۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

خمینی: برق را مجانی میکنیم. احمدی نژاد: نفت را سر سفره تان میآوریم. واقعیت: برق پنج برابر، بنزین لیتری هزار تومان.


همین چند وقت پیش بود که معاون وزارت نیرو اعلام کرد، قیمت واقعی برق پنج برابر قیمتی است که مردم میپردازند، و همین چند وقت پیش بود که وزیر نفت هم اعلام کرد قیمت واقعی بنزین ۱۰۰۰ تومان است. از طرف دیگر، همین چند وقت پیش هم مجلس اعلام کرد که قیمت بنزین را به قیمت واقعی آن خواهند رساند، و امروز هم اعلام شد که تا پایان برنامه پنجم توسعه، قیمتی که از مردم طلب خواهد شد برابر با قیمت واقعی برق خواهد شد، یعنی پنج برابر نرخ کنونی!

این مسئله خیلی ها را طبعا به یاد خمینی و اعلام مجانی کردن برقش میاندازد، کما اینکه علیرضا محجوب، نماینده تهران در خود مجلس هم اعتراض کرده که قرار بود آب و برق مجانی باشد ولی الان از مردم دوبار پول می گیرند. اما اجازه بدهید یک سئوال دیگر هم تا تنور داغ است اضافه کنیم به این مبحث، و آن اینکه حقیقتا چرا خمینی چنین حرفهائی زد، و چه نتیجه ای باید گرفت از آن حرف وی و چندین قول مشابه و حتی بزرگتر، که وی بخصوص به فقرا، یا به قول خودش مستضعفین داده بود؟ آیا مثلا مشابهت غیر قابل انکار بین رفتار و گفتار های خمینی و احمدی نژاد را بایست «اتفاقی» دانست؟

پرسیدن چنین سئوالی از جهات مختلفی اهمیت دارد، از جمله این واقعیت که زیاد دیده ایم، که بچه های جوانتر ما فکر میکنند کسانی مثل موسوی و خاتمی بیشتر «در خط خمینی» هستند تا احمدی نژاد، و البته خود خاتمی ها و موسوی ها هم همین را تبلیغ میکنند.

حقیقت این است که هر کسی که خودش ان روزها بوده و خمینی را دیده و الان بدون طمع به قدرت یا فیلتر ایدئولوژی بتواند او و روزهای حکومتش را به خاطر بیاورد انصاف خواهد داد که برعکس، این احمدی نژاد است که سلف واقعی خمینی محسوب میشود، و کسانی مثل خاتمی و موسوی در واقع از خط «اسلام ناب محمدی» که خمینی تبلیغ و اشاعه میکرد خارج شده اند.

هروقت شک کردید که آیا واقعا احمدی نژاد از سنت خمینی خارج شده است یا خیر، کافی است نگاهی به تاکتیک ها، افکار و باورها، و رفتارهای خمینی بیاندازید تا مطمئن شوید که خیر، اگر خمینی زنده بود او هم از احمدی نژاد پشتیبانی میکرد.

در واقع سخنان خمینی، خامنه ای و اغلب مسئولان جمهوری اسلامی طی سی ساله گذشته همه لبریزند از دروغهائی که اگر هم در زمان ادا دروغهای واضحی نبوده اند، با گذشت زمان دروغ بودن آنها بر همه روشن گردیده است. به عبارت دیگر، دروغ و تقلبی که در رفتار و گفتار احمدی نژاد مشاهده میشود، نقطه شروعش به شالوده جمهوری اسلامی بازمیگردد و امری است که در طی سی سال گذشته به طور سیستماتیک اجرا و نهادینه شده است در این حکومت.

بیائید با هم یکبار دیگر این کلیپ کوتاه از سخنان خمینی را مرور کنیم که شاید کمی این مقایسه را راحتتر کند. همان سخنان مشهورش در دوازده بهمن ۵۷ در بهشت زهرا، که بعد ها هم توسط جمهوری اسلامی از دسترس عموم پنهان شد، آنجا که میگوید:

دلخوش نباشید که مسکن فقط میسازیم! آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم، دلخوش به این مقدار نباشید! معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم. شما را به مقام انسانیت میرسانیم. اینها شما را منحط کردند، اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را آباد میکنیم و هم آخرت را. یکی از اموری که باید بشد همین معناست، که خواهد شد. این دارائی از غنائم اسلام است، و مال ملت است، و مستضعفین. و من امر کردم به مستضعفین بدهند، و خواهم داد. و پس از این هم تخفیف های دیگه در امور خواهد حاصل شد. لاکن یک قدری باید تحمل کنیم. به این نق نق های باطل گوش نکنید. اونها حرف میزنند، ما عمل میکنیم. اونها شما را میخوان دلسرد کنند از اسلام. اسلام پشتیبان شماست. ما پس از این راجع به بانکها هم طرحهائی داریم که از این وضع رقت بار برگردد . . .

صحبتهای بالا و دنباله آن را اینجا بشنوید و اگر خواستید دانلود کنید:

۳ نظر:

  1. حالا آدم قدر انسانهایی مانند موسوی و خاتمی رو با تمام وجود درک میکنه، که چطور اینها با نفت 6 7 دلار و بحران جنگ کشور رو چطور اداره می کردند که همه راضی بودند. حالا آقای منگلی با نفت میانگین 70 دلار به دلیل عدم توانایی و شایستگی، این وضع رو برای همه بوجود آورده.
    اقوام ما در شمال کشت برنج رو قطع کردن. تمام پول نفت رو داده به شرکتهای .... که همشون بلندن فقط واردات کنن

    پاسخحذف
  2. دلیلش عدم توانائی و شایستگی نیست برادر، پول جای دیگری لازمه همونجا هم خرج میشه. الأهم فالأهم.

    پاسخحذف
  3. احمدی نژاد فرزند راستین جمهوری اسلامی است با همه ی ویژگی هایش که می شود چنین خلاصه اش کرد؛ بچه پر رو.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد