۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

بی اعتنائی کامل رفسنجانی و سکوت رسانه های اصلاح طلب در برابر نامه مهم کروبی


امروز بی بی سی برای اولین بار خبری منتشر کرده است از نامه ای که پنج روز پیش توسط مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی نوشته شده است، و مورد بی اعتنائی کامل رفسنجانی قرار گرفته است.

کروبی در این نامه که درست قبل از جلسات اخیر «مجلس خبرگان رهبری» به هاشمی که مقام ریاست مجلس خبرگان را دارد فرستاده شده با صراحت تمام از او خواسته است تا به عنوان رئیس مجلس خبرگان این مسئولیت ساده را قبول کند که مجلس خبرگان رهبری به وظیفه ابتدائی و اصلی خودش، یعنی «نظارت به عملکرد رهبری» عمل کند. وی تقاضا کرده است که با استفاده از ظرفیت های قانونی مجلس خبرگان این مجلس تخلفات قانونی اخیر خامنه ای را مورد بررسی قرار بدهند.

مهدی کروبی در این نامه، آنچنان که در خبر بی بی سی منعکس شده است، آمده است که «می توان ده ها سئوال از عدم رعایت حقوق حقه مردم و بی کفایتی مدیران اجرایی و قضایی و به ویژه تجاوز به حقوق عمومی توسط نهادهای تحت پوشش رهبری مطرح کرد.... و چند بار بر اختیارات گسترده مجلس خبرگان رهبری، از جمله حق عزل رهبری تأکید کرده و نوشته است که به عقیده او مجلس خبرگان از ظرفیت های قانونی اصول ۱۰۷، ۱۰۸ و ۱۱۱ قانون اساسی به درستی استفاده نمی کند.»

به هر حال جزئیات بیشتر این نامه مهم و صریح را میتوانید خودتان از سایت بی بی سی بخوانید، اما آنچه بیش از همه موجب حیرت و نگرانی است، در وحله اول نه تنها بی اعتنائی عملی هاشمی به محتوای نامه (که توقع جز آن داشتن طبعا ساده لوحی است) یا حتی سکوت کامل وی در قبال نامه، بلکه سکوت کامل خبری در مورد این نامه در سایتها و منابع خبری «سبز» است، تا جائی که من باید اول بار از بی بی سی مطلع شوم که چنین اتفاقی افتاده و چنین نامه ای نوشته شده است، و تنها سایتهای خبری که نشانی از این نامه دارند سایتهای خود کودتاگران، از قبیل سایت جوان آنلاین (متعلق به سپاه)، یا سایت خبرنامه دانشجویان ایران (متعلق به بسیج دانشجوئی) هستند، که آنها هم به شکل غیر معمولی از این نامه نوشته اند. سایت جوان آنلاین مثلا، نوشته است، «به دلیل بازتاب نتایج مثبت اجلاس اخیر خبرگان در حمایت از جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب، مهدی کروبی قرار است نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تهیه و تنظیم کند و رسانه‌های زنجیره‌ای جریان فتنه به صورت هماهنگ آن را پوشش دهند.»

راستی مفهوم سکوت رسانه های اصلاحات در مورد این نامه چیست؟




۸ نظر:

  1. تأجب آوره
    یعنی رهبری خط قرمز رسانه های سبز هستند؟
    خوشحالم که به کروبی رأی دادم . مرد ه! مرد

    پاسخحذف
  2. تو سایت سحام نیوز چیزی ننوشته کلمه هم همینطور
    فکر کنم کنترل این 2 تا سایت افتاده دست کودتاچی ها
    جرس هم که تکلیفش مشخصه اونا حزب بادن
    مهاجرانی نوکر رفسنجانی

    پاسخحذف
  3. آدم باید مغز خر خورده باشه که روی این رفسنجانی حرومزاده که به چیزی جز ثروت افسانه ای فرزندانش و قدرت خودش فکر نمیکنه حساب کنه. خاتمی هم که دستمال به دست رهبر ه. سید حسن هم که لنگه خاتمی! میرحسین و کروبی استثناء اند این وسط. دو تا جوانمرد، وسط انبوه نامردها و خائنین

    پاسخحذف
  4. اول اینکه اکثر نشریات سبز بودجه خود را از کانال رفسمنجانی دریافت می کنند، در نتیجه سیاست گذاری این سایت ها هم از همان طریق مشخص می‌شود.
    علت اینکه رفسنجانی عکس العمل نشان نداده را هم که خودتان توضیح دادید رسمنجانی اول دور و برش را نگاه می‌کند ببیند باد از کدام طرف می‌آید بعد در همان جهت جهش می‌کند. بعید هم نیست که خودش توصیه (دستور) نوشتن این نامه را به کروبی داده تا هزینه چنین رفتاری به گردن خودش نیفتد این گونه شگردها در سیاست بسیار معمول است(هندوانه بگذار زیر بغل یکی و او را وادار به یک حرکت سیاسی کن بعد از نتایج آن سود ببر!!)

    پاسخحذف
  5. وهله درست است .لطفا تصحیح کنید . رفسنجانی خودش زیر ضربه و دست و پاش بسته است و قدرت مانور ندارد .شما انگار در یک کره دیگر بسر میبرید ! انگیزه آقای کروبی به احتمال زیاد انتشار موضوع و متن نامه است تا انتظار عکس العمل از رفسنجانی

    پاسخحذف
  6. اجازه بدهید اینبار از آخر شروع کنم و اول پاسخی به دوست ناشناسی بدهم که از رفسنجانی دفاع کرده است و گفته اگر کسی سئوال کند چرا به نامه مهمی مثل این کاملا بی اعتنائی کرده آن فرد احتمالا از کره دیگری آمده. راستش همین که تکرار میکنم این حرف شما را آنقدر بی منطق و ضد عقل به نظر میرسد که احساس میکنم جدا نیازی به پاسخ ندارد، اما اجازه بدهید فقط این را بگویم که در کره ای که من هستم، و میخواهم ایرانم هم وارد آن کره بشود، وقتی کسی مسئولیتی در قبال مردمش به عهده میگیرد، عملا کلمه «مسئولیت» از او انتظار میرود، یعنی اینکه اگر وظیفه اش را انجام نداد، و اگر به او گوشزد شد و به آن گوشزد هم بی اعتنائی کامل نشان داد، آنوقت او مورد «سئوال» قرار میگیرد، و در واقع مردم این حق را دارند که در مورد سرنوشت کشورشان از «مسئول» ها انتظار مسئولیت داشته باشند. از طرف دیگر آن کره ای که شما زندگی میکنید عمرش تمام شده است، دورهٔ مردم رسیده است، دیگر آن دوران گذشته است که به صرف اینکه یکنفر گردنش کلفت است یا عمامه روی سرش دارد یا خمینی ازش خوشش میآید این حق را داشته باشد که هر غلطی دلش خواست بکند یا نکند. اگر شما این منطق را متوجه نیستی و توان قبولش را ندارید، کم کم وقت آن شده که شما بروی و یک کره و یک کشور مناسب برای زندگی پیدا کنی، همانطوری که مائی که دنبال حکومت دموکراسی و قانون و انسانیت بودیم در طی روزهای سیاه جمهوری اسلامی مجبور شدیم برویم و یک کشور مناسب برای زندگی پیدا کنیم، اما اکنون وقت آن رسیده که کشور خودمان را پس بگیریم و نور و آزادی و نشاط را به مردممان هدیه بیاوریم. ضمنا در مورد وحله و وهله هم ممنون از تذکر شما، گرچه وحله غلط مصطلحی است و اهمیت چندانی ندارد.

    پاسخحذف
  7. ممنون از نظر و توضیحات شما خسن آقا جان. اون روش نامردی که اشاره کردید واقعا چیزی نیست که از رفسنجانی بعید به نظر برسه، و توقعی هم جدا نمیشه داشت از یکی مثل اون. یعنی جدا همونطوری که دوست ناشناسمون درست قبل از کامنت شما نوشته، فقط حمقا هنوز فکر میکنند از رفسنجانی ممکن است آبی که به نفع خودش نباشد جوش بیاید. اما آنچه که زننده تر از همه بوده اینکه اگرچه هیچکس اینجا یا در بالاترین پاسخ قانع کننده ای برای اینکه چرا نامه بعد از پنج شش روز و آنهم در بی بی سی منتشر شده است نداشته است، اما بعضی از دوستان با تمام پرروئی جوش میآورند که این سئوالها توهین و حمله است به اصلاح گرایان...

    پاسخحذف
  8. خوب چیزی که عوض داره گله نداره.
    طبعا اگر فردا مشگلی برای رفسنجانی پیش اومد انتظاری که از جنبش سبز نداره.میتونه داشته باشه؟

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد