۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

هاآرتص: دانشمند هسته ای ایرانی احتمالا توسط اسرائیل به قتل رسیده است


هاآرتص، روزنامه معتبر اسرائیلی، با انتشار یک مقاله تحلیلی به قلم «یوسی ملمان - Yossi Melman» این احتمال را قوی شناخته است که در واقع سازمانهای جاسوسی اسرائیل طراحان قتل دکتر مسعود علیمحمدی، دانشمند هسته ای ایرانی بوده باشند.

این مقاله که تیتر خود را به اینصورت انتخاب کرده است: «دانشمند ایرانی احتمالا توسط مخالفان تکنولوژی هسته ای به قتل رسیده است»، متن خود را با‌ بررسی امکان طراحی شده بودن این قتل توسط خود حکومت جمهوری اسلامی و یا توسط مخالفان سنتی آن حکومت از قبیل سازمان مجاهدین خلق و یا گروههائی با ادعاهای قومیتی آغاز میکند. اما پس از بررسی این احتمالات، آنها را ضعیف میشناسد و در ادامه بحث مینویسد:

بنا بر این آنچه بیشتر محتمل است آنست که این قتل توسط آنهائی که در پی لطمه زدن و عقب انداختن برنامه اتمی ایران هستند انجام شده باشد. و این البته به معنی دولتهای غربی است، بخصوص امریکا و اسرائیل. این دو دولت از سازمانهای جاسوسی خود برای جمع آوری اطلاعات در مورد برنامه های هسته ای ایران استفاده میکنند. گزارشهائی موجود است مبنی بر تلاش این سازمانها برای تخریب وسائل مربوط به این صنعت که در خارج از ایران خریده شده اند، برای عضو گیری از میان افراد مربوط به برنامه هسته ای ایران که به اطلاعات دسترسی دارند، و برای قانع کردن مسئولان رده های بالای برنامه هسته ای ایران برای پشت کردن به جمهوری اسلامی و ترک کشور.
هاآرتص سپس ادامه میدهد:
تجربه گذشته نیز این امکان که جاسوسان غربی، از جمله اسرائیلی، پشت این قتل جدید باشند را تقویت میکند. طبق گزارشات خبرگزاری های خارجی، اسرائیل در سالهای دههٔ ۱۹۶۰ با استفاده از روشهای مشابهی به قتل دانشمندان آلمانی که مشغول تولید موشک در مصر بودند پرداخت، و در طی دههٔ ۱۹۷۰دانشمندان مختلفی را به همین ترتیب به قتل رساند، که شامل چند دانشمند مصری و نیز یک دانشمند کانادائی به نام جرالد بول بود که در پروژه های موشکی و هسته ای عراق مشغول به کار بودند.
------------------
پ.ن.:
تئوری توطئه -1
: اگر دکتر علیمحمدی برای دولتهای غربی یا اسرائیلی کار میکرده باشد، آنگاه امکان به قتل رساندن وی توسط نیروهای امنیتی ایران اما با استفاده از روشهای مشابه با قتل های سیاسی اسرائیلی (و زدن دو تیر با یک نشان توسط آنها) غیر قابل تصور نخواهد بود.

تئوری توطئه -2 : همانطور که خود دکتر علیمحمدی سه روز پیش از ترور شدن گفته است، وقتی حکومت مسئولیت رفتارهای خشونت آمیز و غیر قانونی خود در قبال مردم کشورش را برعهده نگیرد، در واقع دروازه های روانی-امنیتی کشور را را باز میکند تا بیگانگانی که در صدد لطمه زدن به منافع کشور هستند از موقعیت سوء استفاده کنند و ضربه های خود را به نام خود آن حکومت بر کشور وارد کنند: «اگه به عهده نگیری، خوب اونها هم میگن ما هم میزنیم، ما هم میبریم، کی به کیه!»

۱ نظر:

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد