۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

مقام عالیرتبه دولت امریکا: اعتماد خود نسبت به ثبات نظام جمهوری اسلامی را از دست داده ایم


به گزارش مقاله ای‌ که امروز در وال استریت جورنال منتشر شده است، دولت ایالات متحده امریکا با قانع شدن به اینکه جمهوری اسلامی در حال ورود به مرحله مرحله بی ثباتی است تصمیم گرفته است تا موضع استراتژیک خود را به نفع جنبش سبز تغییر دهد.

در این مقاله از سوی «یک مقام عالیرتبه دولتی» نقل شده است که «دولت اوباما به نحو روز افزونی اعتماد خود نسبت به ثبات دراز مدت نظام جمهوری اسلامی را از دست داده است و در حال حاضر مشغول یافتن راههائی برای پشتیبانی از جنبش مقاومت سبز در ایران میباشد»

این مقاله همچنین به نقل از همان مقام دولتی میافزاید، «کاخ سفید مشغول طراحی محدودیت های جدید تجاری است که هدف دقیق آنها تنبیه کردن آن دسته شرکتها و افرادی است که مستقیما در کار سرکوب کردن معترضان در ایران میباشند، نه فقط آنهائی که در کار برنامه هسته ای هستند»

مقاله فوق میافزاید که استراتژیست های وزارت خزانه داری ایالت متحده امریکا اکنون توجه خود را بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متمرکز کرده اند که به عنوان پشتوانه نظامی و اقتصادی علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد شناسائی گردیده است.

این خبر همچنین میافزاید که در هفته های اخیر برخی از آگاهان متعلق به جنبش سبز صورتهای دقیقی از شرکتها و موسسه هائی که تحت تسلط سپاه میباشند ارائه داده اند که به برنامه ریزان دولت امریکا فرستاده شده است. برخی از اسامی که در لیستهای مذکور ارائه گردیده اند عبارتند از شرکت مخابرات ایران، که سهم عمده آن متعلق به سپاه پاسداران است، و شرکت آلومینیوم ایران.

وال استریت جورنال در عین حال اضافه میکند که برخی از متحدان محلی امریکا با این تغییر موضع مخالفند. به عنوان مثلا، یک مقام عالیرتبهٔ عرب گفته است، «من این هفته به مقامات امریکائی گفتم که اگر فکر میکنند دولت ایران در شرف انقلابی است همانند آنچه در سال ۵۷ اتفاق افتاد، در اشتباه بزرگی هستند. سپاه پاسداران مردم ایران را تحت کنترل کامل خود دارد.» این در حالی است که یک اسرائیلی ها بر عکس این فکر میکنند، و مثلا مایکل اورن، سفیر اسرائیل در واشنگتن میگوید، «تحریمهای گسترده شکاف موجود بین مردم و نظام جمهوری اسلامی را گسترده تر خواهد کرد.»

این گزارش در ادامه میافزاید که هم مردم ایران و هم دولت امریکا بسیار به این نکته توجه دارند که هر نوع حرکتی از سوی آنها میتواند مورد سوء استفاده نظام قرار گیرد و به عنوان بهانه ای برای سرکوب هرچه شدید تر مردم استفاده گردد.

۱ نظر:

  1. بله تا موقعی که دولت ایالات متحده با عینک نوری زاده وسازگارا وامثالهم به قضایای ایران نگاه می کنند همین است وبیشتر از این نمی توان از آنها انتظار داشت وهمین باعث شکست سیاستهای آمریکا در طی 30 سالفه گذشته در قبال ایران شود اینها 30 سال است کرونومتر سرنگونی ایرانشان در حال حرکت است اما چه شد رو بزروز بر قدرت ایران افزوده شد پس باید ببینند چرا نتیجه مطلوب عائدشان نشده است

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد