴ـ یکی از بهترین راههایی که رهبران جنبش برای فشار آوردن به آقای خامنه ای داشته اند بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنند این بوده که به طور مکرر آقای خمینی را در کارها مرجع قرار بدهند نه آقای خامنه ای را. بدین ترتیب فصل الخطاب قراردادن آقای خامنه ای که توسط دولت کودتا مدام تکرار می شود را به سخره میگیرند و در واقع میگویند ما آقای خامنه ای را به عنوان مرجع و ولی فقیه به رسمیت نمیشناسیم و تنها ولی فقیه واقعی آقای خمینی بوده است

    ۵ ـ شخص آقای کروبی نیز با نامه ای که به رییس سیمای کودتا نوشت در خفا از این حادثه به عنوان پروژه وزارت اطلاعات نام برد که برای سرکوب شدیدتر مردم با استفاده از نام آقای خمینی طراحی شده است این نامه را میتوانید در سایت تغییر بخوانید

    سخن آخر اینکه به نظر من یکی از مهمترین ریسمان هایی که همه افراد موجود در جنبش سبز را متحد میکند نه گفتن و طرد کردن شخص آقای خامنه ای است این نه گفتن به شخص رهبری در حالی که فشاری بر رهبران جنبش نمی آورد میتواند انگیزه فوق العاده ای برای حضور مردم در صحنه باشد زیرا برای بسیاری شخص احمدی نژاد چندان مهم نیست که به خاطر مخالفت با آن هزینه دهند

    امیدوارم با خواندن این مطب و اطلاع رسانی بتوانیم پروژه ای را که وزارت اطلاعات در پیش گرفته را در نطفه خفه کنیم و دیگر هیچگاه در تجمعاتمان توهینی به شخص آقای خمینی نشود

    پاسخحذف
  21. خامنه ای ممکن است بت بزرگی باشد، اما خمینی بت بزرگتری است. اگر جنبشیان سبز معتقدند رهائی مردم از جور جهل سی ساله گذشته متکی به شکستن بت ها میباشد، باید برای قبول این نکته ساده و واضح خودشان را حاضر کنند که تا روزی که آن بت بزرگتر شکسته نشود ایران زیر پرچم جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خواهد بود.
    حیف است که پس از اینهمه خون دادن و تلاش و زجر کشیدن خودمان و امیدمان را به این هدف محدود کنیم که از جمهوری اسلامی بگذریم و برسیم
    ------------------------------
    بنظرم حرفتون درسته ولی با عرض معذرت ساده انگارانه اس .
    این حرفهای شما مثل این میمونه که آقای خمینی وقتی در پاریس بود شعار "یا روسری یا توسری" رو مطرح میکرد .
    به نظر شما اگه ملت بتونن خامنه ای رو پائین بکشن خنده دار نیست که بگیم خمینی بت میشه .
    اونم درحالی که حتی تمام خانواده خمینی (بدون استثنای حتی یک نفر ) معتقد به نقد خمینی در جامعه هستند . و هر دو نوه خمینی در درس خود در مدرسه شفا راجع به نقدش صحبت کرده اند و گفته اند که خود ما باید این نقد رو شروع کنیم تا دیگران از حالت بت پرستی بیرون بیان .

    پاسخحذف
  22. دوستان عزیز، ضمن تشکر از تمام نظرات مهم، پراندیشه و آموزنده شما، و ضمن عذر خواهی از اینکه پاسخ تک به تک به نظرات شما ممکن نشده است، لطفا متن دوم من در مورد این جریان را به عنوان پاسخی به نظرات خود بپذیرید:
    http://culturallogic.blogspot.com/2009/12/blog-post_12.html

    پاسخحذف
  23. عزیزان گاماس گاماس. هنوز عده زیادی در ایران به امام ارادت دارند که اگه جنبش با امام مخالفت کنه قطعا مقدار زیادی از پایگاه مردمی شو از دست می ده. و دیکتاتور هم به دنبال همینه. یه کم واقع نگر باشیم. حذف رهبر کنونی اصلاح قانون اساسی در مورد اختیارات رهبری و حذف احمدی نژاد یه قدم بسیار بلندی در جهت دموکراسی

    پاسخحذف
  24. کسانی که دلشون برای پایمال نشدن خون دسته گلهای پاک کشور می سوزه که بیگناه به تیغ کودتاچیها کشته شدند کسانی که چشمان پر از درد مادران شهدا رو جلوی چشم خودشون دارند کسایی که آخرین نگاه ندا از ذهنشون نمی ره با اختلافهاشون جایزه دست قاتلها نمی دهند .اختلاف ما جایزه به آن آدم کشهای حرفه ایست.امام هم می تواند با سبز شدن در خاطره ما به یک نقطه مشترک تبدیل شه . تا جلوی سوء استفاده ها هم گرفته شه با عصبانیت و خالی کردن دلشکستگیها و ناراحتیهامون سر یک فردی که هم الان زنده نیست و هم مورد قبول خیلی از ما سبزهاست فقط دشمن شاد می شیم همین !و قطعا هیچ دانشجوی عاقلی این کارها را نکرده و نمی کند این دلقک بازی جدید توطئه گران است که با هوشیاری ما این تیرشان هم به سنگ خواهد خورد

    پاسخحذف
  25. کسی که عکس دیگران رو پاره می کنه و آتش می زنه افکارش بدویه و دانشجویان با فرهنگ و با ذهنی پیشرفته و پیچیده هستند و عکس کسی را آتش نمی زنند و یا پارهنمی کنند .آنها برای بیان اعتراضاتشون روشهای مناسب با عصر اطلاعات و متناسب با شان و جایگاه علمی خودشون سنشون و فضای تحصیلشون اتخاذ می کنند...خوب معلومه کی اینجا انسان اولیه است دیگه

    پاسخحذف
  26. ضد اسلام حقیقی‌۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۲

    اهانت به امام خمینی اهانت به اسلام است اما برای اولین بار دشمن اسلام کفار و کمونیستها و صهیونیست‌ها و غیره نیستند. الحمد لله دشمنان اسلام همین ایرانیان مسلمان خودمان هستند. مرحبا به امام خامنه‌ای و جناب احمدی‌نژاد دیگر احتیاج به ضد اسلامی خارجی‌ نداریم و مثل خودرو در همین کشور عزیزمان ضد اسلامی تولید می‌کنیم. هرچقدر احمدی‌نژاد و خامنه‌ای بگن باز هم خودشان دو تا مخترع و تولید کننده ضد اسلامند.مرحبا مرحبا . خامنه‌ای و احمدی‌نژاد نباید به هیچ وجه اسم آیت‌الله عزیز امام خمینی را به زبان ببرند و اسم این روح خدا را نجس نمایند.

    پاسخحذف
  27. آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
    حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
    بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
    چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد