۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

طنز تلخ نازی خواندن ناخداباوران توسط پاپ: وی خود از اعضای حزب نازی بود

این روزها سرم خیلی شلوغ است و فرصت نوشتن کم دارم، اما با شنیدن حرفهای اخیر پاپ بندیکت (ژوزف رتزینگر) چاره ای نبود و لااقل چند سطری لازم. جناب پاپ گفته کسانی که خدا را باور ندارند مثل نازی ها هستند!

ببینید، مسئله اینجاست که این حرفهای پاپ به حدی غیر منتظره و غیر عقلانی است که شرحش سخت است. شاید یک مثال بتواند میزان غیر منطقی یا انحرافی بودن چنین حرفی از پاپ رتزینگر را بهتر نشان بدهد:‌ مجسم کنید یکی از همین طلبه های بسیجی که امروز میروند جلوی خانه کروبی تیر میزنند به در و دیوارش، پنجاه سال دیگر که این رژیم رفته باشد و اسمش تنها به عنوان یک کابوسی که بشریت دید به جامانده باشد همان بسیجی مثلا آخوند مرجع تقلید شده باشد (فرض بگیریم نسل آخوند ها و مقلدانشان منقطع نشده باشد تا اون موقع) ، آنوقت یک سخنرانی کند و بگوید کسانی که خدا را باور ندارند مثل بسیجی های دوران جمهوری اسلامی هستند! شما باشید به این جناب مرجع تقلید چه خواهید گفت؟

من حرف زیادی برای زدن ندارم، یعنی دارم اما نمیخواهم بزنم، فقط میخواستم به دوستان یاد آوری کنم، که نه تنها کلیسای کاتولیک عمیقا و شدیدا، بسیار بیشتر از مسلمانها و مفتی نازی مشهورشان جناب امین الحسینی که قبلا در موردش نوشته بودم، با حزب نازی همکاری میکرد (که بنا را بر این میگذارم که برای اغلب دوستان یک حقیقت ساده تاریخی است، و اگر شک دارید این آلبوم کوچک از عکس را در موردش ببینید، و اگر باز هم شک و مسئله ای بود میتوانم متنها و مرجعهای مفصلتری ارائه بدهم)، نکته اینکه نه تنها کلیسا در اروپا و حتی کشورهای دیگر عمیقا همکار حزب نازی شده بود، بلکه خود همین جناب رتزینگر شخصا سالهای سال از اعضای شاخه های جوانان هیتلری حزب نازی آلمان بود! من دو تا عکسش را اینجا خدمت شما ارائه میدهم، یکی همان که بالاتر دیدید، و یکی هم اینجا میگذارم. از همه بدتر اینکه نه تنها در کودکی از اعضای شاخه جوانان هیتلر بود، بلکه حتی در سنین بزرگتر و در سالهای اواخر جنگ جهانی هم ایشان داوطلبانه به جوخه های نظامی نازی (ورماخت) پیوسته بود [خواندن این متن لینک شده را جدا به دوستان توصیه میکنم] تا به هیتلر بیشتر و به عنوان یک سرباز مسلح خدمت کند.

متوجه حرف من هستید؟ تا به مثال خودم برگردم، ایشان نه تنها از جوانی عضو بسیج بود، بلکه بزرگتر هم که شد به سپاه پیوست و تفنگ دست گرفت تا از ولایت فقیه پشتیبانی کند. آنوقت میگوید هرکس بیخدا باشد مثل بسیجی هاست، مثل نازی های هیتلری است.

شما بودید چه میگفتید به انسان زشتی مثل این جناب فاشیست پیر؟



۲ نظر:

  1. این اولین باری نیست که ... زیادی می خورد. جریان سخنرانی و اشاره اش به محمد را که بیاد داری؟ البته منظورم این نیست که محمد بهتر از آن چیزی است که او گفت بلکه این مردک وانمود کرده و می کند که مسیحییت صلح آمیز بوده است. خودت میدانی که به نکاتی که اشاره کرده ای می توان صدها جنایت و فساد دیگر افزود؛ قتل و شکنجه در دوران انکیزاسیون، آتش زدن دانشمندانی چون تیکو برا و ... اصلاً همین یهودی ستیزی از مسیحیان شروع شده است؛ یهودیان راباعث کشته شدن مسیح می دانسته اند و همین بهانه ای شده بود که در اروپا تحت فشار دائم باشند ... نازی ها یهودیان را متهم می کردند که ربا خوارند اما سوای اینکه این موضوع در مورد گروه کوچکی صدق می کرد، فراموش می کردند بگویند (یا درک نمی کردند) که رباخواری نتیجه طبیعی این بود که یهودیان برای قرنها نمی توانستند صاحب زمین باشند ...
    اصلاً بیشتر مذاهب نمی توانند بدون دروغ به حیاتشان ادامه بدهند؛ جریان بچه بازهای کاتولیک و درغگویی کلیسایشان را به خاطر بیاور ... اصلًا می شود گفت که مذهب قسماً یعنی دروغ به خود و دیگران؛ آدم مذهبی جرات زندگی در دنیای بدون خدا را ندارد ومتمایل است که به خود و نتیجتاً دیگران دروغ بگوید. من حتی سکوت موسوی و کروبی در مورد اعدام های دهه ۶۰ و پیچاندن داستان توسط آنان را فقط بواسطه دروغ از نوع شیعی (تقیه) می توانم بفهمم ... مذهبیان، ننگتان باد!

    پاسخحذف
  2. ممنون دوست عزیز، و متاسفانه موافقم با صحبتهای شما. کلا ایدئولوژی یکی از خطرناکترین اختراعات بشر است، در هر اسم و رنگ و لباسی که میآید، اگرچه احساس اطمینان میآورد با خودش، اما میزان خشونتی که از آن حاصل میشود جدا غیر قابل قبول است. به امید روزی که نوع بشر درمانی برای این مرض بیابد پیش از اینکه این مرض نوع بشر را از میان بردارد.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد