۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

تقاضائی از گروه فرارسی دیجیتال، نماینده رسمی دولت امریکا در بالاترین


مقدمه:
digital نام کاربری است متعلق به «گروه فرارسی دیجیتال - Digital Outreach Team» در سایت «بالاترین». گروه فرارسی دیجیتال یک نهاد وابسته به وزارت امور خارجه آمریکاست و به درج دیدگاه های دولت آمریکا می پردازد.

پیام:
digital گرامی، همانطور که مطلع هستید، مردم ایران در طی در روز گذشته با شدت و روشنی به گفتار نژاد پرستانه آقای جواد لاریجانی به عنوان مقام دولتی جمهوری اسلامی در رابطه با آقای باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، اعتراض کرده اند. در همین رابطه ما [کاربرانی که به این لینک رای مثبت داده اند] همچنین انتظار داریم تا دولت امریکا نیز به روشنی این موضوع را مطرح‌ و مورد نظر قرار دهد، و نیز ناخشنودی خود از آن را به صراحت و طی یک موضع گیری رسمی اعلام کند. شما به عنوان نماینده رسمی دولت امریکا در جامعه مجازی ما حضور دارید، و بنا بر این ما از شما تقاضامیکنیم تا این خواستهٔ ما را به گوش مقامات رسمی مسئول در دولت امریکا برسانید. با تشکر، جمعی از کاربران سایت ایرانی بالاترین.
لینک این تقاضا در بالاترین

پ.ن.:
پاسخ زیر از طرف گروه فرارسی دیجیتال به تقاضای فوق داده شد:
جناب آقای صادق رحیمی،
همانطور که در پیام قبلی نیز نوشتیم، ما از واکنش های منفی مردم ایران نسبت به سخنان زننده این مسئول ایرانی مطلع هستیم. همانطور که می دانید، ما احترام بسیاری برای مردم ایران و فرهنگ غنی آن کشور قائلیم. با وجود مخالفت ما با سیاست های دولت ایران در سی سال گذشته، ما حساب مردم ایران را از دولت آن کشور جدا می دانیم. مردم آمریکا و مسئولین آمریکایی به خوبی می دانند مردم ایران تفکرات نژاد پرستانه را مردود می دانند.
با احترام،
گروه فرارسی دیجیتال
وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا.
-------------------------

گروه محترم فرارسی دیجیتال،

از توجه و پاسخ شما به تقاضای مورد نظر متشکرم. من و همفکران من امیدواریم دولت ایالات متحده هرچه بیشتر به اهمیت و مفهوم تاریخی کمک مستقیم و صریح به جنبش مردمی ایران در مسیر دموکراسی و آزادی خواهی پی ببرد، و البته متوجه هستیم که در حال حاضر پرداختن مستقیم و گسترده به مسئله مطرح شده در این تقاضا ممکن است در راستای اولویت های کوتاه مدت آن دولت نباشد.

با تشکر مجدد از شما،
صادق رحیمی



The Digital Outreach Team of the United States Government has an official representative on the well known Iranian online community, Balatarin, registered with the user-name 'Digital'. The following request addresses that team.
Dear 'Digital Outreach Team': as you are well aware, Iranians across the globe have unanimously indicated their strong objection against the racist language used recently by a government official of the Islamic Republic of Iran, Mr. Javad Larijani, in reference to the president of the United States, Mr. Barack Obama. As you are simultaneously a member of our digital community and an official representative of the government of the United States, we would like to ask you please to convey to your government, that in the same way as we have been clear and forthright in our condemnation of Mr. Larijani's remarks, we also expect the Government of the United States to address and to condemn the issue directly, clearly, and publicly. Respectfully, a group of Balatarin members.

PS. The Digital Outreach Team has replied to our request. I have quoted the response, which was of course offered in Persian, above, along with our note of appreciation. We are very appreciative of the Department of State's and of course the Digital Outreach Team's positive and supportive response.

۸ نظر:

  1. بسیار فکر عالی که امیدوارم حتما جواب بدهد. آفرین به شما فرزند هوشیار این آب و خاک!!

    پاسخحذف
  2. به نظر من کار درستی نیست. چرا همش یه عده می خوان دست به دامن آمریکا بشن؟ ما خودمون اینا رو می اندازیم بیرون. نیازی به این لوس بازی ها نیست

    پاسخحذف
  3. دوست ناشناس عزیز، اینکه شما از اصطلاح «لوس بازی» استفاده کرده اید بیانگر این است که این مسئله را جدی نمیتوانید بگیرید، که دلیلش از چند حال خارج نمیتواند باشد: یا طریق سخن گفتن آقای لاریجانی در نظرتان مسئله جدی ای نیست، یا احساس میکنید درخواست ما از دولت امریکا جدی گرفته نخواهد شد، و یا اصلا خودتان خودتان را جدی نمیگیرید (که البته این دو شق آخری کمابیش مربوط هستند به یکدیگر)، و یا اینکه کلا شما با اصل جریان مخالفید و این کلمه را هم فقط به عنوان وسیله ای برای لوث کردن جریان عنوان کرده اید.

    اما در هر صورت، مسئله هرکدام که باشد، باید عرض کنم خدمت شما که این موضوع به هیچوجه تحت این طبقه بندی که شما گمان میبرید، یعنی لوس بازی، قابل گنجاندن نیست. اول اینکه شناعت رفتار و گفتار این مردک لاریجانی را که امیدوارم خودتان متوجه باشید، چرا که اگر متوجه نیستید مریض هستید. و ثانیا درخواست ما از دولت ایالات متحده هم بسیار جدی است و هم بسیار معقول و معمول.

    البته با توجه به پیچیدگی بیش از حد معمول در مکانیسم تصمیم گیری در زمینه دیپلماسی بین المللی کشورها، از یکطرف چنین خواسته ای باید از کریدورهای فراوانی بگذرد تا شاید به جائی برسد یا نرسد، و تازه از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که به دلیل دردسرهای گوناگونی که فعلا اوباما درگیر آن است نهایتا این چنین برخوردی مناسب تشخیص داده نشود و این تقاضا به جائی نرسد.

    اما از اینها که بگذریم، هیچ جنبه کم اهمیت، شوخی و یا به قول شما لوسی در این حکایت وجود ندارد، پس بدانید و متوجه باشید که لوس دیدن این داستان حکایتش بیشتر از ذهنیت و مسائل درونی شماست تا واقعیت بیرونی و جنبه های حقیقی این درخواست و مطالبهٔ ما.

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز، جناب «ایرانی»، از التفات شما متشکرم و امیدوارم که این موضوع همانطور که فرمودید به نتیجه ای برسد.

    پاسخحذف
  5. Keep this shit Larijani said covered. By going public with this, you just make Americans hate us more. Don't forget, majority of Americans still think we are Arabs, so they won't really be able to tell Larijan apart the rest of Iranian people. What you are asking may badly backfire on ourselves, so be careful.

    پاسخحذف
  6. omidvaram ke harekate shoma , be natijeh beresad.
    movafagh va piroz bashid.

    پاسخحذف
  7. با تشکر از آفای رحیمی که به فکر ملت خودشون هستند و از دولت آمریکا تفاضای کمک میکنند و دولت آمریکا هم عاشق چشم و ابروی ما هست و به ما کمک میکند!!!!

    پاسخحذف
  8. یا خودت خری یا فکر کردی مردم خرند دولت آمریکا با چه نیتی میخواهد به ما کمک کنه؟!! دلش به حال ما سوخته یا به حال نفت ما سوخته؟ از نگارش جملاتت معلومه که یا اون ور آبی یا اصلا ایرانی نیستی واسه این حرفا این آمریکاییهای انسان دوست!! خوب پول می دهند اگه پول نگیری خیلی احمق هستی!!

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد