۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

چراعده ای فکرمیکنند حذف ولایت فقیه پر هزینه است؟!


صحبتهای جالب ابوالحسن بنی صدر در مورد جنبه های مختلف و بی پایه بودن ترس ها و اعتقاد برخی مبنی بر اینکه حذف رژیم ولایت فقیه پیچیده و پر هزینه است و یا ممکن است به مسائل عمده ای منجر شود.

بخشی از صحبتهای آقای بنی صدر به اینصورت است:
اولا اون که رژیم شاه بود یک تاریخ طولانی داشت از دوران اساطیری تا انقلاب ۵۷، ساختاری داشت جامعه ما و دولت، که محورش سلطنت استبدادی بود. اون رفت و کشور و آنچه تبلیغ میشد که کشور تجزیه میشود و چه میشود و چه میشود هم نشد. حالا این رژیم کنونی که تغییر رژیم که میگویند مثل تغییر سلطنت که نیست، شما میخواهید از قانون اساسی این ولایت مطلقه را که بعد از انقلاب اضافه شد جای ان پیشنویس قانون اساسی را گرفت، این رابردارید، و قانون اساسی را که همان پیش نویس بود، البته با توجه به تجربه سی ساله، یعنی تصریح حقوق انسان و اصولی که مانع از بازگشت استبداد بشود، تصریحاتی به عمل بیاید و بر این اساس کشور اداره بشود، همین!
دوم اینکه مردم باید از خود سئوال کنند چه خشونتی نیست در ایران که اگر این رژیم برود ممکن است آن خشونت بیاید [لیستی از انواع مبارزات مسلحانه و مواد مخدر و جرم و جنایت ارائه میدهد، که نشان میدهد خود جمهوری اسلامی مولد اینگونه خشونتهای اجتماعی است] ...آقای خامنه ای ممکن است یک سخنرانی بکند پر از خشونت نباشد... این از دین ما... بیرون از دین، ادبیات سیاسی ما، سراسر خشونت است. اینها همه هست، دیگر چه خشونتی مانده که شما میترسید و میگوئید اگر این رژیم به هم بخورد ممکن است خشونت شما را گرفتار خود کند؟ اگر شما به جنبش همگانی برخیزید، و این تحول را انجام بدهید، و این زائده را که ولایت مطلقه فقیه است، بردارید از دولت، ستون پایه های قدرت را بردارید و یک دولت قانون مدار، حقوق مدار برقرار کنید، خوب زندگی راحت پیدا میکنید! خشونت از بین میرود!
ویدئو را ببینید:





۵ نظر:

  1. به نظر من بنی صدر یک آدم کله پوک پر ادAا هست.

    پاسخحذف
  2. دوست ناشناس عزیز، ممنون از اظهار نظرتان. البته نظر شما مهم است، اما کاش بیشتر توضیح‌ داده بودید که چرا این گونه میاندیشید؟ به نظر من میرسد که ایشان آدم بسیار باهوش و با معلومات، با تفکری قوی، صریح و روشن است. اما همانطور که گفتم، خوشحال میشوم اگر بیشتر توضیح بدهید چرا شما این نظری که فرمودید را در مورد ایشان دارید.

    پاسخحذف
  3. انتقاد از افراد البته با دلیل حق هر کسی است. اما پیشنهاد میکنم که بجای انتقاد از آقای بنی صدر از عقاید و آرای ایشان انتقاد شود.

    پاسخحذف
  4. نه آخوندم نه بسيجي نه سپاهي اما با اين حال انقلاب اسلامي رو دوست درام وتا پاي جونم از اون دفاع مي كنم راستي اين قدر خيانت كرديد حالتون از خودتون بهم نمي خوره

    پاسخحذف
  5. دوست ناشناس عزیز، به هر حال شما حق دارید هر طور خواستید فکر کنید و به هرچه خواستید دوست داشته باشید. اما مسئله از جائی شروع میشود که شما دوست داشته باشید بر حقوق و جان و مال دیگران قدرت داشته باشید، و دیگران آن قدرت را نخواهند به شما بدهند. به گمانم مسئله این انقلاب اسلامی که شما میفرمائید همین باشد که یک عدهٔ قلیل -که خود شما یکی از آنها باشید- به چیزی علاقه و عقیده دارند، اما فقط به همان بسنده نمیکنند بلکه میخواهند همانی که مورد علاقه و عقیده آنهاست به تمام دیگرانی هم که علاقه و عقیده ای به آن ندارند حاکم باشد.

    خوب، حالا شما اگر تا پای جانتان سر این ایستاده اید که دین و عقیده و قواعدی که شما میخواهید بر جان و مال دیگران حاکم باشد، طبعا دیگرانی هم پیدا خواهند شد (کما اینکه شده اند) که تا پای جانشان ایستاده اند تا شما این قدرت را بر جان و مال آنها نداشته باشید.

    شما که از متن کوتاهتان به نظر میرسد آدم باهوشی باشید، پرتقال فروش را خودتان پیدا کنید.

    پاسخحذف

اگر مطلب بیشتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما برای اطمینان از اسپم نبودن بررسی خواهد شد، اگر مطلب کمتر از هفت روز عمر دارد کامنت شما مستقیم منتشر خواهد شد