۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

سفیر سابق جمهوری اسلامی: در دوهفته گذشته پنج دیپلمات ایرانی در چهار کشور اروپائی تقاضای پناهندگی کرده اند


دکتر علی اکبر امیدمهر، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی که به عنوان سفیر در کشورهای هند، پاکستان و افغانستان خدمت کرده است امروز در مصاحبه ای با صدای امریکا اعلام کرد که علاوه بر سفیر جمهوری اسلامی در نروژ، عده زیاد دیگری از دیپلماتهای ایرانی در کشورهای مختلف نیز طی چند ماه گذشته خدمت به جمهوری اسلامی را ترک و به کشورهای محل کار خود پناهنده گردیده اند.

به گفته دکتر امیدمهر طی تنها دو هفته گذشته پنج نفر از دیپلماتهای جمهوری اسلامی از کشورهای محل اقامت خود تقاضای پناهندگی کرده اند. این پنج نفر علاوه بر محمد رضا حیدری، کنسول ایران در نروژ، که پناهندگی وی از طریق مطبوعات نیز اعلام گردیده است، شامل دو دیپلمات ایرانی در آلمان، یک دیپلمات در فرانسه و یک دیپلمات در انگلستان میباشد که به همراه خانواده های خود تقاضای پناهندگی کرده اند.

امیدمهر توضیح‌ میدهد که دلیل اینکه پناهندگی این افراد هنوز در مطبوعات منعکس نگردیده است این است که در کشورهای اروپائی مثل آلمان و غیره از لحاظ قانونی دولت مجاز به اعلام عمومی اطلاعات مربوط به پناهندگی افراد، از قبیل نام و ملیت آنان نمیباشد، و این حق برای خود پناهنده ها محفوظ است. وی اضافه میکند که دیپلماتهای فوق به دلیل آنکه هنوز در پی تدارک و تثبیت امنیت خود و خانواده خود میباشند از اعلام اخبار مربوط به پناهندگی خود خود داری کرده اند.

امیدمهر همچنین اضافه میکند که در طی ماههائی که از آغاز جنبش سبز آزادی طلبی مردم میگذرد کلا بیست و هفت نفر از دیپلماتهای جمهوری اسلامی خدمت را ترک و به کشورهای غربی پناهنده شده اند.

بخشهائی از مصاحبه علی اکبر امیدمهر را میتوانید در کلیپ زیر مشاهده کنید.





۴ نظر:

  1. برگ ريز آمد و برگ گل و گلزار برفت / سرخ روئي ز رخ لاله و گلنار برفت

    پاسخحذف
  2. حیدر جان، طبع و دید شاعرانه تان ستودن دارد، اگرچه به نظرم این حکایت گل و گلزار و لاله و گلنار را کمی به سختی میتوان به این حکایت ربط داد!

    پاسخحذف
  3. واقعاکسی هست به سوال من جواب بدهد مه در فرهنگ عامه پناهندگی چه معنایی دارد : یک فرصت است یک افتخار است یک نوع مبارزه است چی هست من که تصورم این است که پناهنده شدن فقط مستحق انگلهای جامعه است وبس که طاقت مقاومت وایستادگی را ندارند ویا اینکه اصلا چیزی برای طرح کردن ندارند ودنبال پناهندگی مر یروند ببینم یک نخبه علمی هم پناهده این آقایا ی امیدی هم شده نوری زاده درو غگو وطن فروش از صحبنتهایی که به اصطلاح سر کنسول پناهنده شده به نروژ استنباط کردم نامبرده عددی نبوده پس واقع بین باشیم پناهنده شدن به صدام در عراق ویا امریکا وانگلیس از یک نوع هست

    پاسخحذف
  4. بی سوادی بی حرفه بودن بی پولی یا طمع زیاد بی شخصیتی و به همه طریق بی هویتی!و یا بی اعتقادی به مبانی و فلسفه وجوی انسان ،این علت پناهندگی است! چرا غالب پناهندگان در نهایت خود کشی می کنند؟

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد